Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Oei ik wil ook ooit kids maar als ik dit lees ben ik zo bang dat ik het niet ga trekken zo weinig slaap. Klopt het echt dat je door veranderen van hormonen dit beter vol kunt houden? Sorry dat het wat off topic is
verootjoo schreef:Aien ook nog fulltime.
Ik had idd wat onbetaald. En was het hele jaar ziek geweest dus had al m'n vakantiedag nog, 5weken en nog wat onbetaald. Ik kwam op zo'n 6mnd na de bevalling uit.
Gelukkig maar, want eerder had ik het echt niet gered![]()
Er staat hier in het topic wel dat iedereen het redt als je moet. En natuurlijk moet je, ik laat ook mijn baby nooit huilen. Maar je hebt ook de plicht om goed voor jezelf te zorgen als moeder. Je bent toch vaak de spil van het hele gezin en als jij je niet goed voelt zakt het hele gezin in.
madeliefw schreef:Er wordt steeds gezegd dat het normaal is dat een baby niet doorslaapt. Helemaal prima. Ook om hem dan steeds borstvoeding te geven. Ook prima. De één zal hier beter tegen kunnen. Hangt ook van de invulling van je leven af (gezin, werk etc). Maar als de moeder hier heel erg moe van wordt en het niet meer trekt, want slaaptekort kan tot ernstige gevolgen leiden, dan is dát toch de reden om een keer wat anders te proberen? Een baby heeft er meer aan dat moeder gelukkig is dan een jaar borstvoeding (áls dat al een van de redenen zou zijn) maar een ongelukkige moeder.
madeliefw schreef:Er wordt steeds gezegd dat het normaal is dat een baby niet doorslaapt. Helemaal prima. Ook om hem dan steeds borstvoeding te geven. Ook prima. De één zal hier beter tegen kunnen. Hangt ook van de invulling van je leven af (gezin, werk etc). Maar als de moeder hier heel erg moe van wordt en het niet meer trekt, want slaaptekort kan tot ernstige gevolgen leiden, dan is dát toch de reden om een keer wat anders te proberen? Een baby heeft er meer aan dat moeder gelukkig is dan een jaar borstvoeding (áls dat al een van de redenen zou zijn) maar een ongelukkige moeder.
Jenny21 schreef:Maar denk je niet dat er door vele moeders al veel geprobeerd is en er soms geen oplossing voor handen is?!?
Accepteren en zo makkelijk mogelijk maken...
cynthia5 schreef:Ik ga natuurlijk niet alle adviezen door elkaar heen gebruiken, maar voor vannacht heb ik inmiddels een flesje van 150 cc klaar staan.
Kunstvoeding ga ik proberen te mengen als het echt niet anders gaat.
Mijn zoontje is vorige week nog helemaal na gekeken door de dokter en die was dik tevreden. Hij groeit zelfs boven gemiddeld dus daarin mogen wij niet klagen. Hij heeft als baby die nog 3 maanden moet worden al maat 74.
Ik voedt op verzoek en leg hem overdag ook om de 2 uur aan. Best wel veel dus.
Ik zal morgen sommige bokkers een pb sturen om nog een aantal dingen te vragen!
Nog wel een vraag aan bokkers die ook borstvoeding hebben gegeven, ik kan dus onmogelijk mijn baby bij iemand anders laten als ik er niet ben omdat hij zichzelf laat stikken van verdriet als hij het flesje heeft gehad. Hebben meerdere bokkers hier ervaring mee? Is dit een kwestie van nog meer oefenen of gaat dit vanzelf weg?
Esplendido schreef:Wat ook kan helpen bij de vermoeiende nachten is om overdag wat bij te slapen als je baby slaapt.
Fantast schreef:Medela heeft trouwens de calma fles. Daar schijnt de baby dezelfde techniek bij te moeten gebruiken als aan de borst. Misschien snapt hij de geringe fles bouwt komt de melk te makkelijk en stikt hij in de snelle toevoer van de melk
Jenny21 schreef:Maar denk je niet dat er door vele moeders al veel geprobeerd is en er soms geen oplossing voor handen is?!?
Accepteren en zo makkelijk mogelijk maken...
JustMe8484 schreef:Esplendido schreef:Wat ook kan helpen bij de vermoeiende nachten is om overdag wat bij te slapen als je baby slaapt.
Ik maak uit je onderschrift op dat je moeder van 4 kinderen bent. Was dit voor jou altijd haalbaar?
Hier niet. Oudste sliep niet altijd gelijk met de jongste en kon ik toch echt niet zo lang alleen laten om zelf met kleine te slapen...