Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bloemm schreef:Hallo,
Ik ben nu een tijdje aan het afvallen door 1500 kcal per dag te eten en vooral eiwitrijke producten en groentes/fruit te eten. Ik val best goed af ong 0.6 kg per week. Nu wekt koolhydraatarm mijn interesse en er wordt heel veel gezegd over 0-50 koolhydraten per dag is koolhydraat arm maar vind het moeilijk om nou duidelijk te krijgen wat je nou wel en niet mag. Ik heb vooral veel baat bij weekmenus, is hier een handig boek voor?
sureido schreef:Oh en ben groot stokbrood liefhebberhelaas. Crackers mogen wel? Ik heb van lu crackers. Verder vind ik eieren heerlijk. Kaas is dat heel slecht of kan dat wel?
Giolli schreef:Hi allemaal, ik had net een topic geopend maar toen bleek dat deze bestond.
Ik ben sinds 2 dagen bezig met khda eten en ik denk dat ik me wel prima ga redden.Ik ben 1.76 en weeg 85 kg. Ik wil graag 70 kg wegen.
![]()
Ik gebruik de fitatu app en probeer niet meer dan 50-75 khd te eten. Ik zit nu op 49 en moet nog avond eten. Ik ga vanavond witte kool eten en snij daar wat tomaten bij. Vlees weet ik nog niet..
Ik zit steeds prima met mijn eiwitten aan het eind van de dag, nét op het randje van mijn koolhydraten(of soms te veel) maar nog niet op de helft van mijn vetten!
Ik hou aan:
75g koolhydraten
155 gram vet
78 gram eiwitten.
Dat zou 1898 kcal zijn. Ik zit nu op 1174 kcal en 71,8 eiwit en 70,4 vet.![]()
Wat moet ik nou vanavond eten wat vet is en geen/bijna geen khd bevat?
xLaraaj schreef:Bij kha is 75 wel wat hoog. Simpel trukje : vetten 1,5x je gewicht en de eiwitten zo veel als je weegt
Giolli schreef:Ik kan op fitatu trouwens niet eens invullen dat ik 85g eiwitten wil eten en 127g vetten. Dan kom ik met 75g khd niet aan mijn 100%
Giolli schreef:sureido schreef:Oh en ben groot stokbrood liefhebberhelaas. Crackers mogen wel? Ik heb van lu crackers. Verder vind ik eieren heerlijk. Kaas is dat heel slecht of kan dat wel?
In kaas zitten geen koolhydraten dus dat mag je lekker hebben.![]()
Eieren ook, maar wel beperkt tot ongeveer 8 per week.
Stokbrood is helaas not done.. Crackers is heel verschillend. Kijk eens op de verpakking wat er in zit!