Hoe laat gaan kinderen tegenwoordig naar bed?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:44

Ons 13 jarig kind moet tussen half negen en kwart voor negen wel slapen. Klinkt vrij vroeg, maar hij moet ook om5.45 uit bed om naar school te gaan.
Hij wil zelf graag naar deze school ipv een vmbo hier in de buurt. Ach, ik snap hem in dat wel. Terra is toch veel leuker.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:46

Hier twee jongens van 5 en 7 die bij mij steevast om 19:30 op bed liggen. Ik hou dat ritme graag aan en ik wil graag dat ze sowieso 11 uur per nacht slapen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 21:08

truus1970 schreef:
Ons 13 jarig kind moet tussen half negen en kwart voor negen wel slapen. Klinkt vrij vroeg, maar hij moet ook om5.45 uit bed om naar school te gaan.
Hij wil zelf graag naar deze school ipv een vmbo hier in de buurt. Ach, ik snap hem in dat wel. Terra is toch veel leuker.

Ja, maar dan is het denk ik sowieso wel makkelijker om ze eerder in bed te krijgen? Omdat ze zelf de keuze gemaakt hebben om naar een school te gaan waarvoor je eerder je bed uit moet.. Dus ook eerder naar bed..

Stripe000

Re: Hoe laat gaan kinderen tegenwoordig naar bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:11

Onze kids 11 en 12 gaan om 21.00 naar boven, half uur lezen en om 21.30 licht uit.

Op vrijdag en zaterdag mogen ze tot 22.30 opblijven

Onze jongste heeft altijd weinig slaap nodig gehad terwijl onze zoon juist wat meer slaap nodig heeft.

AQHAProud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:26

Ylana schreef:
Deni11 schreef:
En hoe zit het bij jullie met 15 jarige?

Deze moet om 21.30 licht uit hebben. Een half uur van te voren geen tv of telefoon meer.

WoW RIP haha. Het is half 11 en ik ben geen eens thuis :oo maar is dat voor een 15 jarige niet vroeg? Ik bedoel ik snap dat ik laat slaap maar half 10 al licht uit? In het weekend kleed ik me om half 10 om en me telefoon houd in gw in me kamer die krijgen me ouders niet hoor haha maar ik zit er ook niet op als ik ga slapen:)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:29

AQHAProud schreef:
WoW RIP haha. Het is half 11 en ik ben geen eens thuis :oo maar is dat voor een 15 jarige niet vroeg? Ik bedoel ik snap dat ik laat slaap maar half 10 al licht uit? In het weekend kleed ik me om half 10 om en me telefoon houd in gw in me kamer die krijgen me ouders niet hoor haha maar ik zit er ook niet op als ik ga slapen:)

Ik ben 15 en ben nog wakker terwijl ik morgen vroeg op moet maar mn vader zit gwn naast me op de bank maar t is toch mijn verantwoordelijkheid, tja... beetje slecht opgevoed zo te lezen :') Ga niet doordeweeks uit trouwens

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:31

En in t weekend ben ik meestal bij een feestje of met vriendinnen logeren? En anders chill ik gewoon zelf op de bank en heb ik een serie reeks van 3 uur :9

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:32

Mijn dochter van 10 gaat om 19.30 naar bed en mijn zoontje van 5 ook. Mijn dochter moet ik vaak nog om 7.15 roepen en mij zoontje word altijd om 7.00 uur vanzelf wakker.

AQHAProud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:45

Arabier schreef:
AQHAProud schreef:

Ik ben 15 en ben nog wakker terwijl ik morgen vroeg op moet maar mn vader zit gwn naast me op de bank maar t is toch mijn verantwoordelijkheid, tja... beetje slecht opgevoed zo te lezen :') Ga niet doordeweeks uit trouwens

Slecht opgevoed nee zeker niet:) ik ben ook niet uit maar naar mijn paard toe. Ben niet zo bad ass high class bitch zit btw pas in de 1ste dus uit gaan doe ik niet hoor;)

AQHAProud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:46

En ik ben 13 jaar dus uitgaan is sws beetje apart voor die Leeftijd

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 23:02

Mijn kinderen:

2,5 jarige slaapt smiddags nog zo'n 2 uur en gaat dan savonds 20:00 naar bed.

7 jarige ligt ook om 20:00 in bed en slaapt altijd vrijwel direct :D

10,5 jarige mag nog tot zo'n 20:30 a 21:00 beneden bij ons en dan in haar kamer nog even lezen en slaapt meestal rond 21 a 21:30.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 23:21

AQHAProud schreef:
Ylana schreef:

Deze moet om 21.30 licht uit hebben. Een half uur van te voren geen tv of telefoon meer.

21:30 het licht uit voor een 15 jarige klinkt voor mij ook heeel vroeg :oo maar in mijn vriendenkring hoor ik het af en toe wel. Al is het dan wel omdat ze er zelf voor kiezen en niet omdat dat moet van hun ouders.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:04

Valt wel mee hoor.
Ze moet 's morgens om 06.30 weer op en vind school zelf gelukkig erg belangrijk, dus wil ze goed uitgeslapen zijn.
Daarbij heb ik begrepen dat dit een gangbare tijd is onder haar klasgenoten, op uitzonderingen na.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:11

Onze peuter gaat in theorie om 20:00 uit bad richting bed, maar in de praktijk loopt het regelmatig een half uurtje uit omdat we dan om half 8 nog volop met het eten bezig zijn. Eerder naar bed heeft geen enkele zin want dan slaapt hij toch nog niet :P

Meneer doet wel nog een middagdut want een hele dag zonder slaap daarvoor is hij echt te actief :)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:17

Op mijn 15e bleef ik vaak gerust tot 23:00 op. Ik denk dat dit ook erg verschilt per persoon wat nodig is. Ik heb minimaal 7 uur nodig, maar een meisje uit mijn klas (17) zegt wel zeker 9 uur nodig te hebben.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:06

Hier een 5,5 jarige dochter, en zij gaat rond 20u slapen. Als ze erg moe is, ligt ze er uitzonderlijk wel eens om 19.30 in. In het weekend houden we iets minder strikt aan de bedtijd, maar meestal ligt ze er dan ook wel tegen 20.30 in.

Het zou voor ons gewoon praktisch niet haalbaar zijn om haar veel vroeger in bed te hebben. Ik ben meestal rond 18u thuis van het werk, we eten meestal rond 18.15 à 18.30. Meteen na het eten naar bed vind ik geen optie, dan slaapt ze trouwens toch niet. En vanaf volgend jaar moet ze dan nog huiswerk maken ook, dus dan is vroeger naar bed al helemaal niet meer mogelijk.

Ik schrik er wel een beetje van hoe vroeg veel van de grotere kinderen nog naar bed moeten. Ik weet nog dat ik op mijn 12 tot 21.30 opbleef, op mijn 14 tot 22u, en vanaf mijn 16 mocht ik zelf kiezen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 00:37

Mijn jongens worden van de zomer 2 jaar en 4 jaar, die gaan allebei om 7 uur naar bed. De jongste slaapt overdag ook nog zo'n 2 uur. De oudste slaapt soms ook nog een uurtje overdag, maar die heeft autisme en is vaak gewoon enorm moe van alle prikkels om hem heen.
Mijn dochter is 7 jaar en gaat om half 8 naar bed. Die hoef je echt niet later naar bed te laten gaan, want dan is ze niet te genieten de dag erna. Dus in het weekend wordt het uiterlijk 8 uur, maar echt niet later.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:40

Ik ga ook nooit doordeweeks uit ofzo. En ik ga denk ik 1x per maand maar echt naar n feestje, maar ga ook wel heel veel naar vriendinnen (dan slaap je ook niet ofcourse). Als ik doordeweeks naar vriendinnen ga heb ik wel de discipline om om 22:00 naar bed te gaan, anders red ik t niet (om 7 uur opstaan volgende dag).

Ik ken niemand uit mijn klas die echt vaste bedtijden heeft denk ik? Op 1 of 2 mensen na.

Ik vind dat 15 niet een rare leeftijd is om soms uit te gaan maar ik drink niet hoor ofzo (vrienden van mij wel, en die zijn nog 14 jaar ook >;) ) ik ben Eigk ook niet van plan voor mijn achttiende te gaan drinken? Hoor je bij mij in de klas niet vaak meer haha, ben zowat de enige maar t verpest echt je hele lichaam

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:43

Onze 5 jarige gaat om 19u naar bed, om en nabij - op de dagen dat hij tot 18u turnt, loopt het wel eens een kwartiertje of half uurtje uit. Milan is steevast elke ochtend tussen 5-6 wakker, ongeacht hoe laat hij 's avonds op blijft. En aangezien hij doordeweeks ook gewoon school heeft, dus gewoon lekker op tijd naar bed zodat hij de dag erna genoeg energie heeft.

In de weekenden mag hij wel eens wat langer op blijven - ook geen uren langer - en in de vakanties ook, maar ook dan houden we toch ook vooral vast aan vaste en regelmatige tijden, want dat werkt voor hem het beste. Zo hebben we dan gelukkig ook nooit problemen met de overgang van vakantie - terug naar school.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:09

Mijn jongste (nu 14) heeft haar hele leven weinig slaap nodig gehad.
Als jongste ging ze toentertijd als laatste naar bed van de kinderen omdat ze ca 8 uur sliep.
Ze sliep voor haar eerste jaar amper nog overdag en vanaf 2 jaar helemaal niet meer.
Terwijl de 2de nog een middag slaapje deed.

Nu zijn ze 14, 16 en 18 en kiezen zij zelf hun tijd.

Die van 16 gaat vaak als eerste, nu is mijn oudste zijn examen in gegaan en gaat (uit zichzelf) voor 10 uur naar bed.
Ik hoef ze 's morgens nooit te roepen en komen altijd op tijd op school.
Ze spreken zelf onderling hun tijd af voor in de badkamer zodat iedereen 's morgens tijd genoeg heeft en elkaar niet in de weg lopen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:28

Ylana schreef:
Deni11 schreef:
En hoe zit het bij jullie met 15 jarige?

Mijn dochter van (net 16) werkt 2 avonden doordeweeks tot 21:00 uur, is dan om 21:30 thuis (halen wij op) en dan nog aan haar huiswerk (ze doet dat ook wel eens nog 's morgens omdat het dan rustig is in huis).
Gelukkig hoeft ze weinig te leren (alleen als ze stampwerk hebben zoals voor deze week 300 Franse woordjes). Maar dat kan ze ook enkele dagen van tevoren leren.

Mijn dochter van 14 is 2 dagen in de week pas om 17:00 uur thuis vanuit school.
Dan nog even niksen (soms gaat ze een uurtje naar haar buurmeisje), eten (bij de buren of bij ons), helpen met de paarden en huiswerk maken/leren.
Die is dan vaak niet om 21:00 klaar.
Maar zij slaapt ook maar max 7 uur en heeft geen wekker nodig voor school.