postnatale depressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: postnatale depressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:33

Ik was niet ‚opgewekt‘, wel KS.
Dat ontstoren is ook niet zo‘n mijn ‚geloof‘.
Maar ieder moet vooral doen wat ze het beste lijkt.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:58

Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om een discussie uit te lokken of ontstoren nu wel of niet werkt. Het was alleen als tip bedoeld naar TS, en lijkt mij de moeite waard om te onderzoeken.

Ik ken iemand in mijn directe omgeving die er ontzettend veel baat bij heeft gehad. Die kennis van mij had zelf ook pnd-klachten, die waren heel snel na het ontstoren weg. Ze kon de eerste dagen alleen nog maar slapen, en het baby'tje voor het eerst ook!

Ik zal ook eerlijk zijn, hier werkt het ontstoren tot nu toe helaas niet, ook al had ik er hoge verwachtingen van.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 11:11

Ik denk niet dat ik dat ontstoren zie zitten :) we zullen zien.

Net terug van het zwemmen, dat was fijn. Kleintje gaat dit weekend logeren, zaterdag, zondag en maandag ga ik haar weer halen. Ben heel benieuwd hoe ik dat ga vinden, ervaringen?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:58

Spannend ts. Te logeren. Denk dat dat voor iedereen anders is.

Bij ons was de eerste keer logeren as toen de oudste 4 was hahaha. Niet best. En dan omdat wij weg waren.

Dus geen ervaring. Vooral genieten en leuke dingen voor jezelf doen. Lekker samen uit eten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:43

Hier nog nooit gedaan (bijna 2), maar er zijn mensen die het na een paar weken al doen. Is voor iedereen anders om te ervaren :). Wat zelf goed voelt. En je bent zo weer terug als het niet goed voelt.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 14:45

Het idee is om inderdaad uit eten te gaan morgen, en zondag de bbq aan te steken.

Nu ben ik in zo'n mood dat ik ga huilen als ik eraan denk haar te moeten missen. Dat lijkt me positief denk ik :) het knuffelen na de fles van 06:00 doet me ook goed, ik moet alleen wel opletten wanneer ze er genoeg van heeft. Als ze gaat huilen is de magie er ook snel vanaf :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:50

En nou niet elk uur een appje sturen om te vragen hoe het met je dochter gaat.Als er iets is hoor je het wel.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 15:15

Dat was ik ook niet van plan.. Britta.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:19

+:)+

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:32

Ts.. denken dat je gaat huilen als ze weg gaat is zeker goed

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 14:37

Hebben kleintje slapend bij oma achtergelaten :) heb niet gehuild, echt missen doe ik haar ook nog niet. Misschien omdat we lekker druk bezig zijn

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 02:18

Het is ook echt niet verplicht hoor, Ik laat mijn kids ook echt zonder enig probleem achter op kdv en school. En ik denk altijd maar zo: je ouders hebben jou ook groot gekregen dus komt helemaal goed met de kleindochter. Super fijn dat je even lekker wat voor jezelf kan doen en wat bijslapen.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 15:58

Ja. Bijslapen. Heb vannacht tot 3 uur wakker gelegen. Misschien gaat komende nacht beter..

Ik vind het zó verwarrend. Ik mis mijn kindje totaal niet, het voelt alsof ik nooit zwanger ben geweest, geen kindje heb gehad en ook geen moeder ben. Ik snap niks van deze gevoelens

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:17

grijs_wolkje schreef:
Ja. Bijslapen. Heb vannacht tot 3 uur wakker gelegen. Misschien gaat komende nacht beter..

Ik vind het zó verwarrend. Ik mis mijn kindje totaal niet, het voelt alsof ik nooit zwanger ben geweest, geen kindje heb gehad en ook geen moeder ben. Ik snap niks van deze gevoelens

Het is een opgelegde mening van de maatschappij dat je je kind moet missen en bij de eerste keer kinderdagopvang moet gaan janken.
Wees blij dat je niet iedere minuut aan je kind denkt en daarmee blijkbaar vertrouwen hebt in de logeerouders :)

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:25

Het zit al in je systeem, het waken. Je kent jezelf het beste wat zou kunnen werken voor jou. Ikzelf zet als ik niet kan slapen een slaapmeditatie aan en dan ben ik zo vertrokken. Evengoed ben ik altijd, elke dag om 06.00 wakker. Ik kan ook niet meer uitslapen zelfs als de kinderen er een keer niet zouden zijn. Ach ja dan ga ik lekker vroeg naar het paard ofzo. Je hoeft je niets aan te trekken van dat je haar niet mist. Mijn mening is ook dat het is opgelegd door de maatschappij hoe je je behoort te voelen. Lekker je ding doen, wat je leuk vindt. Of t nou paarden is of tekenen of tuinieren of dansen etc etc. En dan zie je maandag weer verder :(:) neem het leven dag voor dag, niet teveel vooruit denken want het heeft geen zin.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:28

Niet druk om maken hoor dat je je kindje niet mist. Lekker genieten van de vrijheid die je nu even hebt :(:)

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 16:57

We hebben gisteren heerlijk in de tuin gewerkt, nieuwe planten gekocht en vrolijke lampjes op zonne-energie. Ziet er heel gezellig uit in de avond! Zijn ook lekker uit eten gegaan en hebben genoten van elkaar.
Ik mis haar niet, maar ben wel een soort van bezorgd. Ik wilde weten of ze vannacht een fles wilde een hoe laat ze vanmorgen wakker was.. zit nu wel een beetje op mijn handen om niet te appen om te vragen hoe het gaat eigenlijk :)

Kreeg vanmorgen wel een super leuke foto met een big smile van kleintje en net ook een dat oma bij haar beste vriendin langs is gegaan om haar kleindochter te showen. Het is een voordeel dat de oma die het meeste kan oppassen eigenlijk mijn stiefmoeder is en pas 47 jaar oud is. Die kan nog lang mee!

Ook positief; ik heb mijn moeder verteld dat het niet zo heel lekker gaat en die bood aan ook op te passen/te laten logeren. Terwijl ze eerst zei: 'ik wil niet dat ze logeert want ik ben bang voor wiegedood en dan heb ik het gedaan'. Ze is van gedachte veranderd omdat ze nu een camera bij het bedje kan zetten, geeft blijkbaar toch meer rust voor haar. meteen vastgelegd voor half juli, dan ga ik naar de sauna met een vriendinnetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:00

:(:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 21:13

Bedankt voor je bericht djali. Ik ben er nu druk mee bezig te accepteren dat het er is en dat dat ok is. Dat lukt de ene keer beter dan de andere.
Ik ben wel blij dat ik een geboren moeder ben, totaal niet onzeker, ik weet wat ik doe en moet doen. Ik zit alleen mezelf zo erg in de weg.. soms denk ik 'ik heb hulp nodig' de andere keer denk ik 'schop onder mijn kont en stel je niet aan'

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:19

Het klinkt alsof je al best op de goede weg bent.
Toch is hulp altijd fijn. Bij mij bleken er allerlei onderliggende gedachten/schema’s te bestaan die mijn gedrag verklaarden en waarvan ik geen weet had. Nu ik dat wel weet kan ik er wat aan doen.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 21:45

:o? Onderliggende schema's?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:12

Ja :P zeg maar de veroorzakende gedachtenschema’s waarom je je zo voelt.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 08:48

Weer wat geleerd verootjoo!

Ik denk dat als zo'n psych gaat beginnen er een soort van beerput open gaat. Weet niet of ik dat zie zitten eigenlijk, al zal die put ooit open moeten.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 22:14

Ik heb mijn issues met mijn stiefmoeder kunnen delen vandaag. Ze was heel begripvol, dat was fijn. Heb ook kunnen vertellen hoe ik me dit weekend heb gevoeld en dat ik er geen moeite mee zou hebben als ik haar bij oma zou laten en dus niet mee naar huis zou nemen. Ik ben niet heel blij dat ze er weer is maar ik vind het ook niet erg, ik kijk er misschien een beetje tegenop op morgen weer te moederen. Het is zo vreemd, als ik naar dat mensje kijk hou ik zoveel van haar maar ze voelt nog steeds niet 'van mij . Het viel me vandaag ook op dat ik haar vaak 'kindje' noem, terwijl ze de mooiste naam van de wereld heeft.

Het plan? Morgen na de fles van 6-7 uur knuffelen in bed, naar beneden om de poes binnen te laten, haar laten spelen tot ze moe wordt en dan weer laten slapen. Dan kan ik zelf ontbijten en douchen.. En ik ga proberen iedere dag even de deur uit te gaan!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:33

Ik bewonder je enorm voor je manier van denken en hoe je hier mee om gaat!