Vrouwen en kort haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:28

Dat vraag ik me ook vaak af.
Kortpittig kapsel word het ook wel genoemd.

Niets mis met kort haar. Maar afgeknipt tot stekeltjes vind ik echt heel erg a-vrouwelijk en niet mooi.
Waarom niet tot je schouders of net erboven. Of tot je kaaklijn bijvoorbeeld.

Mijn man zou het ook vreselijk vinden als ik ooit moedwillig mijn haar af zou knippen tot stekeltjes.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:28

Dat wel, maar om nu maar iedereen kort en pittig te noemen dan...
Voel me dan best aangesproken en pas echt niet in díé kort pittig beschrijving

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:30

estherpitout schreef:

Niets mis met kort haar. Maar afgeknipt tot stekeltjes vind ik echt heel erg a-vrouwelijk en niet mooi.

Mijn man zou het ook vreselijk vinden als ik ooit moedwillig mijn haar af zou knippen tot stekeltjes.

Dat is toch gewoon een persoonlijke keuze. Ik zou ook niet 'moedwillig' kleedjes dragen. Mag nu niemand meer een kleedje dragen? :')

x_Jeanine_x

Ik zie in mijn vrienden groep alle dames ook naar korter/kort gaan. Ben de enige nog met een mega bos tot goed over m'n BH bandje die ook nog onwijs dik is.

SavannahNx

Joanne1987 schreef:

Kort pittig zijn van die 50+ dametjes met een soort van bloemen tuniekje en witte legging met open sandalen/schoenen met een brilletje op.

Je bent vast nog geen 50+ right?

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:31

woepsie90 schreef:
Ik voelde me niet vrouwelijk en volwassen met lang haar. Ik was constant aan het denken of het nog wel goed zat, los vond ik super sloom staan maar staart lukte nooit goed vanwege zijscheiding en knot zat vaak gewoon niet de hele dag goed. En altijd klitten. Ik was er zo veel mee bezig! Vooral bij de paarden zat het in de weg of stom.

Vorige zomer was het op z’n langst (en een bril op je hoofd maakt haar altijd leuk vind ik haha). Maanden later beetje korter, afgelopen februari weer korter en nu dit sinds twee weken. Ik borstel het vaak niet eens, het zit gewoon zo. Wel moet ik het vaker wassen omdat het sneller vettig wordt. Ben er erg blij mee en voel me meer mezelf en vrijer. Manlief vind kort normaal gesproken niet leuk maar toen ik dit eenmaal had viel het ‘m erg mee, en nu zit hij er de hele tijd aan haha. Een blotere nek is ook heerlijk trouwens!

[ [url=m/9AbCZv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/obZlSS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar jou haar vind ik op de onderste foto ook niet vallen onder kort pittig kapsel. Dat is gewoon een mooie langere bob.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:31

estherpitout schreef:

Nou omdat je haar langer dan stekeltjes lengte vreemd gaat doen ivm kruinen en krullen. :P zelfs kappers worden gestoord van mijn stugge dwarse harry potter haar. Ze beginnen netjes langer maae eindigen idd stekellengte.

Maar die 50+ (oeps ben dat zelf ook en ja brildragend ook nog) hebben vaak een assymetrisch kapsel en een te hippe bril, vaak ex rookster, daar ga ik voor op de loop. Vaak hoort daar ook een eeh pittig karakter bij :=

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:33

DezeNaam schreef:
estherpitout schreef:

Dat is toch gewoon een persoonlijke keuze. Ik zou ook niet 'moedwillig' kleedjes dragen. Mag nu niemand meer een kleedje dragen? :')

Ik snap m niet helemaal?
Ik zei mijn MAN zou het vreselijk vinden als ik het moedwillig af zou knippen tot stekels. Dat betekent als er een medische reden voor zou zijn bijvoorbeeld hij daar natuurlijk begrip voor zou hebben

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:41

SavannahNx schreef:
Echt, zodra een vrouw moeder word, of 30+ is, knippen ze het allemaal in formaatje “kort-pittig”

WHYYYYYYY |(

SavannahNx schreef:
Kort pittig zijn van die 50+ dametjes met een soort van bloemen tuniekje en witte legging met open sandalen/schoenen met een brilletje op.

Nou ja ik snap het kort pittig wel, maar hierboven komt het er toch echt op neer dat alle moeders van 30+ een kort pittig kapsel hebben en niet alleen ex rokers van boven de 50 met een te hippe bril
En aangezien ik een moeder van 30+ ben, towvallig dan wel met bril, voel ik me enigzins aangesproken dan, en ik schaar me totaal niet in koet pittig

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:48

SavannahNx schreef:
Joanne1987 schreef:

Je bent vast nog geen 50+ right?

Ook weer een dooddoener! Ik ben 50+ maar loop lekker in jeans of wat dan ook wat lekker zit, beter dan die fluisterbroeken met een strak shirt erop.
Iedereen moet lekker doen wat hij zelf wil, doe ik ook en heb maling aan wat een ander denkt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:48

ik vind het bizar, op scholen campagnes tegen pesten, films, etc.etc. Maar een pagina op FB met 'kort pittige kapsels' dat is helemaal geweldig, foto's plaatsen en dan vervolgens en masse mensen afzeiken.
Ik hoef geen vent die hem alleen maar omhoog krijgt als z'n armcandy lang haar heeft, blijkbaar is dat een soort penisverlenger.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:49

anjali schreef:
In de film"Rosemary's baby" van Roman Polanski uit 1968, knipt de door Mia Farrow gespeelde vrouw op een gegeven moment ook haar lange haar heel erg kort,tot afschuw van haar filmechtgenoot,die overigens absoluut helemaal niet deugde.Het heeft dus echt wel een betekenis wat je met je haar doet.

Deze snap ik echt even niet? :D

Ik vind 'kort pittig' niet mooi, maar ben gezegend met dik haar. Dus snap dat het niet voor iedereen is weggelegd.

chanicha

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:54

Nou heb ik geluk! Mijn man zou het liefst zien dat ik mijn haar afknip :j
Mijn dochters van 33 en 30 hebben beiden dik lang haar en zijn ook allebei moeder dus al die heisa gaat ook niet op.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:06

estherpitout schreef:

Tja, dat heb ik 1 1/2 jaar geleden toch gedaan.
Manlief vond/vindt het niet mooi; maar voor hem had ik 20+ jaar lang haar.
Was het helemaal zat.
Het brak af (door het vele verven, ben nl al heel wat jaren aan het vergrijzen), zat geen fut in; was veel te warm in de zomer; kreeg er migraine door (van het dragen in een staart).
Dus eerst heb ik het korter laten knippen in een soort bob; nou dat stond mij helemaal niet.
Ik heb een ronder gezicht en deze werd helemaal bol.
Nu heb ik het kort kort, heb regelmatig een kuif.
Wordt nu ook jonger geschat dan toen ik lang haar had.
En ik voel mij niet meer/minder vrouw hoor nu ik kort haar heb.

Dat mijn man het niet mooi vindt is echt heel jammer voor hem; maar het is mijn haar en ik moet er mee lopen.
Ik vind een (stoppel)baard vreselijk en die laat hij ook regelmatig groeien.
Ook sandalen met sokken loopt hij rustig mee.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:08

Ik ben 37 en heb dik haar. Als het lang is is het erg zwaar en warm om het los te dragen. Dus gaat het weer in een staart. Ik heb het nu tot in mijn nek, maar kwam van een kapsel bovenop wat langer en de rest geschoren. Dat kapsel heb ik 2 keer gehad en daartussen een korte bob.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:13

Ik schrik eigenlijk vooral van het aantal partners dat schijnbaar echt iets vindt van het haar van de partner. Dat is toch niet het enigste waar je ooit verliefd op bent geworden, er zit nog een heel mens onder. Ik heb echt vanalles al gehad, elk denkbare kleur, kort tot lang en alles ertussen in. Krullen en stijl. Maar mijn man vindt alles oké, zolang ik er maar blij mee ben. Heb er echt nog nooit commentaar op gehad. Ik vind een bepaald kapsel “moeten” van een partner ook wel een ding hoor, maar dat is eigenlijk een heel andere discussie.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:18

Tja, dit is blijkbaar het slechte wat je kunt zeggen hier onder al die vrouwen op bokt: maar het is toch wel degelijk van belang wat je man ervan vindt? Je probeert toch ook je best te doen om er na het krijgen van kinderen niet als een slons uit te gaan zien, dik te worden en stekelkapsel te gaan nemen? Dat wil je zelf niet, maar je wilt ook dat je man je aantrekkelijk vindt. Althans, ik vind dat wel een belangrijk punt. Natuurlijk moet ik er allereerst zelf tevreden mee zijn, maar zijn mening is mij echt wel wat waard.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:23

Waarom schrik je daar van? Iemand mag toch gewoon iets wel of niet mooi vinden.

Ik zorg er trouwens graag voor dat mijn vent me aantrekkelijk vindt, vind ik wel degelijk belangrijk :j

Kort haar is volgens mij helemaal niet zo makkelijk trouwens. Het moet meer gestyled worden dan lang haar.
Er zijn maar weinig vrouwen bij wie ik kort haar mooi vind, maar ieder zijn meug :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:24

Ik ben 23 en overweeg het kort te knippen. Maar goed ik heb ontzettende krullen en rood haar dus ik ben bang dat het meer een clowns afro word dan een zwoele coupe. :+

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:25

Als het goed is vind je man, jouw leuk als persoon. En niet je haar, of hoe je het draagt.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:28

Mijn vent is ook vanwege mijn uiterlijk voor me gevallen en niet alleen omdat ik zo leuk ben :')

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:30

Precies ook aantrekkingskracht speelt mee
In het pakketje toch.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:30

Kimbers schreef:
Mijn vent is ook vanwege mijn uiterlijk voor me gevallen en niet alleen omdat ik zo leuk ben :')

:')

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:42

Kimbers schreef:

:') maar dat is toch wel meer dan alleen je haar? Eens, als ik een Gerda-jurk met legging aandoe en mn haar in rode stekeltjes knip krijg ik vast ook een scheef gezicht hier thuis. Maar iedereen neemt toch een kapsel dat bij zn persoonlijkheid past en daarbinnen moet toch lang of kort kunnen? Als ik kort zou nemen zou dat een stijlvol kapsel worden dat past bij mijn gezicht. Dus dan maakt kort of lang toch niet uit?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:42

thirteenn schreef:
Ik ben 23 en overweeg het kort te knippen. Maar goed ik heb ontzettende krullen en rood haar dus ik ben bang dat het meer een clowns afro word dan een zwoele coupe. :+

Gewoon proberen toch? Als het niet bevalt groeit het vanzelf weer aan :j