Ischias, is dit normaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Ischias, is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-26 07:58

Ik denk dat mijn luchtpijp verkrampt als ze de slang uit mijn keel halen. Ik had volledige narcose, dat was mijn eigen keuze. Mijn rug is erg slecht en ik vind het idee van een naald daarin niet fijn. Plus dat ik er liever helemaal niks van meekrijg ook :')

Het was even struggelen om in en uit mn bed te komen maar het is gelukt, dus op naar een nieuwe dag. De pijn is te doen gelukkig. Alleen bij het opstaan is het wel echt gevoelig en ik heb behoorlijk spierpijn (zelfs in mn buik) maar dat is niet meer dan normaal. Zal ook wel een aardig gewroet zijn geweest wat ze hebben gedaan :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 08:01

Ja, Bob de bouwer is er niets bij hoor, wat die orthopeden allemaal zitten te timmeren tijdens zo’n operatie. Daar was ik liever ook niet live bij aanwezig geweest.
Fijn dat je alweer lekker thuis bent en wat kunt omscharrelen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 08:03

Fijn dat het goed gegaan is Muronia, hopelijk ben je snel weer helemaal mobiel en van je pijn af.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 09:36

Ik had indertijd dezelfde keuze gemaakt voor narcose ipv ruggeprik. Ik heb pinnen in mijn rug en was bang dat ze daar misschien niet goed tussendoor konden spuiten. Maar achteraf heel veel last van de narcose gehad, omdat door anderhalf jaar op je tandvlees lopen en vrijwel niet kunnen slapen van de pijn, zo'n aanslag op je conditie en incasseringsvermogen is, dat ik heel lang grocky ben geweest van de narcose. Als het ooit weer geopereerd zou moeten worden, en het kan met een ruggenprik, zou ik daar toch voor kiezen nu.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 12:50

Ik weet niet of er hier en daar iets aan voorlichting schort, maar met een ruggeprik krijg je ook helemaal NIETS mee, je krijgt een roesje ( heel wat anders dan narcose ).
Ik viel in slaap op de ok tafel en werd wakker in de recovery. Helemaal niks meegekregen

Voor de dapperen onder ons: roesje hoeft niet, als je het interessant vindt kan je erbij blijven

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 12:57

thequeensmum schreef:
Ik weet niet of er hier en daar iets aan voorlichting schort, maar met een ruggeprik krijg je ook helemaal NIETS mee, je krijgt een roesje ( heel wat anders dan narcose ).
Ik viel in slaap op de ok tafel en werd wakker in de recovery. Helemaal niks meegekregen

Voor de dapperen onder ons: roesje hoeft niet, als je het interessant vindt kan je erbij blijven

Ik wou net zeggen, ik heb vorig jaar gewoon 45 minuten om me heen lopen turen na ruggeprik :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-26 12:57

Dat roesje ken ik nog goed van mn darmonderzoek en daar kreeg ik wel degelijk te veel van mee. En een plaatselijke verdoving ken ik nog goed van het ingreepje voor carpaal tunnelsyndroom. De stroomstoten die ik daarbij voelde vergeet ik ook niet meer en hebben me ervan weerhouden om mn andere hand ook te laten helpen -O- . Dus mede daardoor mijn keuze voor algehele narcose.

En qua verschil bij het herstel na de operatie.. ik lag op zaal bij 3 andere mensen. 1 vrouw met ook een nieuwe heup en 2 mannen met een nieuwe knie. Zij hadden alle 3 een ruggeprik gehad en ik was de enige die dezelfde avond alweer zelfstandig naar het toilet kon gaan. Of het daarvan kwam weet ik niet, maar het viel me wel op.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 13:25

Hopelijk gaat je herstel vlot en goed!

Ik snap heel goed dat je voor volledige narcose bent gegaan.
Vorige jaar met de keizersnede heb ik gekozen voor de ruggenprik.
Omdat het iets minder belastend is voor je ongeboren kind.

1x en nooit weer.
Het is zo doodeng om gewoon alweer het gevoel in je benen te verliezen.
Door de hernia toentertijd was ik een groot gedeelte gevoel kwijt.....
En na de ruggenprik heb je ook weer zon raar gevoel.

Ja, het was beter voor mijn dochter.
En ja, ik zou het alsnog weer zo hebben gekozen bij een keizersnede.
Maar bij allerlei andere operaties.... helllllll noooooooo

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-26 00:36

Ik had vanavond wel wat naars. Over een paar uur tijd wel 15 keer kramp/spierspasmen in mijn heup terwijl ik rustig met mijn benen omhoog lag. Bah, wat voelt dat vies zeg. Ik was gewoon bang dat ie uit de kom zou schieten. Google vertelde me gelukkig dat het wel vaker voorkomt en te maken heeft met de spieren die toch wel beschadigd en verrekt zijn bij de operatie, dus echt zorgen maken hoef ik me niet, maar ik schrok toch wel even. Hopelijk houdt dat niet heel lang aan.

Voor de rest klaag ik echt niet. Afgelopen nacht zelfs een tijdje op mijn goede zij kunnen liggen (met kussen tussen mn benen). Wat was dat heerlijk na een aantal nachten verplicht op mijn rug. Vandaag een stukje verder kunnen lopen met mn krukken, tot achter bij de paddock en dus mn paardjes weer even van dichtbij gezien.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 08:53

Oh wtat naar! Kramp is normaliter al ruk, laat staan als je niet mag/kan rekken als het gebeurd.

Wel genoeg aan het drinken?

Wel heel fijn dat je paardjeslief even live hebt kunnen bewonderen!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 09:34

Heel vervelend maar je spieren hebben een flinke optater gekregen omdat die in de lengte zijn doorgesneden (bij de achterkant benadering, wee niet wat jij hebt gehad) en aan de kant zijn gelegd. Veel drinken en wat magnesiumsupplement bijslikken kan helpen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 09:39

“Gelukkig” was het normaal, maar wel oliebol!
Wel heel fijn dat je weer even bij de paarden hebt kunnen kijken. Vitamine P doet de mens goed.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 18:05

Fijn dat het steeds beter gaat.
Kramp kan je flink bezighouden.
Natuurlijk heeft deze kramp een andere oorzaak, maar ik krijg snel kramp in de voeten. Bij mij is dat ook een signaal om meer water te drinken.
Wat mij ook helpt, is het insmeren met magnesiumspray. Volgens de theorie kan dit niet,- misschien placebo- maar het helpt mij zeker.