Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SVRL schreef:Ik ben als baby van 9 maand zo handig geweest om kokend water over mij te trekken. Had ook nog eens een huisarts die me liet uitkleden en in een wollen deken liet wikkelen, waardoor mijn brandwonden dieper werden. Mijn gezicht, dat niet ingepakt was, is genezen, maar verder sta ik op mijn bovenlichaam en bovenbenen vol lelijke littekens. Wordt dit jaar 46 en haat mijn lichaam als de pest. Tot de dag van vandaag ben ik boos op de arts die mij in leven hield, waardoor ik een leven vol pesterijen en discriminatie moet lijden. Mensen kijken me met een blik vol walging aan, jobs zag ik aan mijn neus voorbij gaan en mijn partner kreeg te horen dat hij toch wel wat beter kon krijgen.
Fijn als er mensen zijn die hun lichaam toch aanvaarden, maar voor mij is mijn lichaam mijn vijand en ik probeer mezelf niet aan te kijken als ik voor de spiegel sta.
ElsieC schreef:Ik onthou gewoon dat er altijd lelijkere mensen zijn
leestmee schreef:@dreamy dat durf ik dus gewoon niet. Ik heb daar echt het lijf niet voor om in mijn blote niksie tussen anderen te gaan zitten
leestmee schreef:@dreamy dat durf ik dus gewoon niet. Ik heb daar echt het lijf niet voor om in mijn blote niksie tussen anderen te gaan zitten
Suzanne F. schreef:leestmee schreef:@dreamy dat durf ik dus gewoon niet. Ik heb daar echt het lijf niet voor om in mijn blote niksie tussen anderen te gaan zitten
Wat is dan het verschil met in een strakke broek op een paard gaan zitten?
Ik schaam me inmiddels ook wel. Ik was ooit afgetraind en strak maar nu niet meer. Voel me er ook niet fijn bij. Maar ik sport ook niet meer. Ik ga in het voorjaar weer meer fietsen en beetje opletten. Ik hoef heus niet zo strak meer te zijn als vroeger maar die rollen moeten minder.
Unique6 schreef:Ja, heel erg. Iedere keer als ik langs de spiegel loop. Of als ik mezelf in een weerspiegeling zie, of in de spiegel tijdens het paardrijden. Een dagje winkelen is er voor mij ook niet bij. Constant jezelf zien in spiegels, weerspiegelingen van winkelramen, kledingmaten etc. Vre-se-lijk. En dat terwijl ik ‘gewoon’ maat XS/S draag, geen dingetjes op mijn lichaam heb, een puistje hier en daar en zichtbare spieren hier en daar. Maar ik walg van mezelf, echt heel erg. En het gaat me er niet om wat een ander van me denkt. Omkleden in de sportschool/gym is geen probleem. Bikini aan geen probleem. Maar gewoon, hoe ik mezelf zie. Wat IK zie op een foto, of als ik naar beneden kijk, of in de spiegel. Ik zie niet wat ik wil zien. En ik HAAT het.
Zo, dat lucht best op.
Selina schreef:Oordelen mensen echt niet in de sauna? M’n lichaam voldoet ook niet aan de standaarden en dat houdt me dan tegen.
Selina schreef:Oordelen mensen echt niet in de sauna? M’n lichaam voldoet ook niet aan de standaarden en dat houdt me dan tegen.
tylando schreef:Ik heb een mestcel ziekte in mijn lichaam en daardoor heb ik onderhuidse vlekken over heel mijn lichaam. Dit heb ik al heel lang.
Loop er ook voor bij de hematoloog/ internist.
Ik zou eigenlijk net als vroeger heel graag weer willen zwemmen, op vakantie gaan naar warm land.
Alleen dat durf ik niet. In zomer zie ik al mensen kijken als ik een shirt zonder mouwen draag. Iemand vroeg zelfs of ik de mazelen had. Doet best pijn.
Draag zomers altijd lange broeken , omdat mijn benen het ergste zijn.
Zal een foto plaatsen van een stukje been.
[ [url=m/zQF4JT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe gaan jullie met dit soort dingen om? En schamen jullie je wel eens voor je lichaam?