zorgverzekering 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:14

Och daar ga ik op andere vlakken al lekker doorheen
Dus die betaal ik standaard in 10 termijnen
Mocht het wonder gebeuren dat ik het niet op maak storten ze het netjes terug aan het eind van het jaar

Edit
Dsw vind ik qua standaard tandarts vergoedingen heel netjes (aanvullend standaard pakket )
Nu met kroon in de planning even kijken of ik naar top moet upgraden of niet maar als ik het zo omreken is de vergoeding voor een kroon al hoger dan het extra bedrag wat ik Zou gaan betalen
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 19-11-16 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:17

Lijst van Borst word ik ook niet blij van! Ik heb best wel erge artrose in mijn gewrichten en onderrug na een tumor aan mijn hypofyse maar ik krijg geen fysio vergoed. Maw het gaat gewoon van mijn AV af omdat het niet op die lijst voorkomt.

Ashleytjuhh

Re: zorgverzekering 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:19

Ik zit bij anderzorg.
Vandaag nieuwe prijzen gekregen
Volgens mij ga ik niet meer betalen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:20

Ik heb er nu 20 . Mocht de operatie betekenen dat ik een jaar onbeperkt kan , prima
Maar als ik omhoog ga heb ik er volgend jaar weer 36 en kan ik weer even vooruit als ik niks vanuit de basis krijg voor die knie

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:45

BertBaley schreef:
Pffff FBTO, vorig jaar ging ik van 140 naar 160 nu voor 2017 178 euro!!!
Van de zotte hoor sjongejonge! Ik ga ook eens kijken voor iets anders!

Da's ook gek. Ik ga per jaar iets meer dan €90 betalen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:49

Eliana schreef:
Ik ga van 130 naar 138. Dat is collectief via mijn werk. Dan heb ik 26x fysio dat heb ik nodig dus ja. Denk dat overstappen niet echt zoveel gaat uitmaken en verder wel prima verzekering.

Zelfde hier, + betaal eigen risico per maand erbij. Waarom?
Omdat ik elk jaar naar het ziekenhuis in Rotterdam moet - cardioloog -. Doe dit bewust altijd begin van het jaar. Zo heb ik mijn eigen risico altijd dan al opgemaakt. Doe het bewust maandelijks betalen, zodat ik eind van het jaar of jaar erna niet ineens een rekeninf van €350,-euro heb. Moet die van dit jaar nog krijgen zelfs. EN inderdaad ook ondat fysio e.d verhoogd zijn, en dus ietsje meer ervoor betaal.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:52

Ja idd ik heb nog wel eens wat dus eigen risico gaat er toch doorheen. En ach nu goed aanvullend verzekerd, ook wel fijn moet begin volgend jaar bevallen en wordt een hoop extra vergoed. Verder vergoeding voor mn lenzen en mijn steunzolen dus scheelt ook al!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:20

Inderdaad, dan liever gelijk ee aan kwijt zijn dan maanden later een rekening krijgen.
De rekening van januari is nog niet eens bekend. En er zit komend jaar hoop ik als het mee zit allemaal een borstverkleining aan te komen, dus tikt ook erg door!

En als je eigen risico niet op is en je betaald te veel. Dan krijg je dat in het jaar erop weer terug.
Dus in 2017 in dit geval dan.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:45

Ik vind het ieder jaar weer een puzzel en kom altijd weer bij mijn eigen verzekering uit.
Er 1 keer over gedacht om mijn eigen risico te verhogen maar een vriendin die dit heeft gedaan is gestruikeld en heeft haar enkel gebroken.... Daar gaat je (dus verhoogde) eigen risico!

Overigens vind ik het eigen risico überhaupt veel te hoog, onbetaalbaar bijna. Helaas is daar niets aan te doen.

We gaan maar weer puzzelen maar wat mij hier wel opvalt zijn de enorme verschillen in bedragen, is er zoveel verschil tussen de maatschappijen? Voorgaande jaren scheelden het niet zoveel volgens mij.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 00:54

Ik ga voor het eerst in mijn volwassen leven ook switchen. Komend jaar heb ik een 'zorg'-jaar ingepland en zal ik sowieso mijn eigen risico moeten betalen i.v.m. onderzoeken en chirurgie. Ik zoek vooral een verzekering met royale bril/contactlens-vergoeding en tandartsdekking. Ook wil ik in mijn oude vertrouwde ziekenhuis terecht kunnen.

Ik gebruik nu vooral Independer om te vergelijken maar zie door de bomen het bos niet meer dus ik volg dit topic even voor tips. :)

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 01:12

Even ter info:
Je mag je basisverzekering en aanvullende verzekering bij 2 verschillende aanbieders afnemen. Dus bijv. Basis van Univé en aanvullende van DSW.. Misschien nog een optie?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 08:08

Dat wist ik niet Evelien!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 08:38

(Voor mensen die ook een protest tegen het hele systeem willen aangeven: https://nationaalzorgfonds.nl/
Dit is een plan om de zorgverzekering gewoon gezamelijk te regelen, zodat er niet 90 verschillende opties zijn om te vergelijken. En eigen risico omlaag en basisverzekering uitbreiden.)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:02

Ik zie dat veel mensen grote fysio pakketten nemen.
Laatste zag ik bij het programma zorg.nu dat fysio's vaak niet meer kunnen geven dan +/- 9 consulten ookal ben je verzekerd voor 40 of onbeperkt
http://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ndelindex/

Ik zit te twijfelen tussen Ditzo en Anderzorg.

Bij ditzo: €385 eigenrisico, zorggoed (9x fysio, 100€ anticonceptie, spoed wereld) + tandgoed (75% €250) voor €116,60

Bij anderzorg: €385, 9 fysio + 100% €250 tand --> €117,20

Verschil zit hem dus in tand en Anticonceptie. Nu heb ik een goedkope pil van €10 per half jaar. Dus dat is de moeite niet. En met Mn geboekte vakantie zit ook een medische verzekering. Dus denk dat ik bij Anderzorg blijf

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:11

En dat is dus precies de reden dat mijn fysio heel vriendelijk bedankt heeft voor een topcontract met de verzekeraar. En een mooi voorbeeld waarom marktwerking in de zorg gewoon niet werkt. En dat zorgverzekeraars gewoon te veel macht hebben. Zij bepalen nu welke en hoeveel behandelingen krijgt, op grond van geld en statistiek, ipv de behandelaar op grond van je medische situatie. Ik vind het ook te zot voor woorden, ook dat fysio's hier in mee gaan trouwens. Hoogste tijd om de link van Shadow te bekijken en te tekenen. Word de premie ook een stuk lager van en het is echt haalbaar. Die flauwekul dat er een paar miljoen tekort zou komen door het wegstrepen van het eigen risico is echt bangmakerij en onzin, de zorg is nu gewoon onnodig duur.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:14

Lalidan schreef:
En dat is dus precies de reden dat mijn fysio heel vriendelijk bedankt heeft voor een topcontract met de verzekeraar. En een mooi voorbeeld waarom marktwerking in de zorg gewoon niet werkt. En dat zorgverzekeraars gewoon te veel macht hebben. Ik vind het ook te zot voor woorden, ook dat fysio's hier in mee gaan trouwens. Hoogste tijd om de link van Shadow te bekijken en te tekenen. Word de premie ook een stuk lager van en het is echt haalbaar. Die flauwekul dat er een paar miljoen tekort zou komen door het wegstrepen van het eigen risico is echt bangmakerij en onzin, de zorg is nu gewoon onnodig duur.

Fysio's gaan er in mee omdat de verzekering anders de consulten niet 100% voor de client vergoed. En cliënten gaan dan naar een wel aangesloten fysio...

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:20

Ik ben verzekerd bij zilveren kruis, basis zeker zonder aanvullende verzekering, dit koste mij dit jaar € 109, 45. Aankomend jaar kost basis zeker voor mij en mijn 4 kinderen 117, 45.

Ik ben nu aan het kijken naar een aanvullende verzekering daar mijn oudste een beugel moet. Orthodontie wordt pas vergoed bij aanvullend met 3 sterren, dat betekent dat ik dan uitkom op een maandelijkse premie van 150 Euro.

Aan de ene kant wil ik kijken of ik elders goedkoper uit ben maar aan de andere kant durf ik die stap niet te nemen daar ik een 'risico' geval ben en nu krijg ik alles gewoon vergoed.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:58

Ik zat bij de Friesland. Ben overgestapt voor komend jaar naar Ditzo. Basis+klein aanvullend (9 fysio)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:02

Ik ga toch ook maar kijken of er iets gunstigers is. Betaal nu 260 voor 2 personen, wel beide een tandarts verzekering erbij waarvan die van mij 11 per maand is en die van hem 17

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:02

Lay_d kijk wel uit want bij sommige verzekeringen moet je eerst een jaar lang betalen eer je gebruik kan maken van orthodontie.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:09

chanicha schreef:
Lay_d kijk wel uit want bij sommige verzekeringen moet je eerst een jaar lang betalen eer je gebruik kan maken van orthodontie.

Bedankt voor de tip,ik ga ervan uit dat het in de voorwaarden van de polis staat?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:30

Ik ben vorig jaar overgestapt naar Anderzorg (met extra aanvullend voor fysio, lenzen, anticonceptie, geen tandarts). Gaat dit jaar met €10 omhoog, van €82 naar €92, vind ik best een verschil!
Maar vorig jaar heb ik er via Independer een ongevallen verzekering bij gekregen. Moet nog eens uitzoeken of die geldig blijft of dat die afloopt op 1-1-2017. Want als ik van mijn paard of fiets val, vind ik het toch fijn dat die hoge kosten (stel je breekt je twee voortanden af) verzekert zijn! Dat miste ik wel in de standaard verzekering van Anderzorg.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:58

Iemand trouwens een idee wat de maximale zorgtoeslag gaat worden?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 11:08

2 euro meer dan dit jaar.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:16

Ik ga er volgende week eens naar kijken. Vind dat hele systeem altijd zo'n doolhof...