2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:22

Iris1702 schreef:
Ik vind bootcamp juist weer helemaal niets
Ik hou er niet van als andere mensen aan je moeten zitten enzo, ik zie ze wel eens als kruiwagentjes door het veld gaan of bokspringen over elkaar... trekt mij totaal niet
Maar ieder zijn ding natuurlijk :)

Ik sport 3x per week doe 2 groepslessen en 1x per week een fitnesstraining in de zaal volgens een schema.

Het is een 'soort bootcamp'. Het is gewoon binnen, maar je doet binnen wel verschillende activiteiten etc. Dus we gaan niet als kruiwagentjes door het veld, gelukkig :') Maar we zullen wel andere dingen doen die hetzelfde effect hebben!
Laatst bijgewerkt door Silkwood op 23-12-17 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris1702

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:32

Ahh oké!!
Ik doe XCORE een core training en Total body (dat is 20 min aerobics met daarna een Total body workout met atributen zoals dumbells/ elastiek/ bal enz) als groepslessen.
Voor iemand die nooit gesport heeft en nu 3x pee week een hele prestatie

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:35

Ik heb trouwens ook nog een abonnement bij de sportschool, voornemen voor het nieuwe jaar is daar minstens één keer in de week gebruik van te maken aangezien ik toch moet betalen

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:42

Silkwood schreef:
Iris1702 schreef:
Ik vind bootcamp juist weer helemaal niets
Ik hou er niet van als andere mensen aan je moeten zitten enzo, ik zie ze wel eens als kruiwagentjes door het veld gaan of bokspringen over elkaar... trekt mij totaal niet
Maar ieder zijn ding natuurlijk :)

Ik sport 3x per week doe 2 groepslessen en 1x per week een fitnesstraining in de zaal volgens een schema.

Het is een 'soort bootcamp'. Het is gewoon binnen, maar je doet binnen wel verschillende activiteiten etc. Dus we aan niet als kruiwagentjes door het veld, gelukkig :') Maar we zullen wel andere dingen doen die hetzelfde effect hebben!

Ja bokspringen is wel een ding inderdaad. Doe daar ook nooit aan mee. Vooral omdat je tegen iemand zijn hoofd kan knallen.
Maar vind het voor de rest erg leuk. Vooral omdat je met een groep bent en niet zo makkelijk opgeeft dan.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:51

Zou mij ook willen melden! eigenlijk ben ik nu al een tijdje bezig met fitness en ben ik best tevreden over mijn lichaam maar ik wil gemotiveerd blijven uiteraard :D
Ben 1m68 en weeg 66kg. Op een gegeven moment heb ik 71 gewogen dacht ik, ben zo blij dat ik daar van af ben := Nu vraag ik mij wel af in welke mate ik zou bij kunnen komen door spieropbouw? Nu probeer ik minstens 3x in de week naar de fitness te gaan voor 1/1,5 uur

Ben sinds kort ook terug begonnen met de pil (3de maand), hopelijk kom ik daar niet van bij. Kan niet goed zeggen of ik er de vorige keer van bijgekomen ben, toen sportte ik niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:59

Meld zich, ik ben naar m'n bevalling en operatie ruim 20 kg aangekomen en daar moet nog minimaal 15 van verdwijnen.

Ik meld me dus graag voor inspiratie, motivatie en wellicht als klaagbord wanneer het moeilijk word :D

Ik wil meer gaan bewegen, meer eten ik ben een slechte ontbijter en lunch is meestal ook in de loop iets gemakkelijks wat het dichtste bij ligt en dat is vaak niet het beste.
Ik moet dus echt weer de motivatie krijgen de tijd te nemen om gezond te eten wat ik voor mn zoon wel gewoon doe. :j

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 23:03

Ik wil ook wel graag meedoen. Ga alleen niet mijn gewicht delen hier.
Moet alleen zeggen dat ik nog geen plan de campagne heb.

Voorheen (5 jaar terug) deed ik Jilian Michaels thuis. Makkelijk en snel resultaat en kost niets.

Ik herken ook wel mensen van eerder topics. :')
Stom is dat toch.

Waarom gaat het nu wel lukken?

Afgelopen jaar/jaren is het bij mij een beetje misgelopen. Veel kantoorwerk, 4 uur reistijd in de trein per dag. En afgelopen zomer ook nog een burn out er over heen. Dus ik wil en moet nu ook aan mijn gezondheid gaan werken.
En ook voor het paardrijden vind ik het belangrijk om wat minder te wegen. Dus genoeg redenen. Een grote schop onder mn reet, heb ik nodig. _-:(

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 23:09

Ik meld me ook. Maar wat ik nog het aller lastigst vind.. is dat gewicht blijven.

En ik heb ook geen zin om alleen op crackers te leven. Ik moet gewoon meer bewegen! En genoeg drinken.

Ik ben geen type sportschool

Ik maak dan liever wandeling met de hond dus dat wil ik zeker vaker doen! En langer.

Wil wel weer gaan hardlopen

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 23:10

Imre schreef:
Zo Patty! Dat is knap! Hoe heb je dat gedaan?

Haffishetti sportschool is ook echt niks voor mij. Op http://www.darebee.com staan leuke oefeningen. Ze hebben ook een youtubekanaal waar ze alle oefeningen uitleggen als je ze niet snapt. Superhandig.

Ik volg het Cambridge dieet. Nadat ik alles had geprobeerd en niks hielp dat maar eens geprobeerd. En voor mij werd het heel goed.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 23:15

Ik doe ook mee. Dit jaar was ik begonnen en binnen 1,5e maand 6 kg kwijt dmv DieetPro. Maar m'n slechte gewoontes kwamen terug en ik stopte ondanks dat het juist goed vol te houden was. Die 6 kg is eraf gebleven tot de laatste 2 maanden door stress en gedoe het eraan gegeten door te weinig maar slecht eten.. :oo

Sinds kort sport ik 2x per week ('sport' want het is begeleid en heel licht ivm spierziekte om spieren te onderhouden, maar het is toch bewegen en voor mij is het zwaar zat. :D) dus daar word ik al gemotiveerd van.

Doel is -12 kg en dan zit ik weer mooi op gezond gewicht. Iets extra eraf mag ook zeker. :)) En ik wil natuurlijk slank in een bruidsjurk. O:)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 23:21

Ik heb Camebridge jaren geleden ook gedaan maar kon er niet van naar de wc.
Straight Away werkte beter maar ik kom altijd in de problemen bij het opbouwen. En die jaren op shakes te hebben geleefd was heel mijn stofwisseling door de war.
Mijn lichaam is gewend aan heel weinig calorieën en schiet bij de minste of geringste lijn poging nu meteen op de spaarstand...

Ik hoop daar nooit meer op terug hoeven te vallen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 23:23

Dieten als Cambridg e.d. wil ik niet aan beginnen. Ik wil echt eten en daar de juiste balans in vinden. Dat lijkt me op de lange termijn beter vol te houden.

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 23:42

Rebecca schreef:
Is er überhaupt iemand boven de 100 a 110 kilo hier?

Heb het gevoel dat iedereen hier vrij goed aan het gewicht is en voor de mooi en leuk wat kilo's eraf wil .. :o

Tel je niet mee als je er maar een paar kilo af wil? Als ik het nu niet doe, loopt de weegschaal op en weeg ik op een gegeven moment waarschijnlijk ook 100+. Nu een paar kilo eraf, goede gewoontes aanleren en dan weer op het gewenste gewicht zitten, lijkt me zo gek nog niet...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 23:49

Ik ben niet 100+ nee maar 15 kg te zwaar neem ik ook niet te licht op ( ( ;) )
Alsof je enkel wanneer je 100+ bent echt overgewicht hebt.

Ik wil ook niet aan de chambridge etc ik wil juist beter leren eten, meer per dag en gezonder. Wel Koolhydraat arm of vrij want ik gemerkt dat mijn lijf het daar beter op doet.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 00:06

✔️ doe mee

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 00:19

Ik doe ook mee! Had mezelf al voorgenomen half januari te beginnen, dan zijn we verhuisd en hebben hopelijk een hoop meer rust en minder stress. Nu heb ik vaak na een dag klussen of heen en weer vliegen geen zin meer om gezond te gaan koken. En het vreet zoveel energie dat het "in m'n hoofd" nu ook gewoon niet gaat. Straks hebben we een mooie keuken, kan ik wat vaker de hond van m'n moeder uitlaten en ik weet gewoon dat het dan goed gaat. Probeer er nu ook wel wat op te letten. Heb de weegschaal al ingepakt en weet dus niet precies hoe het er nu voor staat. Afhankelijk daarvan ga ik in januari m'n eerste doel stellen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 00:20

De beste tip is; voorbereiding!
Ook als je rust hebt. Ook als je het druk hebt.

Nu de uitvoering nog. :=

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 00:34

Ik meld me ook graag! 6 weken geleden begonnen met afvallen onder begeleiding van een diëtist, inmiddels ruim 7 kg. kwijt dus helemaal top. Nu in het nieuwe jaar zelf verder. Ik heb dus al een heel eetpatroon van de diëtist, toegepast op mijn behoeften (ik ben niet makkelijk wat eten betreft, lactose intolerant en een aantal allergieën). Qua beweging: ik doe niet aan sport, maar wandel wel elke dag. Ik wil min. 8000 stappen per dag halen, het liefst 10.000. Verder heb ik een beroep waarbij ik veel beweeg (verpleegkundige in de thuiszorg, ik fiets hierdoor heel veel).

Mijn diëtist vond dat ze me nu kon loslaten omdat ik dit eetpatroon goed kan volhouden op de lange termijn. Vind ik zelf ook, maar een beetje motivatie via hier is nooit weg :D Vind het ook leuk jullie te motiveren!

Mijn startgewicht is 83.8 en huidige gewicht is 76.6. Ik ben 1.68. Ik wil graag afvallen tot onder de 70, ergens tussen 65 en 70kg. is een goed gewicht voor mij. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 05:53

Ik doe ook mee. In het verleden superveel afgevallen (ruim 100 kilo), maar het laatste jaar zit ik toch weer over de 70 kilo heen. Ik wil er minstens 10 kilo vanaf hebben.
Bij mij is het sporten het probleem niet (heb een loopband thuis staan en wandel ook veel), maar ik ga enorm emotie eten en heb momenteel een ernstige slaapstoornis, waardoor ik vaak de energie niet heb om tegen de emoties te vechten.
Ook heb ik gewoon echt HONGER. Het is niet zomaar trek. Bij mij is het dus vooral zaak om de balans te vinden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 07:45

Ik doe ook nog even mee. Bijna een jaar geleden zo n 20kg aangekomen door zwangerechap. De eerste kgs vlogen er af, de rest helaas niet meer. Ik ben gestart op 75 ( wat toen al wat teveel was) en bleef op 78 hangen en ging daarna weer omhoog. Nu sinds een maand of 3 op dieet bij diëtist (Ik heb nl zs diabetes gehad en verhoogde kans op diabetes type 2 dus ik wil echt wat aan mn eetgewoonten doen). Inmiddels 4 kg kwijt en zit nu rond 76.6kg, gestart op 80.5. Ik eet weinig tot geen zoets meer en eet verder khd arm (kha brood en s avonds vaak kha maaltijd), ook niet altijd maar toch 5 op 7. En dat werkt prima, ik voel me stukken fitter. Als ik nog tijd overhad om te sporten was het helemaal fantastisch geweest maar dat is even niet, want denk dat ik daar nog meer uit kan halen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 09:00

Ik meld me ook. Ik heb niet op de weegschaal gestaan maar aan mijn broekriem merk ik dat er zeker 15 kilo af moet.

De vraag is alleen: hoe?
Een aantal jaren geleden ben ik veel (lees 25 kilo in een half jaar) afgevallen door weinig calorieen en veel, heel veel sporten. Maar ik ben zo klaar met Jillian Michaels en de crosstrainer.
Heeft iemand nog andere ideeën?
Koolhydraatarm beviel mij uiteindelijk toch ook niet, iedere keer dat aparte koken.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 09:51

Bij mij valt het nog mee, ik dacht dat ik zwaarder zou zijn. Weeg nu 72 kilo, zo terug willen naar 60 ofzo zelfs minder, ben namelijk nog geen 165 lang

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:15

Misschien een tip waar jullie ook wat mee kunnen. Ik heb namelijk ook altijd honger. Door onregelmatig werk, etc. Als ik merk dat ik honger heb, eet ik meestal een avocado... dit vult mij echt voldoende voor een paar uur lang... en ik kan echt bizar veel eten :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:31

Ik heb ook snel honger gevoel, sterretjes, duizelig of stroperig bloed wanneer ik honger heb/lijkt te hebben. Dat heb ik vooral als ik wel rustig heb ontbeten en dan een uur of twee later.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:44

Ik doe ook graag mee, ben doordat ik niet kon sporten (eergisteren aan mijn schouder geopereerd) best veel aangekomen. Ik weeg 97 kg (Was vd zomer nog 85) en wil heel graag naar 78-82 kilo......