Futloos, moe en toch actief zijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:33

Eef_Bam schreef:
Cowboy55 schreef:

2e bericht van TS in dit topic: Hij verdient er een centje mee wat ook mooi meegenomen is.

Zoals ik het lees doet de vriend van TS dit niet voor het geld, maar omdat hij een passie voor motoren heeft, dat noem ik geen werk. Prima, maar het moet niet voor alles gaan, werk ook niet trouwens :Y) .

Zolang ik geen idee heb hoeveel hij daarmee verdient neem ik even niks aan. Niet dat ik wil weten hoeveel je vriend daarmee verdient TS.....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:36

watchthesky schreef:
Cowboy55 schreef:

Wat dacht je van een kerel die gewoon overhemden draagt, ze zelf strijkt en de spullen van de rest van de spullen van de familie dan ook gewoon strijkt? Ik noem verder geenn namen O:)

Bestaat deze man, en zo ja, is hij vrijgezel?

1. Ja
2. Nee

Maar als je als vent een rothekel hebt aan 'verkeerd' gestreken shirts en je wederhelft heeft een rothekel aan strijken dan ligt de oplossing wel heel erg voor de hand, toch? Gewoon lekker zelf doen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:36

Het maakt ook geen fluit uit hoeveel de vriend van TS daarmee verdient. Het gaat er om dat een motor geen prioriteit zou moeten hebben boven tijd doorbrengen met TS. Natuurlijk mag hij genieten van zijn hobby, maar als je een relatie hebt moet je daar ook tijd insteken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:39

Eef_Bam schreef:
Het maakt ook geen fluit uit hoeveel de vriend van TS daarmee verdient. Het gaat er om dat een motor geen prioriteit zou moeten hebben boven tijd doorbrengen met TS. Natuurlijk mag hij genieten van zijn hobby, maar als je een relatie hebt moet je daar ook tijd insteken.

Voor hem: In plaats van aan een motor rommelen bedoel je?
Voor haar ook: in plaats van een tikkie dwangmatig het huishouden doen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:41

Neem een werkster. Of zorg dat je een schema opstelt waarbij de klussen voor vriendlief ook duidelijk op staan. Gaat meneer sputteren dan was het voor mij, baai baai zwaai zwaai. Ik ben nog van de oude garde maar ook veertig jaar geleden hielp manlief prima met alles mee, we deden het samen. Volgens mij heb je een in de watten gelegde, flink gepamperd zoontje aan de haak geslagen en dat kost even tijd, dus geef duidelijk aan wat je van hem wekelijks verwacht en houd je daar aan, doe je het nu niet dan heb je er je leven lang spijt van.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 05-12-16 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:42

Het klinkt alsof je regelrecht op een burn-out aan het afstevenen bent. Moe, druk, en toch álles willen afmaken: dat gaat niet lang goed. Het is heel normaal om bepaalde dingen te laten liggen en gewoon op de bank te gaan zitten, ondanks dat de ramen niet gelapt zijn of de auto een beetje stoffig is.

Het is misschien wel lastig om dat te doen als je zowel innerlijke druk voelt om dat te doen als druk van buiten (schoonmoeder, vriend). Als je denkt dat je dat niet lukt is een coach of therapeut die je daarbij helpt misschien een uitkomst, om te helpen grenzen te stellen en je daaraan te houden, en met je vriend en schoonmoeder over te praten.

Aangezien hij (veel) minder werkt en toch bijna niks lijkt te doen lijkt me een gesprek geen overbodige luxe, waarin je ook de mogelijkheid van een burn-out noemt, de druk die je constant voelt, en hoeveel je eigenlijk bezig bent om alles perfect te krijgen, en ook de druk die je schoonmoeder erop legt. Misschien ziet hij deze dingen niet eens. Overleggen julllie wel eens over taakverdeling, verwachtingen, en druk? Heb je hem gezegd dat je moe bent en heel druk bent om alles draaiende te houden zoals hij het wil?

Ik denk dat communicatie hier de sleutel is, communicatie en zelf grenzen leren zien/aangeven

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:46

Anoniem schreef:
Zo, voldoende reacties zeg := ik wil vanavond graag met hem even aan tafel zitten. Ik moet toegeven dat ik me blijkbaar meer stoor aan schoonmoeders dan ik dacht. Als het zinnetje "mijn moeder was daarstraks hier, ik moest van haar zeggen dat..." Mijn nekhaar overeind komt. Zelfs al is het "..dat ze het wel proper vond." Dan denk ik als eerste "ja uiteraard is het proper, wat dacht je dan?" Gevolgd door "ik heb de goedkeuring van jouw moeder niet nodig, wat denkt ze wel!" Maar zo kreeg ik ook het nieuws dat ik een ander merk van Bouillon blokje moest gebruiken, haar variant op mijn recept beter was, ik niet mag strijken in de living omdat stoom uit het strijkijzer het houtwerk aan het plafond kan beschadigen, enzovoorts..

Maar ik ga wel aankaarten dat mijn vriend en ik de taken beter moeten verdelen. Dan is er ook meer tijd voor ons samen. Heb ik wel behoefte aan :-)

Serieus??/ Meid zoek lekker een ander huis waar jullie kunnen gaan wonen. Vreselijk zeg, ik zou dat geen maand volhouden of uit protest helemaal niks meer doen.

Verder komt het ritme vanzelf. Ik heb dat ook gehad.
40 uur werken, 2 paarden (toen reed ik zelfs nog) , baan van 7 tot 5.
Uiteindelijk leg je het naast je neer. Bezem voor het ergste stof en die afwas kan morgen ook of neem een vaatwasser.

Maar vriendlief mag idd wel wat meer de handen uit de mouwen gaan steken.
Ik heb echt een hekel aan het huishouden.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:47

Hoi

Dit is zooo herkebaar. Te eng!

Thuis komen van een lange dag werk en bijna de dagelijkse files.
Je bent dan al gaar en dan nog de vaatwasser leegruimen, koken en opruimen + de dingen die door je hoofd spoken; ik kan nog even dit en nog even dat. voor je het weet ben je inderdaad de hele avond bezig. Dit is echt killing als je door blijft gaan.

Mijn man is ook iets luier aangelegd dan ik :D en ik kon me daar zo aan storen, maar bleef wel net zo hard lopen.

Hij is vaak eerder thuis dan ik en zat hij op de bank met een kop thee en ik kom thuis en kon direct de keuken in. Vaatwassen stond dan nog vol, nog geen vlees uit de vriezer (als ik het vergeten was) en de aardappels moesten dan ook nog geschild worden. Hij zei dan: ik doe straks de vaatwasser wel.
Ik vind dat echt niet logisch. je pakt de spullen uit de (schone) vaatwasser die je nodig hebt om te koken. ben je er klaar mee, dan gooi je het in een hoek of afwasbak. Na het eten de vaatwasser leegruimen en je hebt de vuile spullen weer in je handen om het vervolgens in de vaatwasser te zetten... Vaatwasser moet leeg. als ik ergens mee klaar ben, dan kan het direct de vaatwasser in en is je aanrecht na het eten een stuk opgeruimder en kan je er zo een doek over halen.

ik begrijp uit jou verhaal, dat jij geen vaatwasser hebt. Tip: zet je afwasbak vol met warm water en spoel de gebruikte spullen alvast voor. na het eten, dan kan je het direct afwassen

Mijn man is aardig bijgetrokken en staat nu al vaak in de keuken als ik thuis kom + dat de vaatwasser leeg is. Vaak doet hij de was vouwen en de bedden verschonen _/-\o_
dat onrustige in mijn hoofd, van doe dit doe dat wordt bij mij nu een stuk minder.

Geniet ook eens en pak dingetje voor dingetje beet doe om de dag iets en niet alles in 1 x.
je houd je huis dan netjes bij zonder te rennen en te vliegen. je moet het leren, maar het geeft je zoveel rust.

Laat ook eens de boel de boel. een dagje niet schoongemaakt... de wereld vergaat niet. Ik kon er ook slecht tegen als het rommelig om me heen is. 's avond ruim ik de boel een beetje op en kan me dan echt niet meer storen aan een stofje op de tv. Soms wordt het even onrustig, maar ik kan me er goed vanaf zetten nu.

Echt geef jezelf rust. dit hou je niet vol en je mag ook best eens genieten!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:01

Ik wil maar één ding aan je meegeven in het hele verhaal:
Deze situatie is niet gezond. Denk aan jezelf en laat je niet sturen of beïnvloeden door je vriend én schoonmoeder.

Kwanyin

Re: Futloos, moe en toch actief zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:27

TS, hoe vaak staat je Schoonmoeder eigenlijk gemiddeld (al dan niet on-)aangekondigd bij jou in huis (ook als je zelf niet daar bent)?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:54

Je kunt beter het gesprek met je schoonmoeder aan gaan en zeggen dat je niet gediend bent van haar bemoeienis. Maak het maar gelijk duidelijk, anders loopt ze de komende jaren nog over je heen :( . Toch te zot voor woorden dat je hele dagen aan het poetsen bent om aan haar standaard te voldoen -O- . Je kunt wel water beters doen met je tijd. Sjongejonge, en gewoon zeggen dat je eigen recepten goed zijn en dat je zelf wel bepaalt of je in woonkamer strijkt of niet. Het is niet ineens mijn schoonmoeder, maar van zulke opmerkingen krijg ik alleen al jeuk als ik het lees :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:06

Nou ik heb het schoonmoeder topic aangekaart en daar was 'ie niet blij mee. Hij vond dat ik nie altijd alles wat ze zegt zo negatief moet opnemen. Hij heeft me wel geholpen met afruimen en gaat (met wat tegenzin) de avond met mij spenderen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:13

Weet je zolang jij blijft denken en schrijven dat hij 'meehelpt' in het huishouden, blijft jij jezelf, en hij jou, als de hoofdverantwoordelijke zien. Hij helpt helemaal niet want het is net zo goed zijn huis. Het is geen gunst van hem, gewoon iets normaals. Van die mannen die dan zeggen dat ze 'papadag' hebben of 'oppassen' op hun eigen kind. Het hebben van een vrouwelijk geslachtsorgaan maakt je echt niet opeens meer geschikt in stofzuigen of afwassen, wat een onzin en vrouwonvriendelijk ook.

Wat anders: TS wat haal jij eigenlijk nog uit deze relatie? Voegt het nog genoeg toe aan je leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:16

Pfieuw, dit snap ik nou niet... Hier is mijn vriend diegene die veel meer werkt. Ik 32 en hij bijna het dubbele. Ik doe het huishouden maar het ligt echt niet altijd spik en span hoor. En ondanks de vele uren die hij doet komt hij 's avonds thuis en is het eerste wat hij vraagt: Waar kan ik nog mee helpen schat? Is dat niet vrij normaal? Het is niet erg om de vaat eens te laten staan hoor. En je gaat ook niet dood als de tuinslang de week erna wordt gehaald. Aanvaard ook hulp. Niet alles moet altijd nu direct. Eerlijk? Ik zou zeggen tegen mijn vriend: Schat, ik moet morgen tot 19.00 werken, jij bent eerder thuis, kook jij? In een relatie moet je elkaar zien als gelijken :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:18

Oh mijn rugharen :D. Dan gaat hij toch lekker terug bij zijn mammie wonen als die het allemaal beter weet. Alsjeblieft zeg. Echt TS stop met je kunstjes voor een koekje te krijgen van je schoonmoeder en doe in je huis wat jij wilt. En als je vriend een te slappe dweil is om voor zijn vriendin op te komen dat hij er ook maar in stikt. En oh ja, die auto wast hij maar lekker zelf als hij daar zijn tijd in wil verdoen. Je leeft toch voor jezelf en niet om die twee slaafs te volgen?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:24

Oh wauw TS.. Ik heb 6 week geleden net zo een als jouw vriend mijn huis uit geschopt. Was ook altijd maar bezig met zijn hobby, en terwijl hij 4 dagen thuiswerkte was het teveel gevraagd af en toe de stofzuiger te pakken. Hij vond dat ik 'onmogelijke schoonmaakstandaarden' had. (ik stof 1x per 2 weken..)

Maar vooral dat hij met tegenzin tijd met je gaat spenderen. Weet je zeker dat je relatie nog wel goed zit? Samenwonen betekend niet dat omdat je in 1 huis woont ook meteen altijd samen bent. Je moet quality time hebben als koppel. Anders kom je straks in net zo'n rotsituatie te zitten als ik. :n

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:28

Hoe gaat je relatie verder TS? In dit topic klinkt in ieder geval alsof je een vrouw word die als enigste recht het aanrecht heeft _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:31

Nou het klinkt of ie heel graag wat met je samen wil doen, NOT. Zo werkt een relatie imo niet helemaal. Mijn vriend vind het heerlijk om samen dingen te doen, ik ook. Dat lijkt me toch geheel normaal.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:36

Wow, hij wil na 4 weken samenwonen met tegenzin een avond met jou doorbrengen... Jullie verwachtingspatronen van het samenwonen lijken niet helemaal te matchen. Tijd voor een goed gesprek en de daarop volgende veranderingen in het gezamenlijke huishouden, anders gaat het niet goed komen/blijven vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:39

Kwanyin schreef:
Oh mijn rugharen :D. Dan gaat hij toch lekker terug bij zijn mammie wonen als die het allemaal beter weet. Alsjeblieft zeg. Echt TS stop met je kunstjes voor een koekje te krijgen van je schoonmoeder en doe in je huis wat jij wilt. En als je vriend een te slappe dweil is om voor zijn vriendin op te komen dat hij er ook maar in stikt. En oh ja, die auto wast hij maar lekker zelf als hij daar zijn tijd in wil verdoen. Je leeft toch voor jezelf en niet om die twee slaafs te volgen?

Ja, dit dus.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:54

Een verplicht avondje samen klinkt niet zo gezellig :D .
Ik verwacht dat de vriend van TS nog moet omschakelen naar een gezamenlijk huishouden in plaats van de oude situatie wonend bij zijn moeder, waarbij hij waarschijnlijk niets hoefde te doen.

Dat zal tijd nodig hebben, spreek je verwachtingen uit, probeer zelf wat losser te worden in alles wat je moet van jezelf (of indirect van je schoonmoeder) en trek je grenzen. En mocht er dan commentaar komen, vertel ze dan waar ze de items kunnen vinden om het zelf te doen. Stap vooral niet in de valkuil dat je gaat uitleggen waarom je op de bank zit in plaats van aan het stofzuigen bent.

Met wat geluk veranderd je vriend in zijn voordeel mee en zijn jullie beide tevreden met de taakverdeling. Zoniet en is hij op zoek naar een vervanger van zijn moeder, dan zou ik het wel weten.
Alhoewel, ik zou al niet in deze situatie terecht gekomen zijn, dit kon je vooraf aan het samenwonen al wel aan zien komen :n

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:04

zooo dat klinkt als huissloof.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:14

Anoniem schreef:
Nou ik heb het schoonmoeder topic aangekaart en daar was 'ie niet blij mee. Hij vond dat ik nie altijd alles wat ze zegt zo negatief moet opnemen.

Ja onder het mom 'ze bedoelt het nou eenmaal goed' zeker?
Zei mijn ex ook, werd er doodziek van. Was bij ons ook niet bespreekbaar, want 'mama was heilig'.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:33

TS, ik heb al eerder gereageerd, maar wilde toch nog even zeggen dat ik oprecht schrik van dit topic.
Dat jullie beiden denken dat het normaal is dat jij als vrouw maar het huishouden doet.

En ook het verdere verhaal, dat hij met tegenzin een avond met jou spendeert. Ben je z'n huishoudster of z'n vriendin?!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:33

Je schrijft ook alles weg met een lach. Alsof je het nog weg wil wuiven ook "het valt wel mee".
Maar dit is geen gelijkwaardige relatie!
Hij wil een 2e mammie zodat hij aan zijn motor kan prutsen. En jij laat je dat aanleunen/of je kan niks uit handen geven.

Lijkt me genoeg om het in het weekend eens uitvoerig te bespreken. Wat zijn jullie verwachtingen? Hoe vinden jullie hoe het gaat? Wat voel je? Wat zou je anders willen?
En ik zou het dan even bij jullie zelf houden. Laat je schoonmoeder niet tussen jullie komen!