No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:25

Ik ben gisteren maar gelijk begonnen ;) ik eet ook gewoon brood rijst pasta maar ga proberen om geen extra dingen te nemen. Dus geen pasta op mijn brood geen koekjes en chocolade. Ik eet ook heel veel peperkoek dus als ik dat laat staan scheelt al een kilo volgens mij :p.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:36

Oh jemig. Helemaal suikervrij ga ik écht niet trekken. Minderen wel..

Ik denk dat ik meedoe. Maar dan op mijn eigen manier:
  • Geen snoep (of chocola etc)
  • max. 2 glazen frisdrank per dag
  • Geen RedBull (ook goed voor de portomonnee)

Suiker door de thee doe ik sowieso niet. Misschien eens op zoek naar suikervrije frisdrank/ snoep...
Ik blijf overigens wel chips eten. Maar zoveel eet ik daar niet van. Maar die Doritos Sweet Chili is gewoon <3 :9
Oke en ik moet kappen met RedBull. Ik drink zo 2/3 blikjes per week :=
Laatst bijgewerkt door Marjo op 30-10-17 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

femmy91

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:40

Dit topic komt voor mij op het juiste moment! Net begonnen met een dieet met bijna geen suikers/koolhydraten! Hoop hier motivatie en leuke recepten te vinden:) Afbeelding dit boek/dieet volg ik!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:47

Bedankt voor het pbtje! Goede motivatie!

Ik ben ook alvast begonnen, vaag enkel een heel zoet, maar zo lekker taartje gehad, uiteraard het kleinste stukje. Mn oma was jarig, dus daarvoor en uitzondering gemaakt. Voor de rest ook nog niet de neiging gehad, hopen dat het zo blijft

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 22:55

Super bezig, iedereen die al begonnen is! Ik wacht echt af tot de eerste. Ook voor m'n voorraden :')

Fijn dat mensen de pb kunnen waarderen! Ik zal morgen de nieuwe aanmeldingen ook sturen. :D

@femmy91, als je nuttige tips in dat boek tegen komt, deel je ze dan met ons?

@Marjoow, iedereen doet het op een eigen manier. Ik weet niet wat je normale eet/drinkpatroon is, maar wellicht is dit al een giga stap voor je. Super dat je mee doet dus! Ik zou wel kijken of je die frisdrank kan vervangen, want 2 glazen per dag is best veel. Is Crystal Clear oid geen optie?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:57

Nirvana_ schreef:
Super bezig, iedereen die al begonnen is! Ik wacht echt af tot de eerste. Ook voor m'n voorraden :')

Fijn dat mensen de pb kunnen waarderen! Ik zal morgen de nieuwe aanmeldingen ook sturen. :D

@Marjoow, iedereen doet het op een eigen manier. Ik weet niet wat je normale eet/drinkpatroon is, maar wellicht is dit al een giga stap voor je. Super dat je mee doet dus! Ik zou wel kijken of je die frisdrank kan vervangen, want 2 glazen per dag is best veel. Is Crystal Clear oid geen optie?

Ja ik ben een zeurpiet qua drinken. Moet zeggen dat ik vandaag best gezond gedronken heb. Een slok ijsthee en verder gewoon thee en water. En Redbull.
Maar ja ik presteer het om op 1 dag 1,5 liter ijsthee op te drinken..

Crystal Clear is zeker een optie maar wel een stuk duurder. Dus ik ga er gewoon voor zorgen dat ik een fles water in de buurt heb staan :P
En ik snoep veel. Té veel. Dagelijks, dus dat moet maar eens stoppen. Mooie challenge dus dit :D

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 23:01

Schrap de Redbull en ik vind dat je dan al geweldig bezig bent! En als je het 1 dag kan, waarom dan geen 2? Of vijf? Of 30? :D

Ik ga inderdaad ook een fles water op mijn bureau zetten. Drink (veel) te weinig als ik geen limonade mag := dus dat moet meteen aangepakt worden.

Chips ga ik overigens ook niet laten staan. Mezelf trakteren mag best. Wie weet wordt zoutloos eten wel de challenge van december :') :+

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:04

Marjoow schreef:
Nirvana_ schreef:

Ja ik ben een zeurpiet qua drinken. Moet zeggen dat ik vandaag best gezond gedronken heb. Een slok ijsthee en verder gewoon thee en water. En Redbull.
Maar ja ik presteer het om op 1 dag 1,5 liter ijsthee op te drinken..

Crystal Clear is zeker een optie maar wel een stuk duurder. Dus ik ga er gewoon voor zorgen dat ik een fles water in de buurt heb staan :P
En ik snoep veel. Té veel. Dagelijks, dus dat moet maar eens stoppen. Mooie challenge dus dit :D

Je hebt ook een soort cristal clear bij de lidl, smaakt hetzelfde (of iig bijna) en het is een stuk goedkoper. Of van dat water met prik en een fruitsmaakje van spa

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:05

Precies. Ik heb 3 doppers dus dat gaat lukken. Sowieso gaat het doel zijn om eerst water te drinken en dan pas wat "lekkers".

Ik wil eigenlijk gewoon meer grip krijgen op wat ik naar binnen hark. En dan niet zozeer qua suiker alleen maar ook qua kcal. Maar babysteps. Dit is al een mooi begin :)

Nu nog eens nadenken over een beloning voor mezelf als ik dit vol houd..

Oh dat van Spa vind ik echt vies :P Water met een smaakje... nee dan maar gewoon water :') Maar ik ga eens bij de Lidl kijken dan, bedankt voor de tip!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:07

Marjoow schreef:
Precies. Ik heb 3 doppers dus dat gaat lukken. Sowieso gaat het doel zijn om eerst water te drinken en dan pas wat "lekkers".

Ik wil eigenlijk gewoon meer grip krijgen op wat ik naar binnen hark. En dan niet zozeer qua suiker alleen maar ook qua kcal. Maar babysteps. Dit is al een mooi begin :)

Nu nog eens nadenken over een beloning voor mezelf als ik dit vol houd..

Oh dat van Spa vind ik echt vies :P Water met een smaakje... nee dan maar gewoon water :') Maar ik ga eens bij de Lidl kijken dan, bedankt voor de tip!

Jaa je moer er inderdaad van houden. Vers fruit door water vind ik ook lekker, dus dat kan ook als afwisseling, maar daarvoor hetzelfde als hierboven.
Is er iets wat je graag wilt (hebben)? Dan kan je dat als je beloning gebruiken. Dat je het niet eerder mag dan dat je je doel gehaalt hebt. En dit is inderdaad een goede start!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:10

Irkoontje schreef:
Jaa je moer er inderdaad van houden. Vers fruit door water vind ik ook lekker, dus dat kan ook als afwisseling, maar daarvoor hetzelfde als hierboven.
Is er iets wat je graag wilt (hebben)? Dan kan je dat als je beloning gebruiken. Dat je het niet eerder mag dan dat je je doel gehaalt hebt. En dit is inderdaad een goede start!

Nou ben net jarig geweest dus kan niets meer verzinnen eigenlijk..
Wat zijn jullie beloningen??

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:12

Marjoow schreef:
Irkoontje schreef:

Nou ben net jarig geweest dus kan niets meer verzinnen eigenlijk..
Wat zijn jullie beloningen??

Spullen voor mn paard (nodige is er allang hoor), spullen voor mn werk. Eigenlijk veel dingen die ik wel graag wil, maar niet per se nodig heb zeg maar. Maar waar ik wel wat aan heb, anders mag ik het ook niet. Je zou bv ook iets leuks kunnen gaan doen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:14

Ohh. Ik weet wel iets. Een dekje <3 Ik koop veel te vaak dekjes namelijk, dus misschien dat ik dan mezelf een dekje cadeau doe als ik dit een maand volhoud..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:22

Gember en citroen door je water is ook een aanrader!
Ik drink op werk heet water of heetwater met een stukje gember erin.

Mijn doel: gewichtsverlies door minderen met suiker.
Ik moet alleen nog even broodbeleg vinden + iets om mn ijzer op niveau te houden. Nu eet ik appelstroop op mm brood :=

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 23:33

Ik ga mezelf belonen met een avondje bioscoop of een boek, denk ik. Of een album van een artiest waar ik alles van verzamel. Laatste twee staan al vrij lang op mijn verlanglijstje, eerste vind ik heerlijk relaxend :D

Marjoow, als je zoveel dekjes koopt, misschien 2 verkopen voordat je er weer 1 mag kopen? :P zo maar een idee!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:38

Haha ja ik heb pas enorm opgeruimd dus heb er niet zo heel veel meer. Heb er 4 gehouden. Dus valt mee toch?

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:46

Mri schreef:
Gember en citroen door je water is ook een aanrader!
Ik drink op werk heet water of heetwater met een stukje gember erin.

Mijn doel: gewichtsverlies door minderen met suiker.
Ik moet alleen nog even broodbeleg vinden + iets om mn ijzer op niveau te houden. Nu eet ik appelstroop op mm brood :=

Vlees, kaas? Evt een smeerbaar beleg (dat wat je ook op toastjes kan doen bv (niet super gezond verder)), ei. Of ontbijten met kwark, skyr, yoghurt, pap (brinta oid). Genoeg keuze, maar je moet inderdaad ff creatief zijn, zijn ongetwijfeld nog meer mogelijkheden.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:51

Ik volg! Ik ben een maand bezig inmiddels met koolhydraat beperkt. Dat betekend: alle toegevoegde suikers uit mijn dieet, evenals: brood, pasta, aardappels en rijst. De snelle suikers zeg maar. Mijn menu nu:

Ontbijt: havermout met griekse yoghurt en wat fruit. (Of houvermout pap/overnight oaties. Met een beetje zoetstof)

Tussendoor: mandarijn

Lunch: salade. Kan vanalles in: feta, mozzarella, tonijn, gerookte kip, avocado en natuurlijk komkommer en tomaat. Geen croutons dus en minderen met instant dressings (daar zit vaak suiker in)

Tussendoor: handje ongezouten cashews

Avondeten: alles zonder kookhydraten. Vandaag pompoenspaghetti gemaakt. Soms doe ik er nog wel quinoa/bulgur bij, helemaal als ik gesport heb. Verder veel groenten en eieren.

'S avonds nog een stukje fruit of olijven/plakje kaas/plakje worst etc.

Koffie/thee/water en heel af en toe een glas ice tea green.

Nou moet ik zeggen dat ik het zoete wel meer mis als het hartige (ben een onwijze chips fanaat). Maar dat koekje bij de koffie 's avonds... dat mis ik echt wel

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 07:36

Aangezien ik nog thuis woon kan ik niet al het eten aanpassen

Maar in ieder geval;
- geen snoep, chocola, chips etc
- geen frisdrank (save me :’D)

En verder gewoon zo min mogelijk suikers voor zo ver ik dat kan veranderen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:51

Ook voor mij is de timing perfect, dus I'm in! :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:25

nou TS, jouw topic is een schot in de roos *\o/*

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:34

Beloning doe ik niet aan, voor mij is het al genoeg beloning als ik meer energie krijg en wie weet de aangekomen kilo's van de afgelopen maanden er weer af gaan...

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:44

Op de valreep! Maar ik ga ook meedoen :) ik drink fles cola per dag en ook nog is redbull tussendoor :oo dus dat word afkicken..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:51

Ik ga meedoen.
Ik wil het niet zo heel streng doen maar minder snoepen en snaaien kan geen kwaad. Ik hou van koek en snoep :=

Zoetjes gaan in mijn tas mee naar mijn werk vanaf morgen!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:52

goeiemorgen, ik meld mij ook graag aan. Ben nu ruim een week bezig met meer letten op mijn eten. Na de zwangerschappen krijg ik de kilos er maar moeilijk af.

Goed om dan nu een maand de suikers weg te laten. En ik denk dat ik de wijn er maar aan toe voeg. Even een alcoholloos maandje (de fles die nu open is maak ik vanavond nog even op :P )