Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:42

Courses schreef:
Het probleem is dat het niet perse gezond is.

Om even terug te komen: Ik zie geregeld meiden die zich 6 weken helemaal droog trainen, geen grammetje extra eten en na zo'n show ineens volledig volvreten met alles aan donuts, sushi, pizza, snoep, you name it. Dat lijkt mij echt niet okee en in dat opzicht is het ook niet een 'gezonde' manier van leven. Als je het dan ook constant koud hebt en alleen maar in de sportschool staat (5/7 dagen per week) .. Ik weet 't niet. Klinkt niet okee.

Precies ook dat. Maar dan roepen weer mensen hier dat ze niet allemaal zo zijn. Nee ze hebben ook niet allemaal een showlichaam maar wel een streven.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:49

Ik ben zelf niet erg weg van wedstrijd wereld. Voor mij te extreem.

Als ik kijk naar "fitgirls", is het in mijn ogen ook niet het doel om zo extreem laag vetpercentage te trainen. Juist constanter dan tegenover wedstrijd wereld.

Ik vond zelf heerlijk om 5 dagen in sportschool te staan. Daar waren ook mijn vrienden :) het voelde ook nooit aan als een verplichting.

Koud is gewoon dat je (extreem) te dun bent en ook dat hoort in mijn ogen niet bij een fitgirl.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:52

Gianti schreef:

Als ik kijk naar "fitgirls", is het in mijn ogen ook niet het doel om zo extreem laag vetpercentage te trainen. Juist constanter dan tegenover wedstrijd wereld.

Ik vond zelf heerlijk om 5 dagen in sportschool te staan. Daar waren ook mijn vrienden :) het voelde ook nooit aan als een verplichting.

Koud is gewoon dat je (extreem) te dun bent en ook dat hoort in mijn ogen niet bij een fitgirl.

Heeft te maken met je vetpercentage. Door dat compleet droog trainen ga je je lichaam zaken aan doen die compleet niet normaal zijn voor wat ons lijf gewend is. Als ze voor een competitie tot minder dan 10/15% droogtrainen gaat je lichaam daar ook op reageren.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:55

Courses schreef:
Gianti schreef:

Heeft te maken met je vetpercentage. Door dat compleet droog trainen ga je je lichaam zaken aan doen die compleet niet normaal zijn voor wat ons lijf gewend is. Als ze voor een competitie tot minder dan 10/15% droogtrainen gaat je lichaam daar ook op reageren.

Ik weet dat idd. Maar ik ben zelf echt gewoon extreem te dun geweest en laag getrainde vetpercentage.

Extreem Te dun voelde me moe futloos, koud, zwak.

Met laag getrainde vetpercentage niet. Ook omdat het niet de bedoeling is dat je lang zo'n vetpercentage hebt, maar ook omdat je voeding wel klopt voor je lijf om te blijven functioneren/presteren.

Dat is in ieder geval mijn ervaring :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:25

De manier van redeneren van sommige hier snap ik echt niet.
Er wordt vanalles verzonnen om maar af te kunnen geven op fitgirls.
Ik ruik jaloezie...

Menig bokker zit hier met een kilootje of wat te veel. En menig bokker wenst stiekem ook een getraind en gezond lichaam te hebben + een goede conditie.
Lijkt erop dat mensen hier gewoon redenen zoeken om af te kunnen kraken.

Ik ben minder gezond dan de gemiddelde fitgirl met mijn 12 kilo extra. Maar ik blijf wel realistisch. Natuurlijk zijn zij mooier en fitter. Dat ik het momenteel niet voor elkaar krijg 5 x te sporten en chocola te laten staan. Wil niet zeggen dat ik dan maar lekker ga spuien over de mensen die wel gezond en fit zijn.

Het lijkt ook alsof men het hier alleen maar heeft over de uitzonderingen op de regel.
Die ene die wel te dun is, te droog of te obsessief.

Even normaal doen hoor.

LadyMadonna

Re: Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:00

Oh echt, daar is de dooddoener weer.... Waarom wordt het, als iemand het ergens niet mee eens is, of ergens anders over denkt, afgeschoven op jaloezie?
De vrij mannelijke dame die hier eerder gepost werd ben ik écht niet jaloers op, want ik vind het écht niet mooi.. maar als zij er gelukkig mee is, moet ze het zeker doen :j

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:04

Vind juist een reactie zoals hierboven van Phoya dan een beetje sneu... niet willen afgeven op 'fitgirls' maar wel van een ander menen te weten dat als ze er kritiek op hebben ze vast zelf te dik en dus jaloers zullen zijn... juist. :') lekkere dooddoener inderdaad.

Het enige wat ik 'tegen' heb op deze hype is, zoals ook al eerder is genoemd het onrealistische beeld dat sommige 'fitgirls' neerzetten op social media. Juist jonge meiden die daar ontzettend tegen opkijken realiseren zich niet altijd dat het niet helemaal hallelujah en één en al perfectie is. Juist dat is hier de kwetsbare groep, niet de fitgirls zelf. Wat mij betreft moeten die lekker doen en laten wat ze zelf willen, net als ieder ander :D wat zij zelf willen met hun lichaam heeft geen enkel ander persoon iets over te zeggen. Ook als ze het niet mooi vinden, ook als het niet gezond is.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:09

Er word vaak verwezen met dit soort topics/hypes, naar kwetsbare groepen (jonge meiden), die ernaar opkijken. Wordt het niet tijd dat deze groep weerbaarder wordt? Opgevoed worden met besef dat sociale media een fake wereld is. Want niets op social media is zoals alleen de foto weergeeft. Zowel een fitgirl die strak in lijf met alleen een healthy maaltijd, als meisje uit de klas die alleen naar de leukste feestjes lijkt te gaan.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:11

Hype... Hmmm misschien voor sommige. Ik valt blijkbaar ook onder de categorie fitgirl. Echter eet ik gewoon " normaal" , vul dit alleen aan met extra dingen omdat ik het anders niet bijgegeten krijg. Mijn stofwisseling is belachelijk snel. Maar heb geen insta. Overigens zijn heel veel foto s ook bewerkt dus verkijk je daar niet op! Dat maakt het zo gevaarlijk. Mensen gaan streven naar een onrealistisch beeld.

Ik denk dat het belangrijk is dat je voor jezelf sport en niet voor het aantal volgers. Ik sport 3 x in de week naast het paardrijden en doe aan obstacle runs. Die runs zijn ook mijn goals. Dat ik er ondertussen veel beter uit ben gaan zien is mooi meegenomen :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:13

Ik volg veel "fitgirls" op IG, een aantal vriendinnen van me doen mee aan bikini wedstrijden :) Ik vind het onwijs knap dat hun ondanks alle kritiek gewoon doen wat hun graag willen doen. Als zij dan uiteindelijk hun streefdoel halen, ben ik daar wel jaloers op. De gene die ik ken zijn zo gemotiveerd! En totaal niet ongezond, hun zijn ook volledig met beide benen op de grond blijven staan.

Ik volg met name veel fitgirls om inspiratie uit te halen, voornamelijk nieuwe oefeningen. Ik vind het fijn als ik bij mensen kan zien hoe een oefening moet en welke variaties er zijn. Ik hoef geen fitgirl te zijn, maar ik ben enorm blij wanneer ik een paar keer meer kan opdrukken, met meer gewicht squats kan doen en meer gewicht kan tillen :) Ik wil mijn lichaam wat meer in shape krijgen, meer spieren trainen en een betere conditie krijgen. En als ik dan uiteindelijk progressie zie, dan wil ik dat ook delen omdat ik dan zo ontzettend trots ben op mezelf. Fitgirls zijn voor mij een reminder en motivatie dat ook ik mijn doel kan halen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 12:15

Ik heb mede dit topic aangemaakt om dat een aantal (mannelijke) vrienden van mij en mijn vriend hier al een tijdje enorm fanatiek in zijn, en ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik me er aan kan storen hoor.
Ik hou dan mijn mond dicht, want ik ben nogal een flapuit en zeg wat ik vind, heb geleerd dat ieder zijn eigen ding doet en iedereen iets anders wilt om zich aan vast te houden, toch? :)
Maar even om de situatie te schetsen:
De vrienden gaan dan iedere avond fanatiek fitnessen, 2 zitten er aan de proteïne shakes en pre-workout, hebben 3e man ook overgehaald om hier aan te beginnen. Hun huid word ontzettend lelijk van die overload aan eiwitten, maar so be it :? :') Wanneer ze een filmpje komen kijken nemen ze tegenwoordig melkbroodjes en kwark mee, in het weekend word er soms niet meer gedronken want in bier zitten ook calorieën? -O- Of ze willen weer fit zijn voor aankomende week. (Is niks mis mee! Maar zo waren ze eerst totaal niet, eerst waren ze van de gezelligheid en lekker een pilsie in t weekend, dus het is een beetje weird :Y) )
Maaaar.. Ze gaan na het sporten wel (3/4 x per week) uitgebreid even dineren bij de Burgerking/Macdonalds. :+
Ik krijg dan telkens van hun te horen dat ze dat doen zodat ze veel vetten binnenkrijgen en dat weer kunnen omzetten naar spieren, ze proberen zoveel mogelijk te eten.
Maargoed.. Ik vind het gedeelte van de calorieën in het bier t.o.v de 'vette hap' dan wel erg hypocriet..

Maar iedereen zijn ding, ik heb er geen last van (probeer niet te hebben) en het is wat ze zelf graag willen doen, maar sommige acties vind ik te ver gaan of gewoon een beetje onnozel. :+
Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 26-04-17 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:16

Echt, genoeg oestrogeen om een bus mee op te laten stijgen. :\

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:16

Vind het knap van ze!
Als ik de halve naaktfoto.s flauw ben dan schakel ik gewoon de berichten uit op fb en instagram..

Soms kijk ik te lang ,word er zo vreselijk moe van ...#neeee gewoon een flauw grapje.

Leven en laten leven.
Doe het ze niet naar

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:23

Memories schreef:
Vind juist een reactie zoals hierboven van Phoya dan een beetje sneu... niet willen afgeven op 'fitgirls' maar wel van een ander menen te weten dat als ze er kritiek op hebben ze vast zelf te dik en dus jaloers zullen zijn... juist. :') lekkere dooddoener inderdaad.

Dooddoener... wat een dooddoener :D Wat een aanstellerij... :')

Ja ik loop al 30 jaar mee op deze aardbol en weet dat jaloezie, voornamelijk onder (mooie) vrouwen, inderdaad een grote rol speelt bij sommige in het vormen van hun mening en wat er gezegd wordt.

Je gaat mij niet wijsmaken dat niemand hier strak, fit en gezond wil zijn en ergens een beetje jaloers is op de fitgirls die de discipline hebben om het waar te maken en terecht trots zijn op hun behaalde resultaten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:31

Nee, waarom zou ik daar jaloers op zijn?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:32

Joh dan niet :) heb het over menig bokker, niet jou persoonlijk. Dat je het persoonlijk opvat vind ik dan wel weer grappig.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:35

Lieshorses schreef:
De vrienden gaan dan iedere avond fanatiek fitnessen, 2 zitten er aan de proteïne shakes en pre-workout, hebben 3e man ook overgehaald om hier aan te beginnen. Hun huid word ontzettend lelijk van die overload aan eiwitten, maar so be it :? :') Wanneer ze een filmpje komen kijken nemen ze tegenwoordig melkbroodjes en kwark mee, in het weekend word er soms niet meer gedronken want in bier zitten ook calorieën? -O- Of ze willen weer fit zijn voor aankomende week. (Is niks mis mee! Maar zo waren ze eerst totaal niet, eerst waren ze van de gezelligheid en lekker een pilsie in t weekend, dus het is een beetje weird :Y) )
Maaaar.. Ze gaan na het sporten wel (3/4 x per week) uitgebreid even dineren bij de Burgerking/Macdonalds. :+

Jeetje.. Wat een bericht.. Wat een afgunst vooral.. Dus jouw vrienden zijn niet meer gezellig omdat ze geen alcohol drinken? Lekker is dat.. En ja, in bier zitten behoorlijk wat calorieën. Zou zeggen juist 10x zo gezond om eens niet te drinken.. En dat ze dan wel naar de Mac gaan, dat is hun keuze. Vetten zijn niet per definitie slecht, die heb je zeker ook nodig. Dus dan wellicht liever 'genieten' van de Mac dan in het weekend 'loze' calorieën (bier) te drinken en daarna ook nog eens een kater te hebben.
Als ze zoveel last hebben van die 'overload' aan eiwitten moeten ze kijken naar een andere samenstelling of een ander merk, dat kan echt gigantisch veel schelen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:36

Mooi is maar relatief he.

Verder, hartstikke leuk voor ze dat ze sporten en gezond eten waarom moet ik daar jaloers op zijn? Als ik er ook zo uit wil zien houd niks me tegen om 5x per week te sporten en me wat beter in voeding te verdiepen. Maar ik heb de ambitie niet.

Wat ik totaal onaantrekkelijk vind is dat aandachtsgeile gedrag op IG. Heeft niks met jaloers te maken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:37

Phoya schreef:
De manier van redeneren van sommige hier snap ik echt niet.
Er wordt vanalles verzonnen om maar af te kunnen geven op fitgirls.
Ik ruik jaloezie...

Menig bokker zit hier met een kilootje of wat te veel. En menig bokker wenst stiekem ook een getraind en gezond lichaam te hebben + een goede conditie.
Lijkt erop dat mensen hier gewoon redenen zoeken om af te kunnen kraken.

Ik ben minder gezond dan de gemiddelde fitgirl met mijn 12 kilo extra. Maar ik blijf wel realistisch. Natuurlijk zijn zij mooier en fitter. Dat ik het momenteel niet voor elkaar krijg 5 x te sporten en chocola te laten staan. Wil niet zeggen dat ik dan maar lekker ga spuien over de mensen die wel gezond en fit zijn.

Het lijkt ook alsof men het hier alleen maar heeft over de uitzonderingen op de regel.
Die ene die wel te dun is, te droog of te obsessief.

Even normaal doen hoor.

Ik sport zelf in een goede week 3 keer met kracht training en daarmee zou ik ook onder de noemer 'fitgirl' vallen waarschijnlijk. Ik heb echter geen enkele jaloezie tegenover de dames die dit in extreme maten doen, ik maak me er oprecht ongerust over want het kan niet goed zijn voor je lijf aan de ene kant het zo uit te hongeren of strak op een bepaald aantal kcal te zetten en daarna dat in een week allemaal voor 6 weken worth of kcal eraan te eten.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:52

Iemand die zich eerst weken uithongert en daarna weken gaat zitten bunkeren noem ik geen fitgirl. Dat noem ik dus de uitzondering op de regel.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:55

Phoya schreef:
Iemand die zich eerst weken uithongert en daarna weken gaat zitten bunkeren noem ik geen fitgirl. Dat noem ik dus de uitzondering op de regel.

Dat is toch echt waar 99% van de dames die op Instagram zo strak zijn wel mee bezig zijn. Ik heb het niet over uithongeren in de zin van 'helemaal niks eten'. Maar uithongeren in de zin van 'alle vetten en andere dergelijke stoffen wegnemen'. Je lijf draait voor een groot deel op vetreserves, dus in dat opzicht gebruik je dat dus op (droog trainen). Dat zijn die ideaalbeelden die alle jonge meiden nu ineens willen nastreven, dat is niet realistisch. Daar wordt de term 'fitgirl' wel voor gebruikt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:55

Gianti schreef:
Er word vaak verwezen met dit soort topics/hypes, naar kwetsbare groepen (jonge meiden), die ernaar opkijken. Wordt het niet tijd dat deze groep weerbaarder wordt? Opgevoed worden met besef dat sociale media een fake wereld is. Want niets op social media is zoals alleen de foto weergeeft. Zowel een fitgirl die strak in lijf met alleen een healthy maaltijd, als meisje uit de klas die alleen naar de leukste feestjes lijkt te gaan.

Lijkt mij ook. :)

Wb de fitgirls, zolang het geen obsessie wordt of omslaat naar eetstoornisgedoe heb ik er niets op tegen.
Waar ik wel mijn twijfels bij heb zijn degenen die 'vanuit' een eetstoornis zijn overgestapt op fitgirl/fitspiration omdat naar mijn gevoel de obsessie voor een slank lichaam hiermee alsnog wordt gebruikt en niet op een gezonde manier imo.
Voor mijzelf is de hele fitgirl hype niets maar ik ga mensen er niet om veroordelen of afgunstig erom doen oid, heb zelf een fitgirl in mijn fb (kende haar al van ruim voor die tijd) en kan echt wel met bewondering kijken hoe ze haar doelen behaald enzo en we hebben het er ook gerust over waarom het voor mij geen optie is (eetstoornis) zonder oordeel over elkaar verder. :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:19

Courses schreef:
Phoya schreef:

Dat is toch echt waar 99% van de dames die op Instagram zo strak zijn wel mee bezig zijn. Ik heb het niet over uithongeren in de zin van 'helemaal niks eten'. Maar uithongeren in de zin van 'alle vetten en andere dergelijke stoffen wegnemen'. Je lijf draait voor een groot deel op vetreserves, dus in dat opzicht gebruik je dat dus op (droog trainen). Dat zijn die ideaalbeelden die alle jonge meiden nu ineens willen nastreven, dat is niet realistisch. Daar wordt de term 'fitgirl' wel voor gebruikt.

Dan denk ik dat de term verkeerd wordt gebruikt. Een fitgirl is in mijn ogen fit en gezond. En weken lang op reserves leven en dan als een bezetene gaan zitten bunkeren noem ik niet fit. Een dergelijk persoon heeft dan in ieder geval geen uitgebalanceerd en gezond eetpatroon. Een ander mag zo'n persoon de term fitgirl geven hoor. Maar ik zie bij een fitgirl heel wat anders voor me.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:25

lor1_1984 schreef:
Gianti schreef:

Lijkt mij ook. :)

Wb de fitgirls, zolang het geen obsessie wordt of omslaat naar eetstoornisgedoe heb ik er niets op tegen.
Waar ik wel mijn twijfels bij heb zijn degenen die 'vanuit' een eetstoornis zijn overgestapt op fitgirl/fitspiration omdat naar mijn gevoel de obsessie voor een slank lichaam hiermee alsnog wordt gebruikt en niet op een gezonde manier imo.
Voor mijzelf is de hele fitgirl hype niets maar ik ga mensen er niet om veroordelen of afgunstig erom doen oid, heb zelf een fitgirl in mijn fb (kende haar al van ruim voor die tijd) en kan echt wel met bewondering kijken hoe ze haar doelen behaald enzo en we hebben het er ook gerust over waarom het voor mij geen optie is (eetstoornis) zonder oordeel over elkaar verder. :)

Ik heb ook bewondering voor fitgirls. Ik haal er inspiratie uit.
Wat je zegt over mensen met een eetstoornis die eruit komen en dan een fitgirl worden.
Je kan daar ook het voordeel in zien.

Ze streeft niet naar te dun, wilt ook niet doorslaan naar de andere kan en te dik worden. Maar legt de focus op sterk, fit en gezond. Hier mentaal en fysiek energie insteken lijkt mij juist heel erg goed.

Ik hoop dat ik het ooit bereik. Niet te dik, niet te dun. Maar gewoon fit en gezond. Lijkt me heerlijk. En in wezen. Wanneer je mentaal energie steekt in gezond eten en work-outs. Ben je wel bezig met je lichaam en dergelijke, maar wel op de goede manier.

Ik wordt heel blij van succesverhalen van mensen die 50 kilo overgewicht hadden of 20 kilo ondergewicht. Die uiteindelijk byebye hebben gezegd tegen het eetgestoorde en een balans hebben bereikt en nu door het leven gaan met een fit lichaam, goede conditie en gezond eetpatroon.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 13:25

Ik zat al te wachten op zo'n reactie :z
Ten eerste, ik heb totaal geen afgunst, ik heb meerdere keren aangegeven dat het de keuze is van mijn vrienden en dat ze het zelf moeten weten. En nee, ik snap het niet als je 'loze' calorieën van de Mac naar binnen gaat werken. Na 2 biertjes heb je altijd gelijk een kater ja.... :')
Kijk, ik vind het een beetje apart. Maar natuurlijk zijn de vetten van de MacDonalds (en alle andere conserveringsmiddelen en rotzooi die in dat 'voedsel' zit) een stuk minder slecht en bovendien minder nutteloos dan een biertje in het weekend :?
Kijk, je moet weten dat het hun keuzes zijn en ze dat allemaal zelf mogen weten maar ik vind dit gewoon een aparte mindset ja.

By the way, vrienden die je eerst 3/4 avonden per week zag en nu ineens hooguit 1 omdat ze zo druk zijn met dat sporten vind ik inderdaad niet zo gezellig nee. :)

Saintelette schreef:
Lieshorses schreef:

Jeetje.. Wat een bericht.. Wat een afgunst vooral.. Dus jouw vrienden zijn niet meer gezellig omdat ze geen alcohol drinken? Lekker is dat.. En ja, in bier zitten behoorlijk wat calorieën. Zou zeggen juist 10x zo gezond om eens niet te drinken.. En dat ze dan wel naar de Mac gaan, dat is hun keuze. Vetten zijn niet per definitie slecht, die heb je zeker ook nodig. Dus dan wellicht liever 'genieten' van de Mac dan in het weekend 'loze' calorieën (bier) te drinken en daarna ook nog eens een kater te hebben.
Als ze zoveel last hebben van die 'overload' aan eiwitten moeten ze kijken naar een andere samenstelling of een ander merk, dat kan echt gigantisch veel schelen.