De kwaliteit van ons drinkwater

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:11

Magrathea schreef:
Nee, maar ik weet wel dat het in kroegen vrij gebruikelijk is. Bij ons op de vereniging in elk geval wel.

Ik werk ook in een lunchcafé en daar hangt het er een beetje om. Bestelt iemand een glaasje water naast de koffie dan is dat gratis, wil iemand alleen maar kraanwater drinken dan mag diegene daar toch een keer voor gaan betalen :o

Voor zover ik weet zou kraanwater inderdaad gratis moeten zijn (in horecagelegenheden) maar de frustratie bij de lokale kroegbaas over 'die waterzuipers die hun glaasje gaan vullen op de wc' is merkbaar :') Als je het bij je eten / als extra / überhaupt vraagt zou het nooit een probleem moeten zijn, maar het is zeker netjes om daarnaast ook wat te bestellen.
In elk geval is het beter geregeld dan in Italiaanse restaurants waar je plotseling betaalt voor water wat ze ongevraagd hebben neergezet :+

Hier (RU) zijn ze op campus van plan om, net als op andere plaatsen in de stad, watervulpunten (van vitens, geloof ik) te plaatsen. Super fijn! Ik vind het heerlijk dat ik mijn flesje in de stad bij kan vullen. En met de zomerfeesten oid worden er ook meer punten gecreëerd.

poes

Re: De kwaliteit van ons drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:24

In Belgie is de standaard op restaurant en café dat je betaald water uit kleine of grote flessen krijgt. In heel hippe bars kun je soms ook kraantjeswater krijgen, soms gratis soms betalend.

In veel restaurants krijg je trouwens eigen water met hun naam op de fles, ik denk ook vaak dat dat gewoon uit de kraan komt :=

opisop_shop

Re: De kwaliteit van ons drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:50

Oke, ik drink veel "spa" van de Lidl, met koolzuur.
Is dus beter om zelf een automaat ofzo daar voor aan te schaffen om koolzuur aan je kraanwater toe te voegen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 11:03

poes schreef:
In Belgie is de standaard op restaurant en café dat je betaald water uit kleine of grote flessen krijgt. In heel hippe bars kun je soms ook kraantjeswater krijgen, soms gratis soms betalend.

In veel restaurants krijg je trouwens eigen water met hun naam op de fles, ik denk ook vaak dat dat gewoon uit de kraan komt :=

Daarom moet het water eigenlijk aan tafel pas worden geopend :)*

@opisop , voor het geld hoef je dat niet te doen maar het scheelt wel veel plastic. Er loopt een topic over geloof ik. Er zijn apparaten waarbij je ook de hoeveelheid koolzuur in kunt stellen, dat schijnt erg fijn te zijn :)