Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Balen zeg dat ze nu weer zo neerbuigend deed...zo iemand is imo niet zo geschikt voor dit werk...maargoed ze zal haar redenen wel hebben
Hopelijk vind je wel snel verlichting èn een fijnere dokter.
Hoe weten mensen eigenlijk waarvoor / wanneer je naar de HAP gaat? Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit! Dat is toch voor buiten de kantoortijden van je huisarts ofzo...?
vec schreef:moonfish13 schreef:Joh je belt altijd ongelegen voor ze.
Ik bel nooit voor niks, maar als ik eens bel voor wat serieus zoals recent gebeurde is het bel maandag maar terug, of iets in die trant.
Ze poeieren je standaard af, terwijl ik voor mijn glijder met mijn knie gewoon direct naar de fysio gegaan ben, ze hebben het druk zat.
Ofwel ik denk heus met ze mee, maar je doet t nooig goed voor ze.![]()
Maar die vragen die ze jou stelden heb ik ook ooit gehad, fantastisch.
Ja daarom bel je, om zelf te moeten zeggen wat je denkt dat het is.![]()
Ik zou gewoon zeggen dat je het al aangekeken hebt en een afspraak wil.
Zonde om je enkel aan gruzelementen te helpen door een lakse assistente.
Jij zit ermee als het toch meer blijkt als een kneuzing, niet zij.
Assistentes 'poeieren' je niet af. Ze worden enkel heel veel gebeld door mensen die willen dat je per direct ruimte maakt en wel nu zorgt dat je naar ze luistert.
Mensen zoals jij zijn daar de dupe van helaas. Patiënten die wel met een goede reden bij de huisarts komen ipv met een plekje wat er al 6 weken zit en wat eigenlijk al beter aan het worden is...
Kwanyin schreef:Ik vraag mij nu toch echt af of er zo bij jullie geen ernstige fouten gebeuren? Ik lees alleen hier al met vlug scrollen iets over iemand die afgepoeierd werd met een kind met hoge koorts en iemand met een kwetsuur die dankzij het lakse optreden veel verder van huis is geraakt wat vermeden had kunnen worden door gewoon een dokter te kunnen zien.
Het moet dan toch vaker gebeuren dat iemand, die misschien niet zo mondig en ook nog niet zo kleinzerig is, belt en de assistent (die neem ik aan geen doktersopleiding hebben gehad?) ze afpoeiert met iets als "ziek maar gewoon uit op de zetel" en het uiteindelijk toch iets ernstig wordt (wat gemakkelijk vermeden had kunnen worden als er op tijd zorg was geweest?) .
Of moet je dan naar de spoed gaan als je echt niet kunt en je mag niet naar de dokter? Of krijg je daar dan ook weer een boete voor?
En afspraak uur is -zeker in griepseizoen als nu- niet altijd afspraak uur hier, soms valt het goed mee maar als ik pech heb loopt het ook wel eens meer dan een uur of langer uit. Daar hebben ze bij ons wel iets op gevonden, je kan een afspraak online boeken en je aansluiten bij een sms-dienst, dan krijg je automatisch een bericht als de dokter lang uitloopt. Maar dan nog vind ik het toch een aangenamer idee dat ik misschien wat lang in een wachtkamer moet zitten dan dat iemand mijn klacht niet serieus neemt. Ik heb trouwens ook wel meegemaakt dat ernstiger gevallen automatisch voorrang krijgen van anderen in de wachtzaal. Als er iemand zit die duidelijk rotellendig is of bv een vrouw met een ziek kind dan gebeurt het sneller dat iedereen zegt ga maar even voor hoor (is misschien ook wel sterk regiogebonden).
bigone schreef:Tja, je kunt eigenwijs zijn of je kunt gewoon op je strepen gaan staan, het is jouw enkel, niet die van de assistente.
Littera schreef:Vandaag heb ik weer gebeld en ik kreeg dezelfde assistente. Haar reactie was: "Het even aankijken duurt geen dag hoor." Ze legde uit dat je met dit soort klachten ongeveer twee weken moet wachten. Pas als het na twee weken nog zo zeer doet, is het de bedoeling om de huisarts te bellen.
Toen heb ik wel even gezegd dat ik het belachelijk vond. Ik kan nu helemaal niet meer op die enkel staan en zelfs de aanraking met een sok doet gemeen zeer. Ze besloot in haar eigen woorden om coulant te zijn en nu kan ik vrijdag terecht.![]()
Mijn vriend had het erover om straks de huisartsenpost maar te bellen en ik denk dat we dat gaan doen. Een vriendin had een tijdje geleden diclofenac op recept gekregen en ze had nog wat pillen over, dus die komt ze straks brengen. Ik vind het vrij bijzonder dat het moet gaan.