bruintje123 schreef:Nee je kan de huisartsenpost (hap) bellen .
Die zit er na kantoortijden als de gewone huisartsen geen dienst hebben.
Vinden die het ernstig genoeg mag je komen maar vinden die dat het wel kan wachten tot de volgende dag dat je naar je eigen HA kan moet je dat doen.
Want de HAP er is alleen voor gevallen die echt niet kunnen wachten tot de dag erop bij je eigen arts.
Wat krom kan het dan eigenlijk zijn.. Zelfs binnen Nederland alleen al gaat het er dus overal anders aan toe. Ik woon op nog geen 10 min van het ZH af.. En een tijd geleden, 's avonds rond een uurtje of 19.00/20.00 zat ik met laptop op schoot die ik wilde verplaatsen. Ik bleef hangen met mijn duim en een helse pijn schoot door mijn pols/duim/hand. Rustig bewegen zei ik nog tegen mezelf maar die pijn werd alleen maar erger. Dacht eerst; valt wel mee. Maar na 2 uur koelen, werd de pijn zo heftig dat ik niks meer kon zonder mijn hand vast te houden, en dat ik echt huilend op de bank zat. Rond 22.00 toch maar HAP gebeld en kon zonder problemen langskomen om 00.10 uur. Even uitzitten die 2 uur maar ik kon terecht! Omdat de auto echt absurd duur is daar, en deze bij de garage stond (konden anders evt met auto van schoonouders), zijn we dus met de scooter naar het ZH gereden. Was zo blij dat ik terecht kon! Dokter vermoedde geen breuk maar iets met spieren maar kon beter volgende ochtend naar het ZH om foto te maken. Hij zette de afspraak er zelfs in voor me. Dan hoefde ik niet op de SEH gaan zitten wachten + heel veel geld betalen voor eigen risico om de foto te maken. Ben met pijnstillers, en mitella naar huis gestuurd en volgende ochtend vroeg weer terug gegaan voor de foto.
Dus in mijn ogen zou TS gewoon bij HAP terecht kunnen als ze zo veel pijn heeft..
Ik had gelukkig niks gebroken maar de beweging had een ontsteking in mijn pols veroorzaakt. Nog weken/maanden mee gelopen helaas..
Ts, ik hoop dat het uit te houden is voor je..