Rauwe melk - wie drinkt het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Rauwe melk - wie drinkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:18

En van water zonder deeltjes ga je dood.

secricible

Pmarena: Sorry, ik kan daar zo niet bij met mijn pet dat ik niet eens weet hoe serieus te reageren. Mijn "tip" om osmosewater te drinken als je zo min mogelijk "deeltjes" wil lijkt me genoeg uitleg waarom ik daar verbaasd over ben. Ik vraag me echt af of je enig idee hebt waar je het over hebt.

Wat je zegt, ieder zijn meug... maar met zulke argumenten zeggen dat het gezonder is lijkt me dan weer wat veel gevraagd. Ik ben ff met stomheid geslagen...

Edit: ah, ik zie nu dat je dus inderdaad osmosewater drinkt. Wauw... misschien kun je hier iets mee, maar ik zou me gaan verdiepen in scheikunde als ik jou was https://aquapurica.nl/omgekeerde-osmose ... rinkwater/
De "deeltjes" die een osmoseapparaat eruit filtert zijn mineralen e.d. Geen "chemicaliën... je oichaam heeft die nodig. Osmosewater is gewoon kneiterongezond. mijn verbazing stijgt echt met de minuut...
Laatst bijgewerkt door secricible op 24-09-18 21:22, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo

Shadow0 schreef:
Verootjoo, ja, ik heb het wel eens geproefd en ik vond het toen best lekker. Maar ik vond het verschil met gepasteuriseerde volle melk dus niet zo groot.
(Wel met gesteriliseerde melk en wel meer met halfvolle melk. En als je echt spoelwater wilt drinken, dan moet je in de VS 'skim milk' met 0% eens proeven.)

Oh ik wel. Misschien zit hem dat wel meer in het ‘mondgevoel’. Verse melk is veel romiger en zachter en smaakt wat ronder. Dat vind ik het lekkere eraan :j
Volle melk uit een pak smaakt wat wateriger, minder rond en de smaak is wat minder doordringend, het glijdt wat sneller weg zeg maar.

:') hoop dat het duidelijk is

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:19

@pmarena: En wat weet jij dan over de gezondheid en de hygiëne van dit bedrijf? Bekijk jij elk jaar het rapport van de veearts?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:20

Welke deeltjes gaat het nou over in dat water? Calcium etc en andere mineralen? Moleculen? Atomen? Ik snap niks van dat verhaal.
Zonder dat je weet wat voor deeltjes het zijn weet je toch niet of het kwaad kan :?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:21

secricible schreef:
pmarena schreef:
Volgens mij heb je in Utrecht het verhaal dat daar Bar-le-Duc bronwater vandaan komt en dat is echt veel minder schoon dan Spa Blauw.

Ik heb zelf meerdere soorten bronwatertjes gemeten en de meeste hebben meer dan 200 deeltjes er in.
Terwijl Spa Blauw er meestal maar iets van 12 heeft. Wat die deeltjes precies zijn dat weet ik ook niet, mijn metertje om de werkzaamheid van het waterfilter te controleren geeft niet aan wat het is, alleen hoeveel :)

Maargoed dat heeft niet zoveel met rauwe melk te maken maar het topic ging steeds meer over water dus vandaar ;)

Bij de geitjes hier wordt zeer zeker de melk heel streng gecontroleerd Secricible :j

Sorry, maar serieus? Het is schoner want "het bevat minder deeltjes", maar je hebt geen idee wat die "deeltjes" zijn?
In dat geval zou ik voortaan osmosewater gaan drinken, bevat 100% zeker nog minder "deeltjes" :j

En weet je tenminste zeker dat je daar dood aan gaat.....

Wat dat metertje aangeeft is de geleidbaarheid van water, wat een maat is voor hoe schoon het is, maar dat "schoon" heeft een keerzijde. Ook de mineralen die erin zitten en ervoor zorgen dat die niet uit het lichaam gehaald (gespoeld) worden.

Net zoals het drinken van zeewater schadelijk is (het onttrekt vocht aan je lichaam om de zouten te verdunnen) is het evengoed mogelijk om mineralen aan je lichaam te onttrekken door water te drinken met te weinig mineralen. De samenstelling van drinkwater moet in die context voldoen aan vrij strikte eisen.

Enne, voor de westerlingen onder ons: hebben jullie je weleens afgevraagd hoeveel rioolwaterzuiveringen er op de rivier hebben geloosd voordat jullie drinkwater eruit gehaald werd?

Zal ik het nog wat sterker maken: binnen tien jaar lozen rioolwaterzuiveringen niet meer op oppervlaktewater maar op de drinkwaterbedrijven, die er weer drinkwater van maken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:24

Ikke schreef:
Secricible schreef:
Sorry, maar serieus? Het is schoner want "het bevat minder deeltjes", maar je hebt geen idee wat die "deeltjes" zijn?
In dat geval zou ik voortaan osmosewater gaan drinken, bevat 100% zeker nog minder "deeltjes" :j

En weet je tenminste zeker dat je daar dood aan gaat.....

Met het risico mezelf belachelijk te maken. Je had wel door dat ik niet serieus was met die opmerking toch? :o :D

Edit: verkloot de kwoot, sorry, even aangepast.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:26

Dat had volgens mij iedereen behalve pmarena door... water zonder deeltjes is uiteraard niet grond voor ons.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:33

Prima hoor, nemen jullie lekker liever water met allerlei chemische resten, dan Spa Blauw. Blijft er meer voor mij en anderen over die al die ongein liever niet willen :D

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:34

pmarena schreef:
Prima hoor, nemen jullie lekker liever water met allerlei chemische resten, dan Spa Blauw. Blijft er meer voor mij en anderen over die al die ongein liever niet willen :D

Let vooral op voor die diwaterstofoxide :j zit tegenwoordig veel in drinkwater.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:38

Ierpier schreef:
pmarena schreef:

Ik zou me eerder druk maken om API's.
Vorig jaar nog voor 1.000k aan installatie voor weggezet, eentje van 500k onder handen......

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:39

pmarena schreef:

Alleen een beetje jammer dat die statiegeldflessen met chemicaliën omgewassen worden voordat jouw schone water erin gaat. En plastic is natuurlijk ook een natuurproduct wat helemaal niet vervuilend geproduceerd wordt.

En dan vergeet ik nog de boom voor het etiket, de inkt voor het etiket, de vrachtwagen die jouw fles naar de supermarkt komt brengen....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:41

janderegelaa schreef:
pmarena schreef:

Alleen een beetje jammer dat die statiegeldflessen met chemicaliën omgewassen worden voordat jouw schone water erin gaat. En plastic is natuurlijk ook een natuurproduct wat helemaal niet vervuilend geproduceerd wordt.

Pmarena maakt haar eigen "spa blauw" aka osmosewater :j veel gezonder dan enge deeltjes in je water. Brrr, je zou maar mineralen binnen krijgen via kraanwater }:0

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:48

En dan ook maar geen fruit, aardappelen en groente eten, want alle vervuilende deeltjes die daar op en in zitten..

Om het maar niet te hebben over de lucht die je inademt.

Je houdt jezelf voor de gek.

Maar goed, het begint nogal off topic te gaan.

Ieder moet zelf weten of hij zijn kind rauwe melk geeft. Als er wat misgaat noem ik dat natuurlijke selectie :Y)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:52

pmarena schreef:

Uh ben jij nu echt overtuigd dat osmosewater kan gedronken worden?

Je obsessie met Spa ontgaat me ook compleet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:54

Die mineralen plas je wel weer uit, die kan je lichaam veelal toch niet gebruiken om dezelfde reden waarom je niet zoveel aan een hap aarde hebt: er moet eerst een plant tussen zitten die de stoffen opneemt uit de bodem en omzet in bruikbaar materiaal voor ons lichaam.

Maar het gaat wel erg off-topic zo en ik heb ook geen zin om op al die hooghartige flauwekul reacties te reageren :P

Vind je "echte" melk gevaarlijk dan drink je het toch lekker pas nadat het lekker doodverhit is?

En vind je water vol met nog allerhande resten lekkerder smaken dan "leeg" nog iets beter gefilterd water, dan doe je dat toch fijn?

Zoveel mensen zoveel meningen en ieder zijn meug, ieder maakt andere keuzes over wat hij wel of niet lekker en wel of niet belangrijk vindt, dat zal je altijd met elk onderwerp houden :j

Altijd leuk om er lollig over te doen natuurlijk en een ander voor gek te verslijten.
Maakt de wereld echt een stukje mooier +:)+

Ik ben benieuwd wat de TS gaat doen maar kan het me best voorstellen dat ze het in zo'n sfeertje niet gaat vertellen als ze toch voor de rauwe melk zou willen gaan :P

Hopelijk heb je toch het idee dat je iets aan het topic hebt gehad TS :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:57

Het gaat niet om meningen maar om wetenschappelijk bewezen feiten. Iets waarvan jij vindt dat het dan al verdacht is.

Ik raad alle melk af trouwens :j hoe melk voor babygeiten nu zo’n natuurlijk gezond product voor mensen is, is ook alleen maar logisch toch. Voor jou dan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:57

Ierpier schreef:
pmarena schreef:

De overheid zit er sowieso achter! E-nummers in het drinkwater! :')

Verder wat poes zegt. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:07

Janneke2 schreef:
Kaus schreef:
Ik zou je kind lekker melk blijven geven bedoeld voor mensenbabys en als dat niet lukt eventueel poedermelk. Snap de logica niet zo goed achter je kind melk geven rechtstreeks uit de koe bedoeld voor een kalf?

...bestaat er poedermelk, gemaakt van mensenmelk?

Vast wel. Maar ik zeg in mijn quote "als dat niet lukt dan poedermelk. Daarin suggereer ik toch helemaal niet dat die poedermelk van mensenmelk moet zijn gemaakt?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:12

Volgens mij is hier al een paar keer gezegd dat rauwe melk best kan, maar niet voor een klein kind en niet zonder het eerst te verhitten. Wat TS daarmee doet, moet ze zelf weten.

En dan weer off topic :+ : het gaat er niet om of jouw water 'lekkerder' is, dat kan best. Het is alleen gewoon écht niet goed voor je om alles eruit te filteren. Dat is geen mening of meug, maar gewoon wetenschappelijk onomstotelijk bewezen. Net als het feit dat er domweg risico's kleven aan rauwe, onverhitte melk, aan rauwe eieren, rauwe kipfilet en noem maar op. Wat je er vervolgens mee doet, dat moet je, again, helemaal zelf weten. Maar je kunt niet verwachten dat er geen reacties op komen en als dan blijkt dat je eigenlijk niet zo goed weet waar je het over hebt (je hebt alleen iets aan mineralen als er een plant tussen zit, what?), ja, dan willen mensen nog wel in de lach schieten. Dat mag je hooghartig vinden, maar ik vind dat mensen hier zich nog redelijk inhouden. Ik zal maar niet posten wat mijn broertje (eerst analist op het waterlab van de provincie en nu analist op het lab van een groot zuivelbedrijf) zei toen ik hem op dit topic wees :')
Laatst bijgewerkt door Foaly op 24-09-18 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:12

Als het om gezondheidsredenen is dan kan ik je donormelk aanraden. Lastiger om aan te komen maar er zijn facebookgroepen. De melk word wel gratis weg gegeven.

Er zitten in verse moedermelk allerlei stoffen die helpen bij de bescherming van je kindje tegen ziekteverwekkers.
Moedermelk bevat vele antibacteriële en antivirale factoren.

natuurlijke speenleeftijd bij de mens is 2,5 jaar, met een maximumleeftijd van zeven jaar.

Er bestaat niets beters dan melk dat bedoeld is voor eigen soort

Bron https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/97-zo-beschermt-borstvoeding
https://www.borstvoeding.com/aanverwant/afbouwen/de-natuurlijke-speenleeftijd.html

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:14

Foaly schreef:
Volgens mij is hier al een paar keer gezegd dat rauwe melk best kan, maar niet voor een klein kind en niet zonder het eerst te verhitten. Wat TS daarmee doet, moet ze zelf weten.

En dan weer off topic :+ : het gaat er niet om of jouw water 'lekkerder' is, dat kan best. Het is alleen gewoon écht niet goed voor je om alles eruit te filteren. Dat is geen mening of meug, maar gewoon wetenschappelijk onomstotelijk bewezen. Net als het feit dat er domweg risico's kleven aan rauwe, onverhitte melk, aan rauwe eieren, rauwe kipfilet en noem maar op. Wat je er vervolgens mee doet, dat moet je, again, helemaal zelf weten. Maar je kunt niet verwachten dat er geen reacties op komen en als dan blijkt dat je eigenlijk niet zo goed weet waar je het over hebt (je hebt alleen iets aan mineralen als er een plant tussen zit, what?), ja, dan willen mensen nog wel in de lach schieten. Dat mag je hooghartig vinden, maar ik vind dat mensen hier zich nog redelijk inhouden. Ik zal maar niet posten wat mijn broertje (eerst analist op het waterlab van de provincie en nu analist op het lab van een groot zuivelbedrijf) zei toen ik hem op dit topic wees :')

Doe eens, doe eens }>

Al is het maar voor deze liefhebber van het waterproces......

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:38

Magrathea schreef:
Ierpier schreef:

De overheid zit er sowieso achter! E-nummers in het drinkwater! :')

Verder wat poes zegt. :)

Toch liever 10 deeltjes lood dan 100 deeltjes calcium? :)*

Nee maar serieus, ik ben het helemaal eens met Foaly

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:39

Natuurlijk wil ik lood in mijn lichaam, zo bescherm ik mezelf tegen de straling van de overheid :)*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:46

Daarom drink ik wijn, geen gedoe met filters, geen gedoe met plastic.