maava schreef:En waarom is die ene dan zo anders dan de rest?
?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:knetterhard schreef:Ik ben niet voor en ik ben niet tegen, ik behoor denk ik gewoon tot het grijze gebied.
In mijn ogen zitten er wat tegens in de farmaceutische industrie en draait het voor een gedeelte om geld! Dit neemt niet weg dat er natuurlijk ook goede kanten zijn!
Tja, wat verwacht je dan? Dat de mensen die echt goed zijn na jaren (dure) studie een beetje vrijwilligerswerk gaan zitten doen?
evita13 schreef:ik ben zwaar tegen vaccineren ... word alleen maar geld aan verdient al neem je de prik tegen baarmoederhalskanker kan je ook andere soorten kanker krijgen . vaak worden mensen er ook nog ziek van . ik vind het pure onzin ( op de tetanus prik na ) besteed liever mijn geld aan gezond eten dan dat ik een prik haal waar ik ziek van ga worden .. duss ehh nee dankje , waarscheinlijk krijg ik zo veel haat maar dat is natuurlijk ieder zn keuze ..
evita13 schreef:ik ben zwaar tegen vaccineren ... word alleen maar geld aan verdient al neem je de prik tegen baarmoederhalskanker kan je ook andere soorten kanker krijgen . vaak worden mensen er ook nog ziek van . ik vind het pure onzin ( op de tetanus prik na ) besteed liever mijn geld aan gezond eten dan dat ik een prik haal waar ik ziek van ga worden .. duss ehh nee dankje , waarscheinlijk krijg ik zo veel haat maar dat is natuurlijk ieder zn keuze ..
evita13 schreef:ik heb het ook alleen over de baarmoederhalskanker prik zie linkje... is ook in het nieuws geweest blij dat ik hem niet gehad heb .
http://www.ninefornews.nl/duizenden-mei ... alskanker/
evita13 schreef:ik heb het ook alleen over de baarmoederhalskanker prik zie linkje... is ook in het nieuws geweest blij dat ik hem niet gehad heb .
http://www.ninefornews.nl/duizenden-mei ... alskanker/
Janneke2 schreef:@ Morgan le Fay:
...als je twee zieke broers in huis had en een moeder die er ongeveer precies zo over dacht als de mijne -ben ik geneigd om te denken dat je die ziekten stuk voor stuk gehad hebt....
SinneJ schreef:Nu ben ik wel van mening, en iat gaat veel mensen niet bevallen, dat het zeer egoïstisch is van niet te enten, zeker niet als de reden is dat je dat je denkt dat er rommel inzit die misschien niet helemaal gezond is. En wel hierom: we hebben als gemeenschap gekozen voor inenten, niet jij persoonlijk, maar de gemeenschap en jij gaat dan zeggen IK wil die stoffen niet in mijn lijf.
Citaat:Wat ik wel correct en nodig vind is dat er mensen zijn die proberen te wijzen op eventuele gevaren en zo zorgen dat de farmaceutische wereld steeds kritisch bekeken wordt. Niet inenten vind ik echter not done.
Citaat:ik vind dat we niet enten moeten houden voor de mensen die echt slechte reacties hebben op vaccinaties, die mensen hebben dan geen schuld, maar zo houden we de bescherming voldoende hoog.
mamajolijn schreef:Waarom vinden een aantal mensen dat kinderen op een KDV alle kinderen geënt moeten zijn voor groepsimmuniteit, terwijl de pedagogische medewerkers niet geënt worden? Zijn zij dan geen gevaar meer voor de kinderen?
En de mensen die voor verplicht vaccineren zijn, laten die zichzelf ook weer op tijd enten als zij zelf kinderen hebben?
arno8 schreef:Als ik een kind had, zou ik het laten vaccineren. Maar dat betekent niet dat ik het helemaal prima vind zoals het nu geregeld is. Als je een doosje paracetamol koopt, krijg je daar een gigabijsluiter bij, terwijl je behoorlijk je best moet doen om te weten te komen wat er in de aderen van je kind wordt gespoten.
Ook mag er van mij best wat meer ruimte komen voor kritische geluiden. Iedereen die niet vaccineert wordt vaak al snel weggezet als een aluhoedje, terwijl er genoeg reden is om zeer kritisch naar de farmaceutische industrie die hier miljarden aan verdient te kijken. Gebruiken ze wel de beste stoffen in hun vaccins die de minste bijwerkingen geven? Of zit er een goedkoper alternatief in wat daar meer kans op geeft? Waarom kun je als ouder niet zelf kiezen voor welk vaccin met welke ingrediënten je gaat? Waarom wordt daar zo geheimzinnig over gedaan?
Al die vragen raken een beetje ondergesneeuwd als je het terugbrengt naar alleen maar 'voor' of 'tegen'.
evita13 schreef:nou met die baarmoederhalskanker prik heb ik heel veel mensen gezien die ziek zijn geworden in mijn omgeving en dan nog je laat je tegen baarmoederhalskanker prikken . kan je beter ook voor botkanker , borstkanker,longkanker en andere dingen laten prikken . nou sorry hoor maar als dat had gewerkt was mijn moeder nog in leven dus ik geloof er geen **** van ...
History_ schreef:Ik heb de HPV prik ondertussen een jaar of 10 geleden gehad, samen met bijna alle meisjes van mijn klas toen. Ook de meeste van mijn vriendinnen hebben de prijk gehad en niemand van hen heeft er bijwerkingen van ondervonden, ik zelf ook totaal niet. Natuurlijk is het geen garantie dat ik nooit baarmoederhalskanker zal krijgen maar als het al tegen 6 vd 8 soorten beschermd, is het beter dan niets.
Resistance schreef:evita13 schreef:nou met die baarmoederhalskanker prik heb ik heel veel mensen gezien die ziek zijn geworden in mijn omgeving en dan nog je laat je tegen baarmoederhalskanker prikken . kan je beter ook voor botkanker , borstkanker,longkanker en andere dingen laten prikken . nou sorry hoor maar als dat had gewerkt was mijn moeder nog in leven dus ik geloof er geen **** van ...
Even terug naar school nog...?