Tsja en toen kwam je er achter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:13

vidya schreef:
Ik maak er natuurlijk een grap van, toen het net was gebeurd zat ik in hetzelfde (soort van) schuitje. Ongeloof, verdriet en onmacht (je kunt er namelijk ook echt niets mee). Maar 't wordt echt beter en ik gun mijn ex al zijn geluk. Als hij een keuze had, had hij anders gekozen dat weet ik zeker. Maar je kiest nu eenmaal niet waar je op valt. Wel vind ik het erg verwerpelijk om jou en je kinderen bloot te stellen aan wat dan ook. Ondanks dat hij het moeilijk heeft gevonden om zichzelf te accepteren, heeft hij hiermee jou ongevraagd er ook mee opgezadeld. Ik kan me goed voorstellen dat dat heel verdrietig is!
Op basis van woede kun je geen geode keuzes maken voor jezelf en belangrijker, jullie kinderen. Ik zou wat afstand en rust nemen en met iemand gaan praten totdat je dit wel kunt.

Wat ook nog in me opkomt: ik zou er erg verdrietig van zijn omdat ik blijkbaar niet veilig genoeg was voor hem om hierover samen te praten. Ik zou bij mezelf nagaan wat ik anders had kunnen doen. Het ligt voor de hand om alle schuld bij de ander te leggen, maar binnen een relatie doe je beiden iets je beinvloedt elkaar. Inderdaad, als hij een keuze had gevoeld, was er pas een andere handelswijze mogelijk geweest. Als hij bi is, is dat een identiteit en die laat zich niet aan de kant schuiven, ook al wil je dat nog zo graag...

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:17

Ik lees dit met open mond.

allereerst TS; heel veel sterkte en wijsheid. hopelijk kom je tot iets waar je je prettig bij voelt :(:) (je kunt je SOA test ook doen via GGD omdat je seks hebt gehad met een man die seks heeft met mannen. hier hoef je niet voor via de huisarts :)

Ten tweede valt mijn mond open van verbazing. Zo ontzettend veel harde vooroordelen over biseksuele mannen/mannen die seks hebben met mannen en zoveel bokkers die meteen roepen dat hij een viespeuk/eikel/rotvent is... ter info: Mannen die seks hebben met andere mannen zijn niet bij voorbaat besmet met HIV/andere SOA's en zijn ook niet bij voorbaat viezerikken. Seks is ook niet vies en een niet sexclusieve relatie is ook niet vies. Iemand 7 jaar lang voorliegen is wel vies, daar ben ik het mee eens, maar is niet eens heel onlogisch in deze situatie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:21

linnnh schreef:
ter info: Mannen die seks hebben met andere mannen zijn niet bij voorbaat besmet met HIV/andere SOA's en zijn ook niet bij voorbaat viezerikken. Seks is ook niet vies en een niet sexclusieve relatie is ook niet vies. Iemand 7 jaar lang voorliegen is wel vies, daar ben ik het mee eens, maar is niet eens heel onlogisch in deze situatie.

Al had hij 7 jaar met verschillende vrouwen rondgesjoemeld, dan had ik ook aanbevolen een test te doen hoor.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:23

Winged schreef:
linnnh schreef:
ter info: Mannen die seks hebben met andere mannen zijn niet bij voorbaat besmet met HIV/andere SOA's en zijn ook niet bij voorbaat viezerikken. Seks is ook niet vies en een niet sexclusieve relatie is ook niet vies. Iemand 7 jaar lang voorliegen is wel vies, daar ben ik het mee eens, maar is niet eens heel onlogisch in deze situatie.

Al had hij 7 jaar met verschillende vrouwen rondgesjoemeld, dan had ik ook aanbevolen een test te doen hoor.

Snap ik, logisch ook :j

Maar er wordt meteen gegooid met AIDS en dat soort ellendige dingen. Vind het oprecht heel erg dat homo's direct geassocieerd worden met AIDS.

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 13:24

Dat hij pillen gebruikt, had ik gebluft,maar dat gaf hij toe..
Dus nee dat wist ik eerder ook niet..(alleen tijdens zijn uitjes)

En nee ik weet niet of ik hem nog wel ken..
Ik wil alleen echt niks overhaast besluiten..

En ik kijk gewoon open naar homo's en biseksuele mensen.. Ze zijn ook maar mensen,met behoeftes..

Dat hij het mij nooit heeft gezegd is denk ik uit schaamte, bang dat het bekend word, en bang om mij kwijt tr raken..

De ggd zit hier een eindje vandaan
En ik wil toch de huisarts vragen wat een goede weg te bewandelen is, bij wie ik kan aankloppen en eventueel een verwijsbrief..
Hij heeft zwijgplicht
En het is een situatie waar ik niet voor gekozen heb, dus in die zin schaam ik me ook niet hiervoor

Winged

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:27

TS, je hebt sowieso nu niks om je voor te schamen. Laat dat wel even goed tot je doordringen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:29

TS poeh niet niks wat er nu allemaal met jullie, als gezin, gebeurt.
Ik zou het niet vertellen, al 7 jaar, ook een ding vinden maar als er eenmaal een stap is gemaakt is het bijna niet meer mogelijk dit te vertellen en de spanning(en drugs) werkt daar ook niet aan mee.
En waarschijnlijk zijn "die andere mannen" ook allemaal huisvaders en hebben ze dit zeer waarschijnlijk ook niet thuis verteld.

Soms weet je ook niet hoe het is begonnen en wat de aanleiding is geweest, maar een klap is het.
En ook heel vervelend dat hij er niet over kan praten, jij zit met vragen en wil antwoorden.
Het wil zeker niet zeggen dat hij niet meer van jou houdt alleen die spanning van het andere is veel groter geweest, de kans bestaat dat het nu voor hem ook niet meer aantrekkelijk is, nu alles uitgekomen is.

Ik hoop dat je je antwoorden krijgt en dat jullie er niks aan over houden qua ziektes.
En misschien hebben jullie toch nog een mooie toekomst voor jullie samen.
Laatst bijgewerkt door Steppe op 30-05-18 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:31

Nadia85 schreef:
De ggd zit hier een eindje vandaan
En ik wil toch de huisarts vragen wat een goede weg te bewandelen is, bij wie ik kan aankloppen en eventueel een verwijsbrief..
Hij heeft zwijgplicht
En het is een situatie waar ik niet voor gekozen heb, dus in die zin schaam ik me ook niet hiervoor

Snap ik helemaal. Echter kan de GGD gelijk een aantal testen doen wanneer je naar hun spreekuur gaat.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:32

Jeetje TS, stuit net op je topic.

Vind het ontzettend knap dat je, ondanks alle emoties, nog helder lijkt te denken en te redeneren. En niet gelijk alles overboord gooit en tierend hem buiten de deur zet.

Het onveilige zou mij het ergste storen, hij speelt verdorie met zijn gezondheid, en vooral ook met die van jou en de kinderen.
Mocht je al besluiten dat het op een of andere manier in jullie leven in te passen is, dan was veilig de voorwaarde voor mij.

Ik zou het niet kunnen. Maar goed, dat is persoonlijk.
Niet omdat ik wat heb tegen (groep)sex met wie dan ook, maar omdat ik van mijn partner exclusiviteit verwacht, net als hij van mij.

Wil je heel veel wijsheid en sterkte wensen. En de hoop uitspreken dat jullie allemaal gezond zijn!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:36

Jemig wat een klote situatie!!
Als ik de frequentie neem van de keren hij sex heeft en wil hebben en het drug begruik er bij wat doodnormaal is in die kringen dan denk ik dat er bij hem ook een stukje verslaving bij zit. Niet perse de drugs maar meer de sex. De spanning daarvan ect.
Een verslaving is een ziekte dus ik denk dat vooral hij eens bij een therapeut/psycholoog langs moet gaan!
En wil hij daar niet aan mee werken dan zou ik hem als ik jou was toch echt de deur wijzen. Hoe cliché dat ook klinkt want zo door gaan dat gaat je niet lukken.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:38

Jeetje.. geen goede raad of tips, het enige wat ik even wil doen is je heeel veel sterkte wensen, en geef je kinders een extra knuffel van iemand achter een schermpje op bokt! :(:)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:39

wat een schok ts.

petje af dat je het zo oppakt. goed nadenken over wat je wilt en wat de beste aanpak is. erg goed.
wat je ook kiest, het is goed!

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:41

Winged schreef:
linnnh schreef:

Snap ik, logisch ook :j

Maar er wordt meteen gegooid met AIDS en dat soort ellendige dingen. Vind het oprecht heel erg dat homo's direct geassocieerd worden met AIDS.

Vrouwen net zo hoor...
Daar kun je ook AIDS van krijgen :D

Het gaat mij meer om de duur van 7 jaar en een groot aantal mannen. Die het waarschijnlijk ook weer elders doen. Neemt de kans op ziektes wel toe.
Ongeacht sekse....

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 13:43

MarliesV schreef:

Vind het ontzettend knap dat je, ondanks alle emoties, nog helder lijkt te denken en te redeneren. En niet gelijk alles overboord gooit en tierend hem buiten de deur zet.

Dankje
Ik probeer ook zo realistisch mogelijk na te denken, te helikopteren.. Maar de ene keer lukt dot beter dan de andere keer

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:43

ik denk dat het vooral komt door het aantal verschillende mensen. als het 7 jaar met 1 persoon was geweest, dan had je minder kans op gekke ziektes (is mijn aanname), maar ja dan kun je het "alleen voor de lusten" weer wegstrepen zou mijn gedachte zijn

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:44

Zolang je niet ergens blijft omdat het comfortabel is. Succes ik hoop dat jullie eruit komen, hebben jullie nu veel contact?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:44

Jeetje, dat is echt enorm schrikken, maar ook heel dubbel gelijk.

Jij bent deze relatie in gegaan als hetero stel, trouw, huisje, boompje, beestje etc. Er zijn nog heel veel taboe's, dus je man heeft vast geprobeerd daar ook aan te voldoen, maar ik kan me wel voorstellen waar hij mee heeft lopen worstelen. Gevoelens voor mannen, de schaamte, het liegen... En ik denk ook dat hij na zoveel jaren het gewoon is gaan vinden om het zo te regelen, omdat hij geen andere oplossing zag.

Hoe dat voor jullie samen verder moet lijkt me echt heel moeilijk. Jij bent toch bedrogen, gekwetst, vooral door het liegen en de soort van ontrouw. Het erge is dat of de relatie door kan gaan, dan ook nog eens van jou gaat afhangen. Hij kan dit al, wete dit al jaren en doet het al.Het ligt aan jou of je ermee kan leven, het kan en wil accepteren etc. Dat maakt het onwijs zwaar met alle gevoelens die je nu hebt. Er is tegen je gelogen en je voelt vast afschuw als je nu samen slaapt, sex zou hebben, samen als stel ergens komt.......

Ik denk dat je er veel aan kan hebben om met lotgenoten te praten. Mensen met bi relaties bijv. Want begrijp je het en accepteer je het, kan je verder. Zo niet, is het te moeilijk, want je man kan die gevoelens echt niet aan de kant zetten meer. Ook een psycholoog gaat hem daar niet vanaf praten.

Er loopt nu wel een topic over niet monogame relaties bijv. Misschien dat je daar iets aan hebt? Niet als oplossing, maar wel om jezelf minder rot te voelen, niet opzij gezet te voelen etc. Want dat je man van je houdt, geloof ik ook wel. Hij had nooit moeten liegen en zeker geen onveilige gay sex moeten hebben. Dat is niet goed te praten. Maar het is wel heel rot en sneu dat hij nooit ergens terecht kon met zijn gevoelens, behalve stiekem geplande dates.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:45

Nadia85 schreef:
MarliesV schreef:

Dankje
Ik probeer ook zo realistisch mogelijk na te denken, te helikopteren.. Maar de ene keer lukt dot beter dan de andere keer

De huisarts gaat je zeker helpen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:45

Nadia85 schreef:
MarliesV schreef:

Dankje

Je hoeft ook niet binnen nu en 3 dagen een besluit te nemen.

Stap praten met de dokter en het laten doen van een test zijn een goed begin. Eerst eigen gezondheid, de rest komt daarna.

Nadia85

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 13:46

Bedankt voor de lieve steun :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:50

Anoniem schreef:
Ilsey schreef:
Alenthe05, jouw reactie vind ik om het zacht uit te drukken toch wel erg bekrompen. En wel hierom:

1: Viezerik? Wat onveilig betreft oké, dat is 'vies'. Maar over de daad zelf? Sorry hoor. Dat is niet vies. Zo scheer je alle biseksuelen die in een open relatiesysteem leven even over de kam 'vies'. Het is niet omdat het niet aan jou besteed is dat je zoiets ook meteen vies moet vinden.

2: Die man worstelt hier duidelijk zelf mee. Dan gaan verkondigen dat hij de afgelopen 7 jaar nooit gedacht heeft aan de gevolgen van zijn gedrag... komaan. Hoé kan jij jou in godsnaam inbeelden wat er doorheen die man zijn hoofd spookt? Niéts besef jij daarvan. Als hij er niet om zou geven, dan was hij er bijlange niet zo lang in geslaagd om dat geheim te houden. Deze verlangens vertoeven in de taboesfeer (logisch ook met mensen zoals jou die daar hun niet zo openminded idee over hebben) en uit schrik om de partner te verliezen dan maar geheim gehouden. Schrik om iemand te verliezen betekent net dat je wel nog om iemand geeft.

3: En 'de kids' (ik heb een hekel aan dat modewoord, we zitten hier niet in Engeland of Amerika :+ ) hoeven toch helemaal niet te lijden onder dit voorval? Sterker nog, moest TS dit met haar man kunnen uitklaren en er sterker uit komen, en mochten ze dat later vertellen aan de kinderen, dan bewijzen ze net aan hun kinderen hoe sterk ze staan. Da's wat anders dan de 100den koppels die niet superlang na het krijgen van een kindje uit elkaar gaan, ik kan zo'n voorbeelden in mijn omgeving niet meer op mijn beide handen tellen. Wat voor een relatie had je eigenlijk als je de veranderingen van een kind krijgen niet eens overleeft. Tegenwoordig geven veel koppels zo snel op, ik begrijp dat niet. Dit is nu niet naar TS toe natuurlijk, dit is een andere situatie.

4: Laat TS maar lekker zelf beslissen ipv te dicteren dat uit mekaar gaan beter zal zijn. Leven in een leugen is het trouwens op dit moment niet meer.

5: Dit is net een kantelpunt wat vertrouwen betreft. Van hieruit kan het inderdaad bergaf gaan, dat TS niets meer vertrouwt. Of het kan bergop gaan omdat Ts en haar man - vooral hij dan - meer open zijn naar elkaar, hij heeft immers niets meer te verbergen nu.

Aan TS: Heel veel sterkte met de beslissing, ik denk dat enkel jij die kan maken en kan uitmaken hoe je je bij de hele situatie en bij je man voelt. En zoals anderen al aangegeven hebben, je kan zoveel tijd nemen als je wil om tot een besluit te komen.

Wat anderen zeiden over vreemdgaan is vreemdgaan gelijk met welk geslacht. Ja, correct. Maar er is toch een groot onderscheid tussen vreemdgaan voor de lust of wanneer er gevoelens in het spel zijn. Geslacht brengt toch ook onderscheid. Met een vrouw tjah, dat kan TS haar man toch ook bieden? Maar wat een man kan bieden niet, dus daar zou ik persoonlijk minder lastig mee hebben. En massaal van de daken roepen dat vreemdgaan einde relatie is, kan je dan wel doen. Maar ik ken genoeg voorbeelden van relaties die vreemdgaan wel overleefd hebben ook... Het komt vaker voor dan je denkt hoor. De mens is van nature nu eenmaal niet monogaam... Dit is vechten tegen je natuur hé. De ene houdt dat vol, de andere niet. Tjah. Je kan mensen niet met elkaar vergelijken. Ik ben eens benieuwd hoeveel mensen die dit van de daken schreeuwen ook effectief per direct opstappen als ze vreemdgaan van partner zouden ontdekken. Wanneer je het effectief meemaakt, zijn de perspectieven vaak toch net even anders.

Ik las hier ook ergens dat hij vroeg of laat sowieso dan wel helemaal uit de kast komt en voor de mannen zou kiezen als hij zijn droomman tegen komt? Dat is toch ook enorm kort door de bocht. Als die man biseksueel is, is dat de reinste onzin. Hij heeft ook aangegeven dat dit puur lusten zijn en dat hij TS enorm graag ziet. (Als hij effectief homoseksueel blijkt is dat iets anders. Maar dat dit garantie zal gebeuren, is gewoon onzin.)

Enkel TS en haar man kunnen nu uitmaken hoe dit verder afloopt. Wij kunnen natuurlijk wel onze mening geven, en liefst niet opdringen zoals ik het gevoel had bij het bericht van Alenthe05, wij kunnen verschillende perspectieven uitlichten. Stof tot nadenken geven. Maar wij kunnen niet helpen met de beslissing zelf.

Veel sterkte TS :(:)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Yep. Helemaal mee eens, goed verwoord!
En mag ik een tip geven? Blijf praten, ook al wordt dat snotteren-stotteren-huilen, blijf met elkaar in contact. Om bij elkaar te blijven? Om netjes uit elkaar te gaan? Doet er niet toe. Het kan de lucht klaren, begrip voor elkaar verkrijgen. Het kan wonden bij jezelf helen, bij je partner. Het kan je sterker en milder maken naar de ander toe. Het kan je sterker maken naar je kinderen toe.

Sterkte, heel veel sterkte toegewenst.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:57

TS heel veel sterkte.
ik vind ook dat er in dit topic wel liever gedaan word omdat hij met mannen deed ipv vrouwen.
vanuit het stukje dat hij TS toch graag ziet, is het misschien kort door de bocht om te zeggen dat hij dan bi is? en al zal hij dat zijn, dan had TS daarin toch genoeg moetten zijn? iemand die bi is valt toch op mannen EN vrouwen? maar maakt de lust naar groepsafspraken (om het zo maar even te noemen) niet een hele geaardheid?
als ik vanuit mezelf kijk zou ik met iemand die bi is wel kunnen leven, als deze zowel naar mannen als vrouwen keek zou ik daar minder moeite mee hebben, maar mijn partner moetten delen met nog iemand of laat staan een hele groep... zou ik NOOIT kunnen.

stukje wat ik nu typ is misschien heel kort door de bocht enzo, maar hopelijk geeft dit je wel stof tot nadenken TS

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:24

bettyvn schreef:
TS heel veel sterkte.
ik vind ook dat er in dit topic wel liever gedaan word omdat hij met mannen deed ipv vrouwen.
vanuit het stukje dat hij TS toch graag ziet, is het misschien kort door de bocht om te zeggen dat hij dan bi is? en al zal hij dat zijn, dan had TS daarin toch genoeg moetten zijn? iemand die bi is valt toch op mannen EN vrouwen? maar maakt de lust naar groepsafspraken (om het zo maar even te noemen) niet een hele geaardheid?
als ik vanuit mezelf kijk zou ik met iemand die bi is wel kunnen leven, als deze zowel naar mannen als vrouwen keek zou ik daar minder moeite mee hebben, maar mijn partner moetten delen met nog iemand of laat staan een hele groep... zou ik NOOIT kunnen.

stukje wat ik nu typ is misschien heel kort door de bocht enzo, maar hopelijk geeft dit je wel stof tot nadenken TS

Mee eens. Ik ken een aantal mensen die biseksueel zijn, maar wel degelijk monogaam. Een van hen omschrijft het altijd wel mooi, ze zegt dat ze op een persoon valt en niet op zijn of haar geslacht :)
En laten we wel wezen: zelf ben ik hetero en monogaam, die afspraak heb ik immers met mijn man. Maar dat betekent niet dat ik af en toe een andere man niet vreselijk aantrekkelijk kan vinden... het is alleen aan mij (een volwassen weldenkende vrouw) om te beslissen wat ik daarmee doe. En aangezien ik in een monogame relatie zit, doe ik daar dus niets mee :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:24

Kuggur schreef:
vidya schreef:
Mijn toenmalige vriend is overigens nu super happy met zn Mexicaanse vriend. T enige wat me daar aan stak is dat ik 3 jaar vol overgave m'n benen heb geschoren.. En die Mexicaan echt super behaard is.

En dáár spoot het bier over mijn toetsenbord...

Bij mij de koffie.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:02

Een hele dikke knuffel TS! Ik wil je heel veel wijsheid en kracht toewensen. Probeer met je vriend te praten, stel hem de vragen die je dwarszitten, krop je emoties op maar laat ze zo nu en dan hun gang gaan.

Verder sluit ik me aan bij de reactie van Ilsey

Mocht je naast dit topic nog je hart willen luchten staat het je vrij om me een berichtje te sturen :(:)