Mijn vriend is de oudste van 2. Hij zou een kindje wel leuk vinden, maar het is absoluut geen behoefte. Hij begrijpt mijn standpunt waarom ik er nu geen wil (en waarschijnlijk nooit zal willen) en vind het best wel gezellig met ons 2. Mede ook door zijn job is hij erg vaak van huis en dat speelt ook een rol.
Zijn broer en zijn vriendin daarintegen zijn 7 jaar jonger dan ons. Zij hebben net een huis gekocht (wij wonen nu 3 jaar samen in het koophuis van mijn partner) en zij willen wel met zekerheid kinderen. Dus mijn schoonouders worden sowieso wel grootouders in de toekomst.
Voor mijn moeder hoeft het niet. Of ze het leuk zou vinden... geen idee eigenlijk. Zowel van mijn eigen moeder als schoonmoeder weet ik dat ze geen van beide zin hebben in vaste babysit spelen. Misschien 1 dag/week en dan af en toe spontaan, maar zeker niet constant. Wat ik ten volle begrijp. Mijn moeder en schoonvader zijn beide net op vervroegd pensioen. Mijn schoonmoeder en stiefvader werken beide nog voltijds. Mijn schoonbroer gaat begin mei samenwonen met zijn vriendin. In mijn ogen logisch dat die mensen ook nog even flink van hun leven willen genieten nu het nog kan, en ze in goede gezondheid zijn!