Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Juut schreef:Niet alles gelezen...
ik gebruik wietolie die door een kennis wordt gemaakt. Hiervoor gebruikt hij de gehele plant. De olie bevat dus zowel cbd als thc. Ik ben het gaan gebruiken voor examenstress: op die dag zelf mijn hoogste verbruik, maar geen roze olifantjes gezien. Ook geen roze kevertjes. Wanneer ik 5 druppels in 1 dosis nam kreeg ik een vage hoofdpijn alsof ik heel vast had geslapen. Door druppels te verdelen over meerdere doseringen nergens last van. Ik kon ook na het examen de druppels zonder problemen laten staan, niks geen afbouwen of afkickproblemen.
Op dit moment heb ik mijn elleboog overbelast, en gebruik ik de olie daarvoor. Verminderd de pijn duidelijk. Ook een vriendin met reuma heeft veel baat bij de druppels. Minder pijn, slaapt beter, en ook minder stijf bij opstaan.
superpony schreef:Ik spoor niemand aan, dus voel me niet aangesproken verder. Er wordt naar ervaringen met cbd olie gevraagd en dat is net zo prima, als ervaringen met elk ander middel. Het gaat vooral om vooroordelen, terwijl men met gemak alles slikt wat de artsen voorschrijven.
Citaat:Als mensen het daar niet mee eens zijn, prima, maar laat ze maar met een goed alternatief komen dan. Iets waar je niet suf van wordt, mee kan functioneren en autorijden bijv, en natuurlijk pijnvrij bent.
O, en vergeet de schade op langere termijn niet.
Janneke2 schreef:_Rataplan schreef:Met name bijwerkingen met bloeddruk en hart zijn bekend. Dus vandaar er vanaf blijven. Daarbij gaf zij aan dat het nauwelijks tot niets doet bij Fybromyalgie.
Even off topic: bij fybromyalgie heb je vaak meer baat bij goede darmflora opbouwen, baden (= half uur 'weken' in water van 37 graden) met 100 gram natriumbicarbonaat en supplementen die helpen met serotonine opbouw (L-Tryptofaan , vitamine B complex en evt de "kleinere" hulpstoffen, kan gewoon worden onderzocht).
Cambiar schreef:Ik val in feite schuin achterover dat medische wiet in het kruidvat te koop is. Vind ik persoonlijk NIET kunnen. Het is en blijft een medicijn die pas in uiterste nood (zoals bij mij het geval is) aangewend mag worden als je echt niet meer weet waarin of waaruit. Kruidvat kan er troep in draaien zoveel ze willen, daar zou ik persoonlijk echt huiverig over zijn!.
Abacab schreef:Cambiar schreef:Ik val in feite schuin achterover dat medische wiet in het kruidvat te koop is. Vind ik persoonlijk NIET kunnen. Het is en blijft een medicijn die pas in uiterste nood (zoals bij mij het geval is) aangewend mag worden als je echt niet meer weet waarin of waaruit. Kruidvat kan er troep in draaien zoveel ze willen, daar zou ik persoonlijk echt huiverig over zijn!.
De CBD olie die bij de Tuinen en bij Kruidvat te koop is, is gewonnen uit afvalresten van industriële hennep. Daar zit een heel klein beetje CBD in. THC-olie mag niet verkocht worden. Dus als je een CBD olie wilt met THC dan moet je die zelf maken.
Over het gebruik en misbruik. Vergelijk het maar een beetje met rode wijn. Een klein glaasje per dag is gezond maar overdaad schaadt. En dat geld ook voor gezonde dingen als honing, rauwe chocolade, noten, en zelfs water. Als je dagelijks zo veel CBD-THC olie gebruikt dat je compleet wappie bent dan is er iets anders aan de hand. En als je CBD-THC olie vervangt voor noten en zaden en wappie wordt morbide obese dan begrijp iedereen wat ik bedoel. 2 liter water per dag is heel gezond, maar 8 liter water achter elkaar leidt tot de dood. Moeten we water dan maar gaan verbieden?
Indestal schreef:voor de topicers die steeds maar over high, wiet, gevaren etc hebben..
Dit is CBD
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cannabidiol
MissBambi schreef:Iemand enig idee hoe snel ik effect zou kunnen merken? Ik gebruik het tegen constante pijn in spieren en aanhechtingen van pezen en spieren en heb nu 2x4 druppels van 5% CBD olie van http://www.decbdsite.nl
Gebruik het nu sinds afgelopen donderdag, donderdag ochtend 1 druppel gepakt in de avond 2 en gisteren 2x3 maar merk vooralsnog helaas niks.
MissBambi schreef:Iemand enig idee hoe snel ik effect zou kunnen merken? Ik gebruik het tegen constante pijn in spieren en aanhechtingen van pezen en spieren en heb nu 2x4 druppels van 5% CBD olie van http://www.decbdsite.nl
Gebruik het nu sinds afgelopen donderdag, donderdag ochtend 1 druppel gepakt in de avond 2 en gisteren 2x3 maar merk vooralsnog helaas niks.