Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:23

Keet schreef:
Eventuele vergoeding voor lactatiekundige, kolf, zwangerschapscursus, eventuele therapieën voor je bekken, kraampakket, geboortetens, bekkenbodemtherapie.

Inderdaad je eigen bijdrage voor kraamzorg wordt vergoed uit je aanvullende (vaak) en eventuele bijdrage voor ziekenhuisbevalling zonder indicatie.

Daarom had ik ook afgelopen jaar een uitgebreide verzekering gehouden, vond dat allemaal erg prettig. :j En ik had geen eigen bijdrage voor de kraamzorg!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:28

Pantykous schreef:
Keet schreef:
Eventuele vergoeding voor lactatiekundige, kolf, zwangerschapscursus, eventuele therapieën voor je bekken, kraampakket, geboortetens, bekkenbodemtherapie.

Inderdaad je eigen bijdrage voor kraamzorg wordt vergoed uit je aanvullende (vaak) en eventuele bijdrage voor ziekenhuisbevalling zonder indicatie.

Daarom had ik ook afgelopen jaar een uitgebreide verzekering gehouden, vond dat allemaal erg prettig. :j En ik had geen eigen bijdrage voor de kraamzorg!

Ik had dat ook maar kreeg een medische bevalling en dan is het all-inclusive :')
Die paar uurtjes eigen bijdrage was maar 70€.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:28

Ik heb gebruik gemaakt van de lactatiekundige, vergoeding eigen bijdrage kraamzorg en het kraampakket. De kolf kon ik via Icare huren en omdat ik lid was kreeg ik de eerste week gratis en daarna korting.

Nu met een dochter let ik daar ook wel op in de aanvullende verzekeringen, ze zal mogelijk een brilletje moeten dus het zou mooi zijn als die ook voor een deel vergoed wordt.

Iejoorr

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:32

Ik ga waarschijnlijk van Z&Z overstappen naar CZDirect. Is voordeliger en de dingen die ik belangrijk vind, krijg ik meer vergoed :))

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:53

Ik zit al jaren bij Ditzo en dat bevalt prima.
Als ik een declaratie indien heb ik mijn geld altijd erg snel terug en volgens mij heb je ook best veel keuze vrijheid naar welke behandelaar je gaat.

Wel ga ik mijn tandartsverzekering eruit halen.
Ik betaal 174 euro per jaar en krijg tot 250 euro vergoed.
Maar de laatste jaren kom ik niet eens aan die 174 dus dat is gewoon zonde van het geld en mocht ik nu toch een keer iets krijgen dan kost het me niet zoveel extra dus dat risico durf ik wel te nemen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:11

Ik hoef nooit zelf declaraties in te dienen. Dat vind ik een groot gemak. Alles wordt Door de zorgverlener gedeclareerd bij mijn zorgverzekeraar en rechtstreeks betaald.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:18

Zijn hier mensen met ervaring met de HEMA-zorgverzekering? Ik zie nu hun tandarts-verzekering en die klinkt wel goed. Enige is dat ze online geen codes hebben staan van wat ze precies vergoeden, daar heb ik nu een contactformulier voor ingevuld.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:20

Sting schreef:
Zijn hier mensen met ervaring met de HEMA-zorgverzekering? Ik zie nu hun tandarts-verzekering en die klinkt wel goed. Enige is dat ze online geen codes hebben staan van wat ze precies vergoeden, daar heb ik nu een contactformulier voor ingevuld.

Ik ga overstappen naar de Hema!
Tandarts doen ze niet met codes toch? Hoe ik het lees, is dat ze gewoon je tandartskosten vergoeden tot dat maximale bedrag, maar als het anders is hoor ik het graag!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:23

MightyJoe schreef:
shilady schreef:
ik ga overstappen naar zilveren kruis
zit nu bij dsw en die vergoeden een operatie die ik wil niet

Maar medisch noodzakelijke operaties zit toch gewoon in basisverzekering? Dus dat moet toch gelijk zijn bij beide verzekeringen?

Ik moet alle 4 mijn verstandskiezen eruit en dat wil ik onder narcose en dat geeft dsw niet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:17

Bijna geen enkele verzekering doet dat

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:25

Cinderella schreef:
Sting schreef:

Ik ga overstappen naar de Hema!
Tandarts doen ze niet met codes toch? Hoe ik het lees, is dat ze gewoon je tandartskosten vergoeden tot dat maximale bedrag, maar als het anders is hoor ik het graag!

Zo lees ik hem inderdaad ook. Dat zou denk ik wel mooi zijn! Maar; ik wacht toch even op reactie zwart op wit van HEMA zelf ;). Gelukkig heb ik nog even! Zal het laten weten als ik reactie heb.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:32

Net mail gehad van Ditzo. Premie voor basisverzekering wordt €102,95. €2,00 omhoog tov dit jaar. Heb tot nu toe nog niks goedkopers gevonden dus denk toch dat ik weer bij Ditzo blijf:

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:34

Ik kreeg de mail ook net inderdaad. Vind de vrije zorgkeuze toch wel erg fijn!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 01:21

benangelique schreef:

Zilverenkruis wel zei de balie medewerker bij de chirurg

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:16

shilady schreef:
benangelique schreef:

Volgens mij doen ze dat alleen op medische indicatie.Zou het effe heel goed uitzoeken.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:04

Ik gewoon plakken bij ditzo. Blijft ondanks de verhoging een goedkoopste met de pakketten die ik heb, dus ik vind het wel prima haha

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:41

Maar medisch noodzakelijke operaties zit toch gewoon in basisverzekering? Dus dat moet toch gelijk zijn bij beide verzekeringen?[/quote]

Ik moet alle 4 mijn verstandskiezen eruit en dat wil ik onder narcose en dat geeft dsw niet.[/quote]

Ik heb dit gedaan, tandarts heeft brief geschreven en ik zit bij Zilveren Kruis.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:44

shilady schreef:
benangelique schreef:

toevallig net de afspraak voor mijn man gemaakt. ook zilveren kruis (Achmea) en hij moet het gewoon zelf betalen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:57

Ik vind het ook lastig. Mijn pakket bij CZ stijgt een euro of 4-5.
Maar in totaal zou ik bijvoorbeeld bij DSW voor een soortgelijk pakket 10 euro minder kwijt zijn per maand. In de balans komen de voor mij belangrijke dingen ook wat gunstiger uit bij DSW.

Maar ik vind om de een of andere reden dat overstappen toch een dingetje, vraag me niet waarom := Het is niet zo dat ik mij verbonden voel met CZ :+
Ik heb eigenlijk nooit rare dingen gehad, dus kan ik niet zeggen of ik wel of niet tevreden over CZ, binnen de lijntjes is er natuurlijk nooit een probleem.

Ik vind independer zeker niet "independent", ik kom bij hun op andere verzekeraars uit met duurdere pakketten, dan wanneer ik zelf op de site van de zorgverzekeraar kijk.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:59

Ik zit al jaren bij CZ en ben eigenlijk nooit van zins geweest over te stappen zo ook nu niet. Ik ben een vrij lastig mens en kost mijn verzekering klauwen vol geld, terwijl ik reuze gezond ben.
Niks meer dan lof voor CZ, die alles blijft vergoeden zonder gedonder.

- angst behandelingen tandarts
- narcose behandelingen tandarts
- vruchtbaarheidsbehandelingen (chronische aandoening)

Dus al met al denk ik niet dat een andere verzekering op mij zit te wachten. :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:01

benangelique schreef:

CZ wel, zonder centje pijn of moeite, dezelfde dag nog akkoord gehad! Zo ook voor normale tandarts behandelingen onder narcose vanwege angstproblematiek.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:07

Zitten hier ook mensen bij UnitedConsumers? Ik krijg al jaren 10% korting op de premies van VGZ via hen. Top service, ben helemaal tevreden. Korting spaar je op en kun je uit laten keren wanneer je wilt, de tijd was ik dat vergeten en kreeg ik gewoon 300 euro op mijn bank gestort. Best fijn zo rond de feestdagen :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:42

Grit schreef:
Ik vind het ook lastig. Mijn pakket bij CZ stijgt een euro of 4-5.
Maar in totaal zou ik bijvoorbeeld bij DSW voor een soortgelijk pakket 10 euro minder kwijt zijn per maand. In de balans komen de voor mij belangrijke dingen ook wat gunstiger uit bij DSW.

Maar ik vind om de een of andere reden dat overstappen toch een dingetje, vraag me niet waarom := Het is niet zo dat ik mij verbonden voel met CZ :+
Ik heb eigenlijk nooit rare dingen gehad, dus kan ik niet zeggen of ik wel of niet tevreden over CZ, binnen de lijntjes is er natuurlijk nooit een probleem.

Ik vind independer zeker niet "independent", ik kom bij hun op andere verzekeraars uit met duurdere pakketten, dan wanneer ik zelf op de site van de zorgverzekeraar kijk.

Independer is ook zeker niet independent :+ Aangezien Achmea hun grootste aandeelhouder is := Dus ja, je weet van te voren al dat je op een van de verzekeringen van Achmea uitkomt :7

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:46

LizMD schreef:
Ik kreeg de mail ook net inderdaad. Vind de vrije zorgkeuze toch wel erg fijn!

Voor mij ook de reden om dit jaar over te stappen. :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:56

Ik zit bij Ohra>
basis (restitutiepolis, overal terecht en alles wordt vergoed) + tandartsverzekering 250 = € 124,00
Heb even naar Ditzo gekeken >
basis (100% vrije zorgkeuze, combinatiepolis) + tandartsverzekering 250 = € 117,45

Het loont dus zeker om over te stappen, maar ik ben zo ontzettend tevreden over Ohra. Heb 2016/2017 heel veel zorg nodig gehad, en nooit problemen gehad. Alles werd netjes betaald (muv eigen risico).

Hoe zijn de ervaringen over Ditzo? Hebben ze veel zorgaanbieders gecontracteerd?
Moet je eerst zelf betalen en achteraf declareren?
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 13-11-17 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt