Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Char_lotte schreef:Wat ik altijd wel heel apart vind is dat als ik zeg dat ik geen kinderen wil, mensen vaak doen alsof ik gek ben. 'je krijgt er zoveel voor terug', 'het is het zo waard' en 'het hoort er toch gewoon bij' zijn dingen die ik best vaak voorbij hoor komen.
lieveli schreef:Dat hele gelul over taboe is behoorlijk offtopic. Sommige mensen willen kinderen, anderen niet. Prima.
Ts vraagt wanneer je tot zo'n besluit komt.
In mijn geval: toen ik mijn man leerde kennen.
Palmera schreef:lieveli schreef:Dat hele gelul over taboe is behoorlijk offtopic. Sommige mensen willen kinderen, anderen niet. Prima.
En anderen willen kinderen. Denken ze. En hebben later spijt. Juist omdat er een taboe op heerst mag het best genoemd worden.
Het lijkt mij een heel belangrijk dingetje om mee te nemen in de overwegingen. Niet de taboe, wel dat spijt krijgen ook mogelijk is.
lieveli schreef:Dat hele gelul over taboe is behoorlijk offtopic. Sommige mensen willen kinderen, anderen niet. Prima.
Magrathea schreef:lieveli schreef:Dat hele gelul over taboe is behoorlijk offtopic. Sommige mensen willen kinderen, anderen niet. Prima.
Ik vind het juist extreem relevant in een dilemma waar regelmatig wordt aangedragen "bij twijfel gewoon doen want je zult het fantastisch vinden"
DiantaM schreef:Maar het moederschap is alles wat ik mij ooit had voorgesteld en zoveel meer. Het is loeizwaar, maar de liefde die je ervoor terug krijgt.. onbeschrijflijk.