Meelezer meld zich ook! Van harte gefeliciteerd met jullie mannetje! We krijgen van tijd tot tijd wel foto's toch?
bowena_84
Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 22:06
Vandaag afscheid genomen van de kraamhulp, met veel weemoed maar een goed gevoel! We hebben een fantastisch kraam week gehad en ze heeft ons met een goede basis achter gelaten.
De onzekerheid slaat me zo nu en dan om de oren, maar dat is heel normaal, daar ben ik geen uitzondering in Ik vind het rete moeilijk om dingen uit handen te geven en los te laten. Het voeden op verzoek is moeilijk voor me, om daar een balans in te vinden. Dit zorgt wel voor tranen.
Maar dit wisten we van te voren, dat dat een valkuil voor me ging zijn, dus daar zijn we op voor bereid. Over 2 weken start mijn traject met de wijk coach om te leren meer balans te krijgen in mijn leven. Gelukkig kan ik goed door de emoties heen denken en is het na 5 minuutjes huilen over en ben ik weer helder.
Morgen gaat manlief weer werken (wel een halve dag!) En dan begint het 'echte leven'. Spannend maar heb er ook zin in! Het scheelt dat wij een heel lief en tevreden mannetje hebben die alleen huilt als hij kramp heeft! Hij heft nog wat moeite met het dag en nachtritme maar dat komt vanzelf goed!
Al met al is wat ik door maak dus 'normaal' en kan ik de stabiliteit goed behouden. En voor het geval dat dat minder gaat ligt er een plan klaar!
Maar wat kun je verliefd zijn, niet normaal hij is zo lief en knap!! En papa is ook zo geweldig, houd iedere dag nog meer van hem! Jullie reacties doen me trouwens ook heel goed ik laat ze goed binnenkomen en waardeer ze énorm!
Blijkbaar heb ik iets gezegd wat aan hem gelinkt is
Klik het linkje hierboven maar ff aan
Eliana
Geplaatst: 10-07-17 15:46
Haha ach ik bedoelde het iig gemeend, nog teveel last van hormonen vind op het moment alle babys lief (die van mezelf is de allerliefste ).
BigOne
Geplaatst: 10-07-17 16:02
lieveli schreef:
Je hebt mooie baby's en je hebt lieve baby's....
Dit manneke is allebeide, wat een geweldig mooi mannetje is er in jullie leven gekomen. Geniet er van, je klinkt heel sterk en stabiel en dat voeden, komt helemaal goed. Zo te zien ziet hij er heel tevreden uit dus je doet het fantastisch als mama!!!!
Rocamor
Geplaatst: 10-07-17 16:09
Eliana schreef:
Haha ach ik bedoelde het iig gemeend, nog teveel last van hormonen vind op het moment alle babys lief (die van mezelf is de allerliefste ).
Zit je maar een beetje te pesten
Ben het volledig met Bigone eens!
Percy
Geplaatst: 10-07-17 16:23
Had dit topic nog nooit voorbij zien komen maar vandaag dus wel.
Wat een groei heb jij doorgemaakt vanaf de eerste pagina van dit topic naar nu en wat een mooi kindje heb je gekregen!
Heel veel geluk met zijn drieën, dat gaat vast allemaal goed komen
Wat een knapperd he Maar alle lof voor Liselot en Vince, die twee hebben zo mooi samen gewerkt! We hadden de foto's al super vlot maar zitten nog steeds in keuze stress Maar écht, wil je mooie foto's, ga naar Liselot!
Hier gaat het over het algemeen heel erg goed! Ik heb de eerste werkweek van manlief overleefd en overdag heb ik alle touwtjes in handen
De nachten zijn wat pittiger, gezien ik (zoals ook een beetje verwacht) behoorlijk pittig op weinig slaap reageer. Woensdagnacht een crisis momentje gehad waarbij ik toch op eigen kracht het noodplan in werking heb kunnen zetten en er weer uitgekomen ben.
Het is lastig want als de nachten goed gaan (lees late voeding, 1 nacht voeding en ochtendvoeding) dan gaat het goed, maar sinds donderdag nacht is hij het een beetje kwijt en komt onregelmatiger en vaker. We hadden al afgesproken dat ik niet volledig op verzoek zou voeden maar waar kon zou sturen, maar de sturing is een beetje zoek.
Ik wil hem met alle liefde geven wat hij nodig heeft, de borstvoeding loopt fantastisch, maar mijn lijf en psyche reageren heftig op de vermoeidheid. We proberen nu alle strohalmpjes aan te grijpen om het on goede banen te blijven leiden en ik hoop dat we snel weer een beetje in de goede richting gaan.
Het doet me pijn, wetende dat ik de tools heb om hem te bieden wat hij nodig heeft maar mijn kwetsbaarheden me hierin belemmeren. Het verscheurd me van binnen.
Het is een super lief mannetje wat eigenlijk alleen huilt als ie krampjes heeft. Slapen vind hij soms moeilijk maar laat zich super goed en makkelijk sussen. Als ie wakker is ligt hij zo heerlijk te turen en hij kan de mooiste en gekste bekken trekken Oh en zijn favoriete hobby is alles onder poepen en piesen omdat ik altijd net te laat ben met de nieuwe luier of een doekje, ook als die al paraat liggen
Geweldig om te lezen. Wat mij veel slapeloze nachten gescheeld heeft mij mijn laatste kind is een co-sleeper. Een tweedehands ledikantje gekocht, naast mijn bed gezet en dan de matrassen op dezelfde hoogte, en 1 zijkant uit het ledikant gehaald. Je krijgt dan een soort uitbouw aan je bed. Ligt dus eigenlijk met z'n drieën naast elkaar maar toch ligt de baby veilig in z'n eigen bedje onder z'n eigen dekentje. Bij met minste geluid van wakker worden hoefde ik maar die kant op te draaien, laten drinken en na afloop schoof ik hem zo weer op z'n eigen gedeelte en sliep weer verder. Voordeel: je wordt zelf niet klaarwakker, ligt wat te doezelen en hoeft je warme bed niet uit als je kind wakker wordt 's nachts. Ik was iig veel minder moe dan bij m'n eerste 2 kinderen en kon toch voeden op verzoek.
Liselot
Geplaatst: 16-07-17 12:13
Niet te streng zijn op jezelf Shanna, je doet het supergoed en Vince krijgt echt wel wat hij nodig heeft. Dat jij het even wat lastiger hebt nu de nachten wat moeilijker lopen is helemaal niet gek, die zijn ook gewoon slopend. Een co-sleeper zou je inderdaad goed kunnen helpen mits je door zijn geluidjes heen kunt slapen. Ze staan nog wel eens te huur op marktplaats, misschien een ideetje om het op die manier te proberen?
Oh en nog een tip: kolf tussendoor wat melk af zodat je genoeg hebt voor 1 voeding. Ga zelf lekker om 9 uur slapen en laat je man de late voeding met de fles doen. Jij kan dan doorslapen tot de voeding in de nacht en zo is het voor jou een stuk minder zwaar
Ik probeer nu al dagen even te reageren op de lieve reacties en tips, maar kom er niet aan toe haha. Weet wel dat ik ze enorm waardeer en snel even mijn best zal doen om te reageren! Onze man doet het super! We zijn even compleet van slag geweest maar zijn weer op de goede weg!