Medical taping bij Hooikoorts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:52

Ja dat is een goede en zeker slim haha! Maakt voor mijn vriend niks uit natuurlijk, fysio heeft er een leuk voordeel aan. Mits ze inderdaad het tarief voor een consult rekenen, zal de rekening in de gaten houden, ben ook wel benieuwd!

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:54

Ik ben benieuwd, want ik heb ook nog geen rekening binnen gekregen. Ik was vergeten contant geld mee te nemen en ze hadden geen pinautomaat :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:58

VivianHesen schreef:
Ik heb me dus gister laten tapen en ben vandaag de hele dag buiten geweest (in een bosrijke omgeving incl. Bomen waar ik allergische voor ben). Ik had er vandaag iets minder last van dan gister, toen ik bijna de hele dag binnen heb gezeten.

Ik slik op dit moment al levocitrizine en fexafenadine, gebruik 4x per dag livocab oogdruppels en neusspray en moet regelmatig een pufje nemen omdat ik astmatische aanvallen krijg door de hooikoorts.

Je zou er bijna wanhopig van worden |o

Het waaide vandaag ook he. Dat verminderd ook de klachten.

Ik zou qua oogdruppels vragen om Opatanol. Die werken beter en langer.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:00

Ik heb vandaag niet meegerekend, aangezien ik voornamelijk binnen heb gezeten ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:04

VivianHesen schreef:
Ik heb vandaag niet meegerekend, aangezien ik voornamelijk binnen heb gezeten ;)

Net zeg je dat je gisteren tape heb laten zetten en vandaag heb je minder last.

Overigens helpt vandaag binnen zitten ook om de klachten te verminderen.

Dit bedoeld Bigben ook.

Om medical taping te vergelijken met andere therapieen moet je alle omstandigheden zoveel mogelijk gelijk maken. Anders kan je niet zeggen een therapie helpt.

Ik kan ook na alles er over gelezen te hebben nnog steeds niet geloven dat dit helpen kan.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:12

Ik heb halverwege vorig jaar ook laten tapen. Kwam er ergens eind juli achter dat het bestond. Ik ben over het algemeen niet zo gelovig voor alternatieve therapieën, maar dacht laat ik het toch maar proberen en het heeft mij heel goed geholpen. De rest van het jaar niet meer door de medicijn heen (die ik wel ben blijven slikken) last gehad terwijl dat normaal wel vrij vaak zo is.
Dit jaar gisteren voor het eerst een tabletje genomen, mijn klachten beginnen nu pas zo'n beetje en duren de hele zomer verder. Ik zit te twijfelen wat ik ga doen, misschien nu direct beginnen met tapen en kijken hoe lang ik het zonder medicijnen kan uithouden. Of medicijnen en pas gaan tapen als het echt erg wordt (wat ik dus vorig jaar eigenlijk gedaan heb).
Mijn fysio rekende trouwens voor 3 keer tapen één consult, wat vergoed is door mijn zorgverzekering. Hoeveel het was weet ik niet meer.

Wat mij betreft hoeft niemand te geloven dat het werkt en eigenlijk geloof ik er zelf ook nog niet echt in, maar als ik er normaler door kan leven in de zomer vind ik dat prima en loop ik graag voor gek met tape op mijn rug.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:32

anne_bento schreef:
Ja dat is een goede en zeker slim haha! Maakt voor mijn vriend niks uit natuurlijk, fysio heeft er een leuk voordeel aan. Mits ze inderdaad het tarief voor een consult rekenen, zal de rekening in de gaten houden, ben ook wel benieuwd!

Slim? Frauduleus is het :\ en fijn om je collega’s in zo’n daglicht te plaatsen. En onnodig de zorgkosten hoog houden :roll:

En de komende dagen gaat het meer regenen dus ik gok dat die tape wel zal helpen :')

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:55

NatasjavE schreef:
VivianHesen schreef:

Net zeg je dat je gisteren tape heb laten zetten en vandaag heb je minder last.

Overigens helpt vandaag binnen zitten ook om de klachten te verminderen.

Dit bedoeld Bigben ook.

Om medical taping te vergelijken met andere therapieen moet je alle omstandigheden zoveel mogelijk gelijk maken. Anders kan je niet zeggen een therapie helpt.

Ik kan ook na alles er over gelezen te hebben nnog steeds niet geloven dat dit helpen kan.

Ik heb meerdere reacties in dit topic geplaatst, waarvan vandaag één waarbij ik de progressie van de afgelopen dagen beschreven heb. Misschien even opletten naar de data waarop iets geplaatst heb, voordat je dit door elkaar haalt :) Daarbij heb ik ook niet geschreven dat ik alleen vandaag minder last heb van de klachten, want ik snap dat zelf natuurlijk ook wel dat ik er minder last van heb als het geregend heeft of zoals vandaag veel binnen heb gezeten.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:36

Ik heb trouwens vaak veel meer last als het na een paar mooie dagen gaat regenen en blijk daarin niet de enige te zijn.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:59

Het weer zit niet mee om echt te kunnen testen of het helpt of niet.

Maar ik heb sinds ik dit op de rug heb meer lucht, aangezien ik altijd last van mijn longen heb met hooikoorts met veel hoesten. Ik hoest helemaal niet meer en geen hoofdpijn.

Afbeelding

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:34

Voel je dat niet bij elke beweging zitten? Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als daar de 'werking' in zit. Als ik drie keer op een dag een niesaanval heb ervaar ik behoorlijk wat klachten, maar als ik honderden keren per dag (bewust of onbewust) aan mijn hooikoorts denk en ik drie keer een niesaanval heb lijken precies diezelfde klachten ineens een stuk minder ernstig. Normaal gesproken ben je je weinig tot niet bewust van alle klachten waar je op dat moment geen last van hebt. Ik kan me voorstellen dat elke behandeling die ervoor zorgt dat je heel vaak aan je klachten denkt helpt, zelfs zonder dat het werkt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:45

De tape voel je niet zitten als die goed aangebracht is

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:37

linnnh schreef:
Maar hoe veel wél "wetenschappelijk bewezen" spullen die je zelf op doktersrecept krijgt werken er ook niet?

Ik weet dat onderzoek anders werkt. Maar als jij de tip krijgt om bijenpollen te slikken tegen hooikoorts, dan is dat het proberen toch waard? Mijn vriendin tapet al jaren patienten tegen hooikoorts op veler verzoek. Van de 50 mensen die zij getapet heeft, zijn er hooguit 5 geweest bij wie het niet goed geholpen heeft. Is het dan écht kwakzalverij?

Waar zit jouw vriendin in Nederland? Zijn er goede fysiotherapeuten in of rond Den Haag die dit doen?

Ik heb astma en hooikoorts en juist de delen die getaped worden en dan met name om en rond linker schouder zijn bij mij snel pijnlijk of gevoelig. Dit klopt helemaal met dit verhaal en rugmasseur bevestigde dit. Zou best eens willen proberen. Loop standaard op stal te proesten. Mag wel wat minder.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:50

Eerlijk gezegd vind ik de claim dat het inwerkt op je bindweefsel alleen maar onwaarschijnlijker als je de tape niet voelt zitten. Zou het dragen van een sport-bh dan niet minstens zo effectief moeten zijn?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:57

Mijn sportbeha drukt nogal op de ribbenkast. En okee, houdt enige vrouwelijke delen in de hoogte dmv dragen.

Deze tape trekt, en hoort tegen de zwaartekracht in opgebracht te worden = voelt en werkt totaal anders. Trekken maakt een soort van ruimte, dragen en drukken juist niet.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:19

Wederom zijn dat claims die meer vragen oproepen dan antwoorden opleveren. Blijkbaar werkt deze tape tegen de zwaartekracht, maar niet dusdanig dat je ervan gaat zweven. Of toch? Zodra er serieus onderzoek gedaan is lees ik dat graag, maar tot die tijd vind ik het allemaal zo tegenintuïtief dat ik het maar bij mijn reguliere tabletjes houd.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:57

Ik wil je met alle liefde eens tapen hoor goeroe. Je weet me wonen ;)
En je mag het boek met alle uitleg ook gerust lenen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:29

goeroe schreef:
Wederom zijn dat claims die meer vragen oproepen dan antwoorden opleveren. Blijkbaar werkt deze tape tegen de zwaartekracht, maar niet dusdanig dat je ervan gaat zweven. Of toch?

...wauw! Dat zou me wat zijn...!

Uiteraard heft de tape niet de zwaartekracht op, dat doet een vliegtuig ook niet. (Al kan een vliegtuig of beter een ballon je wel laten zweven.)

Maar de tape die ik soms op een oude schouderblessure laat plakken werkt anders dan mijn beha (die draagt de fames en plet rond mijn borstkas, de tape 'tilt op', gewoon met lijm).
Citaat:
Zodra er serieus onderzoek gedaan is lees ik dat graag, maar tot die tijd vind ik het allemaal zo tegenintuïtief dat ik het maar bij mijn reguliere tabletjes houd.

Serieus onderzoek: even terugbladeren naar de posting van linnnh, 20-4 13:14.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:46

Cemlys schreef:
Ik wil je met alle liefde eens tapen hoor goeroe. Je weet me wonen ;)
En je mag het boek met alle uitleg ook gerust lenen.

Waar woon je? Ik zou namelijk best interesse hebben?
En ik heb in ieder geval de goede werking op het functioneren en ontspannen van een lichaam al live mogen meemaken, een van mijn paarden heeft moeite met ontspannen en balans in lage rug richting bekken. Aantal keren getaped door ostheo en het ook zelf aantal keren gedaan en zijn hele rughouding en zijn balans en spierspanning veranderen bijna per direct. Dus dat het een lichaam kan helpen bij op de juiste manier gebruiken en ontspannen geloof ik zeker wel.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 16:39

Janneke2 schreef:
Serieus onderzoek: even terugbladeren naar de posting van linnnh, 20-4 13:14.

Serieus ? :D
Je moet het écht eens proberen te lezen.
Een hoop mumbo-jumbo zonder enige betekenis.
Een serieus onderzoek is het alvast niet, en nog veel minder bewijs.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:21

vraagje: hoe lang blijft de tape op je rug zitten als je iedere dag gewoon doucht?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:58

zal ook een beetje aan je huid liggen, maar bij mij zeker een week/ 10 dagen

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 18:38

Tapen wordt niet vergoed door de zorgverzekering. Als het goed is betaal je dit dus altijd zelf. Wordt er een consult geboekt, of voor 3x tapen een consult of in wat voor constructie dan ook, is dat altijd fraude en dat kan je dus melden aan je zorgverzekering.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 18:50

manonutjuh schreef:

oke dank je, duidelijk, maar daarna is de werking ook meteen weg en moet je weer opnieuw naar de fysio?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:02

Knakker schreef:
manonutjuh schreef:

oke dank je, duidelijk, maar daarna is de werking ook meteen weg en moet je weer opnieuw naar de fysio?

Nee kan best zijn dat het daarna niet meer moet. Vorig jaar enorm veel last gehad van bekkenpijn door instabiliteit. Soms was even een paar dagen een tapeje voldoende om het dusdanig te verlichten.