Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:18

Sheran schreef:
Minder snel beginnen met veel kleren aantrekken lijkt zo logisch, maar met minder kleren ben je gewoon door en door koud. Op een gegeven moment trek je dat echt niet meer.

Dat is volgens mij echt zo'n fabeltje. Net als verkouden worden als je met nat haar naar buiten gaat.

Mij heeft een bepaald antidepressivum geholpen, maar dat is nou niet echt een simpele oplossing :')
Voor de duidelijkheid: koud hebben was niet de reden...
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 24-11-18 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:18

Same here. Ook snel koud, vooral mijn handen en voeten, die worden soms gewoon geel, de doorbloeding laat het dan even afweten geloof ik. :')
Het koud hebben en tegelijkertijd zweten herken ik, raar fenomeen. Probeer het in de hand te houden met een goede roldeo, wat een beetje helpt tegen het vrijkomen van het zweet (en de geur :+ ).
In bed heb ik een kruik, dat helpt een hoop. Wat voor mij verder helpt: geen warme sokken aan doen als ik koude voeten heb, want dan isoleer ik de kou.
En: veel laagjes, panty onder mijn broek, dikke sjaal om (ook binnen als ik het koud heb, gewoon zo'n dikke van de only, is ook nog wel mooi), lange mouwen t shirt onder mijn trui. En zorgen dan ik genoeg eet. Verbranding geeft warmte.

Oh en minder snel warme kleren aandoen gaat er bij mij echt niet in :n. Ik ga nu echt geen kou lijden in de hoop dat ik het over een maand dan minder koud heb. Geloof niet zo in die theorie eerlijk gezegd.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:35

Sherivey

Re: Altijd koud in deze periode - iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:35

Mij zeiden ze altijd dat een vetlaagje helpt in de winter. Weet niet hoeveel meer vetlaag ik dan moet krijgen, maar blijf het koud hebben :+

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:45

Hoeveel bewegen jullie dan?

Sinds ik een baan heb waarbij ik veel meer beweeg heb ik het veeeeel minder koud dan toen ik op kantoor zat. Dat werkt ook langer door dan alleen op het moment zelf.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:50

Toen ik zeer dun was had ik het nog kouder dan nu, dat zeker. Nu met klein vetlaagje helaas alsnog heel koud. Gekke is dat ik tegen de zeer warme temperaturen van huidige zomers ook niet kan.

Als je deoleen onder je oksels spuit, zou je dan ergens anders vandaan meer gaan zweten? Misschien iets tegen het zweten en daardoor nog meet afkoelen..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 00:27

san4nie schreef:

Sinds ik een baan heb waarbij ik veel meer beweeg heb ik het veeeeel minder koud dan toen ik op kantoor zat. Dat werkt ook langer door dan alleen op het moment zelf.

Mijn baan bestaat voornamelijk uit lopen, tillen, dozen stapelen.
Daarnaast loop ik 2x per week hard, loop ik dagelijks met de honden en ga 5x per week naar mijn paard, waarvan ik 2-3 keer rij en de overige keren grondwerk/wandelen doe :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 00:31

Stofzuigen werkt altijd *D

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 00:36

Misschien is de tip al genoemd hier, maar bij de Hema heb ik vorig jaar een thermo shirt gekocht met een lage hals (gewoon zoals een normaal T-shirt) die dus goed onder truien/blouses/zelfs jurkjes kan. Vond ik wel een stuk fijner dan zo’n hoge nek van de normale thermoshirts.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 00:37

Hier door ziekte ook zeer snel steenkoud. Gisteravond vondt ik op marktplaats een verwarmde bodywarmer en zolen via een usb. Sluit je aan op een powerbank en houdt je lekker warm. Heb hem gelijk opgehaald en inderdaad zeker de moeite waard! Bodywarmer is gevoerd met zachte stof en de buitenkant met soort softshell idee. Niet iets om boven je kleren aan te doen dus die als eerst aan voordat ik mij verder aankleed. Product was nieuw, denk via de ali of wish sites maar totaal was ik 52 euro kwijt.

Gember advies voor mensen die medicatie innemen. Kijk wel uit of het in combinatie kan met je huidige medicatie. Kon bij de mijne dus niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 08:58

Dilan93 schreef:
san4nie schreef:

Mijn baan bestaat voornamelijk uit lopen, tillen, dozen stapelen.
Daarnaast loop ik 2x per week hard, loop ik dagelijks met de honden en ga 5x per week naar mijn paard, waarvan ik 2-3 keer rij en de overige keren grondwerk/wandelen doe :)

Werk in de zorg dus ook veel lopen, mensen helpen aan/uitkleden, douchen etc. In mijn vrije tijd ook best actief. Dus daar kan het niet aan liggen. Tijdens het bewegen idd lekker warm (en op het werk ook, daar is het altijd warm) maar daarna koel ik vaak snel af.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 09:13

Geryon schreef:
Toen ik zeer dun was had ik het nog kouder dan nu, dat zeker. Nu met klein vetlaagje helaas alsnog heel koud. Gekke is dat ik tegen de zeer warme temperaturen van huidige zomers ook niet kan.

Als je deoleen onder je oksels spuit, zou je dan ergens anders vandaan meer gaan zweten? Misschien iets tegen het zweten en daardoor nog meet afkoelen..

Heb ik geen last van. Gebruik wel geen deoleen maar een andere anti-transpirant. Is mijn redding tegen geurtjes, want alleen je oksels stinken zo als je zweet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 13:52

Ik gebruik soms deo/antitranspirant, soms niet. Ik zweet gewoon eigenlijk niet onder mijn oksels. Alleen als ik te synthetische kleren aan heb. Dan doe ik ook wel deo op. Meestal als ik werk ook wel, maar thuis laat ik het vaak zitten :).

Mijn kamer blijft een beetje vervelend koud. Ik heb dus een zolderkamer waarbij je beneden op 24,5 moet stoken om het boven enigszins aangenaam te krijgen. Dat is niet te doen natuurlijk, voor de energierekening. Maar ik krijg nu thuis niks meer uit mijn handen, ik zit alleen maar onder de dekens met een elektrische deken. Ik heb even een straalkacheltje gehad maar die heeft mijn huisbaas verboden ivm brandgevaar en stroom vreten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:58

En zoiets, Sheran? https://www.eco-logisch.nl/Econo-heat-E ... -Watt-1319
Geen brandgevaar en kan toch echt verschil maken. 1 paneel is niet genoeg om het helemaal warm te krijgen waarschijnlijk, maar samen met de radiator die ook aanspringt zou het toch een stuk aangenamer moeten kunnen zijn. (En over de stroom valt afspraken te maken.)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 14:11

Dank je Shadow! Misschien heeft ze hier inderdaad minder problemen mee.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:45

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:49

Sheran schreef:
Mijn kamer blijft een beetje vervelend koud. Ik heb dus een zolderkamer waarbij je beneden op 24,5 moet stoken om het boven enigszins aangenaam te krijgen. Dat is niet te doen natuurlijk, voor de energierekening. Maar ik krijg nu thuis niks meer uit mijn handen, ik zit alleen maar onder de dekens met een elektrische deken. Ik heb even een straalkacheltje gehad maar die heeft mijn huisbaas verboden ivm brandgevaar en stroom vreten.

Kan je huisbaas niet meedenken in andere mogelijkheden?
Wat ook goed werkt zijn kaarsen. 's Avonds lekker kaarsen aansteken, die verwarmen al best wel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 19:05

De huisbaas heeft al een extra verwarming geinstalleerd maar het mag niet echt baten, want de thermostaat zit gewoon op een verkeerde plek. De huisbaas ziet het probleem helaas niet echt maar ik zal het nog eens aankaarten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:55

Nodig je huisbaas eens uit op een koude dag om een uurtje te komen bankzitten. Dan voelt hij/zij het vanzelf.

Zo'n warmtedeken is hemels op de bank. Ik heb er eentje en er ligt zelfs al een reserve voor als hij kapot gaat. Ik kan niet zonder!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:28

Zittend onder 2 dekens in een woonkamer die op 20,5 gestookt is zie ik de action aanbiedingen in mijn inbox verschijnen.

En wat ziet mijn oog? Een elektrische autostoelverwarmer O:)
Afbeelding
Kost een tientje en kan vast ook op mijn bank toch? -:)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:19

Ik denk het niet aangezien je deze zo te zien in je sigaretten aansteker moet doen. Als je Googles heb je genoeg elektrische dekentjes met gewone stekker :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:22

Ik ken het ook! Enige wat bij mij zou schelen is veel eten. Maar dan word ik MODDER vet....ik moet dan echt ver boven mn behoefte eten dan lijkt de motor meer te draaien. Ik heb het heeeeeel de dag koud en als ik eenmaal koud ben dan helpt 23 graden verwarmen ook niet echt. Ik heb het bij 21 graden gewoon echt koud.... Thuis stook ik de verwarming op tot 23 graden en dan lig ik onder een donsdekentje tv te kijken :+ Andere mensen stomen weg.....

Maar het rare is....zo gauw ik zou gaan paardrijden/sporten of gewoon in de zomer dan heb ik het weer super snel bloedheet.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:13

Zonnetje81 schreef:
Ik ken het ook! Enige wat bij mij zou schelen is veel eten. Maar dan word ik MODDER vet....ik moet dan echt ver boven mn behoefte eten dan lijkt de motor meer te draaien. Ik heb het heeeeeel de dag koud en als ik eenmaal koud ben dan helpt 23 graden verwarmen ook niet echt. Ik heb het bij 21 graden gewoon echt koud.... Thuis stook ik de verwarming op tot 23 graden en dan lig ik onder een donsdekentje tv te kijken :+ Andere mensen stomen weg.....

Maar het rare is....zo gauw ik zou gaan paardrijden/sporten of gewoon in de zomer dan heb ik het weer super snel bloedheet.

Ja heel herkenbaar.. Als ik een rondje buiten loop doe ik als eerste m'n jas uit. Terwijl ik binnen altijd kleum!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:51

Ik heb hier ook gereageerd een tijd geleden, maar ik heb het sinds een aantal dagen helemaal niet meer koud, of wel koud, maar niet zo extreem meer. Ik heb heel mijn eetpatroon omgegooid en ook drink ik alleen nog maar water en thee. Ik ben hierdoor ook veel minder moe.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:12

Vrijdag was ik naar stal geweest en had echt ijskoude voeten. Zaterdag dacht ik ik doe boterhamzakjes erom heen en dat werkte ook maar toen ik thuis was zag ik die dat mijn sokken echt drijfnat waren. Is dat normaal? Want daar krijg je juist koude voeten van lijkt mij.