ASMR

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michelleex

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 00:09

Yaay, ASMR topic.

Iets wat eigenlijk toch een beetje een taboe is denk ik?!
Ik schaam me er niet voor, maar heb er ook nog nooit openlijk over gesproken.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:16

*\o/* Whoo en whoo! Wat lief!
Ja fijn dat dat geluid opgelost is, gewoon een stomme instelling op mijn Tascam maar dat moet je ff weten :')

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:47

Siamsmeesje schreef:
Wel, Juttertje, je doet het prima! Ook uitstekend geschikt om bij te studeren, oftewel veel effect zonder te moeten/kunnen kijken. En je inaudible gefluister is uitstekend :D

@Castilja, het geluidsprobleem is opgelost +:)+
Ik heb serieus zitten genieten vanmiddag tijdens het werkcollege O:)

Jullie zijn dus beiden toegevoegd aan m'n lijstje favorieten :D

Aah thankyouu

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:26

Castilja schreef:
*\o/* Whoo en whoo! Wat lief!
Ja fijn dat dat geluid opgelost is, gewoon een stomme instelling op mijn Tascam maar dat moet je ff weten :')

Ja, nieuwe apparatuur en de bijbehorende instellingen :')
Ik heb zelf nu een week een nieuwe telefoon, en sommige instellingen ben ik nog niet achter. Meest ergerlijke voor nu is de wekker. Ik kan een eigen geluid instellen (dus gedaan), als de telefoon op stil staat horen alarmen erdoor te kunnen (instellingen kloppen), en rara.... Mijn wekker weigert dus af te gaan, ondanks dat alles goed staat.... >;)
Ergens doe ik dus iets fout, maar wat.... Ik kom er nog wel achter, maar ik hoop wel snel :=

Michelleex schreef:
Yaay, ASMR topic.

Iets wat eigenlijk toch een beetje een taboe is denk ik?!
Ik schaam me er niet voor, maar heb er ook nog nooit openlijk over gesproken.

Niet zozeer een taboe, maar de mensen die het hebben beseffen vaak niet dat anderen het niet hebben (zo ben ik de enige in het gezin), en blijkbaar hebben de meeste mensen het niet.
Tot 4 jaar geleden wist ik niet eens dat het serieus een wetenschappelijke naam heeft, en dat er onderzoek naar was gedaan. En dat terwijl neurologen het verschijnsel blijkbaar al jaaaaaaren kennen :x

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:40

Ik had het als kind veel sterker en wist nooit wat het was. Nu weet ik dat het een naam heeft en is het zo herkenbaar. Enige jammere is dat het minder geworden is naar mate ik ouder ben geworden. Ik ben er veel minder gevoelig voor inmiddels. Vroeger in de bibliotheek vond ik het zo’n heerlijk geluid als ze met dat pennetje over de streepjescode van de boeken gingen en dan het piepje. :')
Of als de huisarts met de zachte stem naar mijn longen ging luisteren met de stethoscoop. :')

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 21:33

Hahah van vroeger kan ik het me niet herinneren.
Maar voor de grap eens geluisterd en vond het toch wel heerlijk rustgevend.
Ik luister graag naar ear exams.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:20

Ear exams doen mij helemaal niets, net zoals eye exams (ik krijg alleen maar hoofdpijn van dat gepiel met die lampjes :=), net als role-play of die vreet-asmr. Nee, dan ben je mij kwijt.
Gek genoeg kreeg ik het vroeger als ik de geur van versgezette koffie rook (en ik lust absoluut geen koffie :'))
Maar nu, tapping, scratching, brushing, inaudible whispering, enz doen het eigelijk altijd wel goed bij mij.

@Juttertje88, je laatste video was erg goed weer. Misschien kan JoJo's ASMR je op ideeën brengen, die heeft ooit een video gemaakt met die woorden die volgens zijn kijkers de meeste effecten gaven. Verder nog twee kleine puntjes:
1. Die oortjes door het beeld waren leuke afleiding, Abbessijn toevallig? O:)
2. De bellende klok was een onverwachte afleiding :D

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:58

Siamsmeesje schreef:
Ear exams doen mij helemaal niets, net zoals eye exams (ik krijg alleen maar hoofdpijn van dat gepiel met die lampjes :=), net als role-play of die vreet-asmr. Nee, dan ben je mij kwijt.
Gek genoeg kreeg ik het vroeger als ik de geur van versgezette koffie rook (en ik lust absoluut geen koffie :'))
Maar nu, tapping, scratching, brushing, inaudible whispering, enz doen het eigelijk altijd wel goed bij mij.

@Juttertje88, je laatste video was erg goed weer. Misschien kan JoJo's ASMR je op ideeën brengen, die heeft ooit een video gemaakt met die woorden die volgens zijn kijkers de meeste effecten gaven. Verder nog twee kleine puntjes:
1. Die oortjes door het beeld waren leuke afleiding, Abbessijn toevallig? O:)
2. De bellende klok was een onverwachte afleiding :D

Ahh dankjewel ik zal die video eens opzoeken!
1. Nee, gewoon een simpele rooie kat volgensmij europese korthaar.
2. Haha viel mij niet eens op

En sorry..... maar voor woensdag staat er wel een vreetvideo gepland haha. Er staat net weer een nieuwe op. Maar heb het idee dat je mij hier veel minder goed hoort...

Dinsdag komt er een special online trouwens

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:36

Edit: Nu hoor ik mezelf wel heel goed.. Zelfs harder dan op andere filmpjes.. Ik snap nou niet waar het aan heeft gelegen, ik heb niks veranderd haha

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:18

Ik heb je video even bekeken maar het lijkt wel of je microfoon niet aan heeft gestaan? Ik hoor ook geen verschil wanneer je links- of rechts praat dus daar maak ik het een beetje uit op :(

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:56

Ik heb echt geen idee wat er fout is gegaan, nu hoor ik mijzelf wel goed.. Maar zou best kunnen dat hij indd niet aan heeft gestaan hoor, of niet luid genoeg.. Zal er volgende keer in ieder geval op letten dat hij zekerweten aan staat :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:05

Ik wil iets goed horen, of niet en het moet context hebben en niet geluid om het geluid, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus van die geluidjes dat doet bij mij niks, hooguit irritatie oproepen.
Maar de tintelingen herken ik wel, want dat heb ik wel eens als mijn haar geknipt wordt.
Het zit trouwens dicht tegen het nekharen die overeind gaan staan bij spanning/anticipatie op wat engs.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:14

Lusitana schreef:
Ik wil iets goed horen, of niet en het moet context hebben en niet geluid om het geluid, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus van die geluidjes dat doet bij mij niks, hooguit irritatie oproepen.
Maar de tintelingen herken ik wel, want dat heb ik wel eens als mijn haar geknipt wordt.
Het zit trouwens dicht tegen het nekharen die overeind gaan staan bij spanning/anticipatie op wat engs.

Ja, ik snap wat je bedoelt inderdaad.
Ik ben nog wat aan het experimenteren met hoe hard ik de mic zet enzo en met meer fluisteren of juist niet. Ik wil binnenkort ook een keer soft speaking proberen

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:45

Maar dat is helemaal niet zo gek Lusitana. Een hoop mensen hebben het juist bij de kapper :j
De kapper doet bij mij juist weinig, tenzij ze heel lang mijn haren borstelen/kammen. Knippen doet weinig voor mij.
Zo heb ik het dus ook soms bij geuren (vers gezette koffie), en weer anderen blijkbaar van eetgeluiden (die het voor mij dus echt niet doen :n)

Het is gewoon heel persoonlijk, maar de geluiden zoals Castilja en Juttertje88 doen, maken dat ik me ontspan en ook beter kan focussen.
Juttertje, soft speaking zou wel eens leuk kunnen zijn. En terugkomend op je kat, mooi rood is niet lelijk (ik heb zelf een rood-witte) ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:26

Juttertje88 schreef:
Lusitana schreef:

Ja, ik snap wat je bedoelt inderdaad.
Ik ben nog wat aan het experimenteren met hoe hard ik de mic zet enzo en met meer fluisteren of juist niet. Ik wil binnenkort ook een keer soft speaking proberen

Ik vind je Wibrablog echt superleuk. Ik heb wel het idee dat je wat minder dicht op de microfoon mag praten want soms komt het geluid best hard binnen maar dat is relatief simpel opgelost door zelf mijn geluid zachter te zetten ;)

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:22

Thanks! Ik heb nu een paar video's nog'op voorraad' die ik alleen nog maar hoef te uploaden. Over 2 weken ga ik een keer naar de action en wil ik een action shoplog opnemen. Ik zal dan direct proberen wat minder dicht op de microfoon te praten (of mn mic zachter zetten haha).

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:25

@Castilja komt er binnenkort weer een nieuwe video

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:48

Ik hoop er dit weekend een te maken, ben even heel druk maar staat hoog op de to-do-list :P Jij gaat in een sneltreinvaart met je video's!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:53

Ik had een microfoon gekocht om voice overs te kunnen doen voor mijn instructiefilmpjes maar ik krijg hem maar niet hard genoeg.
Ik heb deze:
https://www.bol.com/nl/p/lifegoods-usb- ... oductTitle

Ik heb via Windows één volumeregelaar gevonden en die op 100% gezet maar ik moet echt heel dichtbij de microfoon spreken om een beetje verstaanbaar te zijn. Hoe zit dat met jullie microfoons?

Welke hebben jullie?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 16:42

Ik heb een Tascam waar ik via de instellingen het een- en ander kan regelen, ben er heel tevreden over.. Heb je al via Google naar oplossingen voor je probleem gezocht? Zo kwam ik er ook achter hoe ik het via mijn microfoon moest regelen.. :)

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 19:17

Castilja schreef:
Ik hoop er dit weekend een te maken, ben even heel druk maar staat hoog op de to-do-list :P Jij gaat in een sneltreinvaart met je video's!

Haha ja klopt! Ik heb 2 uploaddagen per week en als ik een keer alleen thuis ben kan ik goed filmen dus film er dan meteen een stuk of 4 dat ik in ieder geval weer een voorraadje heb. En wanneer ik niet kan filmen, bereid ik wel al video's voor, juist zodat ik meer video's op 1 dag kan filmen.
En soms heb ik een special, dat is dan een extra video in die week

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:21

Ook al maak ik zelf absoluut geen video's, ik vind het heerlijk om jullie zo te volgen in jullie plannen en werkwijze :D

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:01

Vandaag is er een video online gekomen dat ik voorlopig ga stoppen/minderen met youtube. Doordat ik het erg druk heb met mijn andere hobby's, waar ik meer tijd in wil steken (boeken schrijven en paarden!) en ook volgende maand mijn nieuwe baan.
Ook zal mijn ASMR-kanaal veranderen naar een mix-kanaal (hiermee bedoel ik dat ik asmr video's ga afwisselen met 'gewone' video's). Ik merk, doordat ik het nu best druk heb, dat ik wanneer ik wel een keer tijd heb om te filmen, zodanig veel film, dat de kwaliteit echt achteruit gaat van mijn video's. Dus dan film en upload ik liever een stuk minder en dat het wel goede kwaliteit video's zijn. Wellicht dat ik over een tijdje wat meer regelmaat heb in mijn dagelijkse leven en daardoor ook het filmen beter kan inplannen.

Ik heb nu geen video's klaarstaan en komende week heb ik geen tijd om te filmen. Komende week komt er dus niets online.
De twee weken erna heb ik veel film-tijd, doordat ik maar 2 dagen per week werk en zullen er ook meer video's online komen!
Jullie zullen pas rond begin augustus echt iets merken van het mindere uploaden. Het enige wat jullie nu al gaan merken, is dat ik nu al niet meer op mijn vaste dagen ga uploaden.

Natuurlijk blijf ik wel al jullie ASMR-filmpjes bekijken, daar kan ik niet zonder hoor :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:33

Gefeliciteerd met je nieuwe baan +:)+
En ik snap helemaal dat je dan wat wilt schuiven met alles wat je doet. Ik zie wel wanneer er weer filmpjes verschijnen van je, want ze blijven goed :)

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:11

Thanks! :D