Afvallen voor daten of relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:19

Helemaal eens met Karl 66.
Verder krijg ik een beetje een niet goed geld terug gevoel bij HC's opvatting van commitment binnen een relatie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 19:34

A3a1 schreef:
Wordt een beetje bizarre discussie zo...
Wat is er mis met iets leuks doen voor je partner?
Wat is er mis met je prettig voelen dat je iets leuks voor je partner doet?

( en dan hebben we het natuurlijk niet over de relatie, waar een alles doet voor de ander en de ander aan zijn kont krabt en het wel gemakkelijk vind )

Nee, laten we ons K voelen bij onze partner en hem/haar het leven zuur maken *\o/*

De negativiteit en egocentrische zijn het politiek correcte blijkbaar. Oh en wantrouwen natuurlijk. Hetgeen me aan dat gezegde van de waard en diens gasten doet denken.

Mijn benadering is dat je krijgt wat je beloont en dat die positiviteit ook gewoon veel ..... positiever is :D
Daarbij is mijn lief belangrijker dan een naamloze pretendent, dus daar heb ik meer voor over en aan diens welzijn hecht ik waarde.
Kortom; ik zet mijn beste beentje juist voor in mijn relatie(s).

@Askja; wat bedoel je met 'niet goed geld terug?'

anjali

Re: Afvallen voor daten of relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:03

Er zijn ook mensen die een dikke partner aantrekkelijk vinden.Van overdreven lijnen wordt iemand niet altijd knapper en vaak ook niet gezelliger.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:28

anjali schreef:
Er zijn ook mensen die een dikke partner aantrekkelijk vinden.Van overdreven lijnen wordt iemand niet altijd knapper en vaak ook niet gezelliger.

Maar de vraagstelling is niet wie een dikke partner aantrekkelijk vind. Op ieder potje past een deksel en smaken verschillen. Godzijdank! :)
De kwestie is of je jezelf laat gaan/minder zou onderhouden als je een vaste relatie hebt. Of dat je jezelf tóch, binnen de grenzen van wie en wat je bent, probeert bij te houden en gezond probeert te blijven.

Overigens: als iemand zijn hele leven overdreven moet lijnen om een normaal figuur te behouden is er imo iets mis. Dan kan die persoon beter eens een arts bezoeken.

Ik lijn ook niet. Ik let op. Dat zijn twee verschillende dingen. En als ik uit eten ga wil ik graag lekker eten en ga ik geen calorieeën zitten tellen. De volgende dag bestaat mijn lunch dan uit een maaltijdsalade. Wat overigens ook lekker is, maar wel die chocolademousse van de dag ervoor compenseert.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:49

Mijn vraag wat jullie dan doen om geestelijk stimulerend te blijven wordt steeds overgeslagen. Volgens mij gaan er veel meer relaties kapot aan elkaar niks meer te melden hebben (uit elkaar gegroeid, langs elkaar heen gaan leven) dan 10 of 20 kilo erbij.

(Persoonlijk is dat ook mijn turn on, ik val wel op de iets steviger mannen, maar het is vooral zijn interessante visie op het leven die maakt dat mijn knieën gaan knikken. Wat mij betreft gaat hij dus eerder naar een museum, een lezing, een cursus, een boekpresentatie of een tentoonstelling dan naar de sportschool.)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:00

Om geestelijk stimulerend te blijven? Blijven praten. Interesse blijven tonen in elkaars bezigheden en interesses. Oprecht zijn daarin.
Soms serieus praten. Af en toe felle discussies. Soms slap prutsmuts. Samen lachen om niets.

Mijn lief kijkt graag tv, ik lees veel liever. Voor het slapen gaan doen we samen in bed ieder ons eigen ding.
We hebben sowieso hele verschillende hobby's en interesses. Maar dat geeft niet, kun je thuis wat vertellen en iets van elkaar opsteken. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:20

Ik kan daar niet op antwoorden. Ik heb geen extra stimulatie nodig behalve me goed voelen in mijn vel en weten dat dat geapprecieerd wordt. Hij hoeft niet altijd ge zéggen dat hij iets mooi vindt. Heel vaak zegt zijn blik genoeg. Dat is stimulans zat.

Onze interesses kunnen niet verder uit elkaar liggen. Ik lees graag, ben graag op mezelf. Hij werkt liever met zijn handen en niet te veel moeten denken en heeft graag mensen rond zich. We doen dus vaak ons eigen ding maar maken ook elke dag gewoon even tijd voor elkaar en nemen regelmatig een avondje of hele dag voor samen wat te doen. Gewoon blijven tijd máken voor elkaar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 12:04

Urielle schreef:
Mijn vraag wat jullie dan doen om geestelijk stimulerend te blijven wordt steeds overgeslagen.

Omdat dit volstrekt off topic is.

Open een draad daarover en je krijgt antwoord.

DIT onderwerp betreft waarom je wel je best zou doen om geestelijk stimulerend te lijken op dates en dat niet te zijn voor je 'vaste' relatie.

Ik krijg ondertussen ook geen antwoord op:
Citaat:
@Askja; wat bedoel je met 'niet goed geld terug?'

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:44

Is dat zo anders?

Maar ik moet zeggen, voor mij is het een evenwicht, als ik niet geestelijk wordt uitgedaagd, als er te weinig aan elkaars werkelijke behoeften wordt voldaan, je eens mooi maken voor de ander, eens iets doen voor de ander, zonder evenwicht, bloed het wat mij betreft dood.

Wat volgens mij de overeenstemming in dit alles is, is dat het om de binnenkant gaat, dat er een vuurtje brand, dat de ander je net wat leuker maakt, en vice versa.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 13:32

A3a1 schreef:
Is dat zo anders?

Ja: Het gaat om een principe, waarbij de inhoud niet relevant is.

Dat een relatie meer inhoudt dan gewicht is imo dermate evident dat ik daar geen woorden aan wil wijden.

Wat betreft de geestelijke inhoud is dat voor mij bij daten een geweldig negatief selectiecriteria* want een basisvoorwaarde voor het duurzaam kunnen onderhouden. Kortom ook niet anders bij duurzaam dan bij daten en DAT was de kern van de openingstekst,

*Hoewel ook voor mij het een evenwicht moet ziin tussen aantrekkelijk uiterlijk en geestelijke bagage, zijn er VEEL meer leuk uitziende dames dan voor mij geestelijk interessante.
Verder is geestelijk inhoud minder bederfelijk. Daarbij moet wel de kanttekening geplaatst worden dat niet zelden met kinderen baren ook de intelligentie uitgepoept lijkt te worden.

Weer terug naar het onderwerp:
Wat mij betreft is het niet bijhouden van de geestelijk vonk net zo verwijtbaar als het lichamelijk verwaarlozen en beide verwijtbaar. Dat bijhouden binnen een duurzame relatie is imo belangrijker dan voor daten.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:41

Urielle schreef:
Mijn vraag wat jullie dan doen om geestelijk stimulerend te blijven wordt steeds overgeslagen. Volgens mij gaan er veel meer relaties kapot aan elkaar niks meer te melden hebben (uit elkaar gegroeid, langs elkaar heen gaan leven) dan 10 of 20 kilo erbij.

(Persoonlijk is dat ook mijn turn on, ik val wel op de iets steviger mannen, maar het is vooral zijn interessante visie op het leven die maakt dat mijn knieën gaan knikken. Wat mij betreft gaat hij dus eerder naar een museum, een lezing, een cursus, een boekpresentatie of een tentoonstelling dan naar de sportschool.)

Wij praten heel veel. Als hij thuiskomt van werk, verwelkom ik hem hartelijk. Vind ie zo leuk, thuiskomen in de wetenschap dat er iemand op hem wacht.
Daarna gaan we aan het babbelen, hoe de dag is geweest, komt hij met vele werkverhalen. Erg leuk, hij werkt in scheepsbouw, is voor mij een heel andere wereld waar ik nu bijna dagelijks over bijleer. Ik toon interesse in zijn verhalen, en knuffel hem ondertussen. Laat hem voelen dat ik van hem hou.
Regelmatig gaan we wandelen en fietsen, hij komt ook elk weekend mee naar mijn paard. Hij heeft vroeger gereden en is nu de paardenhobby met mijn merrie weer aan het oppakken, waarbij ik hem dingen leer (hij had bvb wel gereden maar nog nooit gelongeerd dus krijgt nu longeerles). Vind hij ook heel leuk.
En hij vind het zoo heerlijk als ik hem zachtjes streel. Daar kan hij úren van genieten!

Felle discussies hebben we tot nog toe zelden, maar we komen sowieso qua visie absurd goed overeen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:01

Huertecilla schreef:
. Daarbij moet wel de kanttekening geplaatst worden dat niet zelden met kinderen baren ook de intelligentie uitgepoept lijkt te worden.

Eindelijk, daar wordt een waar woord geschreven :+

Overigens denk ik dat dat niet per se komt door het baren maar eerder door de waterstof in de haarverf die gebruikt wordt door Bristol moeders om het zo felbegeerde rood/blauwe kortpittig kapsel te creëren. Uiteraard afgewerkt met kek brilmontuur in doorzichtig paars, lekker gek en #ikverandervoorniemand

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 18:32

Mars schreef:
Huertecilla schreef:
. Daarbij moet wel de kanttekening geplaatst worden dat niet zelden met kinderen baren ook de intelligentie uitgepoept lijkt te worden.

Eindelijk, daar wordt een waar woord geschreven :+

Overigens denk ik dat dat niet per se komt door het baren maar eerder door de waterstof in de haarverf

'Haarverf' begint ook met een 'h'.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:51

xLes schreef:
Urielle schreef:

Wij praten heel veel. Als hij thuiskomt van werk, verwelkom ik hem hartelijk. Vind ie zo leuk, thuiskomen in de wetenschap dat er iemand op hem wacht.
Daarna gaan we aan het babbelen, hoe de dag is geweest, komt hij met vele werkverhalen. Erg leuk, hij werkt in scheepsbouw, is voor mij een heel andere wereld waar ik nu bijna dagelijks over bijleer. Ik toon interesse in zijn verhalen, en knuffel hem ondertussen. Laat hem voelen dat ik van hem hou.
Regelmatig gaan we wandelen en fietsen, hij komt ook elk weekend mee naar mijn paard. Hij heeft vroeger gereden en is nu de paardenhobby met mijn merrie weer aan het oppakken, waarbij ik hem dingen leer (hij had bvb wel gereden maar nog nooit gelongeerd dus krijgt nu longeerles). Vind hij ook heel leuk.
En hij vind het zoo heerlijk als ik hem zachtjes streel. Daar kan hij úren van genieten!

Felle discussies hebben we tot nog toe zelden, maar we komen sowieso qua visie absurd goed overeen...

<3 <3 <3 Wat ben jij lief!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:05

Ik heb niet alles gelezen.. maar mijn man zou het juist niet fijn vinden als ik veel afval. Hij vind mij erg sexy met mijn dikke billen en benen :)

Ik ben wel langzaam aan het afvallen voor mijn gezondheid, ik wil later geen last krijgen van mijn knieën of enkels. Mijn man ziet me het liefst zoals ik nu ben maar vind mijn gezondheid het belangrijkste!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:20

HC: een relatie beschouwen en behandelen als een puur zakelijke, contractuele deal met bijbehorende voorwaarden.

Overigens vind ik dat je in je beginpost impliciet een negatief uiterlijk waardeoordeel geeft over de twee personen in kwestie, door te stellen dat je het onbegrijpelijk vindt dat ze niet eerder iets aan hun uiterlijk/gewicht hebben gedaan. Blijkbaar waren deze mensen ten tijde van hun relatie naar jouw mening en maatstaven te dik om aantrekkelijk te zijn voor elkaar.
Maar dat zijn jouw maatstaven, dat wil niet zeggen dat dit ook voor hen gold. Een relatie beëindigen gaat doorgaans over meer dan alleen het verlies van fysieke aantrekkingskracht.
Verder, als je uit een relatie komt, kan ik het mij voorstellen dat een beetje extra aandacht voor jezelf in de vorm van gezonder en bewuster leven en meer sporten goed voelt en ook past bij het ingaan van een nieuwe levensfase. Dat wil nog helemaal niet zeggen dat je voor die tijd, in die relatie, niet goed voor jezelf zorgde. Jezelf echt slecht verzorgen door veel te veel eten, roken, drinken, een slechte lichamelijke hygiëne erop na te houden, geen f*ck aan je uiterlijke verschijning te doen maakt je uiteraard minder aantrekkelijk maar als evt. partner zou ik me dan vooral zorgen maken over het lichamelijk en geestelijk welzijn van diegene en dat komt qua prioriteit vóór het probleem van verminderde fysieke aantrekkingskracht. Daar zou ik mijn partner dan ook op aan spreken. Dan is er meer aan de hand.
Of hij/zij niet direct gemotiveerd is om een paar kilootjes te veel kwijt te raken als hij/zij zich verder prima voelt, dat valt onder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid. Nobody's perfect, en dat hoef je wat mij betreft ook niet na te streven of van de ander te verwachten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 12:05

Askja schreef:
HC: een relatie beschouwen en behandelen als een puur zakelijke, contractuele deal met bijbehorende voorwaarden.

Ik begrijp het nog niet. Wat heeft wel/niet je best doen voor je partner of daten met niet goed geld terug van doen?

Elke relatie IS gestoeld op wederzijdse afspraken/bijdrages. Doorgaans helaas veel niet uitgesproken, zelfs niet bewust.
Dat het hier op Bokt politiek correct is om op te gooien dat uiterlijk geen rol speelt/geen rol hoort te spelen is verstoppertje spelen voor de werkelijkheid.

En wat mijn eventuele waardeoordeel betreft:
Ik ga in de openingstekst verder niet in op het stel. Ik zie het wel meer en niet alleen mbt tot gewicht, dat een stel na uit elkaar gaan ineens meer investeert in het aantrekken van een partner dan in het behouden van de oude.

Ja en ik heb daar een mening over. Ben ik de enige op Bokt die geen mening mag hebben en/of schrijven?
IK vind dat wanneer een partner zich geestelijk, lichamelijk of in gedrag meer dan een beetje afwijkt (en ik heb het niet over SAMEN! normaal ouder worden) van het het pakket op basis waarvan de relatie is aangegaan, de ander een valide punt heeft voor het constateren van een serieus probleem.
Ik vind dat beide partners goed op het netvlies dienen te hebben in hoeverre ze veranderen en wat voor effect dit heeft binnen/op de relatie.
Ik vind het hoogste vreemd dat er na het beindigen van de relatie ineens wel dingen kunnen voor de markwaarde, welke voor de partner niet konden.
Ik vind dat een grove belediging naar die partner.*
Mijn mening.

Bedankt voor de uitwisseling van andere opvattingen; hoogst inzichtelijk :j

* heb me net na de ochtendroutine op de boerderij even in andere, eigenlijk 'uitgaans'kleding gestoken waarvan ik weet dat ijn partner die leuk vindt. Ze is druk met voorbereiden van een werkbespreking maar merkt dat echt wel op. Daar wordt ze vrolijk van.
Ga zo kunstmest kopen; kleed ik me weer om.
In het kader van de openingtekst zou ik dat niet doen en na uit elkaar gaan wel voor daten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:15

Annikoe schreef:
Bij mijn vorige relatie had ik een vriend die alles kon eten zonder ook maar iets aan te komen. Dus hij had ook niet bepaald gezond en ik deed dan vaak mee.
Maar aangezien ik wél snel aankom ben ik in die relatie wel wat aangekomen ja (+/- 6 kg denk ik). Dus toen het uit ging besloot ik ook om weer af te gaan vallen, maar dan voornamelijk zodat ik mezelf beter voelde.

En nu met mijn huidige vriend ben ik ook bezig met afvallen, grotendeels voor mezelf, maar ook deels voor hem. Gewoon omdat ik er graag goed uit wil zien en dan lekkerder in mijn vel zit. Maar mijn vriend heeft nooit gezegd dat hij het nodig vindt o.i.d., het is gewoon puur vanuit eigen initiatief.

Herkenbaar :j in vorige relaties at ik graag mee en dan werd ik weer voller.
Nu flink afgevallen en inmiddels in een relatie, maar ik blijf mezelf bezig houden ermee zodat ik dat wel ook eraf houdt, voor mezelf. Het maakt mij zekerder en zorgt ervoor dat ik me lekker voel. Voor mijn vriend hoef ik echt niet af te vallen, die vind mij prima zoals ik ben.

Bovendien heb ik ervaring met afvallen voor een ander & dat werkte voor mij echt niet :+
Ik ben nu mijn eigen grootste motivatie!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:21

Ik moest het ook weer even helder krijgen, dus haal nog even de openingspost erbij. Door zo'n topic heen verschuift nogal, wat de vraag van het topic is en wat mensen menen dat er staat.

Maar de vraag is dus eigenlijk:
Waarom je zo anders voordoen dan je bent, met als enige doel je tijdelijk zelfverzekerd te voelen. En vervolgens je te laten gaan.
imo ogen is het afvallen slechts een onderdeel ervan, je ziet er strak uit, trekt mooiere mensen aan.
Maar eigenlijk is het fake.

Nou is dat wel wat er met veel mensen gebeurd....in het begin zet je je beste beentje voor, daarna zwakt het af. De ozo leuke man/vrouw, die in het dagelijkse leven totaal niet leuk is.
Heb de onhebbelijke gewoonte nog wel eens onaangekondigd bij mensen op de stoep te staan, dan kom je nog wel eens voor verassingen te staan, omdat je in een scene komt waarin het lieve vrouwtje een onaangename uberbitch blijkt te zijn, of de man veegt het motorblok af met haar zijden sjaal -O-
Als je het van te voren had geweten, was je een blokje om gegaan.

Nou moet ik zeggen dat ik mijn ex, een sprankelende prater, na 2 jaar een sikkeneurig portret was geworden, niks sprankelends meer aan.
En ik, trok mijn plan en ging steeds meer op mijn eigen paadje lopen, op stap met de hond, trainen, mensen ontmoeten, 0 op rekest krijgen keer op keer is niet erg geweldig.

Natuurlijk ben je niet iedere dag op je best, maar niet meer de sprankeling hebben die je in het eerste begin vertoonde, is inderdaad wel een vorm van bedrog.

Huertecilla schreef:
Een stel vrienden van me is uit elkaar gegaan.
Beiden zijn nu aan het afvallen.
'Om er wat strakker uit te zien voor dates.'

Ik viel van mijn stoel:
1. Voor degene waar je van houdt laat je je gaan :?
2. Iemand aantrekken met een tijdelijk strak lijf en dan laten gaan is imo misleiding.
3. Wanneer jij je laat gaan, blijf je imo in gebreke in jouw kant van de randvoorwaardes, dus de deal waarmee je de realtie bent aangegaan.

Ik zie het inderdaad veel om me heen; 'vaste' relatie en hoppa.
Vast bewust tussen aanhalingstekens want dat is een delusie en bepaald niet vaster door de betreffende instelling.

Imo doe je JUIST je best voor degene waar je van houdt, voor de relatie en dus jezelf.
Maar goed, ik zie wel meer op een niet modale manier.
Hoe zien jullie dit?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 13:09

Helemaal +:)+ A3a1 om de begintekst er nog eens bij te halen.

A3a1 schreef:
Natuurlijk ben je niet iedere dag op je best, maar niet meer de sprankeling hebben die je in het eerste begin vertoonde, is inderdaad wel een vorm van bedrog.

'Bedrog' tussen aanhalingstekens en daarbij dan ook nog vooral onbewust, maar defacto inderdaad het aspecten van jouw bijdrage niet nakomen.
Is inderdaad HET kernpunt van waar ik op doel.

Sommige 'bijdrages' veranderen ongewild structureel; zonder 'schuld', en (hoewel daarom niet per definitie minder cruciaal voor de ander) daar doel ik niet op. Ik doel op aspecten waar je wel degelijk iets aan zou kunnen doen; waar jouw partner waarde aan hecht; zich beter door zou voelen in de relatie, maar die je met wat voor excuus ook niet kan/wil opbrengen. En dan na relatiebreuk ineens wel voor de marktwaarde.

Ok, mijn partner is naar het werk, ik heb me weer omgekleed en ga kunstmest halen; doe ook gelijk de boodschappen. Zij merkte op dat ze toch in het dorp is dus..., maar het kleine extra beetje moeite voor mij maakt haar meer dan dat blij.
Ik doe mijn best om OOK de charmante partner te zijn en blijven waar zij voor zou kiezen als ze op de datingmarkt zou winkelen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:17

(Bericht verwijderd, telefoon deed raar, ik postte in een ander topic en reactie kwam hier terecht |o )

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:31

Huertecilla schreef:
Een stel vrienden van me is uit elkaar gegaan.
Beiden zijn nu aan het afvallen.
'Om er wat strakker uit te zien voor dates.'

Ik viel van mijn stoel:
1. Voor degene waar je van houdt laat je je gaan :?
2. Iemand aantrekken met een tijdelijk strak lijf en dan laten gaan is imo misleiding.
3. Wanneer jij je laat gaan, blijf je imo in gebreke in jouw kant van de randvoorwaardes, dus de deal waarmee je de realtie bent aangegaan.

Ik zie het inderdaad veel om me heen; 'vaste' relatie en hoppa.
Vast bewust tussen aanhalingstekens want dat is een delusie en bepaald niet vaster door de betreffende instelling.

Imo doe je JUIST je best voor degene waar je van houdt, voor de relatie en dus jezelf.
Maar goed, ik zie wel meer op een niet modale manier.
Hoe zien jullie dit?

Hoe ik dit zie: mogelijk zie jij een causaal verband dat er niet zozeer is. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat ze zich in de relatie bewust hebben laten gaan omdat ze er om wat voor reden dan ook geen moeite in wilden steken. Wat mij waarschijnlijker/minstens ook een optie lijkt: een dergelijk ingrijpende gebeurtenis maakt dat mensen over het algemeen hun hele leven/zijn gaan heroverwegen en ook op andere levensgebieden veranderingen doorvoeren, omdat ze zich ineens bewust zijn van dingen waar ze voorheen niet bij stilstonden. Dat is een psychologische bijwerking van zoiets ingrijpends.

Dus niet per se: "ik ga nu lijnen want ik wil er wel goed uitzien voor een date terwijl het me in mijn vaste relatie niets kon schelen", maar: "ik ga nu lijnen want door de relatiebreuk ben ik me een stuk bewuster geworden van mezelf, mijn doen en laten en mijn uiterlijke verschijning en ik heb NU de kans om aan mezelf te gaan werken!". Dan kun je denken: jammer, had dat dan eerder gedaan, dan was je relatie misschien niet naar de knoppen. Maar vaak hebben mensen juist zoiets ingrijpends nodig om überhaupt wakker te worden en aan de slag te gaan.

(Op de rest van het topic inhakend: ik doe ook graag mijn best voor mijn man, fysiek maar grotendeels mentaal: ik vind het fijn om er leuk uit te zien voor hem, maar ook vooral belangrijk om attent te zijn en hem werkelijk "te zien", echt te praten en ook om samen te blijven lachen en ontspannen. Ik ben echter wel van mening dat er juist een grote intimiteit schuilt in samen bankhangen in pyjama en om ook niet-elegant te dúrven en mogen zijn bij elkaar.)
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 16-01-17 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:38

HC: als iedereen toch zijn mening mag geven, vind ik het werkelijk waar bijzonder irritant hoe jij in een relatie staat. Klinkt eerder als een zakelijke deal dan liefde.

Ik ben maar wat blij dat ik geen partner heb zoals jij.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:38

Ik vind het inderdaad niet zo gek dat je qua uiterlijk voor elkaar je best blijft doen. Niet alleen je gewicht maar ook je kleding en haar.
Wel alle binnen het redelijke overigens en rekening houdend met ziekte, drukte en vul maar in.

Overigens vind ik dat ik niet alleen qua uiterlijk mijn lijf een beetje op orde "moet" houden. Ik vind ook dat ik het naar mijn man * "verplicht" ben om mijn lijf binnen mijn kunnen gezond te houden.

*en uiteraard voor mezelf en mijn kinderen.

Maar ik wil wel benadrukken in het redelijke. Ik verwacht van mijn man ook bij ziekte(en misschien daardoor uitdijen) Begrip en ondersteuning. Hoe is het zo gekomen en hoe kan hij mij helpen?

Overigens is het binnen onze relatie mijn man die meer moeite moet doen om gezond gewicht te behouden.
Ik ben diegene die kookt en probeer hem daar dus ook mee te helpen.

Of iets een dealbreker is vind ik wel iets heel anders. Ik hou van mijn man om wie hij is. Het dat is niet alleen zijn uiterlijk. Ook hier een gevalletje blijf praten. Hoe komt het dat men uitdijt?
Is dat echt alles maar laten gaan of speelt er iets anders.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:40

Misschien 0.5% heeft een wake-up call, dat is waarschijnlijk nog een hoog percentage, als je in de stad of bij een concert of in je vriendengroep naar de koppels kijkt :+