Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:00

Elke avond :).

Voel me zo vies anders

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:16

Palmera schreef:
Washandjes vind ik echt het toppunt van smerigheid. Vooral het hergebruik ervan.

Echt, ik heb mensen gekend die zich daarmee wassen (gezicht, onder oksels, tussen de benen, de voeten, alles met dezelfde lap) die laten dat ding drogen en de volgende dag gaan ze er weer vrolijk mee verder.

Ik moet er toch niet aan denken! :brr:

Dit!
Echt zo vies. Ik heb niet eens washandjes in huis. Nooit gehad. Ik snap niet dat mensen die dingen willen gebruiken.

Lau

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:21

Ik was mezelf ook wel eens met een washsnd. En er is niks vies aan. Na mijn gezicht spoel ik hem even om net als bij de oksels en ga zo maar verder. Je spoelt hem gewoon uit onder de warme kraan en daarna gaat hij in de wasmand.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:25

Oeh hahaha....las de vraag niet goed. Vulde per dag in en dat is 1 a 2x per dag. Maar zag dat t per week genoemd stond :D Mijn idee....s nachts zweet je altijd en die geur wil je niemand aan doen. S avonds vaak op stal of met de hond wezen trainen en koud of zweterig daardoor. Ook niet fijn als je weer gaat slapen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:28

Zweet zelf ruik je niet.
Bacteriën echter wel.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:29

maralyn schreef:
Zweet zelf ruik je niet.
Bacteriën echter wel.

Nou ja om het even. Vind t niet fris.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:34

Jeetje best veel mensen die zelfs 2x per dag douchen :oo

Ik heb echt een hekel aan douchen en douche om de 2 a 3 dagen.
Net zoals andere al aangaven heb ik een afschuwelijk hekel aan als er stromend water over mijn gezicht loopt. En dan net opgewarmd kan je weer die douche uit ben je weer ijskoud.

Als ik bij de paarden ben geweest of ben wezen sporten komt er natuurlijk wel een douchebeurt bij.

Maar echt elke dag no way. En ook wat een verbruik aan water ect dan!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:38

Ik gebruik washandjes onder de douche :+ als kind al zo geleerd haha. Daarna uitspoelen en te drogen hangen en dan gaan ze de wasmand in. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt er een her te gebruiken inderdaad :x

Ik douche wel bewust niet te lang vanwege het milieu. Een of twee keer per week wat langer als ik conditioner gebruik en tegelijkertijd mijn benen scheer. Maar tussen mijn oren is dat douchen zo belangrijk voor de hygiëne dat ik geen douchebeurt over zou slaan... :=

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:40

http://www.beautygloss.nl/2008/01/15/douchen/

Hier liep ik gisteren tegenaan.

Wat een ontzettend smerige mensen lopen er rond. Maar dat ben ik, want ik vind mezelf vies als ik mij niet binnen 1,5 dag douche, dus ik gruwel van de gedachte dat mensen maar 2/3 keer per week douchen :r Ik douche daarom ook zo vaak mogelijk (elke avond doordeweeks) en was mijn haren 2/3 keer per week. Ik gebruik altijd een washandje en douchefris.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:42

Elke avond.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:46

Palmera schreef:
Washandjes vind ik echt het toppunt van smerigheid. Vooral het hergebruik ervan.

Echt, ik heb mensen gekend die zich daarmee wassen (gezicht, onder oksels, tussen de benen, de voeten, alles met dezelfde lap) die laten dat ding drogen en de volgende dag gaan ze er weer vrolijk mee verder.

Ik moet er toch niet aan denken! :brr:

Ik denk gezonder dan elke dag onder de douche. Beter voor je huid en weerstand.
We zijn in mijn ogen veel te schoon .

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:48

Ik douchte eerst iedere dag, mijn ex was zwaar allergisch voor paarden, en ik werkte full time op stal dus ik moest me iedere dag douche, inclusief haar wassen. Wat een ellende was dat, en vooral in de winter de hele avond met nat haar (fhonen deed ik wel eens maar ook niet te vaak). Nu is het al ff uit en nu douche ik om de dag, werk op kantoor en ik heb nooit klachten gehad om me heen hoor. Verzorg mezelf netjes was iedere dag mijn gezicht en poets mijn tanden 2 a 3 keer per dag. Heb van die vochtige wegwerp washandjes en die werken prima :) Iedere dag douche is sowieso niet goed voor je huid.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:48

-1 bij het bovenste rijtje. Ook ik had moeite met lezen en heb de verkeerde ingevuld. Ik douche in principe iedere dag. Aan het einde van de dag gebruik ik wel een washandje, voor ná het reinigen van mijn gezicht (make-Up remover). Ik vind dat spul altijd zo vies voelen. In dit geval gebruik ik hem twee dagen, omdat ik deze reden niet zo spannend vind.

Beetje laat, maar iemand had het over goede droogshampoo, daar ben ik wel benieuwd naar!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:51

Nou ja...dagelijks 1 a 2x douchen kan geen kwaad maar dagelijks zeep of douchegel gebruiken wel. De huid wordt dan zo droog dat je kans loopt op bv exceem oid. En dat is ook niet goed. Met haren wassen wordt je lijf al genoeg met zeep afgespoeld. En als je dagelijks je oksels scheert hoef je ook geen extra zeep meer te gebruiken. Dat zit nl al in zo'n scheerblokje.

Maar ik kan mij ook geen dag zonder douche voorstellen hoor. Moet er niet aan denken. Iehh.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:52

Zijn er mensen die niet dagelijks douchen :oo Nooit gedacht!

Ik douche iedere dag en als het erg warm is of als ik gesport heb 2x. Niet dagelijks douchen was bij ons thuis een no go. Ik weet dan ook niet beter.

En washandjes....jakkes precies wat Mars zegt over Gerrit&Arie ( :') ). Dat is gewoon vuil/bacteriën verplaatsen.

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:54

gemiddeld 9x per week, bijna altijd 'smorgens, anders heb ik de hele dag het gevoel dat ik "ruik" :D (zit waarschijnlijk tussen mijn oren :Y) )
Alhoewel ik met sporten en paarden altijd wel een beetje moeite heb met kiezen tussen 's ochtends en 's avonds.. Als ik me de pest heb gezweten of gereden heb, wil ik wel heel graag douchen voor ik naar bed ga.
Daarnaast ben ik groot aandeelhouder in droogshampoo, gezien ik mijn haar 2/3 keer per week pas.

Edit: douchegel laat ik wel een paar keer per week staan overigens.. anders trekt mijn eczeemhuid het niet.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:56

Dan vraag ik mij toch af voor diegene die elke dag of 2 x per dag douchen. Hebben jullie dan een dichte douche?
Want als ik en/ of vriend douche is hele badkamer nat inclusief wc en loopt het bijna de deur uit := Ja ook met maar 5 a 10 min. Hebben ook geen raam.

Dus als ik elke dag of 2 x per dag douche betekend dat, dat nooit mijn badkamer kan drogen en dus nooit de wc of vloer kan schoonmaken.

Weet wel dat als we volgend jaar voor een koophuis gaan kijken dat we een douchewand willen _O-

En en s`morgens douchen gaat eigenlijk al niet. Vaak genoeg moet ik 5 uur opstaan. Noway dat ik dan ook nog ga douchen. Het liefst snel wassen en kleding aan. Na het douchen ben je altijd zo koud of je moet koud douchen. Dan word je nooit wakker.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:57

Selka schreef:

Ik douche iedere dag en als het erg warm is of als ik gesport heb 2x. Niet dagelijks douchen was bij ons thuis een no go. Ik weet dan ook niet beter.

En washandjes....jakkes precies wat Mars zegt over Gerrit&Arie ( :') ). Dat is gewoon vuil/bacteriën verplaatsen.

Als je voor je gerrit en Arie wast even het washandje omspoelt bij de kraan niks aan de hand hoor. Het is je eigen lichaam het is jiet dat pietje van de buren eerst met de washand heeft gewassen.
Het is toch vrij makkelijk:
Gezicht
Omspoelen
Oksels
Omspoelen
Onder de dames
Omspoelen
Downunder
Omspoelen
Je bips
Omspoelen
Voeten
Omspoelen
Drogen en hop de wasmand in

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:57

miramii schreef:
-1 bij het bovenste rijtje. Ook ik had moeite met lezen en heb de verkeerde ingevuld. Ik douche in principe iedere dag. Aan het einde van de dag gebruik ik wel een washandje, voor ná het reinigen van mijn gezicht (make-Up remover). Ik vind dat spul altijd zo vies voelen. In dit geval gebruik ik hem twee dagen, omdat ik deze reden niet zo spannend vind.

Beetje laat, maar iemand had het over goede droogshampoo, daar ben ik wel benieuwd naar!

Ik ben fan van Batiste en Andrelon (andrelon is wat wittig, maar ik ben blond dus dat maakt voor mij niet zo veel uit)

Lau schreef:
Selka schreef:

Als je voor je gerrit en Arie wast even het washandje omspoelt bij de kraan niks aan de hand hoor. Het is je eigen lichaam het is jiet dat pietje van de buren eerst met de washand heeft gewassen.
Het is toch vrij makkelijk:
Gezicht
Omspoelen
Oksels
Omspoelen
Onder de dames
Omspoelen
Downunder
Omspoelen
Je bips
Omspoelen
Voeten
Omspoelen
Drogen en hop de wasmand in

Ik vind dit altijd een beetje omslachtig, want "even onder de douche springen" is bij mij 2x zo snel :D

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:04

In de winter douche ik om de 2 á 3 dagen, dus twee keer per week. Zodra het kouder begint te worden, krijg ik altijd een hele droge huid. Als ik gezweet heb of bijvoorbeeld ben uitgegaan of naar een feestje ben geweest, douche ik nog een extra keer, maar dat merk ik dan wel meteen dmv jeuk overal een paar dagen lang.
Zodra het weer warmer wordt, gaat m’n huid beter en zweet je natuurlijk sneller, dan douche ik om de dag, dus drie á vier keer per week. M’n haar blijf ik wel max 2 keer per week wassen.
M’n gezicht was ik overigens wel dagelijks (gewoon met m’n handen) en meestal fris ik mij ‘s ochtends ook even op met een washandje. Het washandje inderdaad tussendoor steeds omspoelen onder de kraan en als ik klaar ben, laten opdrogen en de wasmand in (moet er ook niet aan denken hetzelfde washandje twee dagen achter elkaar te gebruiken).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:06

Hoe vaak pakken jullie een schone handdoek?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:14

Ik douche doorgaans elke dag, als ik na het werk buiten erg verkleumd ben ook wel eens een keertje extra om weer op te warmen. Vind douchen gewoon erg lekker.

Maar ik verbaas me wel over hoe hysterisch sommigen doen over hoe vies het wel niet is om niet dagelijks te douchen. Dagelijks douchen, zeker als je elke dag doucheschuim en shampoo gebruikt, is simpelweg niet goed voor je huid. Ben je erg bezweet, dan kun je jezelf ook even snel afspoelen zonder zeep te gebruiken.
2-3 x per week douchen is niet vies, eerder verstandig. Dat ik zelf toch dagelijks douche is omdat ik er zo van geniet, het is een ontspanningsmomentje.

Wat betreft persoonlijke hygiëne denk ik dat het belangrijker is dat je bijv. dagelijks schone sokken en ondergoed aantrekt, dat je gezond eet, voldoende drinkt en verder ook goed voor jezelf zorgt, dan dat je je dagelijks in een wolk van zeep afschrobt onder de douche.

Dan nog een vraagje aan diegenen die walgen van washandjes: waar douche jij dan mee? Zelf vind ik niks zo smerig als een veelgebruikte douchespons. Dan liever een washandje dat in de was kan. Maar meestal gebruik ik zo'n plastic dot (geen idee hoe dat echt heet) omdat je die gemakkelijk schoon kunt spoelen zonder dat er iets in blijft hangen en zonder dat ie lang vochtig en klam blijft. Douchen met je handen kan natuurlijk ook maar dan verbruik je algauw te veel doucheschuim naar mijn idee.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:15

https://www.gezondheidsnet.nl/huid/hoe- ... -is-gezond

Citaat:
Hoe vaak douchen per week is gezond?
"Als je het je huid zou vragen, dan zou deze vermoedelijk antwoorden: "Hooguit eens per week!" En wat gebeurt er in werkelijkheid? De meeste mensen douchen minstens één keer per dag, en soms - bijvoorbeeld na het sporten - nog een keer. Daarbij worden ook nog eens uitdrogende 'rampproducten' gebruikt, die de huid ontvetten. Als je iedere dag wilt douchen, doe dit dan met overwegend water. Water heeft een neutrale pH-waarde en droogt de huid minder uit dan zeep. En als je dan toch douchegel wilt gebruiken, let er dan op dat die geur- en kleurloos is en zo min mogelijk schuimt."

Overigens heb ik ook wel op kampen minder gedoucht, zeg maar idd 1 keer per week.. Er zijn lang niet altijd genoeg douches om elke dag te douchen. Als je met 1000man zo'n 10 douches deelt worden mensen er niet blij van als je elke ochtend voor het programma begint een half uur staat te douchen. Of elke avond na het programma.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:15

Ik douche ook elke dag.
Savonds voer ik Mn pony’s (staan bij huis). Daarna doe ik de was en dan ga ik zelf douchen.

Ik mag nogal graag even pony’s knuffelen savonds dus dan ben je zelf net een half paard op de bank 8)7

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:16

Es_ther schreef:
Hoe vaak pakken jullie een schone handdoek?

Voor mijn lijf iedere keer, als ik alleen mijn haar ermee heb afgedroogd (pak altijd een grote, want = lang), wil ik hem nog wel eens te drogen hangen voor de dag erna.