41 en nog kinderwens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:40

Ayasha schreef:
Bewegen.

Ik kan mijn vader (56) niet bijhouden met hardlopen hoor (25). Hij liep vorig jaar nog de marathon van Rotterdam :')

Mijn moeder (54) staat nog 3 dagen per week in de sportschool.

Huis met nauwelijks hypotheek, geld op de bank. Mam werkt parttime, pap alleen wanneer hij zin heeft.

Als we het even heel "stom" bekijken: Het is logischer dat zij nu een kind op de wereld zetten dan ik met mijn vriend :')
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 18-12-16 12:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: 41 en nog kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:42

En denk je dat dat voor het gros van de 50'ers geld? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:45

Nouja Ayasha, jij vergelijkt een leuke sportieve 20-er met een 40-er die al half bejaard is :P
Dat is ook geen eerlijke vergelijking toch :) Zat 40-ers die een heel wat betere conditie hebben dan mensen die jonger zijn dan hen...leeftijd zegt zo weinig tegenwoordig :)

Mijn ouders waren 20-ers toen ze kinderen kregen maar ik kan me toch niet of nauwelijks situaties herinneren waarin ze nou lekker met ons aan het rausen waren hoor :)

Mijn vader en moeder zijn als ik er zo over nadenk nu nog net zo beweeglijk als 30 jaar geleden :D

Met als verschil dat mijn vader toen ik een jaar of 3 was, volop in een burn-out zat (zijn baard-periode :P ) en iedere zomervakantie een nieuwe verwonding had omdat hij nog even snel voor de vakantie iets af moest maken met zagen of sjouwen van zwaar spul.
Dat soort dingen leer je over het algemeen ook wel af naarmate je ouder wordt ;)

Je kan gewoon niet zeggen dat de ene leeftijdsgroep een betere, fijnere ouder zal geven dan de andere, echt niet :) Nouja ieder zijn mening natuurlijk, maar het is gewoon niet waar gezien iedereen gewoon een ander type is en ander leven heeft. En ook anders aankijkt tegen kinderen en de manier waarop je daarmee omgaat en ze opvoed enzo.

Ik denk ook dat zat mensen geen kind meer willen na hun 40e omdat ze zoiets hebben van pffft ik moet er niet aan denken dat ik (weer) volop in de gebroken nachten en gezeik met tanden en allerlei frustraties kom.

Zo iemand besluit zelf al dat die zich er te oud voor voelt, het niet graag genoeg wil zeg maar :)

Echter als iemand van 42 denkt "Goh ik zou het zo leuk vinden als er nog een kleintje komt!
Ook al zit ik dan weer een tijd in de luiers enzo.... mijn hart verlangt er naar en ik voel me energiek genoeg, we hebben de tijd / geld / ruimte er voor en ons gezin voelt nog niet compleet"

Dan is dat toch dikke prima? Misschien is iemand ook wel dolblij met een kindje dat niet helemaal 100% normaal wordt.

Ik vind dat ergens ook wel een lastige kwestie qua wie gaat daar allemaal voor op draaien...maar je kan mensen moeilijk verbieden om kinderen te krijgen als ze dat heel graag willen :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 18-12-16 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:45

Ayasha schreef:

Ik ken ik mijn omgeving alleen maar 50-ers die nog vol in het leven staan (en daarbij ook gewoon sporten, de een iets fanatieker dan de ander).
In de hardloopgroep van mijn vader ligt de gemiddelde leeftijd op 45. Een heel wat mensen laten mij achter in de verte als we een wedstrijdje doen).

Ken geen geraniumkijkers :n
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 18-12-16 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:51

Ayasja, als iemand kerngezond is en een stabiel financieel leven heeft zal ook niemand zeggen dat diegene geen paard mag kopen omdat ze wellicht onverwacht vroegtijdig dement kan worden :+

Voordat de pil uitgevonden was, was het vrij normaal dat men nog nakomertjes kreeg. En die hadden er dan ook al rustig 6-10 rondlopen, moesten alles nog met de hand dwijlen, geen afwas machine, geen wasmachine, geen auto. Ouders hadden geen geld en geen tijd om iets met hun kinderen te doen.
Kunnen voetballen met je kinderen is sowieso iets wat pas 2 generaties echt kunnen doen. Mijn opas werkten gewoon nog 6 dagen werkweken toen hun kindjes klein waren en moeders deed huishouden. Kinderen vermaakten zichzelf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:54

NEe ik vergelijk een sportieve 20'er met een sportieve 40'er.
Omwille van de simpele cyclus van het leven waarin men met ouder worden minder goed "herkomt" zal die 20'er hoe dan ook beter herstellen.
In je volgende zin vergelijk je weer een sportieve 40'er met een minder sportieve 20'er. Er zullen absoluut 40'ers zijn die fitter zijn dan ik. Maar als ze ook al mijn gezondheidsproblemen hadden zou dat verhaal heel anders zijn.... ;) (een 40'er zou mijn herstel bv nooit meer gehaald hebben omdat de hersenen simpelweg veel minder flexibel zijn.)

Volgens mij wil je me niet begrijpen. :) Tuurlijk kan een 40'er een prima ouder zijn. Maar de risico's worden simpelweg veel groter. Aan leeftijd kleven nu eenmaal nadelen. :) Dat kan je wel gaan ontkennen maar IMO doe je daarmee zowel oudere ouders te kort als hun kinderen. Waarom is het nu zo'n schande om dat gewoon te erkennen?
Je daar bewust van zijn als je deze beslissing neemt is IMO alleen maar verstandig. En zoals ik al zei: TS moet doen wat ZIJ wil.

Maar zodra ze op bokt meningen vraagt kunnen die ook anders zijn dan "go for it". :)

Sizzle: En "vroeger" was alles beter? Als ik social media mag geloven dan denken de kinderen van "vroeger" daar zo toch niet over gezien de hatelijke reacties als men de huidige jeugd het makkelijker probeert te maken want "zij moesten het ook zo doen". Kan daar niets anders uit op maken dan dat "vroeger" veel frustraties na gelaten heeft. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-12-16 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:56

Haha Snorlex, inderdaad bij onze ouders ook veel meer rust dan bij ons, zij zouden eigenlijk beter de dreumes full-time kunnen hebben dan wij :P

En de 50-ers / 60-ers die ik ken die zijn echt heel veel meer actief en vol in het leven dan wij..wij hebben het veels te druk :P

Overigens ook de reden om het lekker bij 1 kind te laten, moet er niet aan denken dat er weer een mini bij komt die zo ontzettend veel aandacht nodig heeft.....geen idee waar ik de tijd vandaan moet halen met al een dreumes in huis en alle andere beslommeringen die op een dag moeten gebeuren :)

420BlazeIt

Dat zoveel mensen hier een mening over anderen hebben die op oude leeftijd een kind krijgen. Voor je zelf maakt t niks uit als je daar een mening over hebt, maar stel een tante word zwanger op haar 40e, is helemaal vrolijk met haar zwangerschap, houden jullie je mening dan voor je of smeer je die zo in het gezicht? :=

Goof

Serieus, is dit topic nu verzand in een discussie over wie de meest levenslustige en sportieve 'ouderen' kent??
Sneu.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:58

Ik zou die mening niet in haar gezicht smeren want daar vraagt ze dan niet om. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:00

Ayasha: ik zeg toch ook duidelijk dat de kans groter is op meer risico naarmate je ouder wordt :)

Maar het stellen dat (de meeste) jonge ouders fitter en leuker zijn dan (de meeste) oudere ouders daar ga ik gewoon niet in mee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:03

Dan zullen we "agree to disagree" moeten doen vrees ik. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:04

Dat is altijd prima, het blijft dat een ieder zijn eigen mening, omgeving en referentiekader heeft +:)+

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:10

Goof schreef:
Serieus, is dit topic nu verzand in een discussie over wie de meest levenslustige en sportieve 'ouderen' kent??
Sneu.

Nee natuurlijk niet maar ik zie niet in waarom "oudere" ouders per definitie worden afgeschilderd als "minder beweeglijk". Dat is tegenwoordig (vanuit mijn referentiekader) helemaal niet zo.

Los van het feit dat ik (in verband met de risico's) persoonlijk niet zal kiezen voor kinderen na m'n 35e. Of eigenlijk 30e.

Dat is echter een keuze die ieder voor zich moet maken. Er spelen zoveel factoren die van belang zijn bij het kiezen voor een kindje.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:22

Ayasha schreef:
Nee maar als je een kind hebt dan heeft dat nog wel wat meer invloed dan als je alleen voor jezelf moet zorgen.

Ook dat is niet leeftijds afhankelijk. Ik zou eerder denken dat een relatie wat stabieler is op oudere leeftijd.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:24

420BlazeIt schreef:
Dat zoveel mensen hier een mening over anderen hebben die op oude leeftijd een kind krijgen. Voor je zelf maakt t niks uit als je daar een mening over hebt, maar stel een tante word zwanger op haar 40e, is helemaal vrolijk met haar zwangerschap, houden jullie je mening dan voor je of smeer je die zo in het gezicht? :=

Ik vind het überhaupt vreemd dat iedereen altijd maar geacht wordt om superblij te reageren als iemand bekend maakt zwanger te zijn.

Edit: dat staat trouwens los van de leeftijd van het slachtoffer.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:28

oomens schreef:
420BlazeIt schreef:

Ik vind het überhaupt vreemd dat iedereen altijd maar geacht wordt om superblij te reageren als iemand bekend maakt zwanger te zijn.

Edit: dat staat trouwens los van de leeftijd van het slachtoffer.

:D :D :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:54

Ayasha schreef:
Jeetje er wordt gewoon makkelijker gedaan over een kind dan over het aanschaffen van een hond of paard... Vind dat altijd zo apart.

Als iemand op bokt een pup wil of een paard moet ie een half boek aan risico-berekeningen enz voorleggen maar wil je een kind: Wat je niet hebt kan je ook geen rekening mee houden, vergeet die risico's en ga der voor! :+

Het verschil is dat TS al eens eerder een kind heeft gekregen en dus weet wat een energie en aandacht dat kost. Een schoolmeisje van 16 dat over een kind begint zal echt wel andere verhalen horen dan TS.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:19

PmArena: Klopt, en met respect voor elkaar moet dat ook gewoon kunnen denk ik! :) Fijn om zo te kunnen "afsluiten" (je begrijpt vast wel wat ik bedoel he. :D)

Zoolgangster; wat heeft een kind van 16 er nu mee te maken? :?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:31

Die heeft geen generatiekloof :D

Volgens mij ontkent ovetigens niemand dat een 20 jarige doorgaans jonger van lijf is.
Maar of fit zijn het enige is wat je een goede ouder maakt vind ik nogal kortzichtig. Is iemand met een kunstknie een slechte ouder omdat hij niet met zijn kind mee kan vollyballen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:46

Ayasha schreef:

nee...ik kan geen 50m rennen :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:47

Ayasha schreef:
Bewegen.

vooral naar hun carriere baan en weer terug s'avonds :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:58

Biologisch ideaal zal wel gemiddeld tussen 25-30 liggen neem ik aan.
Onder de 25 is je verantwoordelijkheidsgevoel en zelfbeheersing nog niet af ontwikkeld en boven de 30 begint het geheugen alweer af te takelen.

Maar of dat voor de individueel ideaal is valt gewoon niet te zeggen.
Mijn ouders waren duidelijk eigenlijk gewoon te jong. Mijn vader begon net zijn eerste baan en heeft ons eigenlijk niet zien opgroeien, mijn moeder leefde nog naar de mening van haar ouders ipv haar eigen mening.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:59

geerke schreef:
Ayasha schreef:

nee...ik kan geen 50m rennen :D

Ik ook niet ;)
Altans, dan ziet eruit als een lamme kameel. Maar dat doe ik ook al 15 jaar.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 18-12-16 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:59

Ik denk dat ts last heeft van het lege nest-syndroom en er daarom een nieuw kuiken in wil leggen ;-)...

Maar dat is mijn mening...