Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enjoy86 schreef:Ik doe mijn paard zodra onze dochter (3 jaar) slaapt.
Breng haar zelf naar bed en ga dan naar stal, zo merkt zij niet eens dat ik er niet ben.
Ben dus ook vaak pas rond 20.30 op stal, je moet er wat voor over hebben.
Als werkende ouder zie je je kind al zo weinig.
Ik werk 4 dagen in de week en deze dagen is ze dus van 8.15 tot 5 bij opa/oma of tante
Daarna verdient ze echt alle aandacht van mij (en papa) vind ik.
En dus ga ik haar dan niet "ergens neerzetten en rijden" (en haar daarna naar bed brengen)
Ze gaat best wel eens mee naar stal, maar alleen als ze dat zelf wilt, en dan ga ik niet rijden, dan poetsen we samen wat, meer niet.
Ik hoop dat ze later ook plezier aan paarden heeft, maar dan omdat ze dat zelf leuk vindt, niet omdat ik haar altijd mee naar stal gesleept heb.
Anoniem schreef:daar zou mijn hart als moeder zijnde van breken.. je kind elke dag naar school en oma.. vervolgens nog oppas in de avond..Maar is het dan geen optie om zoon naar de BSO te doen?
En als dat echt te duur is, een oppas voor bijvoorbeeld maandagavond en donderdagavond?
Dan zorg je dat zij kookt, en je zoon naar bed brengt, en kun jij een avond rustig rijden (of wat anders doen natuurlijk!). Ik vind dat je het al erg knap volhoudt. Wellicht dat zo'n oplossing het wat draaglijker maakt, totdat je zoon makkelijker even alleen kan zijn.
IMJ schreef:daar zou mijn hart als moeder zijnde van breken.. je kind elke dag naar school en oma.. vervolgens nog oppas in de avond..
Toevallig moet ik vanavond nascholen. De 3e in 2 weken tijd. Mijn 3 jaar oude dochter is echt teleurgesteld.. mama alweer? Ik zou dat absoluut niet elke week willen hoor..
lindar1985 schreef:IMJ schreef:daar zou mijn hart als moeder zijnde van breken.. je kind elke dag naar school en oma.. vervolgens nog oppas in de avond..
Toevallig moet ik vanavond nascholen. De 3e in 2 weken tijd. Mijn 3 jaar oude dochter is echt teleurgesteld.. mama alweer? Ik zou dat absoluut niet elke week willen hoor..
Maar net wat ze gewend zijn en de oppas kan ook super leuk zijn.
Sorry hoor maar ik vind dat je als ouder ook een leven hebt..
sureido schreef:Tja ... Mam is toen ik kwam van full time naar 2/3 dagen werken gegaan, terwijl oma aan huis woont dus had niet gehoeven. Maar je kiest voor een kind, wat heb je aan een kind wanneer je die niet eens ziet? Jij komt laat thuis, stopt kind in bad en bed en daar ging je 15 min tijd met je zoontje. En hem dan ook nog naar de bso doen? Kies dan voor 1/2 dagen minder werken of jouw vriend minder. Want anders groeit jullie kind op zonder dat je zijn ontwikkelingen ziet.
Verder stond ik met 3.5 al op de ski’s in Oostenrijk met een klasje dus ik vind dat een kind best zelf standig kan zijn maar dat verschilt natuurlijk per kind.