Hpv vaccinatie ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:21

Delphi schreef:
Nee Eefj33, het zijn misschien geen harteloze mensen die kinderen bewust opzadelen met problemen. Maar je kunt niet ontkennen dat er risico's genomen worden. Kijk eens naar het DES hormoon en de gevolgen hiervan voor moeder en kind! Kijk eens naar het Pandemrix vaccin en de forse toename van narcolepsie door het vaccin! En vergeet vooral niet dat zij flink verdienen aan vaccins die landelijk/Europees/wereldwijd gegeven worden.

Binnen de farmaceutische industrie worden er wel degelijk risico's genomen en fouten gemaakt. We mogen absoluut niet vergeten dat de farmaceutische industrie ons veel goed gebracht heeft, maar laten we ook niet vergeten dat er wel degelijk missers gemaakt worden ten koste van mensen.

Dat ontken ik zeker niet. Juist door dat soort fouten die er in het verleden gemaakt zijn, zijn de eisen voor een nieuw vaccin/medicijn nu zo ontzettend streng! De wetenschap heeft ervan geleerd en niemand wilt niet dat het nog eens voorkomt.

En ja uiteraard is het verschrikkelijk als er missers gemaakt worden. Niemand verdient dat en niemand wilt dat, zelfs niet degene die uiteindelijk geld verdienen aan de vaccins. Maar zonder de risico's te nemen, hadden we nu nooit zo'n medische cultuur die we vandaag de dag hebben. Als er nooit risico's genomen werden, dan gingen we nu op 40 jarige leeftijd nog dood aan een longontsteking!

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 14:26

eefj33 schreef:
Delphi schreef:
Nee Eefj33, het zijn misschien geen harteloze mensen die kinderen bewust opzadelen met problemen. Maar je kunt niet ontkennen dat er risico's genomen worden. Kijk eens naar het DES hormoon en de gevolgen hiervan voor moeder en kind! Kijk eens naar het Pandemrix vaccin en de forse toename van narcolepsie door het vaccin! En vergeet vooral niet dat zij flink verdienen aan vaccins die landelijk/Europees/wereldwijd gegeven worden.

Binnen de farmaceutische industrie worden er wel degelijk risico's genomen en fouten gemaakt. We mogen absoluut niet vergeten dat de farmaceutische industrie ons veel goed gebracht heeft, maar laten we ook niet vergeten dat er wel degelijk missers gemaakt worden ten koste van mensen.

Dat ontken ik zeker niet. Juist door dat soort fouten die er in het verleden gemaakt zijn, zijn de eisen voor een nieuw vaccin/medicijn nu zo ontzettend streng! De wetenschap heeft ervan geleerd en niemand wilt niet dat het nog eens voorkomt.

En ja uiteraard is het verschrikkelijk als er missers gemaakt worden. Niemand verdient dat en niemand wilt dat, zelfs niet degene die uiteindelijk geld verdienen aan de vaccins. Maar zonder de risico's te nemen, hadden we nu nooit zo'n medische cultuur die we vandaag de dag hebben. Als er nooit risico's genomen werden, dan gingen we nu op 40 jarige leeftijd nog dood aan een longontsteking!

Dat snap ik maar ik wil geen risico zijn. Als er wat met mij gebeurd door dat er een risico genomen word, neem ik ze dat toch zeker heel kwalijk.

dromertje2

Re: Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:31

Als je ziek bent, dan laat je je ook niet behandelen?

Want voor die behandeling heeft er misschien ooit iemand risico gelopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:35

LillyMedley schreef:
Dat snap ik maar ik wil geen risico zijn. Als er wat met mij gebeurd door dat er een risico genomen word, neem ik ze dat toch zeker heel kwalijk.

Dat snap ik zeker en dat is je goedrecht. Dat is de overweging die je zelf moet maken. Maar bedenk je wel dat het risico waar we het hier over hebben, zeer zeer klein is. Als er op voorhand, of na de eerste generatie gevaccineerde, was gebleken dat er een serieus risico was, dan hadden ze het vaccin allang al van de markt af gehaald totdat er meer over bekend was.

En wat je ook zeker in je achterhoofd zou moeten houden, is dat de negatieve kant altijd wordt uitgelicht. Het zijn altijd de gevallen waarbij het negatief uitpakte waar je wat over hoort, de discussie gaat altijd over de negatieve risico's die je neemt etc. Maar de positieve kant wordt eigenlijk vrijwel nooit belicht. De overgrote meerderheid heeft nergens last van en daarbij werkt het vaccin zoals het hoort te werken, maar die mensen hoor je nooit en hierover wordt nooit een discussie gevoerd.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 14:35

dromertje2 schreef:

Maar als ik de mensen hier moet geloven, vind ik het risico lopen om epilepsie te krijgen of chronisch moe toch een flink risico.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:37

Daarmee moet je zelf op onderzoek gaan en niet klakkelois geloven wat mensen zeggen of vertellen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:37

eefj33 schreef:
LillyMedley schreef:

Dat snap ik zeker en dat is je goedrecht. Dat is de overweging die je zelf moet maken. Maar bedenk je wel dat het risico waar we het hier over hebben, zeer zeer klein is. Als er op voorhand, of na de eerste generatie gevaccineerde, was gebleken dat er een serieus risico was, dan hadden ze het vaccin allang al van de markt af gehaald totdat er meer over bekend was.

En wat je ook zeker in je achterhoofd zou moeten houden, is dat de negatieve kant altijd wordt uitgelicht. Het zijn altijd de gevallen waarbij het negatief uitpakte waar je wat over hoort, de discussie gaat altijd over de negatieve risico's die je neemt etc. Maar de positieve kant wordt eigenlijk vrijwel nooit belicht. De overgrote meerderheid heeft nergens last van en daarbij werkt het vaccin zoals het hoort te werken, maar die mensen hoor je nooit en hierover wordt nooit een discussie gevoerd.

_/-\o_

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:38

Je moet het natuurlijk zelf beslissen, maar ik zou die enting de komende 20 jaar in ieder geval nog niet nemen.
- werking is beperkt
- duur van de werking is onbekend
- nadelen op lange termijn onbekend
- baarmoederhalskanker komt niet heel veel voor
- is over het algemeen goed te genezen.

Dat is dus nog los van alle verhalen over epilepsie, chronische vermoeidheid etc.

Ik neem aan dat je ouders ook een mening hebben? Hoe denken zij er over?

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 14:38

Zouden jullie deze vaccinatie nemen met risico op lange termijn iets op te lopen?
(Sorry voor zoveel vragen.. ik wil gewoon zeker zijn van mijn beslissing en niks gokken)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:39

Ik haal elk jaar een griepprik dus ja. En die werkt ook niet altijd (ligt er een beetje aan van welke virussen ze inschatten die een rol gaan spelen). Het griepvaccin wordt weliswaar jaarlijks opnieuw "samengesteld" maar is gebaseerd op reeds bestaande/beproefde wetenschap waarover veel bekend is.
Mijn dochter heeft ook alle kinder entingen gehad. Ook daarvan is de werking inmiddels wel aangetoond (al werkte de prik tegen kinkhoest (DKTP cocktail) bij haar dus niet meer. Ze heeft dus inderdaad kinkhoest gehad. Ik ben dus per definitie niet tegen vaccineren.

Maar bij wat ik hoor over de HPV prik vind ik toch voldoende aanleiding om het niet te doen. Zit hem voornamelijk in het nemen van een behoorlijk risico terwijl de werking nog helemaal niet is aangetoond.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:40

Mijn dochter moest die spuit ook, heb toen mijn zwager gebeld. Hij werkt in het laboratorium die zulke spuiten maken. Hij zei dat de kans heel klein is op bijwerkingen, maar dat de kans ook heel klein ja om kanker. En dat je het alleen kan krijgen als je sexueel actief bent. ( dat is mijn dochter niet en hopelijk nog lang niet) ergens heb ik ook gelezen dat het maar een paar jaar werkt die spuit.

Uiteindelijk hebben wij die spuit niet genomen, voelde me er niet fijn bij en mijn dochter ook niet .

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 14:42

Babootje schreef:
Ik haal elk jaar een griepprik dus ja. En die werkt ook niet altijd (ligt er een beetje aan van welke virussen ze inschatten die een rol gaan spelen). Het griepvaccin wordt weliswaar jaarlijks opnieuw "samengesteld" maar is gebaseerd op reeds bestaande/beproefde wetenschap waarover veel bekend is.
Mijn dochter heeft ook alle kinder entingen gehad. Ook daarvan is de werking inmiddels wel aangetoond (al werkte de prik tegen kinkhoest (DKTP cocktail) bij haar dus niet meer. Ze heeft dus inderdaad kinkhoest gehad. Ik ben dus per definitie niet tegen vaccineren.

Maar bij wat ik hoor over de HPV prik vind ik toch voldoende aanleiding om het niet te doen. Zit hem voornamelijk in het nemen van een behoorlijk risico terwijl de werking nog helemaal niet is aangetoond.

Precies. Zo ook mijn mening.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:42

LillyMedley schreef:
Zouden jullie deze vaccinatie nemen met risico op lange termijn iets op te lopen?
(Sorry voor zoveel vragen.. ik wil gewoon zeker zijn van mijn beslissing en niks gokken)

Nee, Haha ja dat is mijn mening.
Kijk als ik tegen mijn dochter had gezegd je MOET. Dan was ze gegaan, maar dan zou ik me echt eeuwig schuldig voelen als ze bijwerkingen krijgt .

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:45

LillyMedley schreef:

Ja ik wel, risico is er altijd, ik vertrouw erop dat er voldoende is getest.

En inderdaad, alleen de negatieve verhalen hoor je.

Bedenk wel dat iedereen in dit topic met een negatief verhaal ''het 100% zeker weet'' dat het van de vaccinaties komt maar in geen enkel geval is het ook bewezen.

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:48

Ik zeg niet doen,,
Mijn zusje heeft hem gehad en zwanger raken zal voor haar niet meer van zelf sprekend zijn.
Volgens artsen is dit het gevolg van de prik wat natuurlijk niet bij veel mensen gebeurt, maar toch het kan dus gebeuren.

Bij haar begon het een half jaar na de prik met heftige pijnen in haar onderbuik.
weer een jaar later is ze voor het eerst opgenomen in het ziekenhuis omdat de pijn ondragelijk was.
Ze had meerdere vochtbalonnen in haar baarmoeder zitten was duidelijk na een echo, het is niet bij deze ene keer gebleven helaas...

Het is nu al 3 keer gebeurt in 3 jaar tijd.

Daarbij ben ik het ook eens met Nies_

Citaat: (sorry weet niet hoe dat moet haha)

Je moet het natuurlijk zelf beslissen, maar ik zou die enting de komende 20 jaar in ieder geval nog niet nemen.
- werking is beperkt

succes met je beslissing ;)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:52

Babootje schreef:

Dat het kinkhoest vaccin niet afdoende werkt, is bekend. Het is een muterend virus. Kan je dus meer vergelijken met een griepprik.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:55

ilayda schreef:
Mijn dochter moest die spuit ook, heb toen mijn zwager gebeld. Hij werkt in het laboratorium die zulke spuiten maken. Hij zei dat de kans heel klein is op bijwerkingen, maar dat de kans ook heel klein ja om kanker. En dat je het alleen kan krijgen als je sexueel actief bent. ( dat is mijn dochter niet en hopelijk nog lang niet) ergens heb ik ook gelezen dat het maar een paar jaar werkt die spuit.

Uiteindelijk hebben wij die spuit niet genomen, voelde me er niet fijn bij en mijn dochter ook niet .

HPV is in feite gewoon een SOA. Eenmaal sexueel actief kan een meisje al in aanraking geweest zijn met het HPV virus en beschermt de vaccinatie niet meer. Daarom het besluit om meisjes vanaf de leeftijd van 12 te laten enten, omdat wordt aangenomen dat ze dan nog niet sexueel actief zijn.

Ik schrok wel een beetje van de informatie dat als je al in aanraking bent geweest met HPV en dan wordt geent er 44% meer kans is om baarmoederhalskanker te ontwikkelen. Een screening of HPV al aanwezig is dat gebeurt dus niet op voorhand. Hoeveel meisjes van 12 zullen thuis vertellen dat ze "het" al een keer gedaan hebben?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:59

Babootje schreef:
ilayda schreef:

HPV is in feite gewoon een SOA. Eenmaal sexueel actief kan een meisje al in aanraking geweest zijn met het HPV virus en beschermt de vaccinatie niet meer. Daarom het besluit om meisjes vanaf de leeftijd van 12 te laten enten, omdat wordt aangenomen dat ze dan nog niet sexueel actief zijn.

Ik schrok wel een beetje van de informatie dat als je al in aanraking bent geweest met HPV en dan wordt geent er 44% meer kans is om baarmoederhalskanker te ontwikkelen. Een screening of HPV al aanwezig is dat gebeurt dus niet op voorhand. Hoeveel meisjes van 12 zullen thuis vertellen dat ze "het" al een keer gedaan hebben?

Ja dat zullen er indd niet heel veel zijn nee, en hopen dat er ook niet veel meisjes zijn die het op die leeftijd al doen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:01

dromertje2 schreef:

Maar dat is iets totaal anders. Dan is het nodig. Dan wegen eventuele risico's en bijwerkingen op tegen de kwaal. Al moet ik zeggen dat ik voor een niet heftige keelontsteking geen AB slik, omdat dan de risico's en bijwerkingen voor mij weer hoger zijn dan de kwaal zelf.
Maar als ik serieus ziek ben en ik heb behandeling en/of medicijnen nodig, dan zal ik mij zeker laten behandelen.

Punt is dat de vaccinatie niet nodig is. Mensen die zich ingelezen hebben en de eventuele bijwerkingen en risico's laag vinden ten opzichte van de te verwachte werking van het vaccin, moeten zich zeker in laten enten.

Maar ik vind zelf de risico's en kans op bijwerkingen veel te groot ten opzichte van het te verwachte resultaat. Ik acht de kans dat mijn dochter daadwerkelijk baarmoederhalskanker krijgt vrij klein en ik vind zelf periodieke screening voldoende.

En dat is wat iedereen voor zichzelf of hun kind moet beslissen. Wegen de eventuele bijwerkingen en de risico's op tegen de verwachte werking?

Babootje schreef:

Maar klopt dit wel? Dan ben ik benieuwd naar het onderzoek dat dit heeft uitgewezen. Het probleem is ook een beetje dat je heel veel informatie vindt, waarvan maar een klein deel daadwerkelijk betrouwbaar is.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 20-03-17 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:02

Nies_ schreef:
- werking is beperkt

Dat is dus nog los van alle verhalen over epilepsie, chronische vermoeidheid etc.

Ik neem aan dat je ouders ook een mening hebben? Hoe denken zij er over?

Super verstandige post +:)+

Ik zou zelf nevernooit die vaccinatie laten zetten, net zoals veel anderen hier in het topic heel verstandig het nut in twijfel trekken en zich beseffen dat er geen enkele zekerheid bestaat wat de lange termijn effecten er van zijn.

Dat blijkt namelijk altijd pas enkele decennia later, wat dat betreft is DES een prima voorbeeld :j

Elke generatie heeft zijn Softenon, DES, roken, asbest, Chromium 6 bij defensie, lekkende borst-protheses en noem maar op..het is echt heel erg naïef om te denken dat wij nu in een veilige wereld leven waarbij er geen enorm "foutje, bedankt" schandaal boven water gaat komen over een X aantal jaar :(:)

Maar het is voor een ieder een kwestie van jezelf informeren:

- hoeveel zekerheid op het voorkomen van de ziekte biedt het? En hoe lang is de beschermingsduur?
- hoe erg is die ziekte nu daadwerkelijk...is het ook op veiligere manieren te voorkomen / behandelen?
- hoe groot is het risico dat er iets mis gaat en je ook klachten krijgt, net als tienduizenden andere meisjes
- heb je deze bekende èn eventuele nog niet bekende mogelijke lange termijn risico's er voor over?

In mijn ogen zijn de meeste vaccinaties als schieten met een schot hagel op een spin die je niet in je huis wilt hebben: je hebt een goede kans dat 1 kogeltje de spin raakt...maar kan niet voorspellen wat voor schade de andere kogeltjes aan zullen richten.

En moet ernstig rekening houden met de situatie dat de andere kogeltjes je huis zodanig beschadigen dat allerlei ander "ongedierte" daarna alleen maar makkelijker een weg naar binnen kan vinden.

Je weet niet zeker of die prik het risico op HPV inderdaad verlaagt.
Je weet wel zeker dat die prik het risico verhoogt op achteraf denken "had ik het maar nooit gedaan".

Op de korte termijn hebben er al heel veel meiden en ouders héél veel spijt van.
En dan zijn eventuele lange termijn effecten nog niet eens bekend... wie weet wat zo'n prik nog meer doet. Elke vorm van medicatie kan allerlei ongewenste en heel lang nog onbekende bij-effecten hebben.

En 1 van de redenen dat bij-effecten zo lang "onbekend" blijven is omdat het heel lastig is om te bewijzen dat het van de vaccinatie komt.

Je ziet het hier in het topic ook, mensen willen het niet geloven dat al die meisjes echt door die prik last kregen van allerlei ellende. Dat artsen zelfs vragen of meiden met problemen die prik hebben gehad, wordt ook weggewapperd, terwijl dat soort dingen zéér veelzeggend is :=

Bedenk ook dat alle super actieve ouderen die je om je heen ziet, amper vaccinaties gehad hebben en al helemaal geen HPV :) En die hebben ondanks dat ook nog 1 of zelfs 2 oorlogen overleefd en tijden meegemaakt waarbij de omstandigheden ideaal waren om (flink!) ziek te worden.

De huidige generatie die helemaal suf geprikt wordt daarvan moeten we nog maar afwachten of dat nog gezonde, krasse knarren gaan worden met alles dat ze ingespoten krijgen.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 20-03-17 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:06

Volgens mij is HPV niet zomaar een SOA. 90% van alle mensen die seksueel actief is komt ermee in aanraking. Dat is met "normale" SOA's wel anders. Alleen ruimt het lichaam van de meeste mensen dit op, maar bij sommige mensen gebeurd dit niet, en dan kom je in een voorstadium van baarmoederhalskanker.

Ik heb zo'n een "verkeerd" uitstrijkje gehad. En ben er ook voor behandeld. En die behandeling is niet fijn. En die behandeling maakt dat je moeilijker zwanger wordt en je meer kans heb op vroeggeboorte, dit is bewezen.
Niet enten neemt dus ook risico's met zich mee. En de kans op baarmoederhalskanker is in NL weliswaar klein, maar dit komt mede door het bevolkingsonderzoek en het feit dat je bij een slechte uitslag (en dan heb je dus nog geen kanker) meteen behandeld wordt.

pmarena schreef:
Bedenk ook dat alle super actieve ouderen die je om je heen ziet, amper vaccinaties gehad hebben en al helemaal geen HPV :) En die hebben ondanks dat ook nog 1 of zelfs 2 oorlogen overleefd en tijden meegemaakt waarbij de omstandigheden ideaal waren om (flink!) ziek te worden.

De huidige generatie die helemaal suf geprikt wordt daarvan moeten we nog maar afwachten of dat nog gezonde, krasse knarren gaan worden met alles dat ze ingespoten krijgen.

Ik denk dat dit vergelijk niet opgaat. Door natuurlijke selectie is onze populatie namelijk al verzwakt. Het lijkt me onjuist om enkel vaccinaties hiervoor verantwoordelijk te houden.

Ik hoop dat de TS in elk geval een afgewogen keuze kan maken. Er zijn gewoon veel voors- en tegens, iedereen moet voor zichzelf afwegen wat voor hem zwaarder weegt en waar zij de keuze van laat afhangen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:15

LillyMedley schreef:
Zouden jullie de beslissing maken iets in te spuiten wat aan alle kanten niet 100% zeker is? Op lange termijn, of het een goede werking heeft, enz.

Nee dus.

Sowieso alleen medicatie als het ècht, acuut noodzakelijk is. Dus dat je een klacht hebt en je daar een oplossing voor wilt. Dan "moet" je wel en dan is het maar hopen dat je niet net bij die kleine groep behoort die er een enorme bijwerking van krijgt :=

Maar als gezond mens iets van medicatie nemen waarbij je het risico neemt om puur en alleen daardoor ziek te worden..terwijl de medicatie (hopelijk) tegen iets zou (kunnen) helpen waarmee je wellicht (waarschijnlijk) nooit in aanraking was genomen.... dan ben je in mijn ogen stapelgek om jezelf in dat op dat moment totaal onnodige risico te storten :=

Ik vind dat echt een onverantwoord risico.

Maargoed een ander denkt: ach ook al weet ik niet zeker of het mij ooit zal gaan beschermen, ik denk dat ik er totaal geen klachten van zal krijgen dus eventuele bescherming is mooi meegenomen en altijd beter dan geen bescherming.

Gelukkig mag ieder voor zich kiezen en wat je ook kiest, er is altijd wel iemand die je keuze onnozel of naïef zal vinden :P

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:24

Inderdaad, dat is ook zo.

Het is wat je persoonlijk denkt wat het beste is. Ik weiger om in alles zo wantrouwig te zijn. Want door die wantrouwigheid kan je ook oogkleppen krijgenen kan je jezelf of je gezin in de problemen brengen.

Ik heb geen dochter maar zou ze er ook niet tegen inenten. Niet omdat ik wantrouwig ben maar omdat het niet tegen alles beschermt. Net zoals ik ook geen griepspuit laat zetten.
Maar voor al de rest is en wordt mijn zoon wel geënt. In mijn ogen dan weer de enigste verantwoordelijk e beslissing, in een ander haar ogen dan weer niet.

Florale

Re: Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:28

Onze dochter hebben we ook niet laten inenten(ze is nu 13)
We hebben zelf eerst verder gezocht en gelezen en daarna ook haar er bij betrokken.
Afgelopen najaar nog een keer een oproep gehad en ze gaf zelf weer aan dat ze het niet wou.
Mede idd dat er te weinig bekend is over de werking op lange termijn en vanwege de klachten die je hier ook voorbij ziet komen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:54

Ook hier de keus gemaakt om onze dochter ( nog) niet te laten inenten, met medeinspraak van dochter zelf overigens.
De meeste mensen om ons heen kiezen niet voor de enting, samen met mijn Eigen twijfels ook door alle berichten op internet en media tor dit besluit gekomen.