Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Verootjoo, ja, ik heb het wel eens geproefd en ik vond het toen best lekker. Maar ik vond het verschil met gepasteuriseerde volle melk dus niet zo groot.
(Wel met gesteriliseerde melk en wel meer met halfvolle melk. En als je echt spoelwater wilt drinken, dan moet je in de VS 'skim milk' met 0% eens proeven.)
secricible schreef:pmarena schreef:Volgens mij heb je in Utrecht het verhaal dat daar Bar-le-Duc bronwater vandaan komt en dat is echt veel minder schoon dan Spa Blauw.
Ik heb zelf meerdere soorten bronwatertjes gemeten en de meeste hebben meer dan 200 deeltjes er in.
Terwijl Spa Blauw er meestal maar iets van 12 heeft. Wat die deeltjes precies zijn dat weet ik ook niet, mijn metertje om de werkzaamheid van het waterfilter te controleren geeft niet aan wat het is, alleen hoeveel
Maargoed dat heeft niet zoveel met rauwe melk te maken maar het topic ging steeds meer over water dus vandaar
Bij de geitjes hier wordt zeer zeker de melk heel streng gecontroleerd Secricible
Sorry, maar serieus? Het is schoner want "het bevat minder deeltjes", maar je hebt geen idee wat die "deeltjes" zijn?
In dat geval zou ik voortaan osmosewater gaan drinken, bevat 100% zeker nog minder "deeltjes"
Ikke schreef:Secricible schreef:Sorry, maar serieus? Het is schoner want "het bevat minder deeltjes", maar je hebt geen idee wat die "deeltjes" zijn?
In dat geval zou ik voortaan osmosewater gaan drinken, bevat 100% zeker nog minder "deeltjes"
En weet je tenminste zeker dat je daar dood aan gaat.....
Ierpier schreef:pmarena schreef:Prima hoor, nemen jullie lekker liever water met allerlei chemische resten, dan Spa Blauw. Blijft er meer voor mij en anderen over die al die ongein liever niet willen
Let vooral op voor die diwaterstofoxidezit tegenwoordig veel in drinkwater.
pmarena schreef:Prima hoor, nemen jullie lekker liever water met allerlei chemische resten, dan Spa Blauw. Blijft er meer voor mij en anderen over die al die ongein liever niet willen
janderegelaa schreef:pmarena schreef:Prima hoor, nemen jullie lekker liever water met allerlei chemische resten, dan Spa Blauw. Blijft er meer voor mij en anderen over die al die ongein liever niet willen
Alleen een beetje jammer dat die statiegeldflessen met chemicaliën omgewassen worden voordat jouw schone water erin gaat. En plastic is natuurlijk ook een natuurproduct wat helemaal niet vervuilend geproduceerd wordt.
Ierpier schreef:pmarena schreef:Prima hoor, nemen jullie lekker liever water met allerlei chemische resten, dan Spa Blauw. Blijft er meer voor mij en anderen over die al die ongein liever niet willen
Let vooral op voor die diwaterstofoxidezit tegenwoordig veel in drinkwater.
Janneke2 schreef:Kaus schreef:Ik zou je kind lekker melk blijven geven bedoeld voor mensenbabys en als dat niet lukt eventueel poedermelk. Snap de logica niet zo goed achter je kind melk geven rechtstreeks uit de koe bedoeld voor een kalf?
...bestaat er poedermelk, gemaakt van mensenmelk?
Foaly schreef:Volgens mij is hier al een paar keer gezegd dat rauwe melk best kan, maar niet voor een klein kind en niet zonder het eerst te verhitten. Wat TS daarmee doet, moet ze zelf weten.
En dan weer off topic: het gaat er niet om of jouw water 'lekkerder' is, dat kan best. Het is alleen gewoon écht niet goed voor je om alles eruit te filteren. Dat is geen mening of meug, maar gewoon wetenschappelijk onomstotelijk bewezen. Net als het feit dat er domweg risico's kleven aan rauwe, onverhitte melk, aan rauwe eieren, rauwe kipfilet en noem maar op. Wat je er vervolgens mee doet, dat moet je, again, helemaal zelf weten. Maar je kunt niet verwachten dat er geen reacties op komen en als dan blijkt dat je eigenlijk niet zo goed weet waar je het over hebt (je hebt alleen iets aan mineralen als er een plant tussen zit, what?), ja, dan willen mensen nog wel in de lach schieten. Dat mag je hooghartig vinden, maar ik vind dat mensen hier zich nog redelijk inhouden. Ik zal maar niet posten wat mijn broertje (eerst analist op het waterlab van de provincie en nu analist op het lab van een groot zuivelbedrijf) zei toen ik hem op dit topic wees
Magrathea schreef:Ierpier schreef:Let vooral op voor die diwaterstofoxidezit tegenwoordig veel in drinkwater.
De overheid zit er sowieso achter! E-nummers in het drinkwater!
Verder wat poes zegt.