ruitje schreef:Zijn jullie ook burgerhulpverlener?
Nee, dat durf ik niet. Wil wel steeds mijn EHBO / BHV gaan verlengen. Misschien dat ik na een aantal keer meer zelfvertrouwen (en minder angsten) krijg.
Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
ruitje schreef:Ik heb me net aangemeld. Vind het wel spannend
bruintje123 schreef:Maar heb je dat ook bij een vreemde?
Je eigen kind is natuurlijk wat anders.
Evelyne79 schreef:Als je niet weet hoe je moet reanimeren kun je even goed handelen.
Bel 112, zij kunnen je telefonisch aangegeven wat je moet doen.
Stap voor stap vertellen ze je dat en blijven je hier continu op ondersteunen als dat nodig is.
Telefoon dus op speaker en volgen wat ze zeggen, en geef aan wat je ziet, denkt, voelt. Je bent ook maar een mens.
Niet denken ik MOET. Je bent niet verplicht tot reanimeren, ze kunnen je niet strafrechtelijk vervolgen als je het iets gedaan hebt maar wellicht kun je er wel een leven mee redden.
En lukt dat niet ligt dat niet aan jou, jij hebt het in ieder geval geprobeerd.
Een percentage redt het.
Dit percentage kunnen we vergroten door zo snel mogelijk te handelen maar 100 % zal het nooit worden.
Het ligt echt aan de aard van de circulatie stilstand, niet aan de manier van reanimeren.
Wij kunnen het overlijden hooguit uitstellen door te reanimeren, doen we niks gaan ze sowieso dood, doen we wel wat maken ze nog kans.
Maar in het ziekenhuis moet de rest gebeuren, doen ze dan niks gaat diegene evengoed nog sowieso dood
xMaxxiee schreef:Evelyne79 schreef:Als je niet weet hoe je moet reanimeren kun je even goed handelen.
Bel 112, zij kunnen je telefonisch aangegeven wat je moet doen.
Stap voor stap vertellen ze je dat en blijven je hier continu op ondersteunen als dat nodig is.
Telefoon dus op speaker en volgen wat ze zeggen, en geef aan wat je ziet, denkt, voelt. Je bent ook maar een mens.
Niet denken ik MOET. Je bent niet verplicht tot reanimeren, ze kunnen je niet strafrechtelijk vervolgen als je het iets gedaan hebt maar wellicht kun je er wel een leven mee redden.
En lukt dat niet ligt dat niet aan jou, jij hebt het in ieder geval geprobeerd.
Een percentage redt het.
Dit percentage kunnen we vergroten door zo snel mogelijk te handelen maar 100 % zal het nooit worden.
Het ligt echt aan de aard van de circulatie stilstand, niet aan de manier van reanimeren.
Wij kunnen het overlijden hooguit uitstellen door te reanimeren, doen we niks gaan ze sowieso dood, doen we wel wat maken ze nog kans.
Maar in het ziekenhuis moet de rest gebeuren, doen ze dan niks gaat diegene evengoed nog sowieso dood
Ik wou hier nog even aan toevoegen dat je als burger wél verplicht bent een burger in nood te helpen. Dus doorlopen is nooit optie. Maar in welke mate je wel kunt helpen kun, zoals hij schrijft, zelf inschatten.
En inderdaad, bel gewoon 112, die helpen je er wel doorheen.
BlackShadowZ schreef:Hier iemand
Jaren actief lid geweest van het Rode Kruis, en en op de politie academie gekregen. (En regelmatig toegepast in het werkveld)
Overigens is het ook een natuurlijke reactie om te bevriezen als het iets gebeurt, dus je diploma wel of niet hebben wilt niks zeggen.
moonfish13 schreef:BlackShadowZ schreef:Hier iemand
Jaren actief lid geweest van het Rode Kruis, en en op de politie academie gekregen. (En regelmatig toegepast in het werkveld)
Overigens is het ook een natuurlijke reactie om te bevriezen als het iets gebeurt, dus je diploma wel of niet hebben wilt niks zeggen.
Nah toen ik in mijn ooghoek een bejaarde de sloot in zag verdwijnen was ik toch wel heel, heel rap hoor.
Mijn moeder daarintegen kon geen gesprek meer voeren.
Ik heb een verlopen EHBO trouwens, voor extreme sport EHBO gehad.
Als ik ooit hulp moet verlenen hoop ik dat mijn vriend erbij is, hij is zo suf getraind hierin voor zijn werk dat ik zeker weet dat hij alles leidt ter plekke.
En dan kan ik prima assisteren of afwisselen, hij zorgt wel dat ik het goed doe.
Misschien maar weer eens gaan voor een opfriscursus reanimatie..
Cinnepin, als je kunt reanimeren waarom zou je dan beslissen om het niet te doen?
Heel raar idee, dat ik dood neer kan vallen en jij voor mijn familie beslist of ik nog kans maak op overleven ja of nee.
Ik vind het maar raar, op penningen na is het voor mij starten met reanimatie.