Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Celiien schreef:Als je het mij vraagt hadden ze gewoon het eigen risico omhoog moeten gooien.. nu is iedereen de dupe ervan, ook degene die nooit iets hebben.
Ik ben ook erg benieuwd wat er met de zorgtoeslagen in 2019 gaat gebeuren. die zullen vast niet evenredig stijgen. Andere kant het schijnt zo te zijn dat door o.a. de verhoging vd arbeidskorting, men er niet slechter vanaf komt, we gaan het zien
gelukkig is jou niks gevraagd dan
Waarom zouden in vredesnaam de chronisch zieken de dupe moeten zijn van hun ziekte en van steeds hoger wordende zorgkosten? Omdat zij daarvan de schuldige zijn ofzo?
Het eigen risico mag er wat mij betreft helemaal af. Het is gewoon niet nodig.
Gelukkig heeft DSW eigen risico van 375, scheelt me iig een tientje dit jaar.want ik ga er nu helemaal doorheen.
Celiien schreef:ER heb ik nu al naar 685. Even afkloppen, geen gebruik van gemaakt afgelopen jaar. Kijk iedereen kan een ongeluk krijgen, daar niet van.
Zit er wel over na te denken om mijn eigen risico per maand te gaan betalen. Ja dan betaal ik per maand(even van het hoogste van 885 uitgaan en zonder medische kosten) zo'n 75,- extra, echter heb ik dan in januari 2018 opeens 885.. wat ik anders misschien had opgemaakt aan onzin
vec schreef:Celiien schreef:ER heb ik nu al naar 685. Even afkloppen, geen gebruik van gemaakt afgelopen jaar. Kijk iedereen kan een ongeluk krijgen, daar niet van.
Zit er wel over na te denken om mijn eigen risico per maand te gaan betalen. Ja dan betaal ik per maand(even van het hoogste van 885 uitgaan en zonder medische kosten) zo'n 75,- extra, echter heb ik dan in januari 2018 opeens 885.. wat ik anders misschien had opgemaakt aan onzin
Begrijp ik dat wanneer je je eigen risico gespreid betaald je het aan het eind van het jaar weer terugkrijgt als je het niet gebruikt hebt?
Het klink uiteraard ook wel heel logisch...
vec schreef:Een soort verkapte spaarpot. Ben benieuwd hoe lang ze dat leuk vinden.
Heb ooit erge ruzie gehad met energieleverancier. Had een hoog maandbedrag en kreeg aan het einde van het jaar erg veel terug. Dat maand bedrag moest omlaag want ik dacht toch zeker niet dat ze een bank waren? Vrouw was erg gepikeerd haha
Celiien schreef:verootjoo schreef:
Waarom zouden in vredesnaam de chronisch zieken de dupe moeten zijn van hun ziekte en van steeds hoger wordende zorgkosten? Omdat zij daarvan de schuldige zijn ofzo?
Gelukkig heeft DSW eigen risico van 375, scheelt me iig een tientje dit jaar.want ik ga er nu helemaal doorheen.
Ik heb nooit gezegd dat zij schuldig zijn van het ziek zijn. Dat is wat hard gesteld. Maar, als je het zwart-wilt wil doen: Waarom moet de een ander opdraaien voor de ziektes van een ander?
Celiien schreef:verootjoo schreef:
Als je het mij vraagt hadden ze gewoon het eigen risico omhoog moeten gooien.. nu is iedereen de dupe ervan, ook degene die nooit iets hebben.
Ik ben ook erg benieuwd wat er met de zorgtoeslagen in 2019 gaat gebeuren. die zullen vast niet evenredig stijgen. Andere kant het schijnt zo te zijn dat door o.a. de verhoging vd arbeidskorting, men er niet slechter vanaf komt, we gaan het zien
Ik heb nooit gezegd dat zij schuldig zijn van het ziek zijn. Dat is wat hard gesteld. Maar, als je het zwart-wilt wil doen: Waarom moet de een ander opdraaien voor de ziektes van een ander?
Weet je wat ik een fijne middenweg vind? Niet een eigen risico, maar een eigen bijdrage. % van de gemaakte ziektekosten. En dan niet een achterlijk percentage zoals 50% uiteraard. Het is al eens aangekaart eerder in de tweede kamer, wat er mee gebeurd is weet ik niet. echter vind ik het niet eens zo'n slecht idee.
x_spekkie_x schreef:vec schreef:Een soort verkapte spaarpot. Ben benieuwd hoe lang ze dat leuk vinden.
Heb ooit erge ruzie gehad met energieleverancier. Had een hoog maandbedrag en kreeg aan het einde van het jaar erg veel terug. Dat maand bedrag moest omlaag want ik dacht toch zeker niet dat ze een bank waren? Vrouw was erg gepikeerd haha
Pas maar op, las laatst een verhaal van een vergelijkbaar iemand met een hoog maandbedrag en de energieleverancier die failliet ging. Die had meer dan 1000 euro tegoed en kan nu fluiten naar dat geld. Sinds ik dat heb gelezen ben ik wel voorzichtiger met dit soort dingen. Wil dus ook het eigen risico niet vooruit betalen.
desi92 schreef:Celiien schreef:gelukkig is jou niks gevraagd dan
Weet je wat ik een fijne middenweg vind? Niet een eigen risico, maar een eigen bijdrage. % van de gemaakte ziektekosten. En dan niet een achterlijk percentage zoals 50% uiteraard. Het is al eens aangekaart eerder in de tweede kamer, wat er mee gebeurd is weet ik niet. echter vind ik het niet eens zo'n slecht idee.
Hier voel ik me toch wel een klein beetje door aangesproken. Ik ben chronisch ziek. Afhankelijk van dure medicatie anders functioneer ik niet meer en verslechterd het dusdanig dat ik er aan kan overlijden. Ik heb hier niet voor gekozen om ziek te zijn net zoals alle andere chronisch zieken. Als ik dan bij elk ziekenhuis (8x per jaar) bezoek een percentage moet betalen kan ik wel onder een brug gaan wonen want dan hou ik helemaal niks meer over, het is gewoonweg dan te duur en niet te betalen. Ik ben erg blij met het eigen risico.
chanicha schreef:Waarom niet naar inkomen? Mensen die dik een ton per jaar verdienen, of nog meer, kunnen best iets meer missen dan de mensen met een laag inkomen. Als ik zie hoe mensen struggelen om de rekeningen te betalen vind ik dat best een oplossing.
chanicha schreef:Ik vind het ook niet eerlijk dat de ‘rijken’ hetzelfde betalen dan de mensen met laag inkomen.
Mensen die 3 ton per jaar verdienen betalen hetzelfde als een gezin met kinderen.
chanicha schreef:Als je de helft van je inkomen aan de belasting moet betalen heb je sowieso al een flink inkomen hoor dus heb ik geen medelijden mee, krijgen ook gewoon kinderbijslag, ik blijf het oneerlijk vinden.