Alternatieve geneeswijze, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:42

marleen_usar schreef:
Oké dat vind jij dan van een arts die een medische misser maakt?

Ehm, wat is de relevantie van een "medische misser" in dit topic.
Niemand is onfeilbaar, verwacht je dat van je arts?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:21

Ik bedoel dus dat de foto reading niet klopte, dat dat dus niks te maken heeft met of alternatief wel of niet werkt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:23

marleen_usar schreef:
Ik bedoel dus dat de foto reading niet klopte, dat dat dus niks te maken heeft met of alternatief wel of niet werkt.

Oh, je reading "klopte" juist heel goed... _O-

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:58

Kuggur schreef:
Ze bieden het aan omdat er vraag naar is. Stellen dat het dáárom werkt is geen valide argument.

Ik sprak in het algemeen, je moet altijd oppassen het kind niet met het badwater weg te gooien.
Ja, er zijn aspecten van accupunctuur die werken, en dan op het houdings en bewegingsapparaat. En niet via door klassieke ap geclaimde mechanismen ( chi energiebanen en punten).

Dit is geen acupunctuur zoals jij het stelt, klinkt meer als dry needling

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:12

De energie banen zijn al jaren gelden wetenschappelijk aangetoond met speciale rontgen/ foto techniek.

Als je googled zul je zeker deze site gaan vinden...

Om een voorbeeld te geven.....ik ben al jaren nier patient...er zijn talloze nierziekten even ter info....daarnaast ondervind ik tal van allerlei andere waarschijnlijk auto immuun geralateerde ziektebeelden...dit is trouwens een grijs gebied, de reguliere weet hier nog niks mee...

Wat acupunctuur mij heeft gebracht is dat ik niet meer 3 x per nacht hoef te plassen en met diuretica is dat een mega stap, ga je liggen dan gaat ineens de urineflow werken bij mij...nu bv kan ik zelfs na opstaan eerst nog de paarden snel hooi voeren eer ik een toiletgang ga maken...en dan is het een ware waterval.......

Wat acupunctuur mij heeft gebracht? Het stoppen van hele nare en zeer pijnlijke artrose in vingers, duimgewricht en de pijn in andere gewrichten...

Wat acupunctuur mij heeft gebracht? 3 maanden 3 x per dag intensieve fysio voor mijn rug, waar zelfs een scheefstand was geconstateerd, wellicht door een val van het paard en waar volgens hen de kleine spiertjes die we nooit gebruiken dieper gelegen getraint moesten worden, nou nee dat lukte mij echt niet, wat heeft fysio mij gebracht! Een hele lege portemonix!!
probleem was ik minimaal 4 keer hele heftige spit per jaar, zo erg dat ik minimaal 3 weken amper vooruit kwam.....acupunctuur? Nu al een jaar geen spit of rugpijn, of bij scheefzitten pijnscheuten of bukproblemen het lijkt alsof rug recht is....geen nekpijn meer...

Ben ik in de molen geweest voor hele erge insomnia, conclusie? Wij weten hier niks van, u heeft geen apneu, wat ik al wist......en wat heeft regulier mij gebracht? Wederom een lege portemonix vanwege eigen risico, een hele hoge verwachting in diggelen...en werd afgescheept met amytriptiline wat mij niet liet slapen, maar wel het leven vervlakte en mijn zin overdag wegpoetste....

Voor deze insomnia was ik ook in acupunctuur, maar zij heeft gezegd, dat ze wel randproblemen kan behandelen, zoals er niet meer uit hoeven in de nacht, dus mijn blaasfunktie versterken, dat ik mijn bloeddruk meer onder controle moet krijgen...

Wat mijn labuitslagen weergeven sinds een jaar?? Geen afwijkingen in bloed en urine meer, mag ik zeggend st ik van mijn nierinsufficientie genezen ben? Mijn internist zegt natuurlijk nee, maar zijn medicamenten gedurende de afgelopen 15 jaar hebben mij wel tal van andere problemen gegeven en wat een mooie bijeenkomstigheid? Nu eindelijk kan ik wel afvallen...
De medicamenten brachten mij in 6 maanden tijd 10 kg extra gewicht mee....fijn!

Acupunctuur heeft mij een mega stap vooruit gebracht in mijn dagelijks leven en ik ben nog niet klaar! Wordt vervolgd......

Als ik mijn overige kilos kwijt ben, ga ik spieren trainen, iets wat mij echt niet lukte, was al blij met een goede dag.....eerst mijn lijf ontgiften.....dan slik ik nog maar 1 soort pil en die houd ik even vast....maar uiteindelijk kom ik ook hier van af...

Mijn voedingspatroon drastisch veranderd, meer in de lijn van de oude Chinese geneeskunde, waar voeding het medicijn is en men naar een arts gaat om ziekten te voorkomen.....als men ziek is als men bij zijn args komt, heb je een slecht arts.......een arts hoort nl te voorkomen zoals zij zeggen...een goede insteek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:23

Wat fijn zeg dat het zo goed voor jou werkt, bedankt voor het delen van je ervaring.