Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:32

maava schreef:
En waarom is die ene dan zo anders dan de rest?

?

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:32

nou met die baarmoederhalskanker prik heb ik heel veel mensen gezien die ziek zijn geworden in mijn omgeving en dan nog je laat je tegen baarmoederhalskanker prikken . kan je beter ook voor botkanker , borstkanker,longkanker en andere dingen laten prikken . nou sorry hoor maar als dat had gewerkt was mijn moeder nog in leven dus ik geloof er geen **** van ...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:34

Magrathea schreef:
knetterhard schreef:
Ik ben niet voor en ik ben niet tegen, ik behoor denk ik gewoon tot het grijze gebied.
In mijn ogen zitten er wat tegens in de farmaceutische industrie en draait het voor een gedeelte om geld! Dit neemt niet weg dat er natuurlijk ook goede kanten zijn!

Tja, wat verwacht je dan? Dat de mensen die echt goed zijn na jaren (dure) studie een beetje vrijwilligerswerk gaan zitten doen?

Nee helemaal niet, maar het is allemaal niet zo mooi zoals het er soms uit ziet! Even een snelle research via Google en je komt al op meerdere artikelen met verschillende onderwerpen.

Onderstaande artikelen zijn er bijvoorbeeld een aantal! Ik weet niet als alles waar is, maar als 30% van alle artikelen nou eens waar zouden zijn! Hoe zorgelijk is dat dan? Omdat het niet in de mainstream media word verteld en geschreven betekend het nog niet dat het niet bestaat!
Ik vind dat een beetje een geval van niet beter weten! Ik heb overigens niet alle artikelen even goed gelezen en ik wil ook erbij zeggen dat niet alles even slecht is!

http://brandpunt.kro-ncrv.nl/brandpunt/ ... ijnmaffia/

https://www.google.nl/amp/s/www.nrc.nl/ ... ent=safari

http://www.welingelichtekringen.nl/same ... sdaad.html

http://m.trouw.nl/tr/m/nl/4516/Gezondhe ... llen.dhtml

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:35

maar natuurlijk ieder zo zn ding . als jij denkt dat het werkt hou ik je niet tegen . ik begin er in iedergeval niet aan

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:36

evita13 schreef:
ik ben zwaar tegen vaccineren ... word alleen maar geld aan verdient al neem je de prik tegen baarmoederhalskanker kan je ook andere soorten kanker krijgen . vaak worden mensen er ook nog ziek van . ik vind het pure onzin ( op de tetanus prik na ) besteed liever mijn geld aan gezond eten dan dat ik een prik haal waar ik ziek van ga worden .. duss ehh nee dankje , waarscheinlijk krijg ik zo veel haat maar dat is natuurlijk ieder zn keuze ..

Naar de letter van de wet is er geen prik tegen baarmoederhalskanker.
Wel tegen een aantal virussen dat met de lettets HPV wordt aangeduid. En die prik helpt tegen (ik weet de cijfers niet zo uit mijn hoofd, dus om de gedachte te bepalen) 6 van de 8 soorten HPV.
...en van HPV krijg je baarmoederhalskanker.
(Een soort drietrapsraket, dus.)

En uiteraard kun je ook om allerlei andere redenen andere soorten kanker krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:43

evita13 schreef:
ik ben zwaar tegen vaccineren ... word alleen maar geld aan verdient al neem je de prik tegen baarmoederhalskanker kan je ook andere soorten kanker krijgen . vaak worden mensen er ook nog ziek van . ik vind het pure onzin ( op de tetanus prik na ) besteed liever mijn geld aan gezond eten dan dat ik een prik haal waar ik ziek van ga worden .. duss ehh nee dankje , waarscheinlijk krijg ik zo veel haat maar dat is natuurlijk ieder zn keuze ..

Dit is denk ik een grapje maar ik vraag het toch maar; moeten al die mensen die vaccinaties ontwikkelen, jarenlang studeren en onderzoek doen dan gratis 60 uur per week werken excl studietijd :?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:45

evita13 schreef:
maar natuurlijk ieder zo zn ding . als jij denkt dat het werkt hou ik je niet tegen . ik begin er in iedergeval niet aan

:') :') al dat onderzoek is voor niks geweest want jij weet dathet niet werkt? :+ sjonge, wat balen voor die wetenschappers

evita13

Re: Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:49

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:51

Ik ben voor. Je moet blij zijn dat de mogelijkheden er zijn!
Al dat onderzoek enz. wordt niet voor niks gedaan en er zitten hele strenge eisen aan. Dus voor degene die zeggen 'ik denk dat het niet werkt' verdiep je er dan eens in! Wat een onzin zeg!
Als je op vakantie gaat buiten Europa wil je toch ook niet terugkomen met hepatitis B omdat je daar in een ziekenhuis opgenomen bent voor een ongeluk oid?
Een griepvaccinatie haal ik dan weer niet, puur omdat de griep voor mij als gezond persoon meer een ongemak is dan dat er ernstige consequenties aanzitten en zonder prik heb ik ook al een aantal jaren geen griep gehad. En omdat ie natuurlijk maar tegen een klein percentage virussen helpt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:08

evita13 schreef:
ik heb het ook alleen over de baarmoederhalskanker prik zie linkje... is ook in het nieuws geweest blij dat ik hem niet gehad heb .
http://www.ninefornews.nl/duizenden-mei ... alskanker/

Dat je het alleen over de hpvprik had stond niet in je eerste post hoor :+

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:12

Ik heb de HPV prik ondertussen een jaar of 10 geleden gehad, samen met bijna alle meisjes van mijn klas toen. Ook de meeste van mijn vriendinnen hebben de prijk gehad en niemand van hen heeft er bijwerkingen van ondervonden, ik zelf ook totaal niet. Natuurlijk is het geen garantie dat ik nooit baarmoederhalskanker zal krijgen maar als het al tegen 6 vd 8 soorten beschermd, is het beter dan niets.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:12

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:33

evita13 schreef:

Hoe verklaar je dan dat veel ziektes na vaccineren nog maar weinig voor komen? En het overgrote deel hier niet ziek van werd?

evita13 schreef:
ik heb het ook alleen over de baarmoederhalskanker prik zie linkje... is ook in het nieuws geweest blij dat ik hem niet gehad heb .
http://www.ninefornews.nl/duizenden-mei ... alskanker/

Goed dat je je verdiept, maar kies dan wel een goede bron. Deze site vind ik nogal twijfelachtig. Ik zie dingen over ufo's en het graf van adolf hitler in Argentinië?

Dit is niet als kritiek, ga graag de discussie aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:44

Janneke2 schreef:
@ Morgan le Fay:
...als je twee zieke broers in huis had en een moeder die er ongeveer precies zo over dacht als de mijne -ben ik geneigd om te denken dat je die ziekten stuk voor stuk gehad hebt....

Nope
Mijn ene broer heeft flinke littekens aan waterpokken overgehouden en mazelen en rode hond gaf van die vlekjes bij beiden. Bof gaf opgezette klieren. Al deze zaken ontbraken bij mij. Verhoging hangerig oid was ook niet aanwezig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-16 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:46

Ik ben ook voor vaccineren, de organisatie ervan terzijde gelaten, ik begrijp dat er mensen zijn die dat niet goed geregeld vinden.

Nu ben ik wel van mening, en iat gaat veel mensen niet bevallen, dat het zeer egoïstisch is van niet te enten, zeker niet als de reden is dat je dat je denkt dat er rommel inzit die misschien niet helemaal gezond is. En wel hierom: we hebben als gemeenschap gekozen voor inenten, niet jij persoonlijk, maar de gemeenschap en jij gaat dan zeggen IK wil die stoffen niet in mijn lijf. Lekker voor jou, maar als we dat allemaal zouden doen, waren we ALLEMAAL langs de ene kant een stuk gezonder (als die theorie al klopt) en waarschijnlijk een stuk sneller dood.

Ik vind dat een beetje zoals geen belastingen betalen, maar wel de wegen gebruiken en op een uitkering staan en daarbij de werkende mens nog eens uitlachen ook. (dit is niet bedoeld op mensen die op uitkeringen leven uiteraard, het is maar een voorbeeld).

Wat ik wel correct en nodig vind is dat er mensen zijn die proberen te wijzen op eventuele gevaren en zo zorgen dat de farmaceutische wereld steeds kritisch bekeken wordt. Niet inenten vind ik echter not done.

edit; ik vind dat we niet enten moeten houden voor de mensen die echt slechte reacties hebben op vaccinaties, die mensen hebben dan geen schuld, maar zo houden we de bescherming voldoende hoog.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:02

SinneJ schreef:
Nu ben ik wel van mening, en iat gaat veel mensen niet bevallen, dat het zeer egoïstisch is van niet te enten, zeker niet als de reden is dat je dat je denkt dat er rommel inzit die misschien niet helemaal gezond is. En wel hierom: we hebben als gemeenschap gekozen voor inenten, niet jij persoonlijk, maar de gemeenschap en jij gaat dan zeggen IK wil die stoffen niet in mijn lijf.

Er zijn meningen en feiten.

Als mening: ik vind de herd immunity belangrijk.
Als feit: er is niet gekozen door 'de gemeenschap' dat iedereen zich moet laten inenten.
Je hebt het volste recht inentingen te weigeren.
Hoe verstandig een en ander is - 'dat staat nog'.

En ik herhaal: ik ga graag zorgvuldig en sociaal om met mijn vrijheid - maar mijn vrijheid is per definitie niet de verplichting om te maken dat kwetsbare mensen nul en generlei beperking ondervinden. (Dat is nogal een eis!)
Citaat:
Wat ik wel correct en nodig vind is dat er mensen zijn die proberen te wijzen op eventuele gevaren en zo zorgen dat de farmaceutische wereld steeds kritisch bekeken wordt. Niet inenten vind ik echter not done.

Prima!!
Uistekend!!

Citaat:
ik vind dat we niet enten moeten houden voor de mensen die echt slechte reacties hebben op vaccinaties, die mensen hebben dan geen schuld, maar zo houden we de bescherming voldoende hoog.

...binnen het idee dat het in principe verplicht zou zijn vind ik dit een uitstekende extra bepaling.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:17

Ik begrijp je nuanceringen van dat eerste deel wel hoor Janneke2 :) ik laat me nogal meeslepen soms, maar uiteraard moet vrijheid gerespecteerd worden en begrijp ik mensen die op basis van slechte ervaringen van kennissen hun kinders willen beschermen, maar voor anderen die dan weer wel ingeënt zijn en daarmee de niet geënte mensen beschermen, kan dat heel verontwaardigend zijn -O-

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:24

mamajolijn schreef:
Waarom vinden een aantal mensen dat kinderen op een KDV alle kinderen geënt moeten zijn voor groepsimmuniteit, terwijl de pedagogische medewerkers niet geënt worden? Zijn zij dan geen gevaar meer voor de kinderen?

En de mensen die voor verplicht vaccineren zijn, laten die zichzelf ook weer op tijd enten als zij zelf kinderen hebben?

Misschien omdat die medewerkers wel als kind gevaccineerd zijn en dus al levenslange bescherming hebben?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:34

arno8 schreef:
Als ik een kind had, zou ik het laten vaccineren. Maar dat betekent niet dat ik het helemaal prima vind zoals het nu geregeld is. Als je een doosje paracetamol koopt, krijg je daar een gigabijsluiter bij, terwijl je behoorlijk je best moet doen om te weten te komen wat er in de aderen van je kind wordt gespoten.

Ook mag er van mij best wat meer ruimte komen voor kritische geluiden. Iedereen die niet vaccineert wordt vaak al snel weggezet als een aluhoedje, terwijl er genoeg reden is om zeer kritisch naar de farmaceutische industrie die hier miljarden aan verdient te kijken. Gebruiken ze wel de beste stoffen in hun vaccins die de minste bijwerkingen geven? Of zit er een goedkoper alternatief in wat daar meer kans op geeft? Waarom kun je als ouder niet zelf kiezen voor welk vaccin met welke ingrediënten je gaat? Waarom wordt daar zo geheimzinnig over gedaan?

Al die vragen raken een beetje ondergesneeuwd als je het terugbrengt naar alleen maar 'voor' of 'tegen'.

absoluut mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:45

evita13 schreef:
nou met die baarmoederhalskanker prik heb ik heel veel mensen gezien die ziek zijn geworden in mijn omgeving en dan nog je laat je tegen baarmoederhalskanker prikken . kan je beter ook voor botkanker , borstkanker,longkanker en andere dingen laten prikken . nou sorry hoor maar als dat had gewerkt was mijn moeder nog in leven dus ik geloof er geen **** van ...

Even terug naar school nog...? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:46

History_ schreef:
Ik heb de HPV prik ondertussen een jaar of 10 geleden gehad, samen met bijna alle meisjes van mijn klas toen. Ook de meeste van mijn vriendinnen hebben de prijk gehad en niemand van hen heeft er bijwerkingen van ondervonden, ik zelf ook totaal niet. Natuurlijk is het geen garantie dat ik nooit baarmoederhalskanker zal krijgen maar als het al tegen 6 vd 8 soorten beschermd, is het beter dan niets.

Ik heb ze ook alledrie gehad en ik heb werkelijk nergens last van.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:51

Resistance schreef:
evita13 schreef:

Even terug naar school nog...? :o?

Je laat je niet tegen baarmoederhalskanker prikken maar tegen het HPVirus dat bmhkanker kan veroorzaken :+

Tegen die andere kankers is geen vaccinatie en tenzij die moeder max tien jaar is heeft ze die entingen niet gehad...

Maar goed, ik zie hier meer uitspraken die je met je middelbare school biologie kennis al kan ontkrachten :x

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:56

Ik ben vòòr vaccineren.

Alleen tegen overbodig vaccineren. Zo moest ivm. werk een tetanus halen. Nu heb ik de tetanus 1.5 jaar geleden gehaald. Nu wil ik op reis en heb ik de DTP nodig. Waar dus nogmaals de tetanus inzit. Dus ben ik dubbel gevaccineerd...

Hadden ze metwen DTP gedaan hoefde ik niet dubbel... Maar ik wist toen ook niet dat dit kon en zo ging anders had ik het wel gevraagd...

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:45

Ik ben voor vaccineren, maar niet op de manier waarop het gaat. Ik vind een 8 weken oude baby inspuiten met ziekmakers nogal wat, zeker als er gewoon weinig (onvoldoende) info beschikbaar wordt gesteld over de vaccinaties. Onderzoek doen naar de verschillende vaccinaties kost ongelooflijk veel tijd, er is veel 'slechte' info in omloop en goede, betrouwbare info is moeilijk te verkrijgen. Ik kan me voorstellen dat mensen daar op afknappen en zich afvragen wat er te verbergen valt...
Anderzijds zijn veel ziekten enorm ingedamd sinds de komst van vaccinaties. En nee, een vaccinatie is niet ongevaarlijk, er sterven jaarlijks nog een X aantal mensen (waaronder baby's) aan vaccinaties. Reden te meer dus om je goed in te lezen en niet klakkeloos te volgen wat het consultatiebureau je verteld.

Ik ben zelf volledig gevaccineerd toen ik klein was en haal braaf mn dtp om de 10 jaar. Daarnaast ben ik hep A en B gevaccineerd vanwege mijn werk. Mijn kind krijgt ook alle vaccinaties, maar is pas begonnen met 4 maand en krijgt geen vaccinaties als hij niet lekker is. Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn kind kwam te overlijden aan kinkhoest oid wat zo simpel voorkomem had kunnen worden

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 01:48

Oke knetterhard, je noemt vier artikelen die ongeveer hetzelfde zeggen, namelijk dat een Deense man de grote farmaceutische instellingen aanvalt. Medicijnen zijn slecht, soms zelfs dodelijk. Ik vraag me sterk af hoe erg dit nu daadwerkelijk is. Mensen overlijden na een medicijn te hebben genomen tegen kanker dat niet zo'n wondermiddel blijkt als dat onderzoekers hadden gehoopt (en daar hadden ze goede reden voor, anders val je natuurlijk zo door de mand), maar bedenk je even dat iemand die kanker heeft ernstig ziek is. Ik vraag me steeds af bij het lezen van dergelijke beschuldigingen: hoe groot was de kans dat deze persoon kwam te overlijden zonder medicatie? Heeft de medicatie misschien wel zijn/haar leven een maandje gerekt op een iets prettigere manier, waardoor hij/zij nog wat tijd met de familie kon doorbrengen?
En: natuurlijk moet je niet teveel medicijnen slikken. Dat snapt iedereen. Soms wordt het lichaam afhankelijk van medicijnen (dat merkte ik bij mijn eerste astma-medicatie) dus dan moet je het afbouwen. Je mag toch wel verwachten van de mensheid dat ze een beetje nadenken...

Ik weet het niet hoor, het klinkt allemaal naar persoonlijke wrok van die Deense man. Het laatste artikel van Trouw strookt niet eens met zichzelf... Eerst zegt hij dat nieuwe medicatie niet met oude wordt vergeleken, en later zegt hij ineens van wel, maar niet correct. Er worden schandalen genoemd - deze worden behandeld door het medisch tuchtcollege (daarom bestaat dat) en daarmee is het af, lijkt me. Rotte appels heb je (helaas) overal. Dat ga je nooit vermijden.