Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XxLiEsJuHhxX schreef:Hallo bokkers,
Voor degene die hier nog ik kijken, een whiplash hebben of gehad hebben, een vraag
Hebben jullie ook problemen gehad met lezen?
Bij mij hersteld alles nu zienderogen. Ik ben weer een stuk fitter en kan weer een hoop meer aan.
Enkel lezen blijft een heel groot probleem.
Korte stukjes gaat nog enigzins, maar lange teksten zoals boeken, artikelen enz lukken absoluut niet. Het complete stukje begrijpend lezen lijkt gewoon compleet verdwenen te zijn.
Korte teksten zoals berichtjes zijn niet zo'n probleem. Ook ben ik er vorige week achter gekomen dat penny's lezen (enkel de stripverhalen) ook wel gaat, mits ik tussen elk verhaal een tijdje pauze neem.
Afgelopen week ook een afspraak bij de revalidatie arts gehad en hij gaf aan het niet goed te weten wat ermee te doen. Plan van aanpak nu is om nog weer een keer naar de psycholoog in het traject te gaan en kijken of zij nog ideeen heeft hoe of wat en waarom het lezen niet meer lukt.
verootjoo schreef:Huh; waarom houdt je fysio zich bezig met lezen?
Ik zou daarvoor naar een psycholoog gaan... die heeft verstand van hersenschade en hoe je zulke dingen moet herstellen en vooral welke tijd je daarvoor moet uittrekken. Niet zelf aanprutsen hoor!
XxLiEsJuHhxX schreef:OMG heftig!!
Ik vind het persoonlijk echt erg lastig. Als het lezen niet meer terug komt ver genoeg dat ik mijn economie hbo opleiding af kan maken. Zou ik graag die knoop zo snel mogelijk door willen hakken. Scheelt in valse hoop en studieschuld.
Voel mezelf soms net een analfabeet kwa zinsopbouw die ik gebruik enz. Ik heb altijd al dislectie gehad, maar nu komt het er weer een stuk beter naar buiten.
XxLiEsJuHhxX schreef:bedankt beide voor alle info!![]()
Zover ik weet is de psycholoog een gewone psycholoog, ik zal het dinsdag nog eens na vragen aan de ergo. afgelopen vrijdag was er helaas nog geen afspraak ingepland dus zal denk ik pas volgende week worden.
Een vriendin studeerd neuropsychologie, zij vertelde ook over bepaalde IQ tests e.d. om te kijken hoe de hersendelen op zichzelf nu werken ofzoiets.
Citaat:Wat is een prisma ook al weer eens? Ik heb lenzen en een bril beide met een cylinder erin. prisma ken ik dan nog weer niet. Enkel kan ik meestal erg slecht een bril verdragen vandaar ook de lenzen nu. Kan een prisma ook in lenzen?
Citaat:cranio sacraal heb ik ook aan zitten denken ja. Maar vind het erg lastig te bepalen wie daarin echt goed is en wie een kwaksalver is..