Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoLimit_93

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:25

Heej wat leuk, een yoga topic.

Ik ben sinds 2 maanden bezig en heb zo'n 10 lessen gedaan nu. Bij mijn yoga school hebben ze allemaal verschillende soorten op verschillende momenten. Meestal kies ik voor de yin yasa les (combinatie van yin en daarna vinyasa flow) en de deep stretch. Afhankelijk of ik die momenten kan. Had de eerste paar keer ook echt wel even spierpijn van een les :')

Gisteren een les yin yoga gehad maar dat was niet mijn ding. Juf was nog in opleiding dus een beetje zoekende naar haar manier.

Ik doe de yoga om flexibeler en sterker te worden. Ik ben echt een houten hark dus sommige oefeningen zijn nog lastig.

Heb een keer thuis geprobeerd met YouTube maar dat vond ik niks, in een les gaat het veel beter. Ga nu die app die ik hier voorbij zag komen proberen.

Toevallig een nieuwe vriendin die in NL yogales gaf dus misschien dat die een keer samen aan de slag wilt ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:52

Ik ben op zoek naar fijne anti-slip sokken voor yoga (geen teensokken) en een fijn wikkelvest voor de warming up en ontspanning. Tips? :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 14:20

RedPassion schreef:
Ik ben op zoek naar fijne anti-slip sokken voor yoga (geen teensokken) en een fijn wikkelvest voor de warming up en ontspanning. Tips? :)

Swinters draag ik altijd soxs

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 14:22

Ik heb zelf ook soxs maar draag die vooral tijdens de eindontspanning. Yoga met sokken vind ik niet zo fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:08

Bedankt, ik ga er naar kijken! Ik heb les in een erg koude zaal, zonder sokken trek ik niet. :D

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:51

Zijn er meer bokkers die naar het yoga festival in terschelling gaan eind volgende maand? :)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:29

Ik zou heel graag willen, maar ik heb dat weekend een "Wie is de Mol" weekend. Super leuk natuurlijk! Maar jammer van het festival. Vorig jaar kon ik ook niet vanwege een verwonding en operatie.

Ben wel gisteren naar het festival in Amersfoort geweest en heb er meteen nog twee gepland (Den Haag en Breda). Het was namelijk zo leuk:)

Ga jij?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:41

Ja ik ga het hele weekend, heel veel zijn in :D hope op extra lekker weer O:) en er hangt zo’n fijne sfeer op zo’n festival. Eind juli ga ik ook naar het kundalinifestival in frankrijk. Daar komen echt een paar duizend man uit verschillende landen op af dus ook erg benieuwd naar.
Wanneer zijn die in Den Haag en Breda?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:53

Wat leuk! Vond het sfeer in Amersfoort ook al heel fijn. Hoop dat ik volgend jaar wel naar Terschelling kan :). Den Haag is het footprint festival (dus niet echt yoga, al zijn er wel workshops) en is met Pinksteren. Breda is een week later.

Heb het hundalinifestival opgezocht, wat super gaaf! Lijkt me een hele bijzondere ervaring.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:45

pressent schreef:
Zijn er meer bokkers die naar het yoga festival in terschelling gaan eind volgende maand? :)

Ik! En ik ben heel zenuwachtig want ik ga voor het eerst. Maar heb er ook zin in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 01:20

Dat klinkt leuk, een yogafestival. Eens kijken of ik daar meer over kan vinden. Zijn er nog specifieke aanraders?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 01:33

Vraagje aan jullie goeroes. Ik zit er over te denken yoga te doen omdat ik enorm veel lichamelijke klachten heb die voortkomen uit weer andere klachten en tegenwoordig ook een aardige portie stress. Ik ben 34 jaar maar heb constant pijn en heb inmiddels ook echt moeite met mijn werk (of zelfs maar het huishouden, met name bukken e.d.).

Yoga lijkt me een hele goeie aanpak, maar er zijn 1001 verschillende soorten Yoga en ook nog andere zaken die niet onder yoga vallen, dus ik kan niet echt een keuze maken.

Hebben jullie tips over welke youtube channel erg geschikt is?

Yogalessen, hoe zweverig zijn die? Ik ben namelijk echt niet van het zweverige en spirituele. Ik ben behoorlijk down to earth. En ik begrijp de links wel en begrijp ook wel dat het onderdeel is van yoga, maar meer dan een uitleg of theorie over hoe het werkt vind ik niet nodig zegmaar. Ik hoef (en wil) er echt niet elke keer mee geconfronteerd worden.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:48

Xyris schreef:
Vraagje aan jullie goeroes. Ik zit er over te denken yoga te doen omdat ik enorm veel lichamelijke klachten heb die voortkomen uit weer andere klachten en tegenwoordig ook een aardige portie stress. Ik ben 34 jaar maar heb constant pijn en heb inmiddels ook echt moeite met mijn werk (of zelfs maar het huishouden, met name bukken e.d.).

Yoga lijkt me een hele goeie aanpak, maar er zijn 1001 verschillende soorten Yoga en ook nog andere zaken die niet onder yoga vallen, dus ik kan niet echt een keuze maken.

Yogalessen, hoe zweverig zijn die? Ik ben namelijk echt niet van het zweverige en spirituele. Ik ben behoorlijk down to earth. En ik begrijp de links wel en begrijp ook wel dat het onderdeel is van yoga, maar meer dan een uitleg of theorie over hoe het werkt vind ik niet nodig zegmaar. Ik hoef (en wil) er echt niet elke keer mee geconfronteerd worden.

Ik heb inmiddels les gehad van meerdere verschillende personen en denk dat het zweverige per persoon verschilt. Bij ons wordt er helemaal niet zweverig gedaan en zijn we vooral lekker bezig met houdingen.

Ik vind zelf yin yoga fijn omdat dat meer op de bindweefsels inwerkt.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:23

Xyris schreef:

Ik moet bij jouw verhaal denken aan restorative yoga

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:29

He, een yoga-topic, wat leuk.
Sinds kort doe ik aan do-in yoga, dat heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Even gekopieerd van de website:

Do-In Yoga is een bewegingskunst gebaseerd op meridiaanstrekkingen, meditatie door beweging en het op speelse wijze bekrachtigen van het middelpunt van het lichaam: de Hara (buik). Om die reden zul je Do-In Yoga ook terugvinden in Oosterse krijgskunsten. Je lichaam wordt met Do-In namelijk zowel soepeler als vitaler en het is daarnaast een manier om meer rust te vinden in jezelf.

Als een niet soepele, te dikke, bijna vijftiger zag ik er wel een beetje tegen op maar ik vind het heerlijk en ga met veel plezier naar de les. Heb ook een hele leuke yogajuf en zij voegt wel echt iets toe vind ik. Ik zou dan ook niet zo snel online yoga les doen. Ik vind het niet zweverig, al ontkom je natuurlijk niet aan het af en toe benoemen van wat je eigenlijk aan het doen bent, en kom na elke les heel ontspannen en een beetje soepeler weer thuis.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:11

Xyris schreef:

Ik denk dat het ook een kwestie is van heel veel verschillende soorten lessen yoga uit te proberen. Daarnaast merk ik ook dat het heel erg aan de instructeur kan liggen wat ik fijn vind. De een is nou eenmaal wat 'zweverig' dan de ander.

Ik doe zelf voornamelijk via youtube yoga of soms maak ik mijn eigen flow. Maar ik ben een groot fan van Flow with Adee. Vooral haar eerder flows zijn heel fijn. Ik vind haar niet te zweverig en haar manier van lesgeven past goed bij mij. Daarnaast is zij wat meer gebasseerd op dans waar ik van hou.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:30

Wat leuk, een yoga topic!
Ik doe sinds 2 maanden ook aan yoga. Ik heb een abonnement voor 1 -2 lessen per week. Meestal is het Hatha yoga en ik heb 1 keer resorative yoga gedaan. Ik vind het ontzettend fijn en mijn yogaschool heeft een hele fijne ontspannen en ongedwongen sfeer. Heel erg in de lijn van, doe wat je kan en je hoeft niet de beste te zijn.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:37

@redpassion het festival in terschelling is heel veelzijdig, er komen diverse stijlen aan bod tijdens de lessen en workshops dus ik dent dat dit een hele leuke mogelijkheid is om verschillende stijlen uit te proberen. Daarnaast is her strand natuurlijk ideaal. Zo zijn er meerdere festivals waar je verschillende stijlen en docenten terug vind. Voor mij de eerste x maar ik heb er erg veel zin in.

Het kundalinifestival waar ik heen ga is puur kundalini yoga. Ik ben afgelopen jaar in nl geweest, dit was voor mij een heel bijzondere ervaring maar zowel mentaal als fysiek ook wel pitting. Je moet hier dus wel voor open staan.

@xyris het klinkt inderdaad alsof Yin yoga of restorative yoga bij je zou passen. Hierbij blijf je langer in bepaalde houdingen en ligt de focus vooral op ruimte creeren in bindweefsel en spieren. Maar vaak ook meer ontspannend dan bv. Hatha yoga.
Maar ene of de andere docent kan een wereld van verschil zijn dus ik zou zeggen neem een paar proeflessen en probeer het uit. Youtube kan inderdaad ook, maar ik vind een echte les toch het fijnst omdat ik dan toch beter in het moment kan zijn en minder afleiding heb. Daarnaast vind ik het ook gewoon gezelliger met andere mensen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:59

pressent schreef:
@redpassion het festival in terschelling is heel veelzijdig, er komen diverse stijlen aan bod tijdens de lessen en workshops dus ik dent dat dit een hele leuke mogelijkheid is om verschillende stijlen uit te proberen. Daarnaast is her strand natuurlijk ideaal. Zo zijn er meerdere festivals waar je verschillende stijlen en docenten terug vind. Voor mij de eerste x maar ik heb er erg veel zin in.

Het kundalinifestival waar ik heen ga is puur kundalini yoga. Ik ben afgelopen jaar in nl geweest, dit was voor mij een heel bijzondere ervaring maar zowel mentaal als fysiek ook wel pitting. Je moet hier dus wel voor open staan.

@xyris het klinkt inderdaad alsof Yin yoga of restorative yoga bij je zou passen. Hierbij blijf je langer in bepaalde houdingen en ligt de focus vooral op ruimte creeren in bindweefsel en spieren. Maar vaak ook meer ontspannend dan bv. Hatha yoga.
Maar ene of de andere docent kan een wereld van verschil zijn dus ik zou zeggen neem een paar proeflessen en probeer het uit. Youtube kan inderdaad ook, maar ik vind een echte les toch het fijnst omdat ik dan toch beter in het moment kan zijn en minder afleiding heb. Daarnaast vind ik het ook gewoon gezelliger met andere mensen.

Weet jij vanaf hoelaat je op de donderdag welkom bent?
Kan dat niet terugvinden op de site van het festival van Terschelling.
Wilde alvast de boot gaan boeken

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:44

Vanaf 3 uur smiddags ben je welkom, wij hebben dit even via de mailgevraagd. Wij hebben de boot inderdaad ook al geboekt.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:45

Leuk zo'n festival! Veel plezier iedereen die gaat. Wat moet ik me er bij voorstellen? Yoga lessen en workshops, stands, muziek en eten?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:16

Ja het yoga festival komt eraan aankomend weekend!!
En binnenkort ga ik ook nog een docentenopleiding volgen.
Trek net mijn kast open en ga het qua broeken gewoon niet redden.

Iemand tips?
Mogen wijdere broeken zijn maar ook gewoon leggings.
Prijs maakt niet uit.
Belangrijkste vind ik dat het niet doorschijnt(doen veel leggings).
Het liefst ook nog duurzaam eigenlijk maar dat is geen harde eis.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:50

H&M?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:26

Tanya schreef:
H&M?

Dat is geen kwaliteit om blij van te worden tot nu toe.
Misschien wel voor licht gebruik, maar in ieder geval niet voor intensief gebruik.
Toch bedankt voor het meedenken!

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:27

Mika yoga wear
Lorna Jane
H&M
Forever 21
Nike