Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:Als je zoon kanker zou hebben en daar dood aan zou kunnen gaan. Zou je m dan ook een draai om zn oren en een schop onder zn kont willen geven? Dan ben je óók machteloos, diegene is óók ziek. Zowel depressie als kanker kunnen de dood tot gevolg hebben en voor beidde kan er genezing plaatsvinden. Maar in geval van depressie is er vaak een stuk minder begrip en compassie. Schandalig. En ohja met zowel kanker als depressie heb ik van heel dichtbij ervaring.
Birdie60 schreef:Maartje1990 schreef:Als je zoon kanker zou hebben en daar dood aan zou kunnen gaan. Zou je m dan ook een draai om zn oren en een schop onder zn kont willen geven? Dan ben je óók machteloos, diegene is óók ziek. Zowel depressie als kanker kunnen de dood tot gevolg hebben en voor beidde kan er genezing plaatsvinden. Maar in geval van depressie is er vaak een stuk minder begrip en compassie. Schandalig. En ohja met zowel kanker als depressie heb ik van heel dichtbij ervaring.
Ja maar ik snap wel dat TS zo denkt.
Die zit met haar handen in haar haar en weet het ook allemaal niet meer.
Probeert van alles en niks werkt. Daar wordt je moedeloos van en dan snap ik wel dat ts denkt: die heeft een draai om de oren nodig of een schop onder zijn kont. Je praat nu zo maar ik denk als je in de zelfde situatie zit jij ook zo gaat denken.
Ts een hele dikke knuffel van mij kant, ik kan je geen oplossing geven.
Maartje1990 schreef:Als je zoon kanker zou hebben en daar dood aan zou kunnen gaan. Zou je m dan ook een draai om zn oren en een schop onder zn kont willen geven? Dan ben je óók machteloos, diegene is óók ziek. Zowel depressie als kanker kunnen de dood tot gevolg hebben en voor beidde kan er genezing plaatsvinden. Maar in geval van depressie is er vaak een stuk minder begrip en compassie. Schandalig. En ohja met zowel kanker als depressie heb ik van heel dichtbij ervaring.
Birdie60 schreef:Be_positive schreef:Wat fijn dat jij dan wel een perfecte moeder bent maartje1990
Je haalt me de woorden uit de mond.
Ook je kind Maartje1990?
Rocamor schreef:Maartje1990 schreef:Als je zoon kanker zou hebben en daar dood aan zou kunnen gaan. Zou je m dan ook een draai om zn oren en een schop onder zn kont willen geven? Dan ben je óók machteloos, diegene is óók ziek. Zowel depressie als kanker kunnen de dood tot gevolg hebben en voor beidde kan er genezing plaatsvinden. Maar in geval van depressie is er vaak een stuk minder begrip en compassie. Schandalig. En ohja met zowel kanker als depressie heb ik van heel dichtbij ervaring.
Waarom mag er niet gesteld worden dat "de depressieve zoon in kwestie een draai om de oren dient te krijgen" (en ja dat is een retorische vraag), maar mag jij wel inhakken op een vrouw die al jaren en jaren haar best doet voor haar zoon en zelf ook aangeeft aan het eind van het latijn te zijn.
Iemand die flink depressief is, help je wellicht niet met een draai om zijn oren. Iemand die op een burn out afstevent door de hele situatie moet maar begripvol zijn en blijven en al haar gevoelens aan de kant zetten.
Hoezo meten met 2 maten.
Schandalig.
Rocamor schreef:Als jouw "schandalig" niet op de situatie en de uitspraak van TS "draai om oren" geent was, dan heb ik (en kennelijk meer met mij) jouw post verkeerd begrepen.
Maartje1990 schreef:Maar in geval van depressie is er vaak een stuk minder begrip en compassie. Schandalig.
Rocamor schreef:Drifter, hoe is het bij jou "afgelopen"? (hmmmm nare woordkeus, excuus). Is je partner er weer bovenop gekomen?
Maartje1990 schreef:Natuurlijk zijn het twee verschillende ziektes. Maar in beidde gevallen zou het me niet in mn hoofd opkomen om iemand een schop onder de kont te geven of een draai om de oren. En daaruit proefse ik toch enig onbegrip vanuit jouw kant en dat vind ik treurig
senna21 schreef:Depressie is zowel voor degene zelf én haar/ zijn omgeving enorm zwaar, juist omdat alle betrokkenen zich onmachtig voelen. Dat geldt ook voor andere ernstige ziekten. Iedereen is slachtoffer, dus vergelijken heeft geen zin.
Ts, veel sterkte, liefde en wijsheid gewenst voor jullie allen.