Om met de openingsvraag te beginnen: Nee ik doe niet aan Dry January (hier is Dry July bekender, maar daar doe ik ook niet aan). Waarom niet? Daarom niet! Geen specifieke reden.
Qua drinkgedrag drink ik toch wel elke dag 1 glas wijn, kleur hangt af van het seizoen. In het weekend soms een paar biertjes, soms wat meer, soms ook niet. Gewoonte? Nee, ik geniet van een lekker glas wijn tijdens het koken of bij het eten en er is m.i. weinig lekkerder dan een ijskoud biertje op een snikhete dag als je hard gewerkt heb.
_ENGEL_ schreef:Wel ben ik heel erg benieuwd naar de niet drinkers onder ons, wat zij dan wel drinken? Ik drink nagenoeg alleen water en koffie, maar nooit een colaatje oid vol met suiker.
Hier nog iemand. Ik ben nl als ik bier en wijn schrap, na water, koffie en thee ook wel een beetje uitgekeken. Frisdrank drink ik hoegenaamd niet, fruitdrank max 1 glas per dag.
En ik moet eerlijk zeggen; als je dan gezellig ergens zit, word ik van water drinken ook wel een beetje flauw.
De Ginger ale met munt ga ik onthouden. Dat hebben ze hier vaak wel.
Overigens ben ik verbaasd hoeveel niet-drinkers erop aangekeken worden dat ze niet drinken! Als iemand bij ons thuis om een glas water vraagt, krijgt diegene hooguit de vraag met of zonder bubbels/ijs en wil je er evt een beetje munt of lime in. Zelfde in de kroeg; wil je cola, krijg je cola. Het is mij ook nog nooit overkomen dat ik raar aangekeken werd als ik iets non-alcoholisch vroeg....