daffodil schreef:Ik twijfelde of ik hier zou reageren, niet omdat ik er een geheim van maak maar omdat ik de sfeer hier in het topic niet heel vriendelijk vind. Daarnaast vind ik dat ik mezelf niet hoef te verantwoorden. Ik maak mijn eigen keuzes en wat daaraan ten grondslag ligt is niet aan jullie om over te oordelen. Jammer dat er over overgewicht in het algemeen zo ontzettend geoordeeld wordt.
Wat ik vooral stuitend vind is de melding hier dat het bespottelijk is om zoveel geld aan een operatie uit te geven wat door de gemeenschap betaald wordt en je ook "makkelijk zelf voor elkaar kunt krijgen". Ga je ook zo tekeer over mensen die longkanker oplopen en roken of gerookt hebben? Of mensen wiens lever vervangen moet worden en drinkt/gedronken heeft? En zo kan ik uiteraard nog wel een paar voorbeelden opnoemen. Wees blij als je zelf niet of nauwelijks gebruik hoeft te maken van onze gezondheidszorg, dan ben je een gelukkig mens maar oordeel niet dat een ander er geen gebruik van zou mogen maken omdat iets geld kost. Dat hebben hele knappe koppen in een veel eerder stadium allang uitgezocht en daar zijn redenen voor waardoor dit mogelijk is voor een deel van de mensen met overgewicht want het is echt niet zo dat je omdat je te zwaar bent hup zo even geopereerd wordt. Het gemak waarmee hier geoordeeld wordt, is namelijk niet het gemak waarmee je zo'n operatie ondergaat......
Het is heel simpel, ik heb gebruik gemaakt van een medische mogelijkheid om mijn gezondheid aanzienlijk te verbeteren. Wat kan daar nou in vredesnaam mis mee zijn? Ik streef naar een zo gezond mogelijk leven en daarbij heb ik hulp gehad. Ik ben daar echt ontzettend blij mee omdat het me de kans geeft om een stuk fitter door het leven te gaan.
Als iemand daar vragen over heeft, ben ik altijd bereid deze te beantwoorden. Heeft iemand er een oordeel over, moet ie dat lekker zelf weten maar mij er niet mee lastig vallen. Ik kies er dus ook voor om dat te trachten te negeren.
Om heel eerlijk te zijn heb ik denk ik een harder oordeel over mensen die zich kapot gerookt hebben of gedronken. Ik zie niet in waarom niet. Die mensen hebben zichzelf kapot gemaakt. Willens en wetens.
Moeten ze dan niet geholpen worden natuurlijk wel. Maar er moet eerder ingegrepen worden.
Gbp word vergoed. Maar als ik wil afvallen met sporten word dat niet vergoed. Ja en dat vind ik scheef. Juist goed begeleid sporten en eten kan voor een heel aantal mensen net zo effectief zijn. Alleen onbetaalbaar.