Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
genja schreef:Fijn dat je langer mag blijven!
Tip voor ontslag: zorg dat je het schema van de pijnstilling van de apotheek of verpleging goed op papier krijgt zodat je daar niet over na hoeft te denken en ook meteen om een goed afbouw schema vragen . Dit is namelijk best lastig om zelf te doen.
(En ga er vanuit dat je ook zakjes voor de ontlasting erbij krijgt ivm de morfine ?)
Fitzroy schreef:Fijn dat het wat beter lijkt te gaan. Kun je een beetje slapen?
Ik probeerde steeds op mijn zij te gaan liggen en werd dan direct wakker van de pijn.
Morganlefay schreef:Fijn dat je maandag naar huis mag.
Wat betreft botbreuken. Er zijn mensen waarbij alles met 14 dagen aan elkaar zit, er zijn ook mensen waarbij het 6 weken of langer duurt.
Hoop dat je bij de eerste groep zit.
Je grootste uitdaging is je spierkracht weer op orde te krijgen.
Hou er even rekening mee dat je Thuiszorg een eigen bijdrage kent. (CAK).
Wordt over je inkomen van de laatste drie jaar berekend.
Info staat gewoon op het Internet.
knabbelgirl schreef:Pittige dag TS! Wat goed dat je er zo veel uit bent geweest! Vlak na mijn ongeluk vond ik het makkelijker 3x op de dag een uurtje te gaan, dan 1x heel lang en nog 2x kort. Dan bouwde ik meer tijd uiteindelijk op en ik zag niet zo tegen de andere 2x op hihi. Vanuit dat uurtje ging ik dan weer opbouwen
Vind dat je al super bezig bent hoor! En fijnd at alles geregeld is voor thuis, eigen huisje blijft het fijnste
Fitzroy schreef:Goed bezig, sagaFijn dat je naar huis kunt en niet naar een verzorgingshuis hoeft.
Mijn bekkenbreuken waren zelfs pas na 1,5 jaar geheeld
milatje schreef:Fijn dat je naar huis mag en dat alles zo geregeld kan worden!
Heb je ook een chronische indicatie voor de fysiotherapie zodat deze vanaf de 20e behandeling vanuit de zorgverzekering vergoed wordt?
saga schreef:milatje schreef:Fijn dat je naar huis mag en dat alles zo geregeld kan worden!
Heb je ook een chronische indicatie voor de fysiotherapie zodat deze vanaf de 20e behandeling vanuit de zorgverzekering vergoed wordt?
Daar ging de fysio nog even voor kijken maar heb mijn pakket gisteren gelukkig nog wel kunnen vergroten en mijn vrijwillig eigen risico kunnen verlagen haha.
milatje schreef:saga schreef:
Daar ging de fysio nog even voor kijken maar heb mijn pakket gisteren gelukkig nog wel kunnen vergroten en mijn vrijwillig eigen risico kunnen verlagen haha.
Oooh daar heb je geluk mee! Overigens een tip: noteer ook alle zorgkosten die niet vergoed worden (plus kilometers die rijdt om bij de zorg te komen). Deze kan je meenemen in je belasting aangifte van volgend jaar. Afhankelijk van een aantal factoren kan je daar wat van terug krijgen.
knabbelgirl schreef:milatje schreef:
Oooh daar heb je geluk mee! Overigens een tip: noteer ook alle zorgkosten die niet vergoed worden (plus kilometers die rijdt om bij de zorg te komen). Deze kan je meenemen in je belasting aangifte van volgend jaar. Afhankelijk van een aantal factoren kan je daar wat van terug krijgen.
Dit ja! En dat gaat (geen grapje) zo ver als, heb je vaker de was moeten draaien door de medische dingen (bijv dagelijks bed verschonen, vaker handdoeken in de was etc), of je hoger/meer hebt moeten stoken door medische omstandigheden etc. De meer logische is als er veel benzine/diesel/OV kosten naar het ziekenhuis en fysio etc zijn, veel parkeerkosten enzo. Zelfs dat hoort erbij! Bewaar wel even de bonnen van dat soort dingen waar mogelijkEr is een drempel van 250 of 400 euro