xChantal94 schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar ik vind het eigenlijk wel erg dat mensen niet mogen 'klagen' over hun griep omdat sommige mensen chronisch ziek zijn?!
En ik begrijp het wel. Ik vind het ook vervelend hoe dramatisch mensen er over kunnen doen. En ik weet ook hoe het is als je heel veel dingen moet laten omdat je het gewoon weg niet kunt. Maar dat betekent voor mij niet dat andere mensen dan maar niet mogen klagen over hun griepje, zíj kunnen er niks aan doen dat andere chronisch ziek zijn en het dus 'erger' hebben, volgens sommige.
Volgens mij is dit ook al eerder gepost, maar natuurlijk mogen mensen klagen over de griep (dat is echt f*cking vervelend, daar kan je je vreselijk naar van voelen): het ging meer om de vergelijking griep en een chronische aandoening (en die heb je ook in verschillende vormen en maten). Met griep heb je het uitzicht op herstel, met een chronische aandoening vaak niet. En ja, dat is imo nog vervelender. Maar het is inderdaad geen wedstrijd: met een chronische aandoening (mits leefbaar) leer je ook omgaan. Het is alleen voor mensen die helemaal gezond zijn bijna onmogelijk (gelukkig maar) om zich er een voorstelling bij te maken. En nee, dat is niet zielig, dat is 'gewoon' hoe het is....