Dubbele bekken breuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Re: Dubbele bekken breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:24

Fijn dat je langer mag blijven!
Tip voor ontslag: zorg dat je het schema van de pijnstilling van de apotheek of verpleging goed op papier krijgt zodat je daar niet over na hoeft te denken en ook meteen om een goed afbouw schema vragen . Dit is namelijk best lastig om zelf te doen.
(En ga er vanuit dat je ook zakjes voor de ontlasting erbij krijgt ivm de morfine ?)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:44

Wilde je veel beterschap wensen meid!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:09

Wat fijn dat je nog even mag blijven!
En fijn van de buurman && de pijnstilling! :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:12

Jeetje TS.. dat is een flinke vlucht die je hebt genomen! Fijn dat je iig tot maandag kan blijven en dat opstaan uit bed beter gaat! Nu is het wel de truc on gedoseerd te blijven omdat je natuurlijk minder pijn voelt. Sterkte!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:01

Outlander op Netflix....geweldig.
Er is ook een hele boekenserie van (ik heb de e-books) dus als je straks verder wil lezen :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 06:41

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan. Kun je een beetje slapen?
Ik probeerde steeds op mijn zij te gaan liggen en werd dan direct wakker van de pijn.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 09:54

genja schreef:
Fijn dat je langer mag blijven!
Tip voor ontslag: zorg dat je het schema van de pijnstilling van de apotheek of verpleging goed op papier krijgt zodat je daar niet over na hoeft te denken en ook meteen om een goed afbouw schema vragen . Dit is namelijk best lastig om zelf te doen.
(En ga er vanuit dat je ook zakjes voor de ontlasting erbij krijgt ivm de morfine ?)

Bedankt voor de tip! Ik denk inderdaad dat er wel even goed nagedacht moeten worden over het afbouwen van de morfine, als ik meteen stop krijg ik ontwenningsverschijnselen denk ik haha.

Fitzroy schreef:
Fijn dat het wat beter lijkt te gaan. Kun je een beetje slapen?
Ik probeerde steeds op mijn zij te gaan liggen en werd dan direct wakker van de pijn.

Ik kan eigenlijk best wel erg goed slapen dus dat is wel heel erg fijn. Ik heb niet meer de nijging om op mijn zij te gaan liggen, de eerste nacht wel, maar nu mag ik mijn bed even anders instellen zodat er een knik in mijn knieën zit en nu lig ik zo lekker op mijn rug dat ik niet meer wil draaien. ( Heb ook wel echt een heel erg fijn bed, er zitten luchtcompartimenten in die helemaal naar mijn lichaam vormen)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:29

Zo'n bed zorgt ervoor dat je gewicht verdeeld wordt en dat je ook geen decubitus (druk plekken) krijgt omdat je zo lang op een dag ligt :) kan mij wel voorstellen dat het chill ligt!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:49

Wauw TS wat ben jij beroerd terecht gekomen zeg! Goed dat je nu nog even mag blijven! Beterschap!

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 10:42

Gisteren een lekker druk dagje gehad! Nee het is niet alleen maar lekker liggen luieren hier in mijn heerlijke ziekenhuisbedje, ik had gisteren een andere fysiotherapeute, ik denk dat ze stiekem in het weekend meesteres is! Ze had nog net haar zweep niet mee haha. Maar de boodschap was duidelijk ik moest zo vaak mogelijk mijn bed uit komen. De eerst keer mijn bed uit ging weer iets beter dan de dag ervoor! Geen knakkende bekkenbotten meer dus dat scheelt al een hoop voor de pijn. Maar weer een hele tijd (ruim 2 uur) in een rolstoel gezeten. Eerst gezellig bezoek gehad. Daarna is de transferverpleegkundige langs geweest om met mij en mijn vriend te bespreken welke hulpmiddelen er voor mij geregeld moeten worden om naar huis te gaan en om te bespreken of het wel haalbaar is om thuis verzorgd te worden of dat ik misschien toch beter naar een verzorgingshuis kan gaan. Gelukkig hebben we toch de conclusie kunnen trekken dat het moet kunnen om lekker naar huis te kunnen, heb alleen wel veel hulpmiddelen en mensen die me willen helpen nodig, maar het is haalbaar! De transferverpleegkundige heeft meteen alle spullen besteld ( worden vanochtend al geleverd! ) En thuiszorg geregeld ( ga twee keer per dag thuiszorg krijgen). Dus maandag kunnen we naar huis!!
Na dit alles geregeld te hebben maar meteen even wat dingen met de zorgverzekeraar geregeld en de fysio voor thuis geregeld.
Uiteindelijk lag ik na ruim twee uur weer in bed, lag net even te slapen want ja in een rolstoel zitten is voor mij op dit moment echt topsport! Komt die lieve mevrouw van de fysio weer de kamer op, we gaan je weer uit bed halen! Na een beetje zielig doen en zeuren mocht ik toch nog een klein uurtje blijven liggen, maar 5 voor 3 stond ze weer naast mijn bed en werd ik weer vriendelijk doch dringend verzocht mijn bed te verlaten! Dit keer had ze wel een nieuwe rolstoel geregeld, een sportief modelletje waar ik zelf heerlijk mee over de gangen kan crossen. Doordat ik nog moe was van de ochtend was het wel erg pijnlijk om in de rolstoel te gaan zitten, maar het is gelukt. Samen met mijn schoonouders even mijn nieuwe rolstoel uitgeprobeerd richting de 'huiskamer'. Helaas werd ik na een half uur echt misselijk van de pijn dus ben ik weer lekker in mijn bed gaan liggen.
S Avonds heb ik nog gezellig onverwacht bezoek gehad van twee oud collega's, echt super leuk, een leuke ballon gekregen die mooi naast mijn bed hangt haha. Na dit bezoek ben ik nog even uit bed geweest en om 11 uur ben ik bekaf lekker in bed in slaapgevallen.
Bijzonder om zo mee te maken dat al deze 'normale' dingetjes die vorige week totaal geen moeite kosten, mij nu opeens doodmoe maken.
En wat ik ook echt super leuk vind is dat zo veel mensen met me meeleven ook hier op bokt! en dat ik net als gisteren toch regelmatig bezoek krijg! Iedereen heel erg bedankt hiervoor, dit geeft me echt een positief gevoel!
En ik ben natuurlijk ook echt super blij met mijn lieve vriendje als het lukt komt hij gewoon ieder bezoekuur langs en thuis zorgt hij er gewoon voor dat alles zijn gangetje kan gaan, echt super fijn!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:59

Wauw wat een super positief bericht!
Fijn om te lezen dat ze toch alles voor elkaar hebt gekregen en dat je lekker snel naar huis kan.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:33

Pittige dag TS! Wat goed dat je er zo veel uit bent geweest! Vlak na mijn ongeluk vond ik het makkelijker 3x op de dag een uurtje te gaan, dan 1x heel lang en nog 2x kort. Dan bouwde ik meer tijd uiteindelijk op en ik zag niet zo tegen de andere 2x op hihi. Vanuit dat uurtje ging ik dan weer opbouwen :)
Vind dat je al super bezig bent hoor! En fijnd at alles geregeld is voor thuis, eigen huisje blijft het fijnste :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:44

Fijn dat je maandag naar huis mag.
Wat betreft botbreuken. Er zijn mensen waarbij alles met 14 dagen aan elkaar zit, er zijn ook mensen waarbij het 6 weken of langer duurt.
Hoop dat je bij de eerste groep zit.
Je grootste uitdaging is je spierkracht weer op orde te krijgen.

Hou er even rekening mee dat je Thuiszorg een eigen bijdrage kent. (CAK).
Wordt over je inkomen van de laatste drie jaar berekend.
Info staat gewoon op het Internet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:47

Zo das nog eens een heftig begin van het nieuwe jaar! Ik begon het nieuwe jaar met een flinke buikgriep en vond mezelf al zielig maar dit is even andere koek!
Heel veel sterkte en beterschap gewenst!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:49

Goed bezig, saga +:)+ Fijn dat je naar huis kunt en niet naar een verzorgingshuis hoeft.

Mijn bekkenbreuken waren zelfs pas na 1,5 jaar geheeld :=

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 13:28

Morganlefay schreef:
Fijn dat je maandag naar huis mag.
Wat betreft botbreuken. Er zijn mensen waarbij alles met 14 dagen aan elkaar zit, er zijn ook mensen waarbij het 6 weken of langer duurt.
Hoop dat je bij de eerste groep zit.
Je grootste uitdaging is je spierkracht weer op orde te krijgen.

Hou er even rekening mee dat je Thuiszorg een eigen bijdrage kent. (CAK).
Wordt over je inkomen van de laatste drie jaar berekend.
Info staat gewoon op het Internet.

Goed dat je het zegd, daar ga ik nog even voor informeren

knabbelgirl schreef:
Pittige dag TS! Wat goed dat je er zo veel uit bent geweest! Vlak na mijn ongeluk vond ik het makkelijker 3x op de dag een uurtje te gaan, dan 1x heel lang en nog 2x kort. Dan bouwde ik meer tijd uiteindelijk op en ik zag niet zo tegen de andere 2x op hihi. Vanuit dat uurtje ging ik dan weer opbouwen :)
Vind dat je al super bezig bent hoor! En fijnd at alles geregeld is voor thuis, eigen huisje blijft het fijnste :)

Ja dit weekend komt de fysio ook niet dus nu ga ik ook lekker op mijn eigen tijden enzo het bed uit. Ben vanochtend voor het eerst gedoucht, wat was dat heerlijk!! En vanmiddag tijden het bezoekuur wil ik er even uit en vanavond. En dan steeds max. Een uurtje.

Fitzroy schreef:
Goed bezig, saga +:)+ Fijn dat je naar huis kunt en niet naar een verzorgingshuis hoeft.

Mijn bekkenbreuken waren zelfs pas na 1,5 jaar geheeld :=

Jeetje 1,5 jaar!! Hebben ze jou toen geopereerd? Of heeft het ook gewoon zo moeten herstellen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:09

Nee, ik was geopereerd en heb 2 schroeven in mijn bekken van 7 cm lang.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:55

Fijn dat je naar huis mag en dat alles zo geregeld kan worden! :-)

Heb je ook een chronische indicatie voor de fysiotherapie zodat deze vanaf de 20e behandeling vanuit de zorgverzekering vergoed wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:07

milatje schreef:

Heb je ook een chronische indicatie voor de fysiotherapie zodat deze vanaf de 20e behandeling vanuit de zorgverzekering vergoed wordt?

Code 36

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 19:15

milatje schreef:

Daar ging de fysio nog even voor kijken maar heb mijn pakket gisteren gelukkig nog wel kunnen vergroten en mijn vrijwillig eigen risico kunnen verlagen haha.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:20

Heel veel sterkte :-)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:34

saga schreef:
milatje schreef:

Daar ging de fysio nog even voor kijken maar heb mijn pakket gisteren gelukkig nog wel kunnen vergroten en mijn vrijwillig eigen risico kunnen verlagen haha.

Oooh daar heb je geluk mee! Overigens een tip: noteer ook alle zorgkosten die niet vergoed worden (plus kilometers die rijdt om bij de zorg te komen). Deze kan je meenemen in je belasting aangifte van volgend jaar. Afhankelijk van een aantal factoren kan je daar wat van terug krijgen. :-)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:17

milatje schreef:
saga schreef:

Oooh daar heb je geluk mee! Overigens een tip: noteer ook alle zorgkosten die niet vergoed worden (plus kilometers die rijdt om bij de zorg te komen). Deze kan je meenemen in je belasting aangifte van volgend jaar. Afhankelijk van een aantal factoren kan je daar wat van terug krijgen. :-)

Dit ja! En dat gaat (geen grapje) zo ver als, heb je vaker de was moeten draaien door de medische dingen (bijv dagelijks bed verschonen, vaker handdoeken in de was etc), of je hoger/meer hebt moeten stoken door medische omstandigheden etc. De meer logische is als er veel benzine/diesel/OV kosten naar het ziekenhuis en fysio etc zijn, veel parkeerkosten enzo. Zelfs dat hoort erbij! Bewaar wel even de bonnen van dat soort dingen waar mogelijk :) Er is een drempel van 250 of 400 euro

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 00:02

knabbelgirl schreef:
milatje schreef:

Dit ja! En dat gaat (geen grapje) zo ver als, heb je vaker de was moeten draaien door de medische dingen (bijv dagelijks bed verschonen, vaker handdoeken in de was etc), of je hoger/meer hebt moeten stoken door medische omstandigheden etc. De meer logische is als er veel benzine/diesel/OV kosten naar het ziekenhuis en fysio etc zijn, veel parkeerkosten enzo. Zelfs dat hoort erbij! Bewaar wel even de bonnen van dat soort dingen waar mogelijk :) Er is een drempel van 250 of 400 euro

Hele goede tip! Ik ga zorgen dat we daar even een apart mapje voor gaan maken!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:06

Heb alleen de OP gelezen, maar wat een vreselijke val moet dat geweest zijn! Echt de ergste nachtmerrie van elke ruiter :n

Ontzettend veel beterschap TS!