Help! Wat is er toch met mijn baby..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:28

paard89 schreef:
JLLN_ schreef:
Dat hipp ken ik niet, waar kun je dat kopen?

https://www.bol.com/nl/l/babyvoeding-fl ... lsrc=aw.ds
Het is 100% biologische babyvoeding. Je kunt het halen in in biowinkel of via internet.

Hipp staat hier ook gewoon in de jumbo! :j

Mungbean

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:29

Hoe is hij trouwens in de kinderwagen als je wandeld (met verhoogd hoofdeinde), wordt hij dan ook niet rustig?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:32

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:46

Infacol deed bij mijn dochter niks. Sab simplex wel.

En inbakeren deed ik ook met de puckababy.
Vond mijn meisje heel fijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:49

Hier werkte alleen de Pacco inbakerdoek, andere soorten worstelde meneer zich uit los.
Maar wij gebruikten het vooral om die armpjes mee stil te houden zodat hij zichzelf daar niet mee wakker mepte als hij dan ein-de-lijk een keer in slaap viel :(:)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 19:30

Bedankt allen!

Sizzle schreef:
Hoe is hij trouwens in de kinderwagen als je wandeld (met verhoogd hoofdeinde), wordt hij dan ook niet rustig?

Nee, in de kinderwagen wordt hij vrijwel niet rustig.. eerder in de maxi cosi.

pmarena schreef:
Hier werkte alleen de Pacco inbakerdoek, andere soorten worstelde meneer zich uit los.
Maar wij gebruikten het vooral om die armpjes mee stil te houden zodat hij zichzelf daar niet mee wakker mepte als hij dan ein-de-lijk een keer in slaap viel :(:)

De puckababy zorgt er inderdaad voor dat hij zichzelf niet wakker kan slaan! Hij kan wel nog lekker wat bewegen daarin, zeker met zijn krampjes vindt hij dat prettiger.

Don_Zhivago schreef:
Infacol deed bij mijn dochter niks. Sab simplex wel.

Spuugde ze ook van de infacol? Dat is eigenlijk de hoofdreden dat ik Sab Simplex nog niet heb overwogen.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:38

Ts, als je facebook hebt. Daar zit een groep baby reflux en een groep over koemelkallergie. Daar kan je misschien ook nog informatie vinden over deze onderwerpen. Daar komen ook veel kindjes voorbij met onverklaarbare onrust.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:52

Ik gebruikte voor krampjes Nurse Harvey's, gripe water.
Is een Engels product, ik kreeg het vroeger toen ik baby was ook voor krampjes.

Vervelend als je niet gehoord wordt bij de kinderarts.
Mijn zoontje schoot ook steeds wakker, van de buikpijn. Verder had ie een verborgen reflux. Ik stond 3x per week en belde bijna dagelijks met het consultatiebureau,maar uiteindelijk werd ik gehoord. Kreeg een recept voor koemelkvrije voeding en ik had dezelfde week nog een ander kind, die wel heerlijk doorsliep,minder huilde enz.
Voor de voeding gebruikte ik de dr brown flesjes. Wel met andere speen anders ging het nog te snel, verder echt rechtop houden enz.
Indikken deed ik met nutriton, ik merkte daar geen extra krampjes of verstopping door, maar er zijn nog legio andere poeders om in te dikken.
Probeer echt door te duwen bij de kinderarts, huisarts of cb, cb kan ook veel al zeggen ze van niet.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:00

Allereerst wil ik je heeeel veel sterkte wensen! Ik heb ook een baby met reflux en eindeloos huilen gehad. Het is echt zwaar.

Ik deed een aankleedkussenhoes om een voedingskussen heen. Voedingskussen dubbelgevouwen. Zo kon onze dochter na een voeding half rechtop liggen in de box ivm de reflux. En had ik m’n handen even vrij.

Ik wens je veel wijsheid en je moederhart houd je echt niet voor de gek!

Bij ons is het beter geworden toen ze begon met vastere voeding als een geprakte peer of banaan.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:05

Ik moest mijn zoon ook johannesbroodboompitmeel door de melk geven. Hielp niets. Hij bleek een koemelkallergie te hebben. Vandaar het huilen en het spugen.

Vertrouw op je gevoel, op jezelf. Laat je niks aanpraten. En naar mijn idee is het onzin dat je baby's moet laten huilen. Voor je eigen gemoedsrust kun je een wekker zetten en als hij na 5 minuten nog huilt zou ik absoluut naar hem toe gaan. Ik zou hem ok bij me in bed nemen (zie mijn eerdere post).

Sterkte!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 20:36

Even een algemene vraag aan de mama’s die ervaring hebben met reflux/krampjes baby’s.. lagen die van jullie ook zo onrustig als ze in hun bedje lagen?

Sam ligt vaak te trappelen en te doen als n gek en dan is hij heel even rustig en denk je van nou dan valt hij zo wel in slaap en hoppa, hij begint weer te jammeren en trappelen en doen..

Of hoe is dat juist bij baby’s die géén klachten hebben/hadden...?

Edit:
En kan het zijn dat hij steeds om voeding vraagt om de reflux te verzachten? Normaliter heeft Sam een vrij steady ritme van om de 3u honger hebben, soms wat langer ertussen.
Vandaag.... geen touw aan vast te knopen, binnen 3 uur komen maar dan de fles niet leegdrinken en echt meermaals vandaag, daarnet zelfs binnen 1,5uur terwijl hij juist wél een volledige fles had leeggedronken daarvoor.. ik kan er geen wijs meer uit :? Of zou hij een regeldag te pakken hebben?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:48

Zuigen en melk verzachten pijn van slokdarm en maag, heel logisch dus. En een vicieuze cirkel, want door extra voeding krijgen ze weer meer last van omhoogkomende voeding :(:)

Mijn zoontje heeft de eerste 4-6 maanden ofzo echt niet plat kunnen liggen, ook had hij enorm veel behoefte aan nabijheid en huidcontact; wat ook logisch is als ze zich niet fijn voelen.

Voor mij klinkt het dus heel erg logisch wat je schrijft :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:49

Het kan zijn dat hij het maagzuur probeert te blussen door melk te drinken maar zo krijg je een vicieuze cirkel natuurlijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:49

JLLN_ schreef:
Even een algemene vraag aan de mama’s die ervaring hebben met reflux/krampjes baby’s.. lagen die van jullie ook zo onrustig als ze in hun bedje lagen?

Sam ligt vaak te trappelen en te doen als n gek en dan is hij heel even rustig en denk je van nou dan valt hij zo wel in slaap en hoppa, hij begint weer te jammeren en trappelen en doen..

Edit:
En kan het zijn dat hij steeds om voeding vraagt om de reflux te verzachten? Normaliter heeft Sam een vrij steady ritme van om de 3u honger hebben, soms wat langer ertussen.
Vandaag.... geen touw aan vast te knopen, binnen 3 uur komen maar dan de fles niet leegdrinken en echt meermaals vandaag, daarnet zelfs binnen 1,5uur terwijl hij juist wél een volledige fles had leeggedronken daarvoor.. ik kan er geen wijs meer uit :? Of zou hij een regeldag te pakken hebben?

Ik lees je topic mee, maar geen ervaring dus geen zinnige bijdrage, tot nu ;)
Hier een goede slaper (3wkn) en dan ligt hij gewoon rustig. Handen zijn hier wel onrustig dus ik wikkel hem daarvoor, maar benen liggen meestal stil.
'S avonds in zijn huiluurtje wel woest schoppen, verder eigenlijk alleen bij het verschonen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:50

JLLN_ schreef:

Edit:

Die van ons lag nauwelijks in zijn bed. Idd vanwege de krampjes, en hij wilde gewoon echt niet alleen gelaten worden. Sliep meestal op mijn buik of in de draagdoek.

Dat er steeds een heel verschillende tijd tussen voedingen zit is volkomen normaal :j Tenminste, de mijne deed dat ook. Soms om het uur een beetje. Soms weer uren niet en dan ineens weer een heel grote fles.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 11-11-18 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:50

heb je al geprobeerd iets warms ( kersenpittenzak ) tegen buikje aan te leggen ? verder ik weet niet of dat kan, de kleine man een weekendje naar bv oma, dan kunnen jullie ff bijslapen. spanning in huis kan ook wat doen met ukkie. en hou vol het gaat echt over -O-

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:52

Ik hem hem na de kraamweek op zijn buik in bed gelegd, anders sliep hij niet.

Voor maagzuur kun je ook gaviscon baby proberen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:54

Ik heb al snel slaapzakjes aangedaan omdat ze als een klok rondjes draaide of naar beneden schoof. Maar dat had geloof ik niet veel met de krampen te doen.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 21:00

verootjoo schreef:
JLLN_ schreef:

Edit:

Die van ons lag nauwelijks in zijn bed. Idd vanwege de krampjes, en hij wilde gewoon echt niet alleen gelaten worden. Sliep meestal op mijn buik of in de draagdoek.

Dat er steeds een heel verschillende tijd tussen voedingen zit is volkomen normaal :j Tenminste, de mijne deed dat ook. Soms om het uur een beetje. Soms weer uren niet en dan ineens weer een heel grote fles.

Maar had die nooit echt een ritme? Sam heeft eindelijk altijd wel een redelijk steady ritme.. gister dacht ik oprecht dat het iets beter ging, maar misschien was hij gewoon echt even helemaal opgebrand, want vandaag is het dubbel zo erg..
Ik word echt gillend gek denk ik...

sassefras schreef:
heb je al geprobeerd iets warms ( kersenpittenzak ) tegen buikje aan te leggen ? verder ik weet niet of dat kan, de kleine man een weekendje naar bv oma, dan kunnen jullie ff bijslapen. spanning in huis kan ook wat doen met ukkie. en hou vol het gaat echt over -O-

Ik heb idd een kipkep woller voor op zijn buikje tegen de krampjes, die leg ik er vaak wel op, dat geeft ook een beetje druk.

Mijn ouders zijn gister met vakantie gegaan :\
De ouders van mijn partner durf ik het niet zo goed bij aan, heb daar geen goed gevoel bij. Althans wel bij schoonvader maar niet bij schoonmoeder.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:02

Het ellendige is dat je iedere keer als het beter gaat denk: nu heb ik het gevonden
Vervolgens is het de volgende dag weer bal. Uiteindelijk experimenteer je zo lang dat de 3-4 maanden vanzelf al voorbij zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:17

Nee, bij die van ons heb ik het eerste jaar geen ritme kunnen ontdekken := Hij dronk gewoon als het hem uitkwam. En als hij bij Gods gratie eindelijk wel een keer sliep ging ik hem ook zeker niet wakker maken omdat het tijd was voor een fles.
Toen ie met de pot mee at, waren alle trubbels over.

Is ook zo Sizzle, eigenlijk is het gewoon je tijd uitzitten met zo’n baby en hopen dat het snel beter wordt. De babytijd was niet mijn favoriete tijd zeg maar. Alles wat erna komt is zoveel leuker :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:24

Hier hebben we met 20 maanden nog niet echt een ritme := enige redelijk vaste gegeven is bedtijd ‘s avonds. Hij wordt ergens tussen 05.00-07.00 wakker, soms nog met en soms zonder nachtvoeding. Vervolgens is de hele dag afhankelijk van het moment waarop hij wakker werd. Lijkt me heerlijk, een kindje die al vrij vroeg een redelijk vast ritme heeft :')

En idd, die eerste maanden is verstand op nul en doorbikkelen. Het wordt écht beter, ook al kun je je dat nu helemaal niet voorstellen. En écht, je overleeft het. Je komt er doorheen. Niet zonder slag of stoot en je houd er waarschijnlijk best een tik aan over, maar ook jij kunt dit! :*

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:29

mischien een lieve bokker in de buurt die een paar uurtjes kan ? je woont erg uit de buurt helaas. pas op jezelf he, en op je vent :Y)

Mijn ouders zijn gister met vakantie gegaan :\
De ouders van mijn partner durf ik het niet zo goed bij aan, heb daar geen goed gevoel bij. Althans wel bij schoonvader maar niet bij schoonmoeder.[/quote]

kascar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:04

Onze kleine dronk in haar reflux periode ook heel veel en vaak, ik denk ook echt dat het kwam door het willen wegslikken van de pijn. Probeer zoals ik eerder al aangaf alsjeblieft je kleine zoveel mogelijk rechtop te houden, met name als ze moeten rusten, in bed, de box en in de wandelwagen, want elke keer als je ze plat legt of maar een beetje schuin krijgt het zuur weer kans om omhoog te komen. Daar hoef je bij verborgen reflux dus niet eens iets van te merken, behalve het onrustige en vele huilen. Echt goed schuin, minimaal in een hoek van 45 graden is ons aangeraden en heeft een verschil gemaakt. Ik denk dat medicatie uiteindelijk het verschil zal maken maar totdat je dat krijgt kun je dit in elk geval voor hem doen.. Verder heb ik zelf goede ervaringen met pure jbpm van de natuurwinkel en heeft een vriendin van me goede ervaringen met Gelilact, dus ook nog iets om evt uit te testen in een later stadium.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:07

Mijn dochtertje sliep al vanaf de kraamweek op haar buik. Door krampen schopte ze zichzelf al op dag drie helemaal naar boven in haar bedje..
Ook kreeg zij geen standaard voedingen om bepaalde uren, zij kreeg voeding op verzoek wat veel prettiger werkte. Zo dronk ze nooit meer dan 100 cc per voeding, en ja soms zat er maar een uurtje tussen.

Overigens vond ik de 'hulpverlening' ook om te janken. Huisarts nam me niet serieus, ben zelfs een paar keer naar de hap gegaan om maar serieus genomen te worden.. ze hebben me ook een keer aangeboden haar op te laten nemen onder het 'huilbaby' protocol. No way! Dat kind had pijn en ik wilde serieus genomen worden en niet haar in haar eentje laten huilen!
Uiteindelijk naar een andere huisarts overgestapt, die stuurde me naar een kinderarts en die nam me meteen serieus. Daarna werd het stilaan wat beter. Maargoed toen waren we al dik 4 maanden verder..