Wat is nou écht realistisch? (lichaams verbetering)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Wat is nou écht realistisch? (lichaams verbetering)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:29

Enige waar het schadelijk voor kan zijn, zijn je tanden :) daarom is het landelijke advies 2 stuks en niet meer. Fruitzuur tast je tanden aan. En verder idd wat phor zegt.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:16

Nou ja ik snap het punt ook wel. Het ligt ook wel aan welk fruit. Als ik elke dag 4 mango's eet dan neem ik ook meteen het fruit met het meeste suiker per stuk. Goede kans dat je dan aankomt.
Het is hetzelfde als dat sommige mensen in plaats van cola sinaasappelsap gingen drinken. In sinaasappelsap zit net zoveel suiker, waardoor het niets helpt.

Dus beide dingen zijn wel waar, het ligt er gewoon erg aan hoe je er mee om gaat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:26

Ja, overdaad schaad altijd natuurlijk.

Maar als je eerst onbeperkt snoep at, en nu onbeperkt fruit ga je er wel degelijk op vooruit :j tenzij je op 30sinaasappels per dag uitkomt natuurlijk :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:52

Ja uiteraard is het niet geweldig voor je tanden. Maar als je ipv je vierde stuk fruit een koekje gaat eten. ..tja :')

Dat mis ik altijd bij die landelijke adviezen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:00

Eens hoor. Geloof dat deze laatste landelijke campagne ook geinitieerd was door de tandartsen dus vaak wat minder genuanceerd. Maar sowieso heeft de dietistenvereniging niet bepaald goede campagnes :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:02

Nou doe er eens wat aan :)) Als ik diëtist was geweest had ik het wel geweten :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:19

....ooit at ik veel goji bessen (ipv snoep) - en ik kreeg prompt zere tanden.
Nu ja: na een hap gojibessen gewoon even de mond spoelen en de pijn/ gaatjes verdwenen weer.

(Zuur eten schijnt niet best voor je glazuur te zijn. Pal na iets zuurs je tanden poetsen is ook niet slim, maar gewoon spoelen met gewoon water helpt.)

Fruit eten is niet gevaarlijk (tenzij iemand hypers krijgt van fructose).

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:22

Om te beginnen niet naar Kg kijken, maar naar spieropbouw
Als je je lichaam wilt veranderen dan is een balans tussen cardio en krachttraining belangerijk

Ik ben zelf 1.72 en weeg 69 Kg ( ik ben 'maar' 4 kg afgevallen....maar inmiddels wel 14 cm aan buik en heupomvang kwijt)
Ik moet in mijn hoofd ook nog de omslag maken hoor, dat je niet naar KG moet kijken, maar naar vetpercentage

Heb een goede trainer, die mij dat iedere week in mijn oren aan het toeteren is :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 17:17

Haha (zo) een trainer zou ik ook moeten hebben denk ik.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:35

Bij een honger gevoel kun je ook een hardgekookt ei eten, tomaat in plakjes met een klein beetje peper/zout, komkommer of een halve avocado

Ze bevatten wel vet (de avocado en ei) maar ze geven je wel langer een verzadigd gevoel en bevatten geen tot zeer weinig koolhydraten.

Over het algemeen geeft een hard gekookt ei mij snel een verzadigd gevoel. Als ik een ei heb gegeten heb ik ook niet snel zin in koek/snoep, omdat de smaak van het ei nog in je mond zit en dat erg goor is wanneer je bv. een chocolaatje eet haha

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 22:08

Dankjewel voor de tips!

Ik heb volgende week mijn tentamens, en daarna 1,5 maand vrij. Dus dan ga ik er flink tegenaan in de sportschool, met trainer als het even kan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:22

phormicola schreef:
Nou doe er eens wat aan :)) Als ik diëtist was geweest had ik het wel geweten :D

Dan ken jij de NVD niet |(
Bovendien zit mijn vakgebied in een hele andere hoek. Bij mensen van 80 zijn de problemen vaak net even anders :+ In onze vakgroep enige beweging krijgen is al trekken aan een dood paard. Ben al sinds mijn afstuderen aan het wroeten om dezelfde salariering te krijgen landelijk als andere paramedici, maar tot nu toe zijn we alleen maar omlaag gezet omdat de NvD niet opkomt voor de geriatrie. Echt, de vereniging voor dietisten is echt het logste meest grijze apparaat dat er is, heb van frustratie mijn lidmaatschap opgezegd, daar wil ik niet bijhoren.

Tot zover offtopic ;)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 00:44

Gerritt schreef:
Bij een honger gevoel kun je ook een hardgekookt ei eten, tomaat in plakjes met een klein beetje peper/zout, komkommer of een halve avocado

Ze bevatten wel vet (de avocado en ei) maar ze geven je wel langer een verzadigd gevoel en bevatten geen tot zeer weinig koolhydraten.

Over het algemeen geeft een hard gekookt ei mij snel een verzadigd gevoel. Als ik een ei heb gegeten heb ik ook niet snel zin in koek/snoep, omdat de smaak van het ei nog in je mond zit en dat erg goor is wanneer je bv. een chocolaatje eet haha

Wel is het aantal kcal nogal verschillend tussen een hardgekookt ei en een avocado. Ik zelf kies ook vaak voor een ei, vind ik echt heerlijk om zo te eten.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:19

Uiteraard. Maar wel andere vetten dan bijvoorbeeld een plak cake ;) Dan nog moet je niet elke dag een hele avocado opeten, iets teveel van goede.