Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VivianHesen schreef:Ik heb me dus gister laten tapen en ben vandaag de hele dag buiten geweest (in een bosrijke omgeving incl. Bomen waar ik allergische voor ben). Ik had er vandaag iets minder last van dan gister, toen ik bijna de hele dag binnen heb gezeten.
Ik slik op dit moment al levocitrizine en fexafenadine, gebruik 4x per dag livocab oogdruppels en neusspray en moet regelmatig een pufje nemen omdat ik astmatische aanvallen krijg door de hooikoorts.
Je zou er bijna wanhopig van worden
VivianHesen schreef:Ik heb vandaag niet meegerekend, aangezien ik voornamelijk binnen heb gezeten
anne_bento schreef:Ja dat is een goede en zeker slim haha! Maakt voor mijn vriend niks uit natuurlijk, fysio heeft er een leuk voordeel aan. Mits ze inderdaad het tarief voor een consult rekenen, zal de rekening in de gaten houden, ben ook wel benieuwd!
NatasjavE schreef:VivianHesen schreef:Ik heb vandaag niet meegerekend, aangezien ik voornamelijk binnen heb gezeten
Net zeg je dat je gisteren tape heb laten zetten en vandaag heb je minder last.
Overigens helpt vandaag binnen zitten ook om de klachten te verminderen.
Dit bedoeld Bigben ook.
Om medical taping te vergelijken met andere therapieen moet je alle omstandigheden zoveel mogelijk gelijk maken. Anders kan je niet zeggen een therapie helpt.
Ik kan ook na alles er over gelezen te hebben nnog steeds niet geloven dat dit helpen kan.
linnnh schreef:Maar hoe veel wél "wetenschappelijk bewezen" spullen die je zelf op doktersrecept krijgt werken er ook niet?
Ik weet dat onderzoek anders werkt. Maar als jij de tip krijgt om bijenpollen te slikken tegen hooikoorts, dan is dat het proberen toch waard? Mijn vriendin tapet al jaren patienten tegen hooikoorts op veler verzoek. Van de 50 mensen die zij getapet heeft, zijn er hooguit 5 geweest bij wie het niet goed geholpen heeft. Is het dan écht kwakzalverij?
goeroe schreef:Wederom zijn dat claims die meer vragen oproepen dan antwoorden opleveren. Blijkbaar werkt deze tape tegen de zwaartekracht, maar niet dusdanig dat je ervan gaat zweven. Of toch?
Citaat:Zodra er serieus onderzoek gedaan is lees ik dat graag, maar tot die tijd vind ik het allemaal zo tegenintuïtief dat ik het maar bij mijn reguliere tabletjes houd.
Cemlys schreef:Ik wil je met alle liefde eens tapen hoor goeroe. Je weet me wonen
En je mag het boek met alle uitleg ook gerust lenen.
Knakker schreef:manonutjuh schreef:zal ook een beetje aan je huid liggen, maar bij mij zeker een week/ 10 dagen
oke dank je, duidelijk, maar daarna is de werking ook meteen weg en moet je weer opnieuw naar de fysio?