Maflinger_S schreef:Zennnnnn ....
Zo te lezen heb je voor beide patiënten in de problemen je stinkende best gedaan om het zo snel mogelijk op te laten lossen door een ervaren arts. Dat je vervolgens na 5 pogingen er nog niet in geslaagd bent om de juiste persoon bij de patiënt te krijgen, betekent volgens mij dat er bij jullie qua communicatie en samenwerking iets akelig mis gaat. Dat hoef je dus niet op jezelf te betrekken.
Dat de arts vervolgens uit haar slof schiet zegt veel over haar en niets over jou. Daarbij is het zo veel makkelijker om een ander het leven lastig te maken dan naar je eigen rol in het geheel te kijken.
Ondanks dat het ongemakkelijk voelt en misschien nog niet het juiste resultaat oplevert, toch voor jezelf blijven opkomen. Je bent het waard. Jij, je collega en de dokter hebben hier allemaal wat van geleerd: jij dat je de waarheid kunt zeggen, je collega uiteindelijk dat je je beter voelt als je de waarheid zegt en de dokter dat je je belachelijk maakt als je begint te tieren zonder dat je de waarheid kent. Dat is je winst. 't Is even bikkelen maar dan heb je ook wat...
Het is helemaal logisch dat je het dan helemaal gehad hebt. Onrecht dat je wordt aangedaan hakt er gewoon altijd in als je een groot rechtvaardigheidsgevoel hebt, zoals jij. Ik hoop dat je na een zenmomentje je maatje weer terug hebt gezwierd op de WhatsApp, het hebt uitgelegd en je excuses hebt gemaakt. Wegduwen is 1, terughalen is 2.
Nope, nog altijd niet terug op WhatsApp. Ben even acuut allergisch aan artsen, ook al deed hij niets fout. Zal wel zien hoe het loopt onze eerste shift samen. Als hij volgende week nog ziek is, is dat pas half februari. Denk trouwens niet dat ie iets door heeft of me al mist op de app. We sturen ook niet dagelijks hé.