Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Is er ook een petitie om de zomertijd te behouden?
In mijn omgeving zijn er enkelingen "tegen" de zomertijd; maar het overgrote deel is voor de zomertijd.
Janinevv schreef:Brainless schreef:Is er ook een petitie om de zomertijd te behouden?
In mijn omgeving zijn er enkelingen "tegen" de zomertijd; maar het overgrote deel is voor de zomertijd.
Als je de zomer tijd behoud heb je in de winter de ochtende heel donker hoorde ik op de radio dus dan ipv 8 uur? 9 uur half 10 pas licht nah nee dankje heb het al zwaar in de winter.
Mendel schreef:Dit topic is echt hilarisch. De manier waarop er op wordt gereageerd. Erg egocentrisch allemaal.
"Afschaffen want IK kan er niet tegen". "Nee, niet afschaffen want IK kan niet zonder".![]()
Conclusie: de zomer en wintertijd hebben allebei een functie. Die petitie kan de prullenbak in. Houden zo. De een heeft voordeel in de winter. De ander in de zomer.
(Ik zelf kan slecht tegen deze verschuivingen. Zowel nu als in de winter).
anjali schreef:hengstveulen schreef:Hoe kunnen dieren er nu last van hebben? Ze weten toch niet hoe laat het is?
Maar ze krijgen hun voer etc. dan opeens op een andere tijd.
Jolien87 schreef:Ik vind de zomertijd heerlijk!![]()
Mijn biologische klok is maar een raar ding: zodra het donker wordt/is dan heb ik de behoefte om te slapen. Met als gevolg dat ik in de winter dus regelmatig al om 17:00 zit te knikkebollen op de bank, uiteindelijk weet ik het dan -ook door het avondeten- te rekken tot 20:00 maar dan gaat bij mij toch echt wel de lamp uit. Met de zomertijd kan ik op een normaal tijdstip naar bed en voel ik me stukken fitter. Ik zit er niet op te wachten om, om 4:00 al klaarwakker in bed te liggen omdat het dan al klaarlicht is.