Een paar weken school, en nu al gestrest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:10

Als je echt wat met je stem wilt doen begrijp ik niet dat je daar niet een opleiding voor gaat doen. :) ga je havo halen en naar een artiestenopleiding!

Zingen zoals jij kan iedereen, iedereen kan leren zingen met een beetje zangles en een beetje oefenen.
Maar niemand wordt een goede zangeres zonder een echte opleiding. Alle artiesten hebben zeer veel geïnvesteerd in echt goede zangles. Pas dan leer je het beste uit je lichaam te halen en je stem goed te gebruiken :j

En maar echt weinig mensen breken door en worden wereldberoemd. Dus daar zou ik niet op rekenen. Maar een goede toneelacademie is een must als je überhaupt ergens wil komen :)

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:11

Weet je wat? Stop lekker met school en ga lekker de hele dag zingen en alles op YouTube plaatsen tot je wordt ontdekt. En dat gebeurt vast wel. Dan krijg je vast een heel groot platencontract aangeboden door Justin Bieber en kun je daarna Neverland kopen. Succes meid *\o/* ! En anders kun je altijd nog op straat gaan zingen en geld bij elkaar schooien <<)

O geweldig topic _/-\o_ . Prima vermaak voor de donderdagavond :D

En nu ff serieus: als je al niet eens de opleiding dierenartsassistente kunt afmaken, word het Conservatorium ook niks en de Musicalacademie ook niks. Dat is namelijk ook hard werken. Je zou gewoon eerst deze opleiding af kunnen maken en daarna auditie kunnen doen bij deze opleidingen. Bewijs eerst eens maar dat je je papiertje kunt halen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:19

Ik ben het er niet mee eens dat ts geen doorzettingsvermogen zou hebben en dat ze niet realistisch zou zijn.
Ik vind dat ze wel goed bezig is en hard haar best doet. Voor creatieve mensen met een hoofd vol ideeën is het soms lastig om pragmatisch bezig te zijn.
Natuurlijk is het goed als ze haar studie afmaakt, alhoewel het ook geen schande is als ze overstapt naar een opleiding die meer bij haar past. Hoezo moet je stoppen met dromen als je pas 16 bent??
Je moet juist je dromen vasthouden en er voor gaan, ook al zal het niet vanzelf gaan die droom te realiseren.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:19

Liezel1 schreef:
nee, je wil dat het komt aanwaaien....
Als je echt stappen wilt maken, zul je offers moeten brengen.

mee eens

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:20

Ben je nu al naar je decaan/studieadviseur geweest voor advies rondom hoe je het beste van studie kunt switchen?
Of heb je al een afspraak gemaakt met de vertrouwenspersoon/studentenpsycholoog om te praten over je perfectionisme, faalangst en prikkelverwerking?
Je gooit op deze manier een half jaar aan studiegeld dat je ouders voor niks betalen weg, omdat je je niet orienteert op alternatieven.

Heb je Resistance en Warboel al gePBt voor een meeloopdag?
Of naar de Herman Broodacademie gemaild voor meer informatie?

Je zegt te goed te zijn voor lessen, maar lessen vormen een ijkpunt; hoe goed zijn je prestaties nou en wat moet je doen om te verbeteren. Je kunt 3 uur per dag oefenen, maar als niemand je erop kan wijzen dat je die kick ball change slordig uitvoert of dat je isolaties niet goed zijn, draag je water in een lekke emmer naar de zee.
Leg geld opzij om de lessen te betalen. Je hebt al een computer; laat die iPad zitten.

En als je al optreed, vind je daar toch ook mensen met wie je kan netwerken voor opnameapparatuur, samenwerkingen, toelating tot een dansgroep of om als achtergrondzangeres of -danseres aan de slag te kunnen?
Waar treed je trouwens op? Voor hoeveel mensen? Wordt je ervoor betaald?

xyzutu2 geeft trouwens opbouwend commentaar van topkwaliteit. Hulde!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 19:30

Gaby schreef:
Ben je nu al naar je decaan/studieadviseur geweest voor advies rondom hoe je het beste van studie kunt switchen?
Of heb je al een afspraak gemaakt met de vertrouwenspersoon/studentenpsycholoog om te praten over je perfectionisme, faalangst en prikkelverwerking?
Je gooit op deze manier een half jaar aan studiegeld dat je ouders voor niks betalen weg, omdat je je niet orienteert op alternatieven.

Heb je Resistance en Warboel al gePBt voor een meeloopdag?
Of naar de Herman Broodacademie gemaild voor meer informatie?

Je zegt te goed te zijn voor lessen, maar lessen vormen een ijkpunt; hoe goed zijn je prestaties nou en wat moet je doen om te verbeteren. Je kunt 3 uur per dag oefenen, maar als niemand je erop kan wijzen dat je die kick ball change slordig uitvoert of dat je isolaties niet goed zijn, draag je water in een lekke emmer naar de zee.
Leg geld opzij om de lessen te betalen. Je hebt al een computer; laat die iPad zitten.

En als je al optreed, vind je daar toch ook mensen met wie je kan netwerken voor opnameapparatuur, samenwerkingen, toelating tot een dansgroep of om als achtergrondzangeres of -danseres aan de slag te kunnen?
Waar treed je trouwens op? Voor hoeveel mensen? Wordt je ervoor betaald?

xyzutu2 geeft trouwens opbouwend commentaar van topkwaliteit. Hulde!

Die slordige kick ball change kan ik ook een heel stuk verbeteren door op YouTube te kijken hoe het moet, het zelf te doen, mezelf filmen en dan HEEL kritisch terug kijken. Dat is ook precies hoe ik aan mezelf werk. Ook met zingen.

Ik heb veel opgetreden met school. En met de musicalvereniging waar ik op zat. En met kamp waar ik elk jaar heen ga. Ik ben ook gevraagd op te treden met de jeugdharmonie. En ik treed zaterdag op voor oudere mensen. Daar krijg ik ook iets voor. En ik doe nu dus ook mee met een grote show in de regio. Zeg dat ik gemiddeld voor 300 man per keer optreed? Maar voor mij is het: Hoe meer, hoe beter. Omdat ik dan minder zenuwachtig ben. Echt waar :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:37

Ik ben het er wel mee eens dat je zangles moet nemen, ook al leer je jezelf ook veel. Het is altijd beter en hoorbaar als mensen zangles hebben gehad. Als je zorgt dat je het zelf kunt betalen denk ik niet dat je ouders er iets op tegen hebben (als je ook voldoendes blijft halen uiteraard)

Cinnepin

Re: Een paar weken school, en nu al gestrest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:47

Ik heb ook ff zitten luisteren. Het klinkt niet slecht, maar vind het ook niet heel bijzonder, zoals jij zelf om schrijft met * heel goed *. Wat andere al zeggen, bij de voice draaien ze hier niet voor, denk ik.
Wil je doorbreken heb je echt zangles nodig! Ik denk dat je meer hebt aan een studie waar je mee aan het werk kan, dan er van uit gaan dat je doorbreekt.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:48

Zou ik het misschien ook mogen horen? :o

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:16

op youtube kan je veel leren,maar nog steeds gaat niemand je verbeteren.
je eigen kijk op dingen is soms niet helemaal realistisch.

dus neen,met youtube filpjes alleen kom je er echt niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:19

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:27

Ik ga met de rest mee. Je zingt zeker niet slecht, maar het is een beetje 'dertien in een dozijn'. Het springt er niet uit en juist dat heb je nodig om door te breken.

Meid, focus je aub op de realiteit. Ik zie dat je het alleen maar hebt over je droom om zangeres te worden en het is mooi dat dat je die droom hebt. Maar wat doe je als blijkt dat dit geen realiteit kan worden? Waar val je op terug?
Ga verder met je opleiding of kies een opleiding die je wel leuk lijkt, maar gooi het aub niet weg. Je gaat jezelf anders gigantisch in de vingers snijden.

Dus geef jezelf een schop onder je kont en ga aan de slag met het echte leven. Niets komt je aanwaaien.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:41

Ik wil een boerderij met stallen, binnenbak, stapmolen, buitenbaan met eb en vloed bodem daar moet minimaal 2 ha weiland bij zitten dat goed blijft bij veel nattigheid. Natuurlijk moet daar een gaaf paard bij met een goede bijrijder voor als ik geen tijd heb En bij dit alles moet een groot huis, en een ruimte om mijn winkel in bergsport te kunnen runnen.....!

Ipv verlekkerd op de site van paard en pand of iets vergelijkbaar te kijken, kruip ik morgen weer achter de laptop, zal ik achter Strato aan bellen want die maken er een zooi van en zal ik met veel geduld weer een aantal producten toe voegen aan mijn webshop.

Iedereen heeft dromen, de één wat haalbaardere dan de ander, maar iedereen moet realistisch blijven en er hard voor werken.
Oja, zou ook nog graag naar Everest gaan.....

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:47

Ik heb ook je opname beluisterd en je hebt zeker een goede stem, maar als ik je een tipje mag geven: probeer eens te spelen met emoties laten horen in je stem. Zet een album van Michael op, ogen dicht en luister hoe hij zijn stem gebruikt. Als voorbeeld het album Dangerous, hoor hoe bijvoorbeeld Keep The Faith ontzettend anders klinkt dan Gone Too Soon. Dat is wat emoties in je stem doen.

En over het kopen van Neverland, wat ik absoluut een heel nobel plan vind, maar stel je voor dat je het geld bij elkaar zou krijgen om het te kunnen kopen. Wat zou je er dan mee willen doen? Ik heb gehoord dat het behoorlijk vervallen is helaas, dus dat zal miljoenen gaan kosten om het weer helemaal in de stijl van Michael terug te brengen. Ergens op youtube zwerft wel een filmpje rond van hoe het er nu uitziet.
En dit is echt een oprechte vraag, geen kritiek ofzo.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:52

Gewoon opgeven voor die televisie programma's.

Ga je door ...super gaaf en zo niet weet je ook gelijk waar je staat en brengt het je wellicht op het goede pad.
Spijt dat je het dan toch niet geprobeerd hebt kun je dan later niet krijgen.

Voor de rest ga ik met diegene mee die zeggen dat je een opleiding moet gaan doen (herman brood academie, waar ik zelf echt niks van weet) waar je je creativiteit in kwijt kan.
En neem zang les daar kun je nooit slechter van worden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 21:55

Eefke85 schreef:
Ik heb ook je opname beluisterd en je hebt zeker een goede stem, maar als ik je een tipje mag geven: probeer eens te spelen met emoties laten horen in je stem. Zet een album van Michael op, ogen dicht en luister hoe hij zijn stem gebruikt. Als voorbeeld het album Dangerous, hoor hoe bijvoorbeeld Keep The Faith ontzettend anders klinkt dan Gone Too Soon. Dat is wat emoties in je stem doen.

En over het kopen van Neverland, wat ik absoluut een heel nobel plan vind, maar stel je voor dat je het geld bij elkaar zou krijgen om het te kunnen kopen. Wat zou je er dan mee willen doen? Ik heb gehoord dat het behoorlijk vervallen is helaas, dus dat zal miljoenen gaan kosten om het weer helemaal in de stijl van Michael terug te brengen. Ergens op youtube zwerft wel een filmpje rond van hoe het er nu uitziet.
En dit is echt een oprechte vraag, geen kritiek ofzo.

Fijn dat je me die tip geeft. Ik heb hem ook maar snel gezongen.

Dat is juist wat Tommie Christiaan geweldig aan me vond: de emotie die ik geef aan een liedje. Als ik echt mijn tijd neem en ga optreden, zing ik wel met al mijn emoties. Ik zal kijken of ik morgenavond als ik thuis kom of ik een liedje kan zingen, en er even wat meer tijd voor kan nemen, zodat ik wat meer met mijn emoties kan spelen.

Wel alsnog bedankt voor de tip hoor :j

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:50

Nou.. ik vind de mensen wel een beetje hard voor TS. Heb geluisterd naar je nummer en vind je een mooie stem hebben :D.

Verder snap ik heel goed dat je in een dipje kan zitten, en uit emotie hier je frustratie gedeeld hebt.

Ik zou zeggen, zet de opleiding gewoon door, een papiertje om op terug te vallen is zo fijn (zegt de papierloze ;)).

Het zal je niet komen aanwaaien, maar je bent nog jong en hebt een heel leven voor je!

Geniet van de luxe van een opleiding, en volg je droom ernaast. Een opleiding is ook maar tijdelijk, daarna kan je je voor de volle 100% op je droom concentreren.

Succes TS!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:24

Ik weet eigenlijk niet zo goed want ik hiervan vind. Aan de ene kant zeg Follow your dream, als je iets heel graag wilt en doet ga er dan voor. Ga naar een kunstacademie of conservatorium. Ga daar dan voor.
Maar zekerheid is ook belangrijk, een vangnet voor als je droom niet gaat lukken.
Ik had geen vangnet en stond met niks. Alleen een havo diploma. Ik ben toen met 25 jaar nog een hbo opleiding gaan doen. Op zich kan dat ook. Maar achteraf had ik beter toen ik jong was goede opleidingen kunnen doen. Ik ben nu ook pas laat op de arbeidsmarkt gekomen.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:29

Yet again; je mist de essentie van mijn bericht. Als je wilt dat er iets veranderd; kom in actie. Ga in gesprek met je decaan of mentor. Kijk naar je opties.

Ik ga me niet uitlaten over je zangkwaliteiten, daar heb ik te weinig verstand van. Maar ook daarin weer; er zijn zo ontzettend veel opties búítén de wereld veroveren. Als muziektherapeut kan je ook ontzettend veel voor mensen betekenen bijvoorbeeld.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:47

Suzanne F. schreef:
Ik weet eigenlijk niet zo goed want ik hiervan vind. Aan de ene kant zeg Follow your dream, als je iets heel graag wilt en doet ga er dan voor. Ga naar een kunstacademie of conservatorium. Ga daar dan voor.
Maar zekerheid is ook belangrijk, een vangnet voor als je droom niet gaat lukken.
Ik had geen vangnet en stond met niks. Alleen een havo diploma. Ik ben toen met 25 jaar nog een hbo opleiding gaan doen. Op zich kan dat ook. Maar achteraf had ik beter toen ik jong was goede opleidingen kunnen doen. Ik ben nu ook pas laat op de arbeidsmarkt gekomen.

Maar een opleiding Paraveterinair is alles behalve zekerheid. Als je ergens moeilijk aan het werk kan komen is het wel in de dierensector.

En zekerheid heb je nooit.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:40

''Maar.. maar..
Ik kan niet.. ik wil niet.. ik mag niet..''
Girl zo kom je nergens, ook niet als zangeres. Want dat is echt niet alleen maar zingen, dat is heel zwaar werk als je internationaal wil doorbreken.

Goed, je kunt mooi zingen, dat horen we allemaal.
Maar die gedachte dat je geen les nodig hebt en alles wel zelf leert moet je van je afzetten.
Als je het jezelf gaat aanleren via videos op yt, dan doe je alleen de klanken na. Een zang coach leert jou ook echt goed om te gaan met je lichaam, je stembanden, je spieren, je adem.
Er is zo ook niemand die je feedback geeft, ja jijzelf, maar daar heb je niet veel aan.

Zingen is een prachtige passie, ik weet het, ik doe het zelf ook.
Maar je hebt sowieso een diploma nodig, een back up. Want ook al breek je door, dat hou je niet vol tot je 67e. Beyonce zal ook echt niet meer op het podium staan als ze zo oud is.
En dat kan dan best een zang academie diploma zijn hoor, prima! Maar ga dat dan ook doen!
En niet met smoesjes komen zoals ''nee dan moet ik instrumenten leren spelen waar ik niets mee heb'', Nou en?! Kan wel ergere dingen bedenken.
Bij elke droom kom je wel dingen tegen die minder leuk zijn, dat neem je dan maar voor lief.
Niks word je zomaar op een bordje voorgeschoteld, je zult zo nu en dan ook minder leuke dingen moeten doen om te bereiken wat je uiteindelijk wil.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:47

Naar mijn gevoel leef je vooral in een droomwereld....Neverland kopen,internationale zangeres worden,.....
Daar kom je nergens mee als je in de realiteit niet aan de slag gaat.

Los van jouw verhaalzie je zo'n dingen veel.
Ik noem zo'n mensen 'wannebees'.
Ze willen vooral heel hard dit of dat zijn,en doen er alles aan om die schijn op te blijven hangen,maar uiteindelijk zijn ze niets die in de buurt komt omdat het een illusie is en ze in de realiteit nergens staan.

Bv je zingen.
Je kan niet hopen plots internationaal te worden zonder eerst nationaal alles uit de kast te halen.
Je kop zoveel mogelijk op tv te laten zien(ook al zijn dat dan dingen die je minder aanspreken,dat hoort erbij),audities te doen voor achtergrondzangeres,....

Die stappen lijk jij allemaal onnodig te vinden,want je weet dat je goed genoeg beng....
Maar jouw visie hierop is niet relavant,daar kom je nergens mee.
En tuurlijk vinden mensen à en b en c dat je mooi kan zingen,maar dat zeggen ze van 10009 andere mensen ook,en niemand brak nationaal door,laat staan internationaal.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:53

Suzanne F. schreef:

De kunstacademie staat opzich niet persé voor enorme onzekerheid hoor! Als je autonome kunst studeert vaak wel, maar bijvoorbeeld Grafisch Ontwerp of Advertising is al wat zekerder. Alsnog niet 100% hoor, maar zeker wel zekerder (huh :+ ) als de "klassieke zweverige" academie die de meeste mensen voor ogen hebben.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:58

Ik vind dat je een hele mooie stem hebt, echt waar! Maar er zijn inderdaad zoveel meisjes met precies hetzelfde. Mijn moeder zong op haar 18e ook prachtig zuiver en hoog en is vervolgens het conservatorium gaan doen voor sopraan. Dat is dus echt 5 jaar lang hard leren en vooral heel veel oefenen, ondanks je al goed kan zingen. Uiteindelijk heeft ze er niet veel mee gedaan, want die wereld is gewoon vreselijk moeilijk om in te komen als je er niet meteen uitspringt. Maar wat ik wil zeggen is, het gaat zó erg om techniek, amdemhaling, etc., je kan eigenlijk niet genoeg lessen nemen. :o
Ga daar dus vooral mee door; probeer een eigen stijl te ontwikkelen en bouw daar op verder. Of ga in jazzbandje o.i.d. zingen, daar leer je ook erg veel goeds kan ik me voorstellen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 12:50

Ik heb met de mentor gepraat. We gaan even kijken hoe we mijn knoop uit elkaar gaan halen