Punz schreef:Natuurlijk kún je na een WKB nog napijn hebben ( hoeft overigens echt niet altijd zo te zijn) maar als dit uit de hand loopt, eea toch wat gaat reageren en druk van binnen dus oploopt, dan is het er uit halen van de noodvulling inderdaad een goed idee.
Is ook wat mijn tandarts me adviseerde na een WKB net voor het weekend. Gewoon luid en duidelijk: mocht eea gaan regeren, kloppende, niet mijn pijnstillers goed te verdoven pijn: noodvulling er uit peuteren om het weekend enigszins goed door te komen.
Kortom:
Imo heeft Bonnelover niet iets heel vreemds gezegd.
En TS: ik zou toch eens kijken of in gesprek met de noodtandarts een overstap toch niet mogelijk is. Wie weet wil ze wel een uitzondering maken.(in nederland dan toch, België weet ik zo even niet... ben zo snel even kwijt of TS nou van Belgie of Nederland is)
( En dat je bij je huidige tandarts weg moet lijkt me duidelijk... Ik heb genetisch een verschrikkelijk gebit en heb alle denkbare behandelingen wel gehad ( en vaker dan 1 x vrees is) .. en echt: het hoeft écht geen pijn te doen..
Behalve dat bij jou het advies kwam van de tandarts die je behandeld heeft, en Bonnelover a geen tandarts is en b TS niet gezien heeft. Het advies is niet anders, de achtergrond van waaruit het gegeven wordt wel. En daarmee is het wat mij betreft een advies dat niet zo gegeven mag worden. Beter had ze kunnen zeggen: Soms is het een optie de noodvulling er zelf uit te halen, bel even met je tandarts of dat bij jou, nu, ook het geval is.
Klakkeloos gaan herhalen wat voor advies jij ooit van een arts hebt gekregen en er vanuit gaan dat die wel voor iedereen, in alle situaties zal gelden, is gewoon geen goed idee.
Overstappen zou echt geen probleem moeten zijn, je hebt gewoon recht op vrije keuze van behandelaar. Dat zij daar onderling afspraken over maken, is hun probleem.