Nanne schreef:Het verbaast mij hoe makkelijk sommige mensen hier over denken. Blijkbaar weten een aantal mensen hun sterfdatum al omdat ze zeker zijn dat ze hun verdere familie gaan overleven.
ik heb, buiten mn moeder, geen directe familie... en zo zijn er vast meer 
Citaat:
Buiten dat, spaargeld is leuk maar je kan helemaal niet direct bij dat geld als iemand overlijdt. Dat kan in sommige gevallen wel weken duren voordat je aan het geld van de overledene kan komen. Wie gaat de uitvaart dan betalen?
Ikzelf..
mijn spaargeld voor mama... haar spaargeld voor mij.. bijvoorbeeld.
Overigens kan ik me wel voorstellen dat een uitvaartmaatschappij er rekening mee houdt dat een factuur later betaald wordt, of in termijnen, als je kunt aantonen dat er geld vrij komt...
Citaat:
Vind het ook best gierig eigenlijk. Als ik nou kijk wat ik betaal, €6 per maand, en dan is "alles" voor een redelijk bedrag geregeld als ik de hoek om ga. Waar hebben we het dan nog over?
Dat valt inderdaad mee... maar soms is het gewoon niet geregeld... net als die heel lang lopende verzekeringen die nu niks meer waard zijn. Of althans, niet genoeg..
Ik ben zelf een paar jaar geleden geroyeerd vanwege een niet doorgekomen verhuizing (echt te flauw voor woorden) dus schoot ik van een paar euro per maand ineens naar het driedubbele omdat ik bij het opnieuw afsluiten geen 3 meer was, maar bijna 40. Ik heb dat toen niet gedaan..
Citaat:
Je bespaart je nabestaanden een hoop ellende en die hebben al genoeg verdriet op dat moment.
dat ligt er dan maar net aan of je die hebt..
Maar wat ik me wel kan voorstellen is dat je bijv iemand hebt die het voor je regelt, dat vonden wij makkelijk. Je moet een hoop doen in een zeer korte tijd, ook al hadden wij bijna ALLES al bedacht 'voor het geval dat'.. alleen daarvoor zou ik het al overwegen