Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Bij haar wat snel vet wordt moet je wat backing soda aan je schampoo toevoegen.
Kayleigh__ schreef:Hier fan van Novex Black masker. Gebruik het als conditioner en blijkt ook al leave in te kunnen, maar dat nog niet geprobeerd. Het is een enorme pot dus doe er lang mee.
Als leave in gebruik ik Aunt Jackies Quench, te koop bij Kruidvat. Of Kinky Curly Knot Today of soms gewoon Kruidvat haarmasker uit bovenstaande lijst. Cantu is ook fijn, maar vind ik zwaar en is niet altijd geschikt.
Las op de Amerikaanse fb groep dat er veel gebruik gemaakt word van glijmiddel.Ga ik binnenkort ook eens halen. Blijkt zacht en pluisvrij haar te geven zonder vettig te worden.
En wat heel prettig is; een satijnen kussen. Scheelt veel pluis.
C_arola schreef:Ontzettend bedankt voor de lijst Morrie! Ik zag de afkortingen mhs, mg, ps, heeft iemand een idee wat dit betekent?
Citaat:WAAR TE KOOP? De meeste producten (waar niks achter staat) zijn online te verkrijgen of in hun fysieke winkels: myhairshop.nl(mhs), megorgeous.nl(mg), pakshop.nl(ps), mynaturalcurls.com(mnc). Daarnaast ook vaak verkrijgbaar in veel toko’s.
Sommige producten zijn bij bijv. Kruidvat (&Trekpleister, Etos) of HollandandBarrett (H&B, voorheen De Tuinen) te verkrijgen.
Kun je het niet vinden, typ het in Google, dan kom je er ook vast wel
Mondy schreef:Ja want met de gewone was je het haar.
C_arola schreef:Mondy schreef:Ja want met de gewone was je het haar.
En de leave in is om knopen gedurende de dag tegen te gaan? Je merkt denk ik wel dat ik nog echt zoekende en lerende ben
De kapper die me de laatste keer knipte adviseerde om geen gewone conditioner te gebruiken maar alleen een leave in omdat deze luchtiger is en minder verzwaard vandaar de vraag.
Bedankt Morrie!
Suzanne F. schreef:Ik laat donderdag mijn haar volgens de Curlsys methode knippen, ben erg benieuwd.
Wat is de Unicorn methode?
billionache schreef:Hou er wel rekening mee dat de lijst slechts een hulpmiddel is en dat je altijd zelf de ingrediënten moet (leren) checken! Producten veranderen namelijk af en toe van formule. Zo had ik een keer een conditioner van Petal Fresh gekocht waarbij de ingrediënten online gewoon CG waren maar toen ik in de douche voor de lol een keer achterop de fles keek zag ik toch een silicone staan...
billionache schreef:Hou er wel rekening mee dat de lijst slechts een hulpmiddel is en dat je altijd zelf de ingrediënten moet (leren) checken! Producten veranderen namelijk af en toe van formule. Zo had ik een keer een conditioner van Petal Fresh gekocht waarbij de ingrediënten online gewoon CG waren maar toen ik in de douche voor de lol een keer achterop de fles keek zag ik toch een silicone staan...
Mondy schreef:Suzanne F. schreef:Ik laat donderdag mijn haar volgens de Curlsys methode knippen, ben erg benieuwd.
Wat is de Unicorn methode?
Ja haar ondersteboven kammen (de een zegt liever droog zodat je niet teveel afknipt de ander liever nat na t douchen. Ik de laatste) dan als alles goed naar voren gekamt is maak je een staart op je voorhoofd. Dan een 2e elastiekje in de staart ter hoogte van waar je af wil knippen. Sommige doen daarna ook nog schuin knippen om de haren aan de zijkant korter te maken.
Ikzelf doe nav tips geen elastiekjes gebruiken maar na het naar voren kammen mijn hand gebruiken om te bepalen waar ik t af wil knippen.
Als je op youtube zoekt vind je een aantal filmpjes
Mondy schreef:Recht knippen en dan het inknippen.
Het schuine doe je als laatste om zo ook bij de voorplukken korter te maken maar dat doe ik zelf niet.
Ik knip ook liever nat dan droog maar hou er dan rekening mee dat je voorzichtig moet knippen omdat het met drogen natuurlijk korter wordt.
Je moet je haar nl borstelen dus als ik dat droog doe zie ik ook niet hoe t krult plus krijg ik gigantisch veel pluis.