RaafSmits schreef:Ook hier een slachtoffer van eczeem leed.
Ik werk al jaar en dag in een cleanroom en ben behoorlijk ingepakt tijdens mijn werk, maar het laatste jaar met name heb ik regelmatig/ constant last van gemene jeuk aan handen en vingers en blaasjes en rode vlekken in mijn gezicht.
Ben er verschillende keren mee naar de huisarts geweest en eigenlijk komt het er op neer dat geen van de artsen me om deze rede nog hoeft te zien.
Ik kan gewoon een hormoonzalf smeren.
Een test zien ze niet zo zitten omdat volgens hun daar 9 van de 10 keer niks uit komt.
En bedankt.
Ben nu ook bezig met vetten- vetten-vetten en draag onder mijn hoofdcap een soort van bandana om drukkers ( metaal ) en nylon contact te voorkomen.
In bed draag ik sinds kort katoenen handschoenen van de apotheek zodat ik mijn handen flink kan invetten voor de nacht.
Maar zonder echt resultaat tot nu toe.
Het lijkt gewoon wel of er geen zalf vet genoeg is om me van mijn extreem gevoelige droge huid af te helpen.
En een droge ( warme ) lucht in zo een cleanroom, het werken met chemicaliën, en ingepakt zitten in nylon zijn dan geen goede omstandigheden.
Mijn handschoenen op het werk zijn trouwens latex vrij en hypoallergeen, speciaal voor mij besteld.
Ik had al begrepen dat eczeem een vervelend probleem is......maar dat is licht uitgedrukt!!
Ben nu bezig met bio oil, rozenbottel olie en een honingzalf........
Paardenmelk schijnt goed te helpen bij dagelijks gebruik, maar is helaas behoorlijk aan de prijs. :-(
Echt echt echt, ga vechten voor een test.. Echt wel dat daar wat uit kan komen. Zeker als je bij de arts vertelt waar je mee in aanraking komt dagelijks! En niet bij een dermatoloog oid. Echt bij een allergoloog. Anders eens kijken of je zonder je huisarts een afspraak kan maken.